کاربرد فتوشاپ در طراحی سایت

کاربرد فتوشاپ در طراحی سایت | مزایای و تاثیر استفاده از فتوشاپ در طراحی سایت

راهنمای مطالعه

بسیاری از شاگردان ما سوال می پرسند که کاربرد فتوشاپ در طراحی سایت به چه صورت است و چگونه می شه از فتوشاپ در ساخت سایت بهره برد.

نرم افزار فتوشاپ را می توان یکی از تاثیرگذار ترین ابزار هایی دانست که در طراحی وب سایت کاربرد بسیار موثری دارند.شاید تا به حال نام فتوشاپ را در کنار عکاسی و گالری های هنری شنیده باشید ولی کاربرد فتوشاپ را در طراحی سایت نمی دانید!

به جرعت می توان گفت که همه وب مستران برای ساخت صفحه های زیبا از فتوشاپ کمک می گیرند.

زیباساختن صفحات وب شما باعث می شود که مشتریانی که از وب سایت شما دیدن می کنند تجربه کاربری بهتری را بیازمایند.برای اطلاعات بیشتر درباره تجربه کاربری می توانید مقاله ux و ui چیست را مطالعه نمایید.

از فتوشاپ برای موارد گسترده ای در طراحی سایت استفاده می شود ،از ادیت کردن عکس ها تا ساختن پس زمینه های متفاوت و تغییر اندازه آیکون ها گرفته تا ساخت لوگو و نماد برای هدر و فوتر.

ساخت لوگو علاوه برای زیبایی که به سایت شما می دهد ، اعتبار نیز می دهد و لوگو شما را برند می کند ، با طراحی مناسب لوگو می توانید در ناخودآگاه مخاطب تاثیر بگذارید.

اگر از افرادی هستید که می خواهند به دنیای طراحی وب سایت پا بگذارند باید به شما بگوییم که یادگرفتن نرم افزار فتوشاپ از نان شب برای شما واجب تر است. ثبت نام در دوره آموزش فتوشاپ می تواند اولین قدم شما در دنیای گسترده طراحی وب سایت باشد.

مسلط شدن به نرم افزار فتوشاپ یکی از مراحل تبدیل شدن به یک وب مستر ماهر و حرفه ای است.

در ادامه پاسخ به سوال کاربرد فتوشاپ در طراحی سایت می پردازیم به :

طراحی صفحات وب با فتوشاپ

وب مستران برای طراحی صفحات وب از فتوشاپ کمک بسیار زیادی می گیرند.

باور کنید و یا نکنید فتوشاپ یکی از پیشنیاز های طراحی وب سایت می باشد به صورتی که یادگرفتن آن قبل از ورود و یا در حین ورود به دنیای طراحی وب بسیار با اهمیت است.

اگر کمی درباره طراح وب سایت شدن مطالعه کرده باشید حتما می دانید که زیبایی یک سایت یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید تا بتوانید ترافیکی که به وب سایت شما روانه می شود را هیجان زده کنید تا از این صفحه به صفحه دیگر انتقال پیدا کنند.

بهترین راه برای جابجا کردن کاربران و تشویق آن ها به بازدید از دیگر صفحات شما ایجاد عکس های زیبا ، پس زمینه های کمیاب و طرح های متفاوت است.

در این قسمت به شما دو نمونه از تاثیر استفاده از فتوشاپ در طراحی وب را ارائه می دهیم.

عکس زیر یکی از وب سایت های ساخته شده توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ آریا تهران است که با مشاهده به این عکس کاملا می توانید اهمیت فتوشاپ را در طراحی وب سایت متوجه شوید.

طراحی صفحات وب با فتوشاپ

آیا ترغیب نشدید که به بخش های دیگر این وب سایت برید؟وظیفه فتوشاپ دقیقا همین ترغیب کردن شماست!گاوصندوق طلایی که در این صفحه مشاهده کردید با فتوشاپ طراحی شده است.

تاثیر فتوشاپ در طراحی سایت

فتوشاپ علاوه بر زیباسازی سایت شما می شود می تواند به افزایش ترافیک شما نیز کمک کند.

علاوه بر عکس هایی که در صفحه اول وب سایت شما به نمایش در می آیند برخی از عکس ها می تواند به خوبی شما را در نتایج گوگل به بالا بکشند.

در حالت کلی بالا اوردن عکس ها در نتایج جستجو بسیار راحت تر از محتوای شماست،نگاهی به تمپلت (قالب) مقالات وب سایت Atgo می پردازیم که کنار هم قرار گرفته اند و شکل و ظاهری زیبا به خود گرفته اند و اکثر کاربران و حتی شاید خود شما را مجبور به کلیک کرده است.

قالب مقاله های وب سایت Atgo

با تولید عکس های متنوع و جذاب سایت شما از رقیبانتان متمایز می شود و می توانید جایگاه خوبی را در نتایج جستجو پیدا کنید.

با فتوشاپ می توانید برای دستگاه های مختلف عکس های مخصوص طراحی کنید که ترافیکی همیشه راضی داشته باشید،توجه داشته باشید که برخی از عکس ها می توانند به اندازه صد ها کلمه منظور را انتقال دهند.

البته تمامی این موارد آن موقعی اهمیت پیدا می کند که سایت شما مختص به شما باید و از خرید سایت آماده اجتناب کرده باشید.

برخی از افراد برای جلوگیری از مشکلاتی که در حین طراحی وب سایت به آن برخورد می کنند روی به استفاده از سایت های آماده می آورند.

تیم Atgo بهترین و جدیدترین قالب های آماده را در صفحه خرید سایت آماده برای شما بارگذاری کرده است که می توانید آن را با قیمت پایین خریداری کنید.

کاربرد فتوشاپ در طراحی قالب یک وب سایت

یکی دیگر از مهم ترین کاربرد های فتوشاپ برای طراحان وب ، امکان طراحی قالب های خود در فتوشاپ و همینطور ، تبدیل طراحی های فتوشاپ به کدنویسی و… است.

طراحان و وب مستران می توانند قبل از اینکه سایتی را طراحی کنند ، نقشه آن را در فتوشاپ بکشند و به حالت های مختلف در بیاروند.

هنگامی که شما قالبی را در فتوشاپ می سازید کاملا متوجه خواهید شد که طراحی شما کاربر پسند است یا خیر، کاربر پسند بودن یک وب سایت یکی از مهم ترین نکات در طراحی وب سایت است. مقاله UI و UX چیست می تواند شما را به صورت کامل با این موضوع آشنا کند.

با مطالعه مقاله معرفی شده کاملا متوجه خواهید شد که برای طراحان وب سایت ، فتوشاپ کاربرد بسیار مناسبی دارد.

برای مطالعه » نصب جاوا اسکریپت

مزایای استفاده از فتوشاپ در طراحی سایت

در این بخش برخی از مزایای که استفاده از فتوشاپ به همراه دارد را مورد بررسی قرار می دهیم.

رایگان بودن تمامی بخش های این نرم افزار

امکان خروجی گرفتن فایل ها با پسوند های مختلف مانند png و jpd و…

خروجی گرفتن مخصوص وب (عکس هایی که به صورت اختصاصی برای طراحی سایت کم حجم می شوند)

امکان تبدیل فایل psd به html

برای مطالعه » html چیست

انواع فیلتر ها و پشتیبانی از میلیون ها رنگ موجود

امکان تغییر سایز و اندازه هر عکسی

امکان پایین اوردن و بالا اوردن کیفیت عکس ها

بالا بردن سرعت و کیفیت کار به صورت همزمان

سرعت طراحی قالب با استفاده از نرم افزار فتوشاپ بالا می رود

فتوشاپ دارای نسخه وب هم است و شما می توانید بدون نصب این نرم افزار به صورت مجازی از آن استفاده کنید.

برای مطالعه » چگونه برندسازی کنیم

جمع بندی

توجه داشته باشید که شما می توانید با به کار بردن توانایی هایی که در زمینه فتوشاپ دارید و همینطور استفاده از نرم افزار طراحی سایت به سادگی برای خود درآمدی کسب کنید.

امیدواریم که در مقاله کاربرد فتوشاپ در طراحی سایت به شما تاثیر بسزای استفاده از فتوشاپ را انتقال داده باشیم.برای مطالعه سایر مقالات ما از قسمت منو/مقلات مراجعه کنید.

معرفی

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مرسی از مقالاتتون واقعا خوب هستن همینجوری پیش برید

    1. خواهش می کنیم هدف ما هم دقیقا همینه

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.