حداقل معدل برای رشته کامپیوتر

حداقل معدل برای رشته کامپیوتر | برای رشته کامپیوتر چه درس هایی باید قوی باشد

با توجه به این که رشته کامپیوتر در سال های اخیر جز رشته های پر طرفدار محسوب می شود ، هر چه معدل شما بالا تر باشد احتمال پذیرش شما در رشته ی کامپیوتر بالا تر می رود. رتبه لازم برای قبولی رشته کامپیوتر نیز بسته به دانشگاه مد نظر می تواند متفاوت باشد برای مثال رتبه و معدل لازم برای رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد از حد نصاب لازم برای ورود به رشته کامپیوتر دانشگاه دولتی سطح یک، کم تر است. در این مقاله حداقل معدل لازم برای رشته کامپیوتر فنی حرفه ای را به شما میگوییم و بر اساس تجربه و نظر کاربران به شما میگوییم که برای پیشرفت وموفق شدن در این رشته در چه درس هایی باید قوی باشید. شما میتوانید قبل از ورود به دانشگاه نیز کار های عملی کامپیوتر را یاد بگیرید و به راحتی از آن کسب درآمد کنید. یکی از این کار ها طراحی پورتال و طراحی سایت است که بازار کار خوبی در ایران دارد.برای اطلاع از حداقل معدل برای رشته کامپیوتر در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

معدل لازم برای رشته کامپیوتر

معدل لازم برای رشته کامیپوتر بستگی به دانشگاه مورد نظر شما دارد. برای مثال اگر میخواهید در دانشگاه سراسری نامبر وان کشور مانند دانشگاه شریف به تحصیل مشغول شوید قطعا باید معدل بالای 18 داشته باشید اما اگر هدف شما دانشگاه های دیگر است موضوع فرق میکند.

حداقل معدل لازم برای ررشته کامپیوتر فنی و حرفه ای 14 میباشد و در صورتی که اپدانش آموز این معدل را کسب کرده باشد میتواند به راحتی در دانشگاه مورد نظر تحصیل کند.

البته باید بدانید که این معدل برای دانشگاه هایی که پذیرش بدون آزمون دارد تاثیر مستقیم دارد ولی اگر میخواهید از طریق کنکور وارد دانشگاه شوید میزان تاثیر معدل کمتر میباشد.

تاثیر معدل برای قبول در دانشگاه از طریق کنکور در سال های مختلف متغیر میباشد. حداقل معدل برای رشته کامپیوتر داشنگاه دولتی 14 میباشد.

البته این به تاین معنی نیست که با این معدل قطعا در یک دانشگاه دولتی خوب قبول میشوید بلکه به این معنی است که اگر معدل کمتر از 14 داشته باشید شرط لازم را نخواهید داشت.

البته باید بدانید که باتوجه به تاثیر معدل در رتبه کنکور هرچه معدل شما بالاتر باشد شانس قبولی بالاتری خواهید داشت.

اگر دانشگاه های برتر کشور را برای تحصیل در رشته کامپیوتر در نظر دارید بهتر است حداکثر تلاش تان را برای کسب معدل بالاتر در رشته کامپیوتر بکنید.

معدل لازم برای رشته کامپیوتر

برای رشته کامپیوتر چه درس هایی باید قوی باشد

یکی از سوالاتی که برای پشت کنکوری های عزیز پیش میاید این است که برای رشته کامپیوتر چه درس هایی باید قوی باشد ؟

در واقع این رشته به طور مستقیم با محاسبات ریاضی در دانشگاه در اراتباط است و لازم است که دانشجو واحد های ریاضی و فیزیک را پاس کند.

اگر از هنرستان میخواهید وارد دانشگاه باشید خوش بختانه شما در دروس عملی قوی خواهید بود و نسبت به دانش آموزان نظری برتری دارید.

اگر شما از دبیرستان میخواهید وارد دانشگاه شوید به احتمال زیاد در دروس تئوری و ریاضی قوی تر خواهید بود و در دانشگاه نسبت به دانشجوهای هنرستانی برتری دارید.

به طور کلی اگر میخواهید بدانید برای رشته کامپیوتر چه درس هایی باید قوی باشد همه چی بستگی به این دارد که از هنرستان وارد دانشگاه میشوید یا دبیرستان؟

اگر از رشته ریاضی میخواهید وارد رشته کامپیوتر در دانشگاه بشوید بهتر است کمی در کلاس های کامپیوتر به خصوص آموزش C#، HTML ، CSS را یاد بگیرید و با توجه به علاقه تان به هر حوزه ای در رشته کامپیوتر دانش تان را افزایش دهید.

در واقع اگر دوست دارید طراحی سایت کنید بهتر است زبان های برنامه نویسی وب را یاد بگیرید و زودتر از سایر دانشجوها وارد بازار کار شوید و در دانشگاه هم موفق تر باشید.

اگر قرار است از هنرستان وارد دانشگاه شوید شما باید دروس تئوری تان را قوی تر کنید. این دورس عبارتند از ریاضی، فیزیک و آمار.

برای رشته کامپیوتر چه درس هایی باید قوی باشد

آیا رشته کامپیوتر مناسب من است

خب تا اینجا متوجه شدیم معدل لازم برای رشته کامپیوتر دانشگاه دولتی و آزاد چقدر است اما سوالی که اینجا مطرح- میشود این است که آیا رشته کامپیوتر مناسب من است یا نه ؟

شما باید برای ورود به این رشته پشتکار زیادی داشته باشید و فقط به دنبال علاقه تان بگردید.

در واقع رشته کامپیوتر بسیار گسترده است و از شاخه های مختلف تشکیل شده است و باید بر اساس تجربه شاخه های مختلف و علایق و استعدادتان تصمیم بگیرید در کدام حوزه فعالیت کنید.

در واقع نمیتوان گفت که یک دانشجو کامپیوتر باید در همه حوزه های کامپیوتری سرشاخه داشته باشد و ماهر باشد بلکه باید یک حوزه را به عنوان فیلد اختصاصی خود امتحان کند و در آن حوزه آموزش های لازم را ببیند.

مثلا ممکن است یکی به حوزه شبکه علاقه داشته باشد یکی به حوزه طراحی سایت و یکی به حوزه انیمیشن سازی و …

مهمتین نکته در رابطه با تحصیل در رشته کامپیوتر این است که نباید دلزده شد و باید با تمام توان در آن حوزه کار کرد تا بهترین مهندس کامپیوتر شد.

اگر برنامه ریزی دقیقی داشته باشید میتوانید با 2 الی 3 سال تلاش در این حوزه به یک مهندس کامپیوتر موفق تبدیل شوید.

این رشته تا حدودی خشک است و شما قرار است تا آخر تنها با یک کامپیوتر یا لپ تاپ کارکنید پس از همین اول این موضوع را هم در نظر بگیرید.

شرایط ادامه تحصیل کامپیوتر در دانشگاه های ایران

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و صنعت رشته کامپیوتر در ایران یکی از رشته هایی است که آینده خوبی دارد. البته شاید بعضی ها به شما بگویند که این رشته در کشور اشباع شده و جای پیشرفتی در ان نیست اما واقعا این طور نیست.

کشور و کارفرمایان همیشه به دنبال نیروی کار متخصص و ماهر هستند و هیچ مهندس کامپیوتر با استعداد و ماهری نیست که بیکار باشد.

شما تنها کافیست در این رشته تخصص پیدا کیند که آن هم فقط به آموزش شما و شرکت در کلاس های تخصصی بستگی دارد و اگر بتوانید 2 الی 3 سال را به خودتان سختی بدهید میتوانید در نهایت در بهترین شرکت استخدام شوید.

رشته کامپیوتر در ایران در دانشگاه های زیادی تدریس میشود که میتوان به عنوان مثال به دانشگاه تهران، شریف،خوارزمی ، دانشگاه علامه طباطبایی و … اشاره کرد.

البته باید این نکته را هم بدانید که اگر مدرک فنی و حرفه ای داشته باشید و یا از طریق یوتیوب و یا کلاس های اموزشگاهی آموزش دیده باشید هم میتوانید به عنوان یک مهندس نرم افزار و یا سخت افزار مشغول به کار شوید.

شرایط ادامه تحصیل کامپیوتر در دانشگاه های ایران

شرایط ادامه تحصیل کامپیوتر در خارج از کشور

خوشبختتانه کامپیوتر یکی از رشتههیی است که در همه کشور ها به آن نیاز داشته و همواره همه کشور ها در حال ترقی و رشد و توسعه در زمینه امور کامپیوتری میباشند.

با کسب حداقل معدل برای رشته کامپیوتر که 14 است میتوانید با بهترین وکلای مهاجرت مشورت کرده و به کشورهای خارجی که شرایط کاری خوبی برای حسابداران دارند مهاجرت کنید.

شرایط کاری و بازار کار رشته کامیوتر در خارج از کشور بسیار بهتر از ایران است و شما اگر بتوانید خودتان را به کارفرما ثابت کنید میتوانید درامد بسیار بالایی داشته باشید.

نظرات درباره رشته کامپیوتر در ایران

حالا که متوجه شدید حداقل معدل برای رشته کامپیوتر چقدر است وقت ان رسیده که با نظرات تحصیل کنندگان این رشته نیز آشنا شوید و تصمیم نهایی تان را برای تحصیل در این رشته بگیرید.

  • برای موفقیت در رشته کامپبوتر نیاز به روحیه ی خستگی ناپذیر و همچنین ریسک پذیری بالا است واگر پشتکار زیادی دارید این رشته برای شما مناسب خواهد بود.
  • برای مهاجرت تحصیل در رشته کامپیوتر یک امتیاز مثبت میباشد.
  • بازار کار رشته کامپیوتر در ایران و خارج از کشور بسیار خوب میباشد.
  • کاش از اول رشته کامپیوتر را انتخاب کرده بودم این رشته واقعا برای شخصیت من مناسب بود و توانستم درآمد بالایی داشته باشم.
  • من الان تو حوزه طراحی پورتال سازمانی فعالیت میکنم و واقعا باید بگم اگر تو یه حوزه تخصص داشته باشید میتوانید خیلی پیشرفت کنید. درآمد من الان چیزی در حدود ماهی 20 میلیون تومان است.
  • ورود به رشته کامپیوتر از هنرستان برای من خیلی بهتر بود و تونستم خیلی در دروس عملی قوی تر باشم. توصیه میکنم در همان زمان دانشجویی در دوره های فنی و حرفه ای هم شرکت کنید و تو هر حوزه ای که علاقه دارید متخصص تر شوید.
  • واقعا ایران به نیروی متخص کامپیوتر نیاز داره. خیلیا تو این حوزه فعالیت میکنن و به حقوق پایه راضی هستند اما اگه میخوایید درآمدی چندین برابر بقیه داشته باشید بهتره که تو این رشته تخصصتون را بالاتر ببرید.
نظرات درباره رشته کامپیوتر در ایران

سوالات متداول

حداقل معدل برای رشته کامپیوتر چقدر است؟

حداقل معدلی که قبولی شما را در رشته کامپیوتر تضمین میکند 14 میباشد اما این که چه درس هایی باید قوی باشد تا در دانشگاه مجبور به پاس کردن پیشنیازها نباشید در این مقاله توضیح داده شده است.

معدل لازم برای رشته کامپیوتر دانشگاه دولتی چقدر است؟

معدل لازم برای رشته کامپیوتر دانشگاه دولتی در تهران باید بالای 18 باشد. همچنین رتبه داوطلب تاثیر مستقیم بیشتری در قبولی در رشته کامپیوتر داشنگاه دولتی دارد. حداقل معدل لازم برای رشته کامپیوتر دانشگاه دولتی در شهر های ایران به جز دانشگاه های برتر 14 میباشد.

آیا معدل برای قبولی در کامپیوتر در دانشگاه های برتر تاثیر دارد؟

اگر میخواهید بدون کنکور وارد دانشگاه شوید معدل تاثیر مستقیم در قبولی شما دارد و معدل های بالا تر 15 شانس بالاتری در قبولی دارند. در دانشگاه های برتر کنکور و معدل هر دو در قبولی تاثیر دارند که معدل های بالای 18 و رتبه های بالای 1000 شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه های برتر کشور دارند.

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام خسته نباشید من در هفتم معدل ریاضی و علوم و انگلیسیم بیست شد ولی در هشتم انگلیسی رو بیست شدم و علوم و ریاضی رو 15 شدم میخاستم ببینم باید در نهم چه نمره ای رو کسب کنم تا بتونم از طریق رشته نظری ریاضی ، کامپیتور بخونم؟

  2. سلام من به رشته کامپیوتر علاقه دارم ریاضی هشتمم 14.5شدم و علومم 16.5شدم و زبانم 19شدم و نهمم هنوز معلوم نیست اگه این روند پیش برم یا بیشتر سعی کنم نمرم بالاتر شه میتونم برم رشته کامپیوتر

  3. سلام من میخوام برم پایه دهم معادلم16.۱۴بنظرت رشته کامبیوتر قبولم جوابم بده خواهش 🙂

  4. سلام دوستان من کلا نهمم ریاضی 13 و تجربی 14 و زبان 10 گرفتم میتونم برم تو هنرستان و رشته کامپیوتر

  5. سلام
    برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر حتما باید کامپیوتر داشته باشیم؟
    منظورم چند ماه اول هست

  6. سلام من نهمم ریاضی 4 شدم علوم 13 زبان ۱۱
    معدلمم کلا شد 15/۳۳
    هشتم علومو 20 زبانمم 20 ولی ریاضی 18
    هفتمم ریاضیمو 15 شدم

    اگه ریاضی شهریور امتحان بدم میتونم برم کامیپوتر فنی حرفه ای؟؟

  7. سلام، آیا داشتن مدارک برنامه نویسی و آی سی دی ال و پایتون از مرکز آی سی دی ال ایران در خدمت سربازی چه رتبه و چه تاثیری دارد .یعنی سرباز دیپلمه حساب میشم یا مهندس ؟

  8. با اینکه تمام سخن هاتون درست بود، اما برای ثبت نام در هنرستان های فنی باید از معدل بالایی برخورد دار باشین شرط خوب ثبت نام کردنتون به معدل بالا ۱۶ هسا، با ۱۴ هیچ هنرستانی که در سطح خوبی قرار داشته باشه شما رو ثبت نام نمیکنه باید در نظر داشته باشیم که به آوردن معدل ۱۴ کفایت نمیکنه و باید حداقل ۱۷ رو بیارید.

  9. سلام برای تولید محتوا و انیمیشن هم به ریاضی قوی نیاز داریم؟

    1. سلام، برای تولید محتوا موضوعی که خیلی مهمه اینه که شما باید در رابطه با موضوعات مختلف مطالعه داشته باشید، و توجه کافی هم باید به نیاز مخاطب هدف خود داشته باشید، به عنوان مثال شما میخاید برای یک سایت آموزش کامپیوتر تولید محتوا کنید باید ابتدا خود را جای مخاطبی که قرار است کامپیوتر یاد بگیرد قرار دهید و نیاز های او را شناسایی کنید، سپس با توجه به شناختی که از نیاز مخاطب بدست آوردید در مورد مباحث مختلف کامپیوتر مطالعه کافی داشته باشید و با توجه به دانشی که در این حوزه بدست آورده اید که محتوای یونیک و کاربر پسند را به مخاطب خود ارائه دهید.
      برای یادگیری انیمیشن هم شما باید کار کردن با نرم افزار های گرافیکی مانند فتوشاپ را به خوبی بلد باشید.

  10. سلام من پایه هشتم هستم من معدل امسال خیلی کم اومد 14.۲۵صدم اگه رشته کامپیوتر بردارم این معدل کافیه یا باید ببرم بالا

    1. سلام، در این خصوص باید با یک مشاور تحصیلی مشورت نمایید.

  11. سلام من کلاس نهم هستم اگه از هنرستان وارد رشته ی کامپیوتر شوم بهتره یا از ریاضی می‌خوام ببینم کدام راه آسون تر و بهتره چون می‌خوام برنامه نویس بشم

    1. سلام، در هر دو حالت سیستم آموزشی ایران اکثر مباحث درسی آن تئوری محور هستش، بهتره که شما واسه برنامه نویس شدن از آموزش های موجود در اینترنت مانند فیلم های آموزشی یوتیوب، w3school و غیره استفاده کنید.

  12. سلام من سال هفتمم نمره اینه ریاضی : 9
    علوم : 12
    کاروفناوری : 20

    سال هشتمم نمراتم اینه
    ریاضی : 20

    علوم : 20
    کاروفناوری : 20

    و سال نهمم
    ریاضی : 20
    علوم : 20
    کاروفناوری : 20

    اگر زبانم مهمه نمراتم این شد
    هفتم : 13
    هشتم : 20
    نهم: 20

    من میتونم در رشته کامپیوتر برم

  13. سلام وقتتون بخیر . دیپلم ریاضی با معدل کتبی ۱۶ میتونم دانشگاه آزاد رشته کامپیوتر شرط معدل بدون کنکور شرکت کنم ؟

  14. معرلم ۱۶.۴۳ شده ریاضیمو ۱۹ شدم علوممو ۱۱ و کاروفناوری ۱۹ و هنرم ۱۸
    قبولم.

  15. سلام دوستان من رشته انسانی هستم و خیلی خیلی به رشته کامپیوتر علاقه دارم ولی به اجبار خانواده مجبور شدم بیام انسانی به نظر شما به صرفه هست من الان تغییر رشته بدم کلاس دهمم هستم

  16. چون خیلی به فضای مجازی علاقه دارم فک میکنم بتونم تو رشته کامپیوتر موفق یشم (:

  17. سلام وقتتون بخیر
    من دوس دارم برم رشته کامپیوتر ولی از اونجایی ک ریاضی خیلی باید عالی باشیم بهم میگن دبیرستان دوم رو ریاضی برم و بعد برای دانشگاه برم تو قسمتای کامپیوتر
    به نظرتون برم هنرستان و از پایه کامپیوتر بخونم بهتر نیس؟

    1. سلام، بله 100 درصد اگه از همون پایه شروع به یادگیری کامپیوتر نمایید خیلی بهتره.

  18. سلام من معدل هشتمم شد ۱۹.۵۷ و ریاضیم ۲۰ شد و زبانم ۱۷ و داخل مذچدرسه‌ تی هستم که رتبه بعد تیزهوشان رو داره بنظرتون میتونم تو رشته ریاضی جای خوبی قبول بشم؟

    1. سلام، دوست عزیز این مطلب در مورد رشته کامپیوتر هست، که شما اگر شما علاقه مند به این رشته هستید قطعا با تلاش و پشتکاری که دارید موفق خواهید شد، برای مشاوره سایر امور درسی بهتر است که از بخش مشاوره مدرسه ای که در حال تحصیل هستید کمک بگیرید.

  19. سلام من معدل هفتم ۱۹/۵۲ و ریاضیم پایانی: ۱۶ و زبان انگلیسی هم پایانی: ۲۰و تو هشتم معدلم ۱۸/۴۰ زبان انگلیسی پایانی: ۱۹ ریاضی هم پایانی: ۱۲ شدم میخواستم بدونم من الان بخوام رشته ریاضی فیزیک کامپویتر برم باید واسه ی نهم نمره ریاضیم چند باشه؟ کامپیوتر رو دوست دارم ولی متاسفانه سال های پیش خیلی درس نخوندم و اینکه تو درس های فیزیکم الان که نهم داریم میخونیم خوبم.

    1. سلام وقت بخیر، در مدارس ایران برای رشته کامپیوتر معدل بالای 16 را قبول می کنند و شما از این بابت مشکلی ندارید، اما به طور کلی برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر و شاخه های مختلف آن اعم از (نرم افزار – سخت افزار – شبکه و غیره)سعی کنید که حتما ریاضی و زبان انگلیسی تون قوی باشه، به خصوص حتما زبانتون رو قوی کنید، چرا که در حوزه مهندسی کامپیوتر دائما مطالب جدیدی ارائه می شود که شما نیاز دارید از طریق وب سایت های معتبر و یا آموزش های فوق العاده با کیفیت یوتیوب این آموزش ها را یاد بگیرید، پس یادگیری زبان امری حیاتی برای تمام افرادی است که قصد تحصیل در شاخه های مختلف کامپیوتر را دارند، در ضمن اگه علاقه مند هستید که برنامه نویسی را خوب یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم که حتما سری به وب سایت w3schools.com بزنید در این وب سایت پایه و اصول برنامه نویسی را به صورت گام به گام میتوانید یاد بگیرید.
      و اگر هم دوست داشتید شرکت atgo یک شعبه آموزشگاه کامپیوتر و برنامه نویسی در تهران داره که توسط بهترین اساتید هم آموزش کامپیوتر ارائه میده (به صورت حضوری و آنلاین به انتخاب شما) هم آموزش برنامه نویسی و طراحی و ساخت وب سایت، اگر تمایل داشتید میتونی با ما تماس بگیری تا در این زمینه شما را راهنمایی کنیم.

  20. سلام روز بخیر من پایه یازدهم تجربی هستم و میخوام مهندسی کامیپوتر بخونم و تصمیم گرفتم دیپلم تجربی رو بگیرم و بعد دانشگاه آزاد ثبت نام کنم و در تابستون هم کلاسای مقدماتی و کتابای کامیپوتر رو بگیرم و مطالعه کنم چون به نظرم وقتم میره اکه بخوام از اول برم به کار و دانش و اینکه دوستم ندارم از طریق رشته ریاضی فیزیک برم چون ریاضیم ضعیفه به نظرتون این راه درسته و اینکه من یکم توی قسمت ثبت نام دانشگاه با دیپلم تجربی آگاهی ندارم به جه صورت هست آیا معدل دیپلمم مهمه و اگر مهمه باید حداقل چه معدنی کسب کنم ممنون میشم اگر راه حل و راهنمایی ای دارین در اختیارم قرار بدین

    1. سلام وقت بخیر، ببینید به طور کلی برای کسب مهارت در شاخه های مختلف رشته کامپیوتر مهندسی کامپیوتر متاسفانه کتب درسی دانشگاه های ایران بیشتر به صورت تئوری محور هستش، و مطالب ارائه شده در دانشگاه ها زیاد به درد بازار کار نمیخوره، پیشنهاد می کنیم که اگر علاقه مند به یادیگری تخصص هایی مثل برنامه نویسی، شبکه، طراحی و ساخت وب سایت، سئو، مباحث مربوط به هوش مصنوعی و مباحث دیجیتال مارکتینگ و غیره به صورت self study و با کمک آموزش های کاربردی مفید این مهارت ها را یاد بگیرید، که از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت atgo میتونید با ما تماس بگیرید تا راه کارهای لازم برای آموزش در حوزه های مختلف علوم کامپیوتر را در اختیار شما قرار دهیم.

  21. سلام خسته نباشید من میخوام به رشته کامپیوتر بروم.
    ریاضی م یکم ضعیفه مثلاً بیاد نمره م چند باشه ؟

    1. سلام وقت بخیر، اگر در حوزه برنامه نویسی کامپیوتر قصد تحصیل دارید، بهتر است که هوش ریاضیتون رو تقویت نمایید، و به طور کلی برای تحصیل در رشته مهندسی شاخه نرم افزار باید توانایی حل مسئله داشته باشید، در غیر ایتصورت اگر که توانایی حل مسئله ندارید پیشنهاد می کنیم که سایر شاخه های کامپیوتر مانند حوزه گرافیک و یا حوزه شبکه می توانید برای شما مناسب باشد.
      در ضمن برای تحصیل در حوزه علوم کامپیوتر باید سعی کنید که زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید، چرا که این حوزه دائما مطالب جدید و بروز ارائه می شود، و شما نیاز دارید بهع کمک گوگل، یوتیوب و غیره دائما در اینترنت مطالعه نمایید و دانش خود را بروز کنید.

  22. سلام من کلاس نهم هستم و میخوام رشته کامپیوتر تحصیل کنم

    من معدل هفتمم ۱۸.۶۹ زبان ۱۷ ریاضی ۱۶ بودم هر دو نوبت
    هشتم کلا گند زدم نوبت اول معدل ۱۶.۹۹ زبان ۱۷ ریاضی ۹ نوبت دوم زبان معدل ۱۶ زبان ۱۶ ریاضی ۱۲
    و الان نهم نوبت اول تموم نکردیم ریاضی ۱۷ ولی انگلیسی رو نمی دنم
    من میتونم به رشته کامپیوتر بروم

    1. سلام؛ برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر بهتر است که زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید، چرا که کلا حوزه کامپیوتر و به طور کلی حوزه it دائما مطالب جدیدی در آن مطرح می شود که شما نیاز دارید از منابع معتبر خارجی و آموزش های سطح بالا استفاده نمایید، مثلا برای یادگیری برنامه نویسی سایت هایی مثل w3school و غیره سایت هایی هستند که بروز ترین مطالب را به شما ارائه می دهند، ضمنا یادگیری مهارت هایی مثل برنامه نویسی هم نیاز به هوش بالا دارد، صرفا نه این که شما در درس ریاضی حتما نمره 20 بگیرید، اما نیاز دارید برای یادگیری تخصص هایی مثل برنامه نویسی و شبکه هوش بالا داشته باشید.

  23. سلام انشالله که خوب باشید من در رشته کامپیوتر هستم میخواستم شغلم را شبکه های کامپیوتری انتخاب کنم چه چیزی لازم دارم مثلا معدل باید چقدر داشته باشم مثلا چه چیزی لازم است برای دانشگاه یا مثلا چه چیزی برای درس خواندن در خارج از کشور لازم است ممنون میشم که جوابم را زود تر بدهید🙏🏻🙏🏻

    1. سلام وقت بخیر، برای تحصیل در شاخه مهندسی شبکه های کامپیوتر به شما دوست عزیز پیشنهاد می کنیم که حتما دوره های تخصصی سیسکو و یا میکروتیک را در یک آموزشگاه تخصصی شبکه سپری نمایید، از آن جایی که متاسفانه دانشگاه های ایران مباحث درسی را به صورت تئوری محور آموزش می دهند که مباحث تئوری در بازار کار کاربرد چندانی ندارد، پش بنابراین شما باید این تخصص را به صورت پروژه محور یاد بگیرید، که دوره های سیسکو شامل network+، ccna، ccnp و غیره هستند که اگه بتویند این دوره ها رو با موفقیت پشت سر بگذارید هم در شرکت های معتبری مثل آسیا تک و شاتل میتونید مشغول به کار بشید و هم با اخذ مدرک فنی حرفه ای که این مدرک قابل ترجمه نیز هست میتونید برای مهاجرت به خارج از کشور از آن استفاده نمایید.
      در نهایت سعی کنید که برای فعالیت در حوزه it (حالا فرقی نمیکنه نرم افزار، سخت افزار، شبکه، برنامه نویسی و غیره) حتما زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید، چرا که در این حوزه دائما مباحث جدید و بروزی مطرح خواهد شد که شما به راحتی می توانید با آموزش های رایگان در یوتیوب و غیره سطح دانش خود را ارتقا دهید.
      برای گذراندن دوره های آموزشی شبکه هم آموزشگاه شبکه کندو را به شما معرفی می کنم (بنده خودم در این آموزشگاه دوره های network+ را گذرانده ام، اکثر اساتید آن کارمندان شرکت های معتبر شبکه در تهران هستند)، در ضمن چون که گذراندن دوره های تخصصی شبکه بسیار پر هزینه هستش شما میتونید یک تخصص ساده را قبل از یادگیری شبکه پشت سر بگذارید که بتویند از آن کسب درآمد نمایید، مثلا طراحی کردن یک وب سایت با وردپرس که هم ساده هستش و هم شما میتویند از این طریق کسب درآمد نمایید و بخشی از هزینه های کلاس خود را تامین کنید، که اگه در این حوزه تخصص داشته باشید بنده خودم میتونم یکسری پروژه های ساخت وب سایت با وردپرس را به شما واگذار کنم که انجام بدید، پیشنهاد می کنم که برای آشنایی با این مباحث هم سری به صفحه آموزش طراحی سایت رایگان بزنید که در این صفحه ما تعدادی فیلم رایگان آموزش ساخت وب سایت با وردپرس را قرار دادیم که فکر کنم به شما کمک کنه، باز هم هز سئوالی داشتید بنده در خدمت شما هستم.

  24. سلام من میخوام از رشته صنایع چوب به کامپیوتر برم چه درس های باید قوی باشه و چی کار کنم تا قبول شم تا سال ۱۱ رو کامپیوتر بخونم

    1. سلام، برای ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر بهتره که ابتدا خودتون در زمینه icdl یا همون مهارت های هفت گانه کامپیوتر تسلط کامل را داشته باشید، سپس با توجه به علاقه خود در یکی از شاخهای نرم افزار یا سخت افزار مهارت کسب نمایید، البته در سیستم آموزش و پرورش ایران متاسفانه آن چنان مبتنی بر شرایط بازار کار مفاهیم درسی را جلو نمی برن، پیشنهاد می کنم برای حرفه ای شدن در حوزه های مختلف کامپیوتر دوره های تخصصی را در آموزشگاه های تخصصی کامپیوتر سپری نمایید، مثلا در همین وب سایت atgo شما می توانید با مراجعه به صفحه آموزش طراحی سایت با مهارت های طراحی وب آشنا شوید، ضمنا می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس بگیرید تا شما را با سایر دوره های آموزشی کامپیوتر این مجموعه آشنا نماییم.

  25. سلام خسته نباشید من به دلایلی نتونستم درس بخونم ولی معدلم 16 شده و باز میگن برای کامپیوتر کمه آیا کدوم درست میگین

    1. سلام وقت بخیر، معدل 16 برای رشته کامپیوتر کفایت می کنه، اما بهتون پیشنهاد میدم که اگر در قوانین آموزش و پرورش ایران قوانین جدیدی ثبت شده که به شما امکان ثبت نام در رشته کامپیوتر را نمی دهند، می توانید با ثبت نام در یک آموزشگاه فنی و حرفه ای مهارت های لازم را در حوزه های مختلف کامپیوتر نظیر برنامه نوبسی، طراحی و ساخت وب سایت، حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ، شبکه های کامپیوتری و غیره بدست آورید.
      برای نمونه می تونید به صفحه آموزش طراحی سایت ما مراجعه کنید که در این صفحه آموزش ساخت سایت از صفر تا صد به شما آموزش داده شده است.

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.