مدت زمان یادگیری طراحی سایت

مدت زمان یادگیری طراحی سایت

مدت زمان یادگیری طراحی سایت موضوعی است که در این مقاله آموزشی قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بازه زمانی که برای یادگیری طراحی و ساخت وب سایت شما نیاز دارید می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد، به عنوان مثال اینکه شما با استفاده از چه بستری قصد یادگیری طراحی و پیاده سازی سایت را دارید، مثلا از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا قصد دارید استفاده نمایید و یا اینکه طراحی و ساخت سایت را با استفاده از کد نویسی دوست دارید انجام دهید.

این موارد جز مهم ترین عواملی هستند که بر روی زمان یادگیری طراحی و ساخت وب سایت تاثیر گذار هستند که در ادامه این مطلب آموزشی در مورد آن صحبت می کنیم.

مدت زمان یادگیری طراحی سایت چقدر است؟

در ابتدای مطلب گفته شد که بازه زمانی که برای یادگیری پیاده سازی یک وب سایت پویا شما نیاز دارید بستگی به این دارد که از چه مسیری قصد راه اندازی و ساخت وبسایت خود را دارید که پیشنهاد می‌کنیم در این خصوص ابتدا مقاله آموزشی مسیر طراحی سایت را مطالعه نمایید که در این مقاله نکات کلیدی در مورد مسیری که شما برای طراحی و ساخت وبسایت نیاز دارید را به آن اشاره شده است.

بعد از مطالعه مقاله آموزشی ذکر شده باید به شما بگوییم که به طور کلی برای یادگیری و ساخت یک وب سایت کامل دو مسیر کلی پیش روی شما قرار دارد که این دو مسیر عبارتند از:

  1. ساخت وب سایت به کمک سیستم های مدیریت محتوا
  2. ساخت وب سایت به کمک زبان های برنامه نویسی سمت وب

ساخت وب سایت به کمک سیستم های مدیریت محتوا:

در این روش شما باید ابتدا با برنامه های مانند وردپرس، جوملا، و یا دروپال کار کنید و بخشهای مختلف آن را یاد بگیرید.

این سیستم های مدیریت محتوا که اصطلاحا به آن ها CMS به گفته می‌شود به شما کمک می‌کنند که بدون نیاز به کدنویسی به راحتی یک وبسایت کامل را طراحی و پیاده سازی نمایید و بخش‌های مختلف آن را مدیریت کنید.

چه در بین این برنامه ها در حال حاضر وردپرس از طرفداران بیشتری برخوردار است به دلیل اینکه با داشتن پلاگین های بسیار قدرتمند به شما کمک می کند انواع وب سایت شخصی، فروشگاهی و شرکتی را طراحی و پیاده سازی نمایید و آنها را مدیریت کنید.

ضمن اینکه وردپرس به صورت متن باز می باشد و شما با کمی تسلط بر زبان برنامه نویسی php می‌توانید بخش های مختلف آن را شخصی سازی نمایید، برای آشنایی بیشتر با این سیستم مدیریت مطابق قدرتمند پیشنهاد میکنیم که مقاله وردپرس چیست را مطالعه نمایید.

ساخت وب سایت به کمک زبان های برنامه نویسی سمت وب:

زبان های برنامه نویسی سمت وب شامل موارد زیر هستند.

  • Front-End
  • Back-End
مدت زمان یادگیری طراحی سایت چقدر است؟
مدت زمان یادگیری طراحی سایت چقدر است؟

مدت زمان یادگیری فرانت اند

برای یادگیری زبان های سمت کاربر یا اصطلاحا فرانت اند شما می توانید بازه زمانی ۳ تا ۵ ماه را در نظر بگیرید.

البته این بازه زمانی با توجه به میزان وقتی که شما برای کار کردن و تسلط کامل بر روی این زبان های برنامه نویسی می گذارید می تواند متغیر نیز باشد، و اگر زمان بیشتری را صرف تمرین و کار کردن نمایید این بازه زمانی کوتاه تر نیز می شود.

مدت زمان یادگیری فرانت اند
مدت زمان یادگیری فرانت اند

مدت زمان یادگیری HTML

برای یادگیری زبان مرجع و نشانه گذاری html تایم ۱۰ ساعت می توانید متطقی باشد، که در این زمان شما انواع سگ های زبان نشانه‌گذاری html می‌توانید آشنا شوید.

ضمنا می توانید با مطالعه مقاله آموزشی HTML چیست و چه کاربردی دارد؟ ساختار تمامی ترک های زبان نشانه گذاری html را یاد بگیرید.

مدت زمان یادگیری HTML
مدت زمان یادگیری HTML

مدت زمان یادیگری CSS

بعد از آشنایی و تسلط کامل با زبان نشان گذاری HTML وقت آن رسیده است که شما به کمک زبان CSS بتوانید نحوه استایل دهی به صفحات خود را یاد بگیرید، و قالب های خوب و حرفه ای را طراحی و پیاده سازی نمایید.

برای تسلط بر زبان CSS نیز تایم ۱۵ ساعت می تواند منطقی باشد.

مدت زمان یادیگری CSS
مدت زمان یادیگری CSS

مدت زمان یادگیری جاوا اسکریپت

از آن جا که زبان جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی قدرتمند محسوب می شود و امروزه از آن به عنوان زبان برنامه نویسی آینده نیز یاد می کنند، یادگیری و تسلط بر آن نیاز به بازه زمانی بیشتری دارد و برای این منظور شما باید بین ۳ ماه تا ۵ ماه را برای یادگیری این زبان برنامه نویسی قدرتمند وقت بگذارید.

مدت زمان یادگیری جاوا اسکریپت
مدت زمان یادگیری جاوا اسکریپت

مدت زمان یادگیری بوت استرپ

بوت استرپ نیز یکی از فریم ورک های طراحی و ساخت وبسایت است که یک مجموعه ابزار HTML، CSS و جاوا اسکریپت را در اختیار شما به صورت Open Source قرار می دهد.

تسلط کامل بر بوت استرپ را در زمان ۸ الی ۱۴ ساعت می توانید یاد بگیرید، ولی این نکته را در نظر داشته باشید که باید زمان طولانی تری را صرف تمرین این فریم ورک نمایید.

مدت زمان یادگیری بوت استرپ
مدت زمان یادگیری بوت استرپ

مدت زمان یادگیری بک اند

با توجه به معرفی زبان های سمت سرور که در بخش قبل به آن اشاره شد، شما می توانید مقاله آموزشی محبوب ترین زبان برنامه نویسی را مطالعه نمایید که در این مقاله انواع دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی نیز معرفی شده است که آشنایی با آنها خالی از لطف نیست.

و با توجه به اطلاعاتی که بعد از مطالعه این مقاله راجع به زبان های برنامه نویسی بدست آوردید قطعا این نکته مهم را متوجه می شوید که تسلط بر هر یک از زبان های سمت سرور نیاز به بازه زمانی طولانی تری دارد، و وقت بیشتری را نیز باید صرف یادگیری این مهارت نمایید.

پیشنهاد می کنیم که به صفحه آموزش php مراجعه کنید و در این صفحه فیلم های آموزشی زبان برنامه نویسی php را مشاهده نمایید، و با توجه به اطلاعاتی که از این زبان سمت سرور بدست می آورید برآورد کنید که چقدر طول می کشد تا شما بتوانید تسلط کامل به زبان php را بدست آورید.

مدت زمان یادگیری بک اند
مدت زمان یادگیری بک اند

جمع بندی در مورد مدت زمان یادگیری طراحی سایت

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله آموزش ارائه شد مطمئن تا به اینجای کار متوجه شدید که برای یادگیری طراحی وب سایت باید بازه زمانی حداقل ۳ ماه و حداکثر ۶ تا ۷ ماه را در نظر داشته باشید.

همانطور که مطلع هستید در این حوزه به دلیل این که دائما مطالب جدید و بروزی ارائه می‌شود شما باید دائما در وب سایت های مختلف راجع به متد های جدیدی که ارائه می‌شود مطالعه داشته باشید و علم خود را به روز نگه دارید همچنین می توانید با مطالعه مقاله آموزشی آینده شغل طراحی وب و کسب درآمد از طریق طراحی سایت نیز اطلاعات بیشتری راجع به این حرفه به دست آورید.

در ضمن برای ارتقای سطح علمی خود در این حوزه از مطالعه وب سایت های معتبر نظیر w3school و یا وب سایت Stackoverflow غافل نشوید.

سوالات متداول در مورد مدت زمان یادگیری طراحی سایت؟

مدت زمان یادگیری بک اند چقدر است؟

در این مقاله آموزشی با معرفی متد های مختلف طراحی و ساخت وب سایت توضیح داده شده است که شما چه بازه زمانی را برای یادگیری ساخت وب سایت نیاز دارید.

مدت زمان یادگیری فرانت اند بیشتر زمان می برد یا بک اند؟

یادگیری زبان های html و css زیاد زمان بر نیست، اما یادگیری زبان های سمت سرور نیاز به مدت زمان بیشتری دارد.

برای یادگیری هر چه سریعتر طراحی و ساخت وب سایت از کجا شروع کنیم؟

برای این که پروسه طراحی وب سایت را هر چه سریعتر یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم که در وب سایت atgo مقاله فیلم آموزش طراحی سایت رایگان با وردپرس را مشاهده نمایید که در این صفحه شما می توانید با کمک فیلم های آموزشی با کیفیت گام به گام آموزش ساخت وب سایت را به صورت صفر تا صد یاد بگیرید، همچنین در همین صفحه راه های ارتباطی در نظر گرفته شده است که شما می توانید با کارشناسان خبره و با تجربه بهترین شرکت طراحی سایت در تهران ارتباط برقرار نمایید و از آن ها مشاوره رایگان دریافت کنید.

بعد از یادگیری ساخت سایت می توانیم پروژه بگیریم؟

بله، در صورتی که به صورت تخصصی و پروژه محور طراحی سایت حرفه ای را یاد بگیرید، می توانید با برقراری ارتباط با بخش پشتیبانی شرکت atgo درخواست انجام پروژه را ثبت نمایید تا همکاران ما پروژه های طراحی و ساخت وب سایت را در اختیار شما قرار دهند.

بعد از یادگیری مهارت های ساخت سایت می توانیم انواع خطاهای وب سایت را برطرف نماییم؟

بله، طبیعتا افرادی که مهارت های ساخت و پیاده سازی وب سایت ها را یاد می گیرند با نحوه مدیریت وب سایت ها و آشنایی و برطرف کردن انواع خطاها مانند خطای 404 و یا ارور 403 و همچنین ارور های مربوط به برنامه نویسی و تنظیمات سایت را نیز می توانند برطرف نمایند.

مقالات طراحی سایت

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.