نصب افزونه در وردپرس

نصب افزونه در وردپرس

پس از مطالعه مقاله افزونه چیست؟ و آشنا شدن با مهم ترین افزونه های وردپرس، کاملا با کاربرد افزونه های وردپرس و پلاگین های ضروری وردپرس آشنا شده اید و احتمالا می خواهید آموزش استفاده از افزونه در وردپرس را نیز یاد بگیرید. در این مقاله، قصد داریم آموزش نصب افزونه در وردپرس را به طور کامل بیان کنیم.

نصب افزونه در وردپرس

برای نصب پلاگین وردپرس، اول از همه پنل مدیریت سایت وردپرس خود، روی گزینه افزونه ها و سپس افزودن افزونه کلیک کنید. با این کار وارد صفحه نصب کردن افزونه ها می شوید و می توانید افزونه های مختلفی را ببینید که به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده است. برای این که بخواهید هر یک از این افزونه ها را نصب کنید باید روی آن ها کلیک کنید.

برای مطالعه » قوانین سایت

گزینه های دیگری نیز مانند پاک کردن و ویرایش و غیر فعال کردن و … در این قسمت قرار دارند که به کمک آن ها می توانید افزونه های خود را ساماندهی و مدیریت کنید.

برای این که بتوانید افزونه مورد نظر خود را پیدا کنید، باید از قسمت جستجوی افزونه های استفاده کنید و نام افزونه را سرچ کنید.

پیشنهاد ویژه » خرید سایت با تخفیف ویژه

نصب دستی افزونه وردپرس

افزونه هایی که در قسمت قبل توضیح دادیم، افزونه های رایگان وردپرس هستند. برای نصب کردن افزونه های اختصاصی و کد گذاری شده باید آن ها را خریداری کنید. این افزونه ها، روی منبع وردپرس ذخیره و ثبت نشده اند و باید آن ها را در سیستم خود در یک پوشه زیپ بارگذاری کنید.

برای مطالعه » طراح وب کیست ؟

پس از نصب افزونه به صورت دستی، یک پنجره برای شما باز می شود که باید برای فعال کردن پلاگین روی آن کلیک کنید. ضمنا اگر بخواهید دوبهر به صفحه نصب افزونه ها بروید باید روی نصب کننده افزونه ها کلیک کنید. بعد از انجام دادن مراحل گفته شده، افزونه ای که مد نظر شماست نصب شده و می توانید از آن ها استفاده نمایید.

پیشنهاد ویژه » طراحی سایت ارزان با تخفیفات ویژه

نصب افزونه وردپرس از طریق هاست

اگر با مشکل نصب افزونه در وردپرس مواجه شده باشید، خیلی اوقات ممکن است به علت این باشد که هاست به شما اجازه آپلود فایل های حجیم را نداده است. برای از بین بردن این مشکل، باید حجم آپلود در وردپرس را افزایش دهید. اما اگر می خواهید راحت تر این کار را انجام دهید، باید از طریق هاست افزونه خود را فعال کنید.

برای نصب افزونه ابتدا وارد Public-html شوید و سپس وشه WP-content را باز کنید. برای نصب افزونه می بایست افزونه مد نظر خود را در پوشه افزونه ها بارگذاری کنید. پس از بارگذاری پلاگین، از حالت زیپ خارج کرده و برای نصب افزونه وردپرس از پیشخوان اقدام نمایید.

برای مطالعه » شرکت طراحی سایت در تهران

نصب افزونه وردپرس از طریق github

یکی دیگر از راه های نصب افزونه، دانلود آن از طریق گیت هاب است. گیت هاب، یک محیط برای ارائه و دریافت نرم افزار های مختلف است که افزونه های متعددی نیز در آن منتشر می شوند. برای دریافت افزونه مورد نظر خود از گیت هاب، باید ابتدا به سایت گیت هاب رفته و در قسمت جستجو نام پلاگین مورد نظرتان را سرچ کنید و سپس آن را دانلود و نصب نمایید.

برای مطالعه » درآمد فروشگاه اینترنتی

آموزش نصب افزونه وردپرس در هاست Cpanel

هاست Cpanel جزو پرطرفدارترین سرویس های میزبانی تحت وب است که محبوبیت زیادی بین کاربران دارد. برای نصب وردپرس بر روی این هاست باید آخرین نسخه وردپرس را دانلود کنید و فایل های آن را روی هاست سی پنل بارگذاری کنید.

برای این منظور می بایست فایل ها را از حالت زیپ خارج کرده و بعد آپلود نمایید.

بقیه مراحل نصب روی هاست سی پنل مانند روشی است که در قسمت نصب افزونه وردپرس از طریق هاست توضیح داده شد.

آموزش نصب افزونه وردپرس از مخزن اصلی

برای نصب افزونه ها از مخزن وردپرس ابتدا روی منوی افزونه ها کلیک کنید تا گزینه افزودن پدیدار شود. سپس در این صفحه، افزونه مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی گزینه نصب کلیک کنید. پس از این که افزونه مورد نظر نصب شد، فایل باید از حالت فشرده خارج شود و در نهایت نیز با موتور یا هسته وردپرس آن را نصب نمایید.

حال می توانید تنظیمات افزونه را اعمال کرده و از امکانات آن در سایت وردپرسی خود استفاده نمایید.

چگونه افزونه را فعال کنیم؟

فعال سازی افزونه ها

اگر با مشکل فعال نشدن افزونه ها در وردپرس رو به رو هستید احتمالا دنبال پاسخ به این سوال هستید که چگونه افزونه های وردپرس را فعال کنیم.

۴ دلیل عمده برای فعال نشدن افزونه در وردپرس وجود دارد که عبارتند از:

  • عضویت سایت WordPress.com
    کاربران این سایت امکان نصب افزونه ها را ندارند.
  • خطای Allowed Memory
    این مشکل زمانی است که شما می توانید منوی افزونه ها را داشته باشید اما نمی توانید آن ها را نصب کنید.
  • عدم وجود منوی افزونه در مدیریت وردپرس
  • نصب وردپرس شبکه

با حل کردن این مشکلات می توانید افزونه مورد نظر خود را نصب و فعال کنید و از امکانات آن در سایت خود استفاده نمایید.

اگر به مطالعه این مقاله علاقه داشتید پیشنهاد می کنیم مقاله های آموزش قرار دادن محتوا در وردپرس و دسته بندی چیست را نیز مطالعه کنید.

افزونه چیست؟

افزونه وردپرس، امکانات جدیدی را در اختیار سایت شما قرار می دهند. در واقع پلاگین ها، کد های کمکی هستند که ویژگی های سایت شما را تکمیل می کنند.

تفاوت تگ و دسته بندی چیست؟

در واقع تگ یک دسته بندی داخلی است که به استفاده کاربران کمک می کند اما دسته بندی، موضوع مقاله را مشخص می کند.

تگ چیست؟

با افزودن برچسب به برگه در وردپرس، پست مورد نظر به بایگانی برچسب افزوده شده، اضافه می شود. در حقیقت، یک صفحه بایگانی تازه باز می شود که همه مقالات یا محصولاتی که آن برچسب را دارا هستند در آن قرار می گیرند. زمانی که کاربران سایت شما روی برچسب کلیک کنند، در یک لیست تمام پست های حاوی آن برچسب را مشاهده خواهند کرد.

تولید محتوا

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.