سئو خارجی چیست

سئو خارجی چیست

سئو خارجی (Off Page SEO) یکی از روش های سئو سایت است که به طور کلی به عملیاتی گفته می شود که خارج از وب سایت برای بهبود رتبه کلمات کلیدی در بخش SERP گوگل انجام می شود.

این عملیات شامل بک لینک سازی، فعالیت مستمر بر روی شبکه های اجتماعی پرطرفدار، تبلیغات با هدف برند سازی و جذب ورودی بیشتر برای وب سایت (تبلیغاتی با هدف بیشتر دیده شدن و شناخته شدن) وغیره می باشد که در ادامه این مقاله آموزشی تمامی موارد مربوط به سئو خارجی را مورد بررسی قرار می دهیم.

سئو خارجی (Off Page SEO)

زمانی که شما قصد دارید دارید صفحات وب سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی یا اصطلاحا SEO کنید، برای شروع فعالیت های سئو بر روی وب سایت 3 مرحله کلی پیش روی شما می باشد:

  1. سئو داخلی یا On Page SEO (توجه » برای آشنایی با بخش بهینه سازی داخلی صفحات وب سایت می توانید مقاله سئو داخلی چیست را مطالعه نمایید.)
  2. سئو خارجی یا Off Page SEO
  3. سئو تکنیکال یا Technical SEO (توجه » برای آشنایی با بخش بهینه سازی فنی صفحات وب سایت می توانید مقاله سئو تکنیکال چیست را مطالعه نمایید.)

در این مطلب آموزشی ما قصد داریم که Off Page SEO بررسی نماییم که اهمیت آن برای سئو وب سایت به چه صورت است و چگونه می توانید به ارتقای سئو سایت ما کمک نماید.

سئو خارجی اغلب با هدف برند سازی و جذب ورودی بیشتر خارج از وب سایت انجام می شود.

حال این ورودی ها می توانند از شبکه های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام، لینکدین، پینترست و غیره وارد سایت ما شوند، و یا می توانند از طریق بک لینک سازی در وبلاگ های پرطرفدار و یا سایت های رپورتاژ آگهی وارد صفحات مختلف وب سایت ما شوند.

در بحث برندسازی هم می توان با تبلیغات در حوزه های مختلف بستری را فراهم کرد که کاربران در فضای مجازی بیشتر با نام و برند مجموعه ما آشنا شوند.

به عنوان مثال یکی از تبلیغات پر طرفداری که امروزه اکثر وب سایت ها از آن استفاده می کنند تبلیغات گوگل ادوردز است. (نکته مهم» کلیک های حاصل از تبلیغات گوگل ادوردز در ابزار سرچ کنسول ثبت نمی شوند، این تبلیغات بیشتر با هدف برندسازی و معرفی و فروش بیشتر خدمات و محصولات یا همان بحث سئو مارکتینگ صورت می گیرد.)

سئو خارجی (Off Page SEO)

چک لیست سئو خارجی

یک کارشناس سئو اولین کاری که باید در تدوین استراتژی سئو وب سایت خود انجام دهد این است که یک چک لیست کامل تهیه نماید، و طبق دستور العمل های وارد شده در چک لیست فعالیت های سئو وب سایت را انجام دهد.

یعنی هر کدام از مراحل سئو وب سایت شامل:

  1. On Page SEO
  2. Off Page SEO
  3. Technical SEO

باید دارای یک چک لیست مشخص باشد، و تمامی کارها و آزمون خطاهای انجام شده طبق چک لیست جلو برود.

برای بحث سئو خارجی همکاران ما چک لیست زیر را در نظر گرفته اند که می تواند برای پیشبرد اهداف سئو به شما کمک نماید.

  • لینک سازی
  • برندسازی
  • بازاریابی محتوا
  • محتوای پی آر (PR)
  • معرفی کسب و کار در گوگل مپ
  • حذف لینک های اسپم و مخرب
  • سئو محلی
  • سوشال سیگنال
  • انجمن های اینترنتی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ رویدادهای آنلاین و وبینارها
  • پست مهمان
  • پادکست
  • نقدهای آنلاین (Reviews)
  • بازنشر محتوا
  • رپورتاژ آگهی
  • بازاریابی ویدئو
  • بررسی و نقد کسب و کار
  • اشتراک‌ گذاری عکس
  • استفاده از گزارشات گوگل سرچ کنسول
  • استفاده از گزارشات گوگل آنالیتیکس
  • استفاده از pbn با برنامه ریزی درست
  • جذب ترافیک از بخش گوگل Discover به کمک درج محتوای با کیفیت، جدید و پرطرفدار
چک لیست سئو خارجی

لینک سازی در سئو خارجی

یکی از موارد مهم چک لیست Off Page SEO لینک سازی در وبلاگ های معتبر و وب سایت های پرطرفدار با ترافیک بالا می باشد.

به این عملیات اصطلاحا بک لینک سازی گفته می شود، که شما می توانید در مقاله آموزشی بک لینک چیست به صورت کامل با مفهوم بک لینک آشنا شوید.

اما در این بخش نیز با ذکر یک مثال ساده به شما خواهیم گفت که لینک سازی چه تاثیر بسزایی می تواند در فرآیند سئو خارجی وب سایت داشته باشد.

به عنوان مثال فرض کنید که یکی از دوستان نزدیک شما که بسیار مورد اعتماد شما نیز است نام یک رستوران که غذاهای آن بسیار با کیفیت می باشد را به شما معرفی می کند.

شما به حساب اعتمادی که به دوست خود دارید به آن رستوران مراجعه کرده و مشاهده می کنید که بله واقعا غذاهای این رستوران با کیفیت و عالی است.

درواقع دوست مورد اعتماد شما با تعریف و تمجید هایی که از رستوران مورد نظر می کنید شما را لینک می دهد به این رستوران و اگر واقعا رستوران کارش را از هر نظر درست انجام دهد(از نظر کیفیت غذا، از نظر کیفیت سرویس دهی و رفتار پرسنل و غیره) شما تبدیل می شوید به مشتری وفادار آن رستوران.

حکایت لینک سازی در سئو خارجی دقیقا به همین صورت است وقتی که شما لینک سایت خود را در یک صفحه قدرتمند و پرورودی قرار می دهید، درواقع دارید به ربات های گوگل اعلام می کنید که هر چه سریعتر صفحات سایت شما را بررسی نمایند.

توجه » طبق مثال زده شده شما صاحب یک رستوران هستید که آن وب سایت های قدرتمند رستوران شما را به گوگل معرفی کرده اند.

و باید دقت کنید که قبل از لینک سازی در وب سایت های معتبر و شناخته شده سایت شما باید از نظر ساختار On Page SEO و Technical SEO کاملا آماده و مهیا باشد، در غیر اینصورت شما همانند آن رستوران داری هستید که نتوانسته مشتری خود را راضی کند و آن را ممکن است برای همیشه از دست بدهد.

توجه » در مقاله آموزشی چگونه بک لینک رایگان بگیریم نحوه بک لینک سازی در وبلاگ های معتبر ایرانی و خارجی را به شما آموزش داده ایم.

لینک سازی در سئو خارجی

برندسازی در سئو خارجی

به کمک برند سازی شما می توانید وب سایت و نام مجموعه خود را معتبر کرده و بر سر زبان ها بیاندازید.

البته زمانی که در مورد برند سازی صحبت می شود شاید اولین چیزی که به ذهن شما برسد این باشد که حتما باید هزینه هنگفتی را در شبکه های تلوزیونی انجام دهید، اما اجباری به انجام این کار نیست و همانطور که در بخش های قبلی گفته شد به کمک تبلیغاتی مثل گوگل ادوردز هم می توان کار برند سازی را انجام داد.

یا مثلا شما می توانید در وب سایت های پرطرفدار مانند برخی از سایت های خبری شناخته شده که ترافیک بسیار بالایی دارند هزینه کمتری را به آن ها پردخت نمایید و در این وب سایت ها تبلیغات بنری انجام دهید.

برندسازی در سئو خارجی

بازاریابی محتوا در سئو خارجی

بازاریابی محتوا یکی دیگر از روش های بهبود سئو خارجی است، و این روش به این صورت است که شما بتوانید با بهره گیری از یک محتوای خیلی با کیفیت و پرکاربرد در سایت هایی نظیر سایت ویرگول و یا سایت reddit.com توجه مخاطبین این نوع وب سایت ها را جلب نمایید.

ممکن است که مثلا شما در سایتی مثل ویرگول یه محتوای کاربردی را منتشر کرده و این محتوا توجه بسیاری از کاربران ویرگول را جلب نماید، حال اگر این کاربران محتوای شما را برای سایر افراد هم به اشتراک بگذارند این مورد نوعی بازاریابی محتوا برای شما محسوب می شود.

بازاریابی محتوا می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پست های وبلاگ
  • اینفوگرافی
  • نظر سنجی ها
  • کتاب های الکترونیکی
بازاریابی محتوا در سئو خارجی

محتوای پی آر (PR) در سئو خارجی

محتوای پی آر (PR) یا اصطلاحا روابط عمومی مربوط به بخش اخبار و رویداد های برند می شود، این مورد بیشتر برای وب سایت های خبری، و وب سایت های آموزشی که مطالب بروز و نوین را منتشر می کنند می خورد.

محتوای پی آر می تواند باعث برند سازی، جذب ترافیک بالا و معتبر تر کردن و شناخته شدن وب سایت و کسب و کار شما شود.

ترافیک حاصل از محتوای پی آر را می توانید در بخش Discover سرچ کنسول مشاهده نمایید.

محتوای پی آر (PR) در سئو خارجی

معرفی کسب و کار در گوگل مپ برای بهبود سئو خارجی

سرویس گوگل مپ به شما این امکان را می دهد که آدرس محل کار خود را در این سرویس ثبت نمایید، که این مورد هم به بحث برند سازی شما کمک می کند و هم موجب می شود شما بتوانید از این بخش برای سایت خود ترافیک بگیرید.

در صورتی که تمایل دارید با نحوه ثبت کردن آدرس کسب و کار و یا موقعیت مکانی در گوگل مپ آشنا شوید مقاله آموزشی چگونه کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنیم را مطالعه نمایید.

معرفی کسب و کار در گوگل مپ برای بهبود سئو خارجی

حذف لینک های اسپم و مخرب برای بهبود سئو خارجی

گاهی اوقات ممکن است که برخی از سایت های رقیب یکسری لینک های اسپم و مخرب را برای وب سایت شما تولید نمایند، که این مسئله به بحث سئو وب سایت شما قطعا می تواند آسیب بزند.

در این صورت شما باید به خزنده های موتور جستجوی گوگل اعلام نمایید که این لینک ها را نادیده بگیرید، که به این کار اصطلاحا Disavow کردن لینک های اسپم گفته می شود.

برای انجام این کار شما می توانید ویدئوی آموزش Disavow کردن بک لینک های اسپم را مشاهده نمایید که توضیح داده شده است این فرآیند را به چه صورت باید انجام دهید.

حذف لینک های اسپم و مخرب برای بهبود سئو خارجی

انجام سئو محلی برای بهبود سئو خارجی

برخی از شرکت های سئو و یا افرادی که به صورت تخصصی بر روی سئو و بهینه سازی صفحات وب برای موتور های جستجو فعالیت می کنند افرادی را در شبکه های اجتماعی مثل کانال های تلگرامی و غیره مامور می کنند که وارد صفحات وب سایت آن ها شده و مانند یک کاربر واقعی چند دقیقه در صفحه بمانند، و در بخش نظرات نوشته ها و محصولات وب سایت نظر ثبت نمایند.

به انجام چنین فعالیت هایی اصطلاحا سئو محلی گفته می شود، البته برخی از ها نیز ممکن است از رباط های برنامه نویسی شده برای این منظور استفاده نمایند.

انجام سئو محلی برای بهبود سئو خارجی

استفاده از سوشال سیگنال برای بهبود سئو خارجی

استفاده از سوشال سیگنال هم می‌تواند برای بهبود وضعیت Off Page SEO وب سایت بسیار موثر باشد از این جهت که سوشال سیگنال در واقع معیار تعاملات انسانی در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، لینکدین، توییتر و غیره می باشد، و تمامی فعالیت هایی نظیر لایک کردن، اشتراک گذاشتن یک پست، امتیاز دادن، پین کردن، بازدید و غیره همگی در تعریف سوشال سیگنال قرار می گیرند.

سوال اینجاست که سوشیال سیگنال چگونه می تواند بر روی سئو تاثیر داشته باشد اول آن اینکه این مورد می تواند باعث افزایش لینک سازی و همچنین افزایش Review های مثبت از جانب کاربران شما باشد و همچنین می‌تواند بانس ریت وب سایت شما را نیز کاهش دهد.

استفاده از سوشال سیگنال برای بهبود سئو خارجی

استفاده از انجمن های اینترنتی برای بهبود سئوی خارجی

وبلاگ ها و انجمن های اینترنتی که به شما اجازه می دهند به صورت رایگان در آنها مطالبی را منتشر نمایید و در آنجا به وب سایت خود لینک بدهید نیز یکی دیگر از راهکارهایی است که می‌تواند در بحث Off Page SEO به شما کمک کند.

وبلاگ های پرطرفدار ایرانی و خارجی بسیاری هستند که این امکان را به شما می دهند و شما می توانید به عنوان یک ابزار و کمکی برای لینک سازی سایت خود از آنها استفاده نمایید.

به عنوان مثال در وبسایتی به نام ANSWER YAHOO که سوالات بسیار زیادی در مورد کسب و کارهای مختلف مطرح می شود شما می توانید در این وب سایت ثبت نام نمایید و پاسخ بسیاری از سوالات در مورد حوزه کسب و کار خود را به کاربران بدهید و در زمان درج پاسخ لینک وب سایت خود را نیز در آن قرار دهید.

استفاده از انجمن های اینترنتی برای بهبود سئوی خارجی

اینفلوئنسر مارکتینگ برای ارتقای سئو خارجی

نکته »» اینفلوئنسر کیست:

اینفلوئنسرها کسانی هستند که معمولا در شبکه های اجتماعی دنبال کننده های زیادی دارند و پست های آنها در معرض دید صدها و یا شاید هزاران نفر قرار می گیرد و توسط مخاطبان زیادی به اشتراک گذاشته می شود و لایک و کامنت زیادی را دریافت می کنند.

شما می توانید از برخی اینفلوئنسر ها بخواهید که تبلیغات وب سایت شما را در پیج ها و وبسایت های خود درج نمایند، این موضوع هم می‌تواند به بحث برندسازی مجموعه شما کمک نماید و هم این که شما می توانید از پیچ ها و وبسایت های پرطرفدار اینفلوئنسر ها ترافیک بالایی را دریافت نمایید.

اینفلوئنسر مارکتینگ برای ارتقای سئو خارجی

قابلیت پست مهمان برای بهبود سئو خارجی

وب سایت هایی که بک لینک طبیعی می توان در آنها تولید کرد مانند سایت ویرگول شما می توانید در این وب سایت ها یک پنل کاربردی و اختصاصی با نام وب سایت خود ایجاد نمایید و در این پنل شروع به فعالیت نمایید.
و با گذاشتن پست های کاربردی سعی کنید که اعتبار این پنل را تا حد زیادی بالا ببرید.

و از آنجایی که گوگل دائما در حال به روز رسانی الگوریتم خود می باشد این نوع فعالیت ها می تواند به جذب ترافیک بیشتر برای وبسایت کمک کند.

قابلیت پست مهمان برای بهبود سئو خارجی

استفاده از پادکست برای بهبود سئو خارجی

شما میتوانید برای برخی از صفحات وب سایت خود پادکست تولید نمایید که یکی از مزیت‌های این کار این است که شما می توانید با استفاده از پادکست یک راه میانبر میان خود و کاربر ایجاد نمایید و با این تکنیک کاربر را بیشتر در صفحه وب سایت خود نگه دارید البته به شرطی که پادکست تولید شده دارای محتوای ارزشمند و مفید باشد که توجه کاربر را بتواند جلب نماید.

اما حالا چگونه می توانیم با کمک پادکست برای وب سایت خود عملیات لینک سازی را انجام دهیم؟

برای انجام این کار شما می توانید پادکست های مرتبط با کار خود را پیدا کنید و به آنها پیغام دهید و سعی کنید به نحوی با آنها ارتباط بگیرید و بهتر است که در ایمیلی که برای پادکست ارسال می کنید به آنها پیشنهاد دهید که می‌توانند در یکی از قسمت های پادکست که به یکی از پست‌های وبلاگ شما ارتباط دارد مهمان باشند.

همچنین شما می توانید که از گردانندگان پادکست بخواهید لینک صفحه شما را در صفحه پادکست خود قرار بدهند و یا آن را در شبکه های اجتماعی خود Share کنند.

استفاده از پادکست برای بهبود سئو خارجی

استفاده از نقدهای آنلاین برای بهبود سئو خارجی

شما می توانید در بسیاری از فرم ها یک سری پست های آموزشی را منتشر نمایید که در این پست های آموزشی کاربران را تشویق کنید که در بخش نظرات در مورد پست آموزشی شما سوالات مختلفی را مطرح کنند و در این صفحات شما شروع به پرسش و پاسخ به با کاربران خود نمایید.

و یا مثلا در یک پیج اینستاگرام در قالب پست هایی که منتشر می کنید نیز همین سیاست را جلو ببرید.

سپس شما می توانید وقتی که می خواهید پاسخ کاربران خود را نسبت به سال های مطرح شده بدهید آنها را تشویق نمایید که وارد لینک صفحات وب سایت شما شود و یا اینکه مطالب منتشر شده از سمت شما را در سایر پلتفرم های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

استفاده از نقدهای آنلاین برای بهبود سئو خارجی

تکنیک بازنشر محتوا در سئو خارجی

زمانی که شما یک وب سایت را راه اندازی می کنید قطعا در وب سایت شما در بخش وبلاگ مطالب بسیار زیادی منتشر می شود، شما می توانید این مطالب را در سایر پلتفرم های اجتماعی نیز بازنشر دهید و در این پست ها لینک مبدا به صفحه وب سایت خود داشته باشید.

تکنیک بازنشر محتوا در سئو خارجی

درج رپورتاژ آگهی برای سئو خارجی

همانطور که احتمالا در جریان هستید یک سری از وبسایت های پرطرفدار و معتبر با گرفتن هزینه از شما اجازه می دهند که شما مطالبی در این وبسایت منتشر نمایید و در این مطالب لینک فالو و معتبر به وب سایت خود داشته باشید.

شما می توانید هم از طریق درج مقالات آموزشی و تبلیغاتی در این وب سایت ها به وب سایت خود لینک فالو بدهید و هم با استفاده از تبلیغات بنری یا تبلیغات کلیکی لینک فالوور سایت خود داشته باشید.

معمولا سئوکاران در شرایطی که برای بالا اوردن برخی از کلمات کلیدی که رقابت بسیار دشواری دارند از تکنیک رپورتاژ آگهی استفاده می‌کنند که برای آشنایی بیشتر با این پست شما می‌توانید به صفحه درج رپورتاژ آگهی مراجعه نمایید.

درج رپورتاژ آگهی برای سئو خارجی

تکنیک بازاریابی ویدئو برای سئو خارجی

اول از همه باید گفت که ویدئو یک ابزار چند رسانه ای است که می تواند مدت زمان ماندگاری کاربران در یک صفحه وب را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، البته به شرطی که ویدیو های منتشر شده با کیفیت و مورد توجه کاربر باشد.

ویدیو هایی که شما برای صفحات مختلف وبسایت خود تولید می کنید می توانید این ویدیوها را در وبسایت های پرطرفدار نظیر آپارات، یوتیوب، میهن ویدئو و غیره بازنشر دهید و در این وب سایت ها علاوه بر اینکه ویدیوهای شما بازدید بسیار بالایی می خورد که این موضوع مستقیم می‌تواند به بحث برندسازی مجموعه شما کمک نماید.

شما می توانید در این وب سایت ها به صفحات مورد نظر خود بک لینک نیز بدهید.

تکنیک بازاریابی ویدئو برای سئو خارجی

کاربرد اشتراک گذاری تصاویر در بحث سئو خارجی

شبکه های اجتماعی پرطرفدار نظیر پینترست و اینستاگرام که به شما اجازه اشتراک گذاری انواع تصاویر را می دهد بستر مناسبی است که شما بتوانید در این شبکه های اجتماعی پرطرفدار کار برند سازی را برای مجموعه خود انجام دهید و می توانید با درج لینک وبسایت خود در این شبکه های اجتماعی کاربران آن ها را به سمت سایت خود سوق دهید.

کاربرد اشتراک گذاری تصاویر در بحث سئو خارجی

استفاده از گزارشات گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس در بحث سئو خارجی

همانطور که می‌دانید دو ابزار گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس آمارهای مختلفی را در مورد نحوه رفتار خزنده های گوگل نسبت به سایت شما و نحوه رفتار کاربران در وب سایت را به شما نمایش می دهند که این دو ابزار بسیار کاربردی می‌تواند به شما کمک نماید که هم بحث سئوی خارجی وب سایت را ارتقا دهید و هم اینکه وضعیت سئو داخلی و سئوی تکنیکال وب‌سایت را نیز بهبود دهید.

توجه » مشاهده آموزش گوگل سرچ کنسول به همراه فیلم آموزش رایگان

استفاده از گزارشات گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس در بحث سئو خارجی

استفاده از پی بی ان ها برای بهبود سریع خارجی

پی بی ان ها یکسری وب سایت های کمکی هستند که شما در این وب سایت می توانید عملیات لینک سازی و برندسازی را برای وب سایت اصلی خود انجام دهید.

البته داشتن سایت های پی بی ان بسیار نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد، چرا که قدرتمندتر شدن سایت های پی بی ان نمی‌تواند به قدرتمندتر شدن سایت شما کمک نماید و در نقطه مقابل از این وبسایت های پی بی ان می‌تواند موجب تضعیف وبسایت شما نیز شود، پیشنهاد می کنیم که مقاله آموزشی pbn چیست را مطالعه نمایید تا به صورت کامل با این ابزار کاربردی آشنا می شوید.

استفاده از پی بی ان ها برای بهبود سریع خارجی

ابزارهای سئو خارجی

در بخش قبلی گفته شد که سئو خارجی به معنی کلیه فعالیت هایی است که در خارج از سایت انجام می شود، برای اینکه ما بتوانیم این فعالیت‌ها را انجام دهیم نیاز داریم از برخی از ابزارهای موثر سئو استفاده کنیم.

ابزار های مانند بک لینک که ما می توانیم در سایت هایی که به ما اجازه درج بک لینک میدهند، لینک سایت خود را در این سایت ها قرار دهیم، تا بتوانیم با استفاده از ورودی بالایی که این وب سایت ها دارند برخی از کاربران آنها را به وب سایت خود بکشانیم.

سایت های زیادی هستند که این اجازه را به ما می‌دهند، البته نکته مهمی که درمورد این سایت وجود دارد این است که این سایت ها حتما باید Domain Authority بالایی داشته باشند، تا ما بتوانیم از بک لینک این سایت ها استفاده کنیم.

یکی دیگر از ابزارهای که می‌تواند برای صعود خارجی به ما کمک کند استفاده از ابزارهای مانند الکسا میباشد، شما با کمک الکسا میتوانیم یک آنالیز دقیقی نسبت به رقبای وبسایت خود داشته باشیم.

برای آشنایی بیشتر با این ابزارهای موثر پیشنهاد می کنیم که مقاله معرفی ابزارهای سئو گوگل را حتماً مطالعه نمایید که در این مقاله به صورت مفصل در مورد این ابزارها توضیح داده شده است.

ابزارهای سئو خارجی

آموزش سئو خارجی

برای اینکه شما بتوانید بر روی سئو خارجی یا همان Off Page SEO بهتر کار کنید نیاز به یک سری آموزش ها دارید به عنوان مثال زمانی که شما می خواهید با استفاده از درج ریپورت و یا درج بک لینک از یک وبسایت که دارای ورودی بسیار بالایی است.

سری از مخاطبان آن وب سایت را به صفحات سایت خود بکشانید، باید ابتدا قبل از اینکه بک لینک های خود را در سایت مورد نظر درج کنید و مواردی مانند Domain Authority و Spam Score این وب سایت را بررسی نمایید، که برای این کار می توانید از سایت websiteseochecker.com کمک بگیرید.

و یا به عنوان مثال زمانی که می خواهید رقبای سایت خود را در ابزاری مانند الکسا چک کنید، باید با یکسری از اصطلاحات تخصصی الکسا آشنا باشید.

مثلا بدانید که در حوزه کاری شما چه کلماتی دارای محبوبیت بالاتری هستند و میزان ورودی آنها بیشتر است، چه کلماتی می توانند قشر انبوهی از ورودی را به سمت صفحات سایت شما سرازیر کنند.

برای کسب آگاهی بیشتر در این مورد پیشنهاد می کنیم که به صفحه آموزش سئو مراجعه کنید، فیلم های آموزشی درج شده در این صفحه را مشاهده نمایید و همچنین در این صفحه می توانید تمامی سوالات خود را پیرامون سئو از همکاران ما بپرسید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخ سوالات شما را بدهند.

و در صورتی که آمادگی شرکت در کلاس های دوره سئو به صورت حضوری یا آنلاین را دارید می توانید در این دوره آموزشی شرکت نمایید و در انتهای دوره مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای دریافت نمایید.

برای مطالعه » عنوان سئو چیست

آموزش سئو خارجی

تکنیک های تخصصی برای سئو خارجی

برای انجام SEO Off Page به صورت تخصصی یک سری تکنیک هستند که می‌توانند به شما کمک کند که در این مورد به چند تا از مهمترین آنها اشاره می کنیم :

گوگل سرچ کنسول :

سرچ کنسول ابزاری است که رفتار گوگل نسبت به وب سایت شما را به شما نمایش می دهد، در سرچ کنسول شما می توانید تعداد کلیک هایی که وب سایت شما در طول مقاطع مختلف مثلا در یک ماه گذشته و یا در شش ماه گذشته خورده است را مشاهده نمایید.

تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی شما در صفحات مختلف موتور جستجوگر گوگل توسط کاربران مشاهده شده است نیز قابل رویت می باشد.

و در صورتی که برخی از صفحات شما دارای یک سری ارورها مانند ارور mobile usability باشد، شما می توانید در سرچ کنسول این خطاها را مشاهده کنید، و همچنین می توانید صفحات وب سایت خود را در این ابزار ایندکس نمایید.

google analytics

گوگل آنالیتیکس هم ابزاری است که رفتار کاربران نسبت به به وب سایت شما را به شما نشان می دهد به عنوان مثال میزان ماندگاری کاربران یا همان Session Duration در صفحات سایت شما به چه اندازه بوده است.

به عنوان مثال اگر یک صفحه از سایت شما روزانه ۱۰۰۰ نفر ورودی دارد که این مورد در سرچ کنسول قابل رویت می باشد.

میانگین ماندگاری این هزار نفر در صفحات سایت شما به چه اندازه بوده است، و مطمئنا می دانید که هرچقدر این معدل بالاتر باشد این به این معناست که صفحات سایت شما کاربر پسند بوده و توانسته است که نیاز مخاطب خود را برطرف کند.

در صورتی که این معدل تا حد غیر معقولی پایین باشد شما به این نتیجه می رسید که صفحات سایت شما در جلب نظر کاربران زیاد موفق نبوده است.

شما باید تکنیک هایی را در صفحه پیاده سازی نمایید تا بتوانید نیاز مخاطب خود را برطرف کنید.

برای مطالعه » چگونه کارشناس سئو شویم

Google Tag manager

Google Tag manager هم ابزاری است که می تواند آنالیز دقیق تری نسبت به رفتار کاربران در وبسایت شما به شما نمایش دهد.

به عنوان مثال زمانی که شما یک ویدیوی آموزشی و یک ویدیو معرفی محصول در وبسایت قرار می دهیم و یا مثلا یک دکمه به عنوان اکشن در صفحه قرار می دهید.

می توانید با کمک این ابزار کاربردی بررسی نمایید که آیا کاربرانی که به صفحات سایت شما وارد شده‌اند از این ابزار استفاده کرده اند یا خیر، مثلا کسی روی ویدئوی آموزشی شما کلیک کرده است یا نه.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی هم یک بخش مهم از از سئو خارجی محسوب می شود، شما اگر بتوانید در شبکه های اجتماعی پرطرفدار مطالب و خدمات وب سایت خود را تبلیغ کنید و بتوانید از آنها ورودی دریافت کنید این مورد بسیار می‌تواند به ارتقای سئو صفحات سایت شما کمک کند.

به عنوان مثال شما اگر بتوانید با اینفلوئنسرها در ارتباط باشید، و در شبکه‌های اجتماعی که تعداد زیادی دنبال‌کننده دارد بتوانید تبلیغات وب سایت خود را در آنجا درج کنید و بتوانید از آنجا ورودی جذب کنید، این مورد هم بسیار می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید کلمات کلیدی خود را به صفحات اول گوگل برسانید.

تکنیک های تخصصی برای سئو خارجی

سوالات متداول در مورد سئو خارجی؟

Off Page SEO چیست

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد Off page SEO یا سئو خارجی شامل تکنیک های است که بیرون از سایت جهت بهینه سازی انجام می شود و سئو خارجی سایت قدرت بیشتری از سئو داخلی سایت دارد اما ممکن است به جای اینکه به کاربران هدفمند وب سایت شما اضافه کند تنها بازدید کننده برایتان ایجاد کند.

استراتژی مهم سئو خارجی  ؟

تولید محتوا، ثبت نام در موتورهای جستجو، به اشتراک گذاری عکس، بررسی و نقد کسب و کار شبکه های پرفروش آنلاین و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله مهمترین استراتژی هایی هستند که در سئو خارجی می توانند به شما کمک کنند.

اهمیت سئو خارجی چقدر است ؟

سئو خارجی اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که با کمک سئو خارجی است که شما می توانید ورودی سایت خود را افزایش دهید.

برای مطالعه » آشنایی با روش های بالا بردن سئو سایت به کمک جدیدترین الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل

راهکارهای اساسی برای سئو خارجی

در این بخش یکسری از راهکارهای اساسی برای انجام سئو خارجی را به شما معرفی می کنیم، و یک جمع بندی اساسی در مورد seo off page انجام می دهیم.

کارکردن بر روی شبکه های اجتماعی

همانطور که پیشتر گفته شد فعالیت های سئو صرفاً برای موتورهای جستجو و موتور جستجوگر گوگل انجام نمی شود.

در صورتی که شما می خواهید به عنوان یک برند خود را معرفی کنید باید در همه زمینه ها فعالیت داشته باشید.

یعنی یک سری فعالیت های اختصاصی بر روی وبسایت به منظور بهینه سازی صفحات خود انجام دهید و یکسری فعالیت ها هم بر روی شبکه های اجتماعی پرطرفدار داشته باشید تا از آنها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کنید.

در ضمن اگر شما بتوانید کاربران مختلف شبکه‌های اجتماعی را با استفاده از لینک سازی درست به وبسایت خود منتقل کنید انجام این کار با قدرتمند تر شدن وب سایت شما و افزایش ورودی آن منجر می‌شود.

توجه » برای ثبت شبکه های اجتماعی در وب سایت های وردپرسی می توانید از افزونه Yoast SEO استفاده نمایید.

تولید محتوا در وبلاگ های معتبر ایرانی و خارجی

شما باید وبلاگ های معتبر ایرانی و خارجی را شناسایی کنید و با ایجاد یک پنل کاربری در هر کدام از آن ها شروع به تولید محتوا نمایید، سعی کنید با انجام لینک دهی درست و اصولی در این محتواها کاربران این وبلاگ های معتبر را به سمت صفحات وب سایت خود بکشانید.

در واقع در این روش شما دارید از این وبلاگ های معتبر ایرانی و خارجی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می کنید و ورودی سایت خود را از طریق این وبلاگ ها بالا می برید.

ثبت نام در موتورهای جستجو

همانطور که می‌دانید موتورهای جستجو همیشه سایت شما را مورد پیمایش قرار می‌دهند اما پیدا کردن سایت شما توسط آنها ممکن است مدت زیادی به طول بیانجامد پس بنابراین شما باید سعی کنید در تمامی موتور های جستجوی شناخته شده و پرطرفدار ثبت نام نمایید و بهتر است که خودتان دست این کار را انجام دهید.

بوکمارک کردن

یکی از تکنیک های بسیار موثر در سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت بوک مارک کردن صفحات و آخرین پست های منتشر شده در سایت‌های بوکمارک مانند ردیف و غیره می باشد که موتورهای جستجو توجه ویژه به این سایت ها دارند و هر لینک و مطلبی که داخل این سایت قرار داده می شود امتیاز ویژه‌ای را به آن اختصاص می‌دهند.

به اشتراک گذاری عکس های وب سایت

شما می‌توانید تصاویر محصولات و خدمات وب سایت خود را در وب سایت‌هایی مانند فلیکر، پیکاسا و غیره به اشتراک بگذارید و با این روش برخی افراد می توانند عکس های شما را مشاهده کنند و در صورتی که آن عکس و آنها را جلب کرد و بر روی لینک آن کلیک کنند و وارد سایت شما شوند.

اشتراک گذاری ویدئو ها

شما می توانید ویدیوهای وبسایت خود را نیز در وب سایت‌هایی مانند آپارات و یوتیوب به اشتراک بگذارید و از این سایت‌های پرطرفدار هم به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده نمایید و با قرار دادن لینک سایت خود در قسمت توضیحات مربوط به ویدیو امکان را فراهم کنید که اگر کاربران ویدیو شما مورد توجه آنها قرار گرفت بر روی لینک مربوطه کلیک کنند و وارد وبسایت شما شوند.

برای مطالعه » بودجه خزش چیست

خرید ریپورتاژ های تبلیغاتی

برای برخی از صفحات وب سایت خود که دارای کلمات کلیدی پر رقابت هستند در یک مقطع زمانی مناسب شما می توانید ریپورت های تبلیغاتی از سایت های پر ورودی خریداری نمایید.

البته خرید ریپورت تاج معمولا زمانی انجام می شود که سایت شما قدرت کافی را برای بالا آوردن یک کلمه کلیدی و مهم نداشته باشد و شما مجبور باشید که از سایت های قدرتمند و پرورودی دیگر کمک بگیرید.

توجه » مهمترین مزیت یادگیری سئو خارجی یا همان off page seo این است که شما با کسب مهارت کافی در این حوزه و یادگیری سایر option های تخصصی سئو و بهینه سازی صفحات وب می توانید به صورت فریلنسری برای خود کار کنید، و نیاز به استخدام در هیچ شرکت یا سازمان خاصی را ندارید.

رایج ترین سئوالات کاربران در مورد سئو خاجی :

سئو خارجی چیست ؟

سئو خارجی یا همان سئو Off Page که به آن Off- Page-SEO هم گفته می‌شود به تمامی عملیاتی می‌گویند که در خارج از سایت انجام می‌شود برای افزایش رتبه سایت در موتور جستجوگر گوگل.

ابزارهای سئو خارجی کدامند ؟

گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول، الکسا، Ahref، moz، Google Tag Manager ، Google Trends ، Google Alerts ، Google Page speed از مهمترین و رایج ترین ابزار های سئو خارجی هستند.

تفاوت سئو خارجی با سئو داخلی چیست ؟

به زبان ساده باید گفت که سئو خارجی فعالیت هایی است جهت بهینه سازی وب سایت که خارج از وب سایت انجام می شود، و سئو داخلی فعالیت هایی است که در همان ابتدای ساخت سایت در داخل وب سایت انجام می شود.

مقالات تخصصی سئو

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.