تبلیغات نمایشی چیست

تبلیغات نمایشی یا CPM چیست | تاریخچه، مزایا، معایب، انواع، تفاوت با CPC و تبلیغات بنری

تبلیغات نمایشی اسم یکی از روش های بسیار قدیمی تبلیغات آنلاین است که با علائم اختصاری cpm شناخته می شود، این عبارت به معنی cost per mile یا تبلیغات به ازای بازدید می باشد. در واقع چون کلمه مایل در زبان لاتین معنی هزار می دهد این عبارت معنی می دهد که به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید باید نرخی در نظر گرفته شود.

منظور از تبلیغات نمایشی چیست ؟

بهتر است ابتدا با تعریف نمایش آشنا شویم : زمانی که یک مشتری بالقوه تبلیغ را بازدید می کند یک نمایش ایجاد می شود.

محاسبه یک نمایش از تقسیم کردن کل هزینه تبلیغاتی که پرداخت شده به تعداد تمام نمایش ها و ضرب شدن آن در ۱۰۰۰ صورت می گیرد.

معرفی انواع رسانه های تبلیغاتی

معرفی انواع رسانه های تبلیغاتی

رسانه های مختلفی وجود دارند که می توان به وسیله آن ها تبلیغات نمایشی را انجام داد که در ادامه به معرفی این رسانه ها خواهیم پرداخت :

نشریات ، مجله ها و کاتالوگ ها

اولین رسانه های تبلیغاتی مکتوب همان نشریه ها و مجلات بودند . می توان بروشور ها و تراکت ها را هم جزوی از نشریه ها به حساب آورد . سررسید ها و ماهنامه ها ، کاتالوگ ها و … نیز جزو نشریه های تبلیغاتی هستند که می توان از آن ها برای تبلیغات نمایشی استفاده کرد.

برای مطالعه » آشنایی با خدمات ساخت تیزر تبلیغاتی

شبکه های رادیویی

یک سال بعد از این که برنامه ها توسط رادیو پخش شدند پتانسیل تبلیغات در این بستر کشف شد . زمان زیادی نگذشت که تبلیغات تبدیل به یکی از بهترین شیوه های درآمد زایی شبکه های رادیویی و مدیران آن شد.

شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای

همچنان تلویزیون و ماهواره ها زمان زیادی از وقت مردم را به خود اختصاص می دهند و می توانند تاثیر بسیار زیادی روی آن ها بگذارند . گر چه این تاثیر به اندازه گذشته قوی نیست و تا حدی جای خود را به شبکه های اینترنتی داده اما همچنان می تواند یک روش خوب برای تبلیغات باشد.

تبلیغات اینترنتی و آنلاین

اینترنت این روز ها تمام زندگی افراد را فرا گرفته است . تمام کار های روزمره ما به نحوی به اینترنت مربوط می شوند و نمی توان تاثیر اینترنت روی زندگی را منکر شد . تاثیر زیاد اینترنت روی زندگی روزمره مردم باعث افزایش تاثیر تبلیغات اینترنتی نیز می شود و ضمن این که مخاطبان بسیار گسترده ای خواهد داشت.

تمرکز بر بستر اینترنت می تواند به شکل چشم گیری روند گرفتن مشتری ثابت را افزایش دهد و همینطور یکی از دلایل عدم از دست دادن مشتری می باشد.

تبلیغات موبایلی و ارسال پوش نوتیفیکیشن

انواع اس ام اس های تبلیغاتی که حتما با آن ها رو به رو شده اید نمونه خوبی از تبلیغات موبایلی هستند،گر چه خیلی ها معتقدند این تبلیغات تاثیر آن چنانی ندارند اما همچنان طرفداران خود را در طول سال ها حفظ کرده اند.

استفاده از بنرهای محیطی

بیلبورد های تبلیغاتی معروف ترین مثال های این نوع از تبلیغات هستند، شما در سطح شهر بنر های مختلفی را دیده اید که به شکل های مختلف ، دیوار نوشته ، پارچه ها و نوشته های روی ساختمان های مختلف نمایش داده شده اند. این بیلبورد ها و بنر ها در معرض دید عموم مردم قرار می گیرند و هدف تبلیغات نمایشی، یعنی بالا بردن آگاهی مردم نسبت به برند و آشنا کردن آن ها با محصولات ، خدمات و برند را میسر می سازد.

خیلی از این بنر ها در لوکیشنی مرتبط با برند و محصول به نمایش گذاشته می شوند، مثلا بنر های مرتبط با یک فروشگاه مبلمان در نزدیکی آن کار گذاشته می شوند و یا معمولا بنر های یک رستوران در نزدیکی محل همان رستوران قابل مشاهده هستند.

بسیاری از تبلیغات محیطی نیز به شکل های دیگر مانند بدنه اتوبوس ها و تاکسی ها هستند، به طور کلی بنر های محیطی قالب و چارچوب مشخصی ندارند و می توانند به هر شکل خلاقانه ای به کار برده شوند.

ارسال نامه‌ها و تبلیغات مکتوب به صورت پستی

خیلی شرکت ها همچنان با ارسال بسته های پستی یا نامه های مکتوب تبلیغات می کنند، خیلی از این شرکت ها از قبض های برق و گاز برای تبلیغات استفاده می کنند و حتی اگر به این موارد توجه نکرده باشید هم شاهد تراکت هایی که جلوی درب منزل یافت می شوند بوده اید.

مزایای تبلیغات نمایشی

مزایای تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی کاربرد خوبی برای اطلاع رسانی دارند و می توانند به مخاطبان آگاهی و شناخت خوبی نسبت به کالا، خدمات و یا برند شما بدهند.

اما همان طور که گفته شد تبلیغات نمایشی جزو قدیمی ترین متد ها و روش های تبلیغاتی هستند و پس از آن روش های بسیار موثر تری برای تبلیغات روی کار آمدند.

در ادامه برخی روش های تبلیغاتی که تاثیر بیش تری نسبت به تبلیغات نمایشی دارند را بررسی خواهیم کرد:

معایب تبلیغات نمایشی

از مهم ترین معایبی که می توان برای تبلیغات نمایشی نام برد عدم تاثیر مستقیم آن روی بالا رفتن فروش یک محصول یا خدمات است، تبلیغات نمایشی مانند بنر ها و بیلبورد ها صرفا آگاهی و شناخت مخاطب را نسبت به محصول یا خدمات شما بالا خواهند برد و تاثیری در فروش مستقیم آن نخواهند داشت، ضمن این که با روی کار آمدن روش های بسیار موثر تری برای تبلیغات این روز ها تبلیغات نمایشی جایگاه خود را از دست داده اند و می توان از روش های بسیار موثر تری برای تبلیغات استفاده کرد.

با این کار همچنین می توان در هزینه ای که برای تبلیغات صرف می شود نیز صرفه جویی کرد.

تبلیغات CPM و تبلیغات CPC چه تفاوتی دارند؟

درباره تبلیغات CPM پیش تر گفتیم . اما تبلیغات CPC چیست ؟ این نوع از تبلیغات که مخفف عبارت Cost per Click است یکی از روش های تبلیغ بسیار موثر است که برای تبلیغات بنری مورد استفاده قرار میگیرد . در این نوع تبلیغات ، هزینه نیز به جای آن که بر اساس تعداد نمایش و بازدید حساب شود بر اساس تعداد کلیک محاسبه می گردد.

شاید در وهله اول ، اجاره کردن یک فضای تبلیغاتی و تبلیغات نمایشی به نظر شما کاملا شبیه به هم بیایند و فرض کنید که تفاوتی بین این دو وجود ندارد . اما نحوه پرداخت هزینه برای آن ها با یک دیگر کاملا متفاوت است.

وقتی شما یک فضای تبلیغاتی را اجاره می کنید مثلا یک قسمت از وب سایت را اجاره می کنید تا تبلیغات خود را در آن به نمایش بگذارید ، به طور توافقی هزینه آن را به صورت هفتگی ، ماهانه و یا حتی سالانه پرداخت می کنید . ممکن است نتیجه این تبلیغات فوق العاده عالی و تاثیر گذار باشد و یا ممکن است اصلا نتیجه دلخواه شما را در پی نداشته باشد . ضمن این که امکان اطلاع از این که چند نفر تبلیغات شما را مشاهده کرده اند وجود ندارد.

با تبلیغات نمایشی و یا تبلیغات CPM به جای این که یک فضای خاص از یک صفحه را اجاره کنیم ، بنر تبلیغاتی خود را در اختیار صاحبان وب سایت(پیشنهاد ویژه => خرید سایت) قرار می دهیم . ضمن این که هزینه تبلیغات بر اساس تعداد بازدید محاسبه خواهد شد و ربطی به زمانی که روی وب سایت قرار گرفته است ندارد.

به این صورت مطمئن خواهید شد که هزینه ای که برای تبلیغات می پردازید کاملا منصفانه خواهد بود و متناسب با بازخوردی است که از تبلیغات خواهید گرفت.

مقایسه تبلیغات نمایشی با تبلیغات بنری

  • تبلیغات نمایشی با هدف دیده شدن تبلیغات و بالا رفتن آگاهی و شناخت افراد از برند به کار می رود.
  • تبلیغات کلیکی بازدید افراد از یک صفحه را افزایش می دهد.
  • تبلیغات کلیکی سود بیش تری را با خود به همراه خواهند داشت چرا که نرخ کلیک و بازدید به طرز قابل توجهی بالا تر خواهد رفت.
  • تبلیغات نمایشی نیازی به کلیک کردن افراد ندارند و بنابراین میزان سود دهی آن ها نسبت به تبلیغات کلیکی به مراتب کم تر است.
  • در تبلیغات کلیکی هدفگذاری بالا تری نسبت به تبلیغات نمایشی صورت می گیرد.

سخن آخر

همان طور که گفته شد ، روش های بهتری نسبت به تبلیغات نمایشی وجود دارد که می توانید از آن ها بازخورد های بهتری دریافت نمایید . به طور مثال تبلیغات کلیکی که پیش تر در همین مقاله درباره آن صحبت کردیم می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای تبلیغات باشد.

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.