چگونه برندسازی کنیم

چگونه برندسازی کنیم

چگونه برندسازی کنیم و چگونه می توانیم برند خود را ثبت نماییم و با استفاده از چه راهکاری می توان یک برند قدرتمند را برای خدمات و محصولات خود به مشتریان معرفی نماییم.

در این مقاله آموزشی روشهای برندسازی و ساخت یک برند قدرتمند را به شما معرفی می کنیم، از اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به تازگی قصد دارید برای کسب و کار خود فرایند برندسازی را آغاز نمایید در ادامه مقاله آموزشی چگونه برندسازی کنیم با ما همراه باشید تا راهکارهای اساسی در این حوزه را به شما ارائه دهیم.

چگونه برند شویم

هر مجموعه و کسب و کاری برای جلب اعتماد مشتریان بازار هدف خود نیازمند داشتن یک برند شناخته شده می باشد.

در واقع یک برند می تواند هویت یک مجموعه را مشخص نماید و به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارهای بزرگ در آغاز شروع کار خود ابتدا به سراغ ساختن یک برند مشخص متناسب با موضوع کسب و کار خود رفته اند، و چه بسا که در همان شروع کار حتی هزینه های بسیار هنگفتی را نیز برای انتخاب و ساخت یک برند تجاری صرف کرده اند.

برای تبدیل شدن به یک برند موفق همانطور که می‌دانید لازم است ابتدا هزینه های مورد نیاز را برای مراحل ساخت یک برند در نظر بگیرید، و ابتدایی ترین کاری که برای تبدیل شدن به یک Branding باید انجام دهید انجام تبلیغات گسترده در حوزه های مختلف است.

که قطعا این موضوع برای شما بسیار هزینه بر می باشد، اما اگر که شما با داشتن یک استراتژی مناسب عملیات ساخت برند خود را به صورت اصولی انجام دهید هزینه هایی که در زمان مراحل ساخت برند انجام داده اید به زودی با سوددهی مناسب به مجموعه به شما باز خواهد گشت.

در ادامه مراحل ساخت برند را به شما معرفی می کنیم.

چگونه برند شویم

مراحل برندسازی

برای ساختن یک برند موفق شما باید مراحل زیر را به صورت گام به گام انجام دهید و موارد زیر را در دستور کار خود قرار دهید:

  • انتخاب یک شعار جذاب
  • انتخاب یک نام و نشان تجاری
  • هویت شخصی برند را تعریف کنیم
  • ساخت یک لوگوی حرفه ای برای برند
  • صدای برند خود را بسازید
  • ایجاد زیرساخت های مناسب
  • در نظر گرفتن مزایای خاص برای برند مربوطه
  • تبلیغات و جذب مشتری
  • آنالیز دقیق رفتار مشتریان
  • توجه کامل به نظرات مشتریان
  • ارائه ایده های مفید و کارآمد برای توسعه کسب و کار
  • ارائه راه حل برای توسعه مجموعه و توسعه فردی کارمندان مجموعه
  • فعالیت های فرهنگی و اجتماعی
  • معرفی و ثبت کسب و کار در سرویس گوگل مپ

انتخاب یک شعار جذاب برای برند سازی

در مرحله اول سعی کنید که با شناخت دقیق مشتریان بازار هدف خود و آنالیز نیازهای آنها یک شعار مناسب را برای برند و مجموعه تجاری خود برگزینید.

در این زمینه شرکت های تبلیغاتی نیز می توانند به شما کمک کنند تا یک شعار مناسب را برای تبلیغات خود انتخاب نمایید.

شعار انتخاب شده هرچقدر کوتاه باشد و بتواند در یک جمله صریح کلیت کار مجموعه را به مشتریان معرفی نماید، قطعا این شعار‌ بهتر در ذهن مخاطب جای خواهد گرفت.

و جا افتادن این شعار تبلیغاتی در ذهن مخاطب درست همان چیزی است که می تواند در گام اول برای معروف شدن برند تجاری شما موثر باشد.

انتخاب یک نام و نشان تجاری برای برند سازی

در مرحله بعد شما باید یک نام و نشان تجاری را برای برند خود انتخاب نمایید، برای انتخاب نام برند هم شما می توانید هم از شرکت های بزرگ و شناخته شده تبلیغاتی و هم از مشاوران کسب و کار مشورت بگیرید.

نام و نشان برند شما می تواند مرتبط با موضوع کسب و کار شما انتخاب شود.

مثلا اگر برای یک فروشگاه اینترنتی و یک آنلاین شاپ قصد انتخاب یک نام و نشان تجاری را دارید با توجه به موضوع کسب و کار خود می توانید از نامی مثل Shopping Center استفاده نمایید.

و یا انتخاب نام و نشان تجاری می تواند یک اسم خاص هم باشد، به عنوان مثال شرکت دیجیتال مارکتینگ ATGO، از آنجا که نام این شرکت برگرفته از هلدینگ آموزشی آریا تهران است، دو حرف اول یعنی AT مخفف ARYA TEHRAN و عبارت GO هم به معنای رفتن به هلدینگ آریا تهران است و شرکت ATGO زیر مجموعه هلدینگ بزرگ آریا تهران می باشد.

به طور کلی انتخاب یک نام و نشان تجاری باید مشخصات زیر را داشته باشد:

  • یک نام ساده و کوتاه و مرتبط با موضوع کسب و کار خود انتخاب نمایید.
  • در صورتی که از سایت و یا پیج اینستاگرام برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده می‌کنید حتما این نام در دامنه وب سایت شما و در نام پیج اینستاگرام شما درج شود.
  • نام انتخاب شده باید در لوگوی مجموعه شما نیز گنجانده شود.
  • در زمان ساخت لوگو برای نام و نشان تجاری شعار مجموعه نیز باید در کنار نام تجاری باشد.
  • بعد از مشخص شدن نام و ساختن لوگو باید از یک رنگ بندی مناسب و روانشناسی شده برای ساخت لوگوی مجموعه استفاده شود.

تعریف هویت شخصی برند برای برند سازی

شما باید در انتخاب نام و شعار تبلیغاتی برند خود هویت مجموعه را مشخص نمایید، به عنوان مثال در بخش زیر به شعارهای تبلیغاتی چند نمونه از شرکتهای بزرگ دنیا توجه نمایید که به چه شکل هویت شخصی برند خود را برای مشتری تبلیغ می کنند:

شرکت Apple :

Think Different شعار تبلیغاتی این شرکت معروف است که این شعار در پایه و اساس تولیدات این شرکت

نیز قرار گرفته است.

شرکت اپل با شعار Think Different و یا همان متفاوت بیاندیش هویت کسب و کار خود را به مشتریان خود نشان می دهد.

شرکت Microsoft:

شرکت مایکروسافت به عنوان یکی از شرکت های نرم افزاری بزرگ در جهان با شعار تبلیغاتی امروز می خواهی به کجا بروی؟ و یا ?Where do you Want to go Today هویت کسب و کار خود را به مشتریانش نشان می دهد.

شرکت IBM :

شرکت IBM نیز عنوان یکی از شرکت های قدیمی تولید کننده کامپیوترهای شخصی شعار تبلیغاتی Think و یا بیندیش را برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان ارائه می دهد، این شرکت در سالیان اخیر شعار های دیگری را مانند راه حل هایی برای مشکلات یک سیاره کوچک و راه حل هایی برای تجارت الکترونیک نیز در نظر گرفته است.

ساخت یک لوگوی حرفه ای برای برندسازی

در گام بعدی شما باید یک لوگوی حرفه ای و مناسب را با توجه به شعار تجاری و نام برند خود بسازید، برای ساخت لوگو شما می توانید از نرم افزارهایی مانند نرم افزار فتوشاپ، ایلوستریتور، کورل دراو و غیره استفاده نمایید.

نرم افزار فتوشاپ یکی از نرم افزارهای قدرتمند و شناخته شده برای ساخت لوگو می باشد که خصوصیت خوب این نرم‌افزار این است که شما می‌توانید از نسخه آنلاین آن نیز با مراجعه به وب سایت فتوشاپ آنلاین استفاده نمایید.

نیازی ندارید که آن را روی سیستم خود نصب کرده و فضای سیستم خود را اشغال نمایید، لوگوی ساخته شده را در نهایت می توانید در وبسایت و یا پیج اینستاگرام خود استفاده نمایید، که در این زمینه مقاله آموزشی کاربرد فتوشاپ در طراحی سایت می تواند اطلاعات مناسبی را در زمینه ساخت لوگو و کار کردن با فتوشاپ در اختیار شما قرار دهد، همچنین مقاله آموزشی سایز مناسب لوگو برای سایت می تواند ایده های مناسبی را جهت ساخت لوگوی وب سایت در اختیارتان قرار دهد.

لوگوی ساخته شده باید دارای دو یا سه رنگ اصلی باشد که از این رنگ ها نیز در وبسایت و یا پیج اینستاگرام شما هم استفاده شود.

ایجاد زیرساخت های مناسب برای برند سازی

منظور از ایجاد زیرساخت‌های مناسب مواردی مانند تامین محصولات و خدمات، مشخص کردن تیم فروش و بخش فنی، مهیا کردن تجهیزات مناسب برای ارائه محصولات و خدمات به مشتریان و غیره است.

به عنوان مثال فرض کنید که شما برای کسب و کار خود با طراحی سایت فروشگاهی تصمیم گرفته اید که محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به مشتریان ارائه دهید، برای این منظور شما باید به این فکر کنید که زمانی که مشتری از وبسایت فروشگاهی شما خرید می کند باید این محصول در زمان مناسب به دست مشتری برسد.

پس شما باید راههای مناسبی را انتخاب کنید تا در سریعترین زمان ممکن محصول خریداری شده را به دست مشتری خود برسانید.

در نظر گرفتن مزیت های خاص برای برند سازی

شما باید برای برند خود مزایایی را تعریف کنید که مشتریان را به سمت برند مربوط سوق دهید، به عنوان مثال یکی از برندهایی که امروزه در ایران به خوبی توانسته است با در نظر گرفتن مزایای خاصی مشتریان زیادی را از سراسر کشور به سمت برند خود سوق دهد فروشگاه شهر فرش می باشد.

این فروشگاه یکی از مزیت های خوبی که برای محصولات خود را در نظر گرفته است با توجه به قیمت بسیار بالای انواع فرش ها در بازار ایران، مزیت خرید اقساطی فرش است که مشتریان بتوانند با اقساط بلند مدت یک محصول را خریداری کنند.

و مثلا اقساط آن را در ۱۲ ماه آینده پرداخت نمایند، همین مزیت باعث شده است که آمار فروش این فروشگاه نسبت به سایر رقبای آن در بازار ایران به شدت افزایش داشته باشد.

و یا فروشگاه دیجی‌کالا به عنوان یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر در ایران یکی از مزیت هایی که باعث معتبر شدن برند این مجموعه شده است پشتیبانی بسیار قدرتمند دیجی کالا می باشد.

شما اگر امروز یک محصول را از دیجی کالا خریداری نمایید تا زمانیکه محصول به دست شما برسد دائما از بخش پشتیبانی فروشگاه به شما پیام داده می شود و بعد از تحویل گرفتن محصول نیز از شما نظرخواهی می‌کنند که آیا از محصول خریداری شده راضی هستید یا خیر.

تبلیغات و جذب مشتری برای برند سازی

مهمترین بخش کار شما تبلیغات است که این موضوع هزینه های زیادی را هم روی دست شما می گذارد، البته همانطور که در بخش قبلی گفته شد راهکارهایی وجود دارد تا شما بتوانید با کمترین هزینه بهترین تبلیغات را انجام دهید و بتوانید با سودآوری مجموعه خود هزینه های صرف شده برای تبلیغات را بازگردانید.

در ادامه این مطلب روش های مناسبی را جهت تبلیغات ارزان برای برندسازی به شما معرفی می کنیم.

آنالیز دقیق رفتار مشتریان برای برند سازی

آنالیز دقیق رفتار مشتریان برای برندسازی یکی از مهمترین کارهایی است که شما باید انجام دهید، برای اینکه شما بتوانید برندسازی موفقی را برای مجموعه خود داشته باشید باید بتوانید با توجه به آنالیز رفتار مشتریان نیازهای مخاطبین خود را مشخص نمایید.

در بخش قبلی ما یک مثال از فروشگاه شهر فرش برای شما زدیم، این فروشگاه توانسته نیاز مشتریان خود را مشخص نماید و با توجه به شرایط اقتصادی ایران راهکاری را در نظر گرفته است که مشتریان بتوانند در شرایط سخت اقتصادی به راحتی برای خود فرش خریداری نمایند.

توجه کامل به نظرات مشتریان برای برندسازی

شما باید سعی کنید که راهکارهایی را در نظر بگیرید تا مشتریان بتوانند نظرات و انتقادات خود را نسبت به محصولات و خدمات شما به گوش شما برسانند، نظرات و انتقادات مشتریان یک مسیر راه برای شما است که می‌تواند شما را در جهت بهبود کیفیت محصولات و خدمات مربوطه راهنمایی کند.

برای این منظور بهتر است که یک بخش روابط عمومی را برای شرکت و یا سازمان خود در نظر بگیرید که مشتریان از آن طریق بتوانند نظرات و انتقادات خود را به گوش شما برسانند و یا اینکه اگر از وبسایت استفاده می‌کنید در صفحات مربوط به محصولات و معرفی خدمات خود حتما بخش هایی را در نظر بگیرید که مشتریان به راحتی بتوانند در آن بخش نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را ثبت نمایند.

ارائه ایده های موثر برای برندسازی

برای اینکه شما بتوانید روزبه‌روز برند خود را معتبر تر، معروف تر، و قوی تر کنید سعی کنید که دائما از ایده های جدید و نوین در راستای توسعه کسب و کار خود استفاده نمایید.

مثلا در گذشته بسیاری از افراد راهکاری را که برای معتبر کردن برند مجموعه خود از آن استفاده می کردند صرفا تبلیغات بود، در این بین شرکت هایی که از نظر اقتصادی قوی تر بودند و امکان تبلیغات در صدا و سیما را داشتند طبیعتا می توانستند برند خود را هر چه بیشتر معروف تر و معتبرتر نمایند.

و شرکت های کوچک تر که از نظر اقتصادی ضعیف تر بودن هیچ وقت نمی توانستند معتبر شوند، اما امروزه با پیشرفت روز افزون عصر ارتباطات در حوزه IT استفاده از ایده های نوین توانسته از حتی به مجموعه های خیلی کوچک و نوپا کمک کند که بتوانند برند خود را معتبر نمایند.

استفاده از ایده های جدید مثل طراحی وب سایت و استفاده از تکنیک های سئو و بهینه سازی برای معرفی محصولات و خدمات در موتورهای جستجو مانند گوگل، راه اندازی پیج های بیزینسی در اپلیکیشن اینستاگرام کمک کرده که حتی افرادی که یک کسب و کار ساده خانگی دارند بتوانند محصولات خود را در سراسر کشور با کمترین هزینه ممکن به فروش برسانند.

توسعه مجموعه و توسعه فردی کارمندان مجموعه برای برند سازی معتبر

یکی دیگر از راهکارهایی که برای برندسازی موفق می تواند به مجموعه کمک کند این است که مجموعه باید راهکارهایی جهت توسعه فردی کارمندان و پرسنل خود در نظر بگیرد.

هر چقدر سطح سواد کارمندان و پرسنل یک مجموعه افزایش پیدا کند طبیعتا در ارائه خدمات و محصولات یک مجموعه با مشتریان موفق تر خواهند بود و این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در موضوع برندسازی یک شرکت و یا یک سازمان داشته باشد.

معرفی و ثبت کسب و کار در سرویس گوگل مپ برای برندسازی

گوگل دارای یک سرویس بسیار جذاب به نام گوگل مپ است که می تواند به مسیر برندسازی مجموعه شما بسیار کمک نماید، حالا سئوال اینجاست که چطور؟

فرض کنید که شما یک رستوران را در یکی از مناطق تهران راه اندازی کرده اید، در صورتی که شما کسب و کار خود را در سرویس گوگل مپ ثبت نمایید، افرادی که در نزدیکی محل کسب و کار شما سرچ کنند مثلا رستوران غذاخوری، و یا سفارش آنلاین غذا و کلمات کلیدی از این قبیل، گوگل آدرس رستوران به همراه تصاویر و سایر جزییاتی که در آن درج شده است را به کاربران نمایش می دهد.

قطعا این روش به برند سازی و معتبر شدن مجموعه شما خیلی می تواند کمک کند، اگر علاقه مند هستید که یاد بگیرید چگونه موقعیت کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت نمایید، می توانید فیلم آموزشی چگونه کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنیم را مشاهده نمایید.

مراحل برندسازی

چگونه برند خود را ثبت کنیم

در مقاله آموزشی چگونه برندسازی کنیم تا به این جای کار مراحل ساخت یک برند موفق را مورد بررسی قرار دادیم، اما بعد از طی کردن این مراحل الان می خواهیم بررسی کنیم که چگونه می توان یک برند را به صورت قانونی ثبت کرد. برای ثبت قانونی یک برند مراحل زیر باید به ترتیب انجام شود:

  1. انتخاب نام برند
  2. استعلام نام قبل از ثبت
  3. کلیه مدارک مورد نیاز
  4. ثبت اظهارنامه در سایت اداره مالکیت
  5. پرداخت هزینه اظهارنامه در سایت
  6. چاپ آگهی تقاضای ثبت در روزنامه رسمی
  7. واژه کردن حضوری به اداره مالکیت
  8. پرداخت حق الثبت برند
  9. پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم

برای انجام این مراحل شما می توانید به وبسایت Iripo.ssaa.ir مراجعه نمایید و این مراحل را در این وبسایت انجام دهید.

مدارک مورد نیاز هم برای مراجعه به اداره مالکیت شرح زیر می باشد:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی و همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی
  • تصویر کارت بازرگانی
  • تصویر مجوز فعالیت
  • همراه داشتن اطلاعاتی نظیر آدرس، کد پستی، ایمیل، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت
  • برای افراد حقوقی نیز داشتن مدارک زیر الزامی می باشد:
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی تمام افراد اعم از مدیران، سهامداران یا شرکای موجود در شرکت
  • تصویر مجوز فعالیت
  • کپی روزنامه رسمی تاسیس
  • کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات
  • تصویر کارت بازرگانی
  • و اطلاعات مورد نیاز مانند آدرس، ایمیل، شماره تلفن های همراه و ثابت شرکت و سازمان مربوطه
چگونه برند خود را ثبت کنیم

روش های برندسازی

در این بخش روش هایی را برای برند سازی به شما معرفی می کنیم که شما می توانید با کمترین هزینه و یا صرف یک هزینه مناسب و مقرون به صرفه برند خود را معتبر نمایید.

ساخت یک وب سایت پویا برای برندسازی

شما برای معتبر کردن برند خود نیاز ندارید که در جاهایی مانند صدا و سیما هزینه های هنگفتی را خرج کنید که مردم برند شما را بشناسند، با توجه به شرایط اجتماعی که امروزه بر جامعه ما حاکم است بسیاری از مردم مخصوصا آنهایی که سطح سواد بالایی دارند اصلا تلویزیون ایران را نگاه نمی‌کنند، و مردم ما به خصوص نسل جوان امروزه بیشتر به شبکه‌های اجتماعی و وبسایت های اینترنتی توجه دارند.

پس راه اندازی یک وب سایت پویا بر اساس استاندارد W3C می توانید یک روش موثر برای برندسازی مجموعه خود داشته باشید، مثلا شما برای شرکت خود می توانید با طراحی وب سایت شرکتی محصولات و خدمات یک شرکت را به راحتی به مردم معرفی کنید.

یا اگر شما دارای استعدادهای خاصی هستید که می خواهید مردم استعداد شما را بشناسند، می توانید با راه اندازی و طراحی وب سایت شخصی استعداد خود را در قالب این وب سایت به کاربران اینترنتی معرفی نمایید، مثلا شما در حوزه خوانندگی دارای استعداد هستید می‌توانید استعداد خود را در این زمینه به کاربران اینترنتی نشان دهید.

البته نکته مهم این است که ساختن یک وب سایت به تنهایی نمی‌تواند مجموعه و یا شخص شما را تبدیل به یک برند نماید، بلکه بعد از راه اندازی و ساخت یک وب سایت معتبر نیاز است که شما با انجام سئو و بهینه سازی صفحات وب سایت و ارائه محتوای یونیک برای خدمات و محصولات خود آن ها را در صفحات اول موتورهای جستجو به کاربران اینترنتی معرفی نمایید، در این زمینه می توانید از یک شرکت سئو معتبر و شناخته شده مشورت بگیرید، همچنین مقاله آموزشی روش های بالا بردن سئو سایت نیز می تواند راه کارهایی را جهت تعیین یک استراتژی مناسب برای سئو و بهینه سازی وب سایت به شما ارائه دهد.

برندسازی در اینستاگرام

برندسازی در اینستاگرام یکی از روش‌های بسیار ارزان و آسان برای معرفی محصولات و خدمات به کاربران این پلتفرم پرطرفدار می باشد.

البته متاسفانه این اپلیکیشن پرطرفدار امروزه در کشور ما فیلتر شده است، اما با توجه به این که کسب و کارهای مختلفی در گذشته در این اپلیکیشن راه‌اندازی شده است علیرغم فیلترینگ اینستاگرام باز هم مردم با استفاده از نرم افزارهای فیلتر شکن و پروکسی ها از این شبکه اجتماعی پرطرفدار استفاده می کنند.

برای برندسازی در اینستاگرام شما باید آموزش هایی در زمینه تولید محتوا در اینستاگرام را به خوبی یاد بگیرید و همچنین سئوی اینستاگرام را هم باید بدانید و با آن آشنا باشید، به صورت مداوم باید بروزرسانی اینستاگرام و الگوریتم های جدید اینستاگرام را مطالعه نمایید.

برای افزایش مهارت در کار کردن با اپلیکیشن اینستاگرام ما در وبسایت Atgo یکسری مقالات آموزشی در اختیار شما قرار داده ایم که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

به عنوان مثال مقاله آموزشی ساخت کاور پست اینستاگرام می تواند شما را برای ساخت انواع کاور پست ها راهنمایی نماید، و یا مقاله آموزشی چطور در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم هم یکی دیگر از مقالات آموزشی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک نماید.

توجه : پس از مطالعه این مقاله آموزشی می توانید مقالات آموزشی کپشن نویسی در اینستاگرام را نیز مطالعه نمایید که برای درج کپشن در پستهای اینستاگرام این مقاله می تواند به شما کمک کند و همچنین مقاله آموزشی افزایش فالوور اینستاگرام هم می توانند راه های جذب فالوور اینستاگرام را به شما نشان دهد.

استفاده از سیستم همکاری در فروش برای برندسازی

یکی دیگر از راه کارهایی که می تواند به برندسازی مجموعه شما کمک شایانی را انجام دهد استفاده از سیستم همکاری در فروش و یا همان افیلیت مارکتینگ است.

شما با کمک سیستم همکاری در فروش می توانید افراد مختلفی را تحت عنوان ویزیتور برای معرفی محصولات و خدمات مجموعه خود در نظر بگیرید، که این افراد می توانند در سراسر کشور محصولات و خدمات مجموعه شما را به مردم معرفی نمایند، و به ازای گرفتن هر مشتری شما به آن ها درصد مشخصی پورسانت را پرداخت می کنید.

پیشنهاد ویژه » پیاده سازی و طراحی سایت هنری با لندینگ اختصاصی

روش های برندسازی

سوالات متداول در مورد چگونه برندسازی کنیم؟

برندسازی چیست و چگونه برندسازی کنیم؟

برند سازی عبارت است از معرفی یک نام و نشان تجاری برای معرفی خدمات و محصولات یک شرکت و یا یک سازمان حقوقی و یا یک شخص حقیقی به مشتریان.

سریع ترین و کم هزینه ترین روش های ساخت برند؟

امروزه با توجه به استفاده مداوم مردم از وب سایت ها و پلتفرم های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و غیره یکی از کم هزینه ترین روش های برندسازی راه اندازی یک سایت پویا برای مجموعه، و کارکردن بر روی شبکه های اجتماعی پرطرفدار است.

راه اندازی برند لباس؟

برای راه اندازی برند لباس هم شما می توانید یک سایت فروشگاهی در این حوزه برای خود راه اندازی نمایید، و یا اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که به صورت فریلنسری برای خود کار می کنید می توانید با راه اندازی یک پیج اینستاگرام هم برند فروشگاه آنلاین خود را در حوزه لباس و یا دیگر حوزه های معتبر نمایید.

اسامی خاص برای برند؟

همانطور که در مقاله آموزشی چگونه برندسازی کنیم توضیح داده شد اسم برند باید کوتاه و مختصر باشد و بتواند در یک جمله کلیت کار یک مجموعه را معرفی نماید، مانند برند آسان بر برای شرکت های آسانسوری، و یا برند آتیه که بانک آینده از آن استفاده کرده است.

اسم های خاص هنری برای برند؟

گاهی اوقات اسم یک برند به صورت هنری هم می تواند انتخاب شود، به عنوان مثال نام برند شرکت والت دیزنی که سازنده کارتون های خاطرانگیزی نظیر سیندرلا، و یا سفید برفی است.

برندینگ چیست؟

برندینگ یا برند سازی از فعالیت هایی است که مدیران هر شرکتی باید به آن توجه داشته باشند، برند سازی موجب می شود افراد زیاد تری اطلاعات بیش تری راجع به برند مورد نظر داشته باشند که این موضوع ناخودآگاه باعث بیشتر دیده شده(معروف شدن) و در نتیجه بالا رفتن فروش کالا و استفاده بیش تر از خدمات آن برند می شود.

تاریخچه Branding؟

اولین ایده ی برند سازی از طبیعت بود که می توان آن را تکامل یک زبان ساده دانست.
پس از آن نقاشی های روی دیوار های غارها و ظروف قدیمی می تواند جزو آغاز کننده های برند سازی باشد. بشر در گذشته تلاش می کرد تا مفاهیمی را با تصاویر به دیگران منتقل کند . این تصاویر بعد ها به نشانه ها و سمبل ها تبدیل شدند . سمبل ها و شکل های مختلف نمایان گر برند های مختلف بودند.
مثلا علامت ماهی علامت خاصی برای مسیحیت بود و یا درخت زیتون نشانه صبح شناخته می شد. 
از نخستین نشانه های برندینگ به شکل مدرن ، در پمپئی یافت شده است . یک نان که به طرزی معجره آسا سالم مانده است و نام نانوای این نان روی آن حک شده است . در واقع نانوای این نان آن را از بقیه محصولات مشابه متمایز کرده است تا انتخاب سایرین باشد.
بعد ها ، ناپلئون برای نشان دادن تمایز و تفاوت کلاه خود را کج بر سر می گذاشت و این نشانه همچنان پس از گذشت سال ها در ذهن افراد مانده است.
اما اولین برند و نام تجاری به سال ۱۸۷۶ باز میگردد . برند Bass Ale اولین برند شناخته شده است که لوگوی مخصوص به خود را نیز داشت.
اوایل قرن بیستم برند ها به شکل امروزی روی کار آمدند . سال ۱۹۲۶ شرکت تولید تایر میشلن اولین قدم های تاثیرگذار در راستای استفاده از نشانه ها را با چاپ کتاب راهنمای رانندگی برداشت.
زمانی که برند های مختلف روی کار آمدند ، برند سازی شکل جدی تری به خود گرفت چرا که بحث رقابت به میان آمده بود . در سال ۱۹۵۸ کلمه هویت سازمانی توسط گوردون لیپینکوت به زبان آورده شد و در پی این عبارت نیز رویکرد برند سازی شروع شد.
سال ۱۹۸۴ مکینتاش با ارائه یک ویژگی خاص در کامیپوتر های خود یعنی رابط کاربری (بیشتر => UX و UI) ساده توانست برند خود را به سایرین بشناساند و یا شرکت نایک شعار مخصوص به خود :‌ Just Do It! را تبدیل به شعار تبلیغاتی خود کرد و با این جمله شناخته شد.
در واقع می توان نایک و اپل را جزو اولین برند هایی دانست که با مفهوم برندینگ و برند سازی آشنا شدند و راه خود را در این میان باز کردند.

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.