Google Alerts چیست؟

Google Alerts چیست؟ | نحوه کار با گوگل آلرت + ویدیو آموزشی | چیزهایی که باید بدانید!

گوگل آلرت چیست و چه کاربردی دارد ؟ گوگل آلرت چگونه می تواند به ما کمک کند ؟ گوگل آلرت رایگان است ؟ گوگل آلرت چه امکانات و ویژگی هایی در اختیار ما می گذارد، پاسخ تمام این سوالات را به مرور در این مقاله مطالعه می کنید.

Google alerts را می توان بدون شک یکی از زیرابی ترین سرویس های گوگل نامگذاری کرد، چرا این اسم رو روش می زاریم؟ به خاطر اینکه گوگل خیلی ریز و به قول خودمون سوسکی در مورد اون صحبت می کنه و زیاد راجبش توضیح نمیده!

اما این سرویس دقیقا چیکار می کنه و چه اطلاعاتی به ما میده؟ سرویس گوگل آلرت به شما این امکان را می دهد که برای کلمات خاصی که مد نظرتون هست یک هشدار تنظیم کنید و هنگامی که مقالاتی با این کلمات در گوگل منتشر شد، گوگل به شما یک ایمیل می زند و به شما خبر می دهد که فلان سایت، فلان مقاله رو منتشر کرد.

کمی بیشتر این موضوع را باز می کنیم: تصور کنید که هر روز در اینترنت به دنبال موضوع خاصی می گردید که به آن علاقه بسیاری دارید، این کار هرروز شما هست و برای مثال برای مطالعه اخبار روز کریستانو رونالدو هر روز کلمه کریستانو رونالدو را گوگل سرچ می کنید.

گوگل آلرت به شما این امکان را می دهد که با مورد هدف قرار دادن این کلمه، از هر مطلبی که داخل اینترنت در مورد او منتشر می شود آگاهی پیدا کنید.

کاربرد های Google alerts

کاربرد های Google alerts

کمی با کلیت گوگل آلرت آشنا شدیم و الان وقتش رسیده که کاربرد های آن به صورت جز به جز بپردازیم :

1. ردیابی اسامی مورد علاقه شما

اولین کاربرد گوگل آلرت را در مثال قبل به خوبی باهم متوجه شدیم، در این نوع شما اسامی افراد مخلتف را که دوست دارید درباره آن ها اطلاعات بروز کسب کنید را وارد می کنید و گوگل وقتی که مطلبی درباره آن اسامی در اینترنت منتشر شد به شما از طریق ایمیل خبر می دهد.

2. نظارت بر بالا و پایین برند ها

دقیقا به همان روشی که می توانید اسامی مختلف را مانند “کریستایو رونالدو و امینم” را ردیابی کنید، می توانید اخبار و مطالب مربوط به شرکت های مخلتف و برند های تجاری را نیز پیگیری کنید، در صورتی که حتی نظر های مثبت و منفی نیز در گوگل ثبت شوند نیز به شما خبر داده می شود.

3. نظارت بر رقبای کاری شما

قطعا روند پیشرفت خود و یا شرکتتان برای شما از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما نباید از این مسئله غافل شوید که رقیبان شما چه روندی را برای پیشرفت طی می کنید. یکی از کاربرد های گوگل آلرت این است که می توانید روی روند پیشرفت حریفان خود نیز آگاهی داشته باشید.

4. نظارت بر کلمات کلیدی مورد نظرتان

قطعا از اهمیت کلمات کلیدی در سئو خبردار هستید و می دانید که پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت شما می تواند چقدر دردسر ساز و وقت گیر باشد، به کمک Google alerts می توانید به خوبی کلمات کلیدی و حتی مشتقات آن را ردیابی کنید و به محض انتشار محتوایی مرتبط با آن به شما هم اطلاع داده شود.

5. پیداکردن فرصت برای بک لینک سازی

علاوه بر اینکه می توانید روی کلمات کلیدی و رقبای خود هدف گذاری کنید، می توانید روی کسب و کار خودتان هم تحلیل نسبتا مهمی انجام دهید، شما می توانید با انتخاب کردن نام برند یا محصولات یونیک خودتان به عنوان کلماتی که به آن علاقه مند هستید، تمامی مطالبی که در مورد شرکت و یا برند شما نوشته می شود را مطالعه کنید و به خوبی از فرصت هایی که برای بک لینک سازی ساخته می شود استفاده کنید.یعنی چه ؟

یعنی می توانید افرادی که به شما بک لینک داده اند را پیدا کنید و حتی از افرادی که درباره شما صحبت کرده اند ولی لینک نداده اند خواهش کنید که به شما لینک دهند.(البته این جمله باید خیلی خیلی خیلی گسترده تر توضیح داده بشه ولی متاستفانه این مقاله گنجایشش رو نداره پس می گذریم ازش!)

برای مطالعه » چگونه کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنیم

آیا Google alerts به سئو شما کمک می کند ؟

بله : ))))

نحوه کار با گوگل الرت

نحوه کار با گوگل الرت

حالا که فهمیدیم استفاده از Google alert چقدر به ما کمک می کنه وقتش رسیده که بریم اولین الرتمون رو تنظیم کنیم، یه آموزش ویدیویی براتون تعبیه دیدیم که مشاهدهش قطعا بهتون کمک می کنه تا بتونید از گوکل آلرت نهایت استفاده رو بکنید.

توجه» آشنایی با ابزار Google lighthouse

قبل از استفاده از Google alerts باید این مفهومات را بشناسید!(در ویدیو بالا به صورت کامل توضیح داده شده است).

برای اینکه بتوانید در گوگل آلرت کلمه ای را ردیابی کنید باید کار با چندتا دکمه رو بلد باشید که در ادامه توضیحشون می دیم :How often : چند وقت یکبار به شما ایمیل زده بشه ؟ سه گزینه وجود داره => هر موقعی که خبر جدیدی برامون داری – حداکثر روزی یک بار – حداکثر هفته یک بار

Sources : محتوایی که منشتر می شود به چه شکل باشد؟ اخبار، ویدیو، مطاب، کتاب و….

Languages : جستجو ها در چه زبانی انجام شود ؟ قطعا باید گزینه Persian به منظور فارسی را انتخاب کنید.

Region : موقعیت جغرافیایی چطور ؟ واضح هست که باید روی گزینه Iran تنظیم گردد.

How many : چه تعداد نتیجه برای شما فرستاده شود ؟ بهترین نتایج از نظر گوگل و یا همه نتایج!

Deliver : به کدام حساب کاربری ایمیل فرستاده شود ؟

برای مطالعه » آشنایی با مفهوم پروکسی چیست و کاربردهای مختلف انواع پروکسی سرور ها

استفاده از Google alerts آخر ماجراس ؟

اگر تو این فکر هستید که ایول از این به بعد این رو تنظیم می کنم و میرم دراز می کشم تا گوگل ایمیل بزنه سخت در اشتباهید!

سئو دانشیه که برای در بر گرفتن اون باید هر روز زمان بگذارید و از چیز های جدید خبردار شوید پس قطعا نمی تونید با استفاده از یک ابزار اون رو تموم شده بدونید.

بحث سئو گسترده تر از این حرفاست و توی این مطلب جا نداره اما به صورت کلی و خلاصه بهتون بگم که ابزار های خوب دیگه ای وجود دارند که می تونید به خوبی از اون ها برای رسیدن به خواسته هاتون استفاده کنید. این ابزار ها گوگل سرچ کنسول(وب مستر تولز قدیم)، گوگل آنالیکیتز، گوگل ترندز، گوگل تگ منیجر و… می باشند که برای هر سئوکاری لازم و ضروریه!

در صورتی که قصد استخدام و کار در یک شرکت سئو درست و حسابی رو دارید باید این رو بدونید که استفاده از چند ابزار شمارو سئوکار نمی کنه!

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.