برچسب در وردپرس

برچسب در وردپرس

پیش تر و در مقاله آموزش گذاشتن نوشته در وردپرس، با نحوه محتوا نویسی در سایت آشنا شدید. استفاده اصولی از برچسب ها در وردپرس یکی از روش هایی است که به کمک آن می توانید توضیحاتی کامل و در عین حال خلاصه را درباره نوشته خود به مخاطبان ارائه دهید. اما این توضیحات باید از قواعد و اصول خاصی پیروی کنند که در این مقاله قصد داریم بگوییم برچسب در وردپرس چییست و این قواعد و اصول را به شما بیاموزیم.

همچنین در این مقاله خواهید آموخت که چرا از برچسب ها استفاده می کنیم و به تفاوت برچسب و دسته در وردپرس نیز آگاه خواهید شد. 

برای مطالعه » قوانین سایت

تگ در وردپرس چیست؟

با افزودن برچسب به برگه در وردپرس، پست مورد نظر به بایگانی برچسب افزوده شده، اضافه می شود. در حقیقت، یک صفحه بایگانی تازه باز می شود که همه مقالات یا محصولاتی که آن برچسب را دارا هستند در آن قرار می گیرند. زمانی که کاربران سایت شما روی برچسب کلیک کنند، در یک لیست تمام پست های حاوی آن برچسب را مشاهده خواهند کرد.

برای مطالعه » وردپرس چیست

همچنین وقتی یک برچسب تازه که قبلا از آن استفاده نشده است به یک محتوا افزوده می شود، یک صفحه بایگانی برچسب تازه به صورت اتوماتیک توسط وردپرس ایجاد می شود.

در صورتی که اصول برچسب گذاری در سایت وردپرس رعایت نشود، به هر صفحه شما چندین صفحه بایگانی اضافه می شود که به کاربران کمکی نمی کند و برای گوگل نیز فایده ای ندارد.

کاربرد مهم برچسب ها، کمک به بهینه سازی وب و سئو است که البته، باید با توجه به اصول و قوانین آن انجام گیرد تا موثر واقع شود.

برای مطالعه » طراح وب کیست ؟

نحوه برچسب گذاری در وردپرس

نحوه برچسب گذاری در وردپرس

هنگام اضافه کردن برچسب در برگه وردپرس، باید ابتدا به این سوالات پاسخ دهید که اولا پست شما به چه پست های دیگری مرتبط است و کدام برچسب ها بهترین نتیجه برای محتوای شما دارد.

ضمنا، باید به موجود بودن برچسب در محتوا نیز توجه داشته باشید. برچسب هایی که انتخاب می کنید حتما باید از بین کلمات و عبارات داخل محتوا باشد.

پیشنهاد ویژه » طراحی سایت ارزان با تخفیفات ویژه

  • یکی دیگر از قوانین مهم برچسب گذاری در سئو، کوتاه بودن برچسب است. باید سعی کنید برچسب هایی که انتخاب می کنید بیش تر از دو یا سه کلمه نباشد.
  • برچسب های پرکاربرد می بایست در محتوا های متفاوت مورد استفاده قرار گیرند و در کل سایت تکرار شوند. البته، تکرار بیش از حد تگ ها می تواند تاثیر منفی داشته باشد.
تفاوت دسته بندی و برچسب در وردپرس

تفاوت برچسب و دسته بندی در وردپرس

دسته بندی در وردپرس، در طبقه بندی محتواهای منتشر شده کاربرد دارد. کاربران با انتخاب یک دسته بندی می توانند تمام محتواهای یک ژانر به خصوص که شما تعیین کرده اید را مشاهده کنند. اما تگ یا برچسب، برای دسته بندی داخلی مطالب است. در واقع، دسته بندی سایت شما را منظم می کند و ترتیبی خاص به مقاله های منتشر شده می بخشد. زمانی که هیچ دسته بندی را برای نوشته خود انتخاب نکنید، مقاله به صورت پیش فرض در طبقه « دسته بندی نشده » قرار می گیرد.

برای مطالعه » شرکت طراحی سایت در تهران

اما افزودن برچسب الزامی نیست و صرفا برای بهبود سئو سایت است.

در مقاله دسته بندی در وردپرس می توانید اطلاعات بیش تری در این باره کسب نمایید.

نحوه افزودن هشتگ در وردپرس

ابتدا باید وارد پیشخوان خود در وردپرس شوید و در منو، روی نوشته ها کلیک کنید.

سپس زیر منو، برچسب ها را پیدا کنید و آن را انتخاب نمایید. در این مرحله، صفحه مربوط به هشتگ در وردپرس باز می شود و می توانید برچسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر بخواهید برچسب جدیدی ایجاد کنید، باید فیلد های زیر را پر کنید:

نام: کلمه برچسب در این قسمت نوشته می شود که به بازدیدکننده ها نشان داده می شود.

نامک: کلمه لینک برچسب را در این قسمت بنویسید. بهتر است این کلمه انگلیسی برچسب باشد. این کلمه بعدا قابل تغییر نخواهد بود.

توضیحات: در این قسمت، درباره برچسب توضیح دهید. در صورتی که کاربران روی برچسب کلیک کنند این توضیحات را مشاهده می کنند.

برای مطالعه » درآمد فروشگاه اینترنتی

مدیریت برچسب های وردپرس

مدیریت برچسب های وردپرس

گاهی اوقات، ممکن است به دلایل مختلف بخواهید برچسبی که پیش تر ایجاد کرده اید را ویرایش کنید. برای این منظور، باید از مراحل زیر پیروی کنید:

اول از همه باید مانند قسمت قبل، وارد قسمت برچسب ها در صفحه وردپرس شوید. سپس از طریق جدول سمت چپ صفحه نمیاش، برچسب مورد نظر خود را ویرایش نمایید. به این منظور، باید ابتدا برچسب مد نظر را پیدا کنید و سپس روی گزینه ویرایش کلیک کنید.

با توجه به این که معمولا پس از مدتی تعداد برچسب های یک صفحه زیاد می شوند با کمک باکس جست و جو در وردپرس می توانید تگ مورد نظر خود را جست و جو کنید.

با کلیک کردن روی گزینه ویرایش می توانید اطلاعاتی که پیش تر برای برچسب وارد کرده اید را تغییر دهید. البته در صورت ویرایش نامک برچسب، با ارور ۴۰۴ مواجه می شوید.

گزینه دیگری که هنگام مدیریت برچسب ها با آن ها برخورد خواهید داشت، گزینه ویرایش سریع است. با کمک این گزینه می توانید برچسب ها را از لیست تگ ها حذف کنید و با گزینه نمیاش نیز می توانید نحوه نمایش برچسب در وب سایت خود را مشاهده کنید.

پیشنهاد ویژه » خرید بهترین افزونه ثبت نام کاربران وردپرس

برچسب چیست؟

با افزودن برچسب به برگه در وردپرس، پست مورد نظر به بایگانی برچسب افزوده شده، اضافه می شود. در حقیقت، یک صفحه بایگانی تازه باز می شود که همه مقالات یا محصولاتی که آن برچسب را دارا هستند در آن قرار می گیرند. زمانی که کاربران سایت شما روی برچسب کلیک کنند، در یک لیست تمام پست های حاوی آن برچسب را مشاهده خواهند کرد.

مهم ترین کاربرد برچسب ها چیست؟

کاربرد مهم برچسب ها، کمک به بهینه سازی وب و سئو است که البته، باید با توجه به اصول و قوانین آن انجام گیرد تا موثر واقع شود.

تفاوت تگ و دسته بندی چیست؟

در واقع تگ یک دسته بندی داخلی است که به استفاده کاربران کمک می کند اما دسته بندی، موضوع مقاله را مشخص می کند.

جمع بندی:

برچسب ها جزو عواملی هستند که استفاده درست و اصولی از آن ها می تواند به بهینه سازی سایت شما کمک کند. در صورتی که پس از مطالعه مقاله سوالی درباره برچسب ها داشتید می توانید در قسمت نظرات مطرح نمایید. اگر به این مقاله علاقمند بودید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله افزونه چیست و مقاله آموزش نصب افزونه در وردپرس را نیز مطالعه فرمایید.

سایت

مشاهده همه

تولید محتوا

مشاهده همه

آموزش

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.