طراحی و دکوراسیون داخلی فروشگاه لوازم التحریر

طراحی و دکوراسیون داخلی فروشگاه لوازم التحریر | چیکار کنیم فروشگاهمون جذاب تر بشه ؟

طراحی داخلی یک مکان تجاری، چه مکانی برای معامله املاک باشد چه مکانی جهت فروش کتاب و لوازم التحریر، اهمیت بسیار زیادی از نظر تاثیر گذاری روی عملکرد افراد داخل آن دارد.

طراحی مناسب برای یک مغازه می‌تواند باعث ترغیب یک فرد جهت خرید کردن از آن مغازه گردد. برای بسیاری از ما پیش آمده است که موقع ورود به یک مغازه از شلوغی آن به ستوه آمده و به سرعت از آن خارج شده ایم حال آن که شاید محصول مورد نظر ما در آن جا یافت می‌شده است.

برعکس، بار ها پیش آمده که صرفا به علت جذابیت طراحی داخلی و یا ویترین یک مغازه به آن وارد شده ایم و شاید محصولی نیز خریداری نموده ایم در حالیکه به هیچ وجه قصد انجام این کار را نداشته ایم.

احتمالا شما از موتور جستجو خودتان به این مطلب دست پیدا کرده اید و یا از مقاله قبلی ما وارد شدید ، در هر صورت به هیچ عنوان ادامه مطلب را از دست ندهید.

نکات کلیدی را در طراحی فروشگاه لوازم التحریر

فراموش نکنید که در طراحی فروشگاه لوازم التحریر مهم ترین موضوع انتخاب یک سبک مناسب برای اعمال روی تمامی قسمت هاست.

اینکه شما بتوانید در طراحی تمامی قسمت ها از یک سبک پیروی نمایید، از انتخاب خود سبک اهمیت بیشتری دارد چرا که باعث ایجاد نظم در طراحی فروشگاه لوازم التحریر می‌گردد.

یکی از سبک های محبوب در طراحی فروشگاه لوازم التحریر سبک وینتیج می‌باشد.

سبک وینتیج نوعی سبک نوستالژیک است که با استفاده از عناصر به ظاهر کهنه و قدیمی جذابیت خاصی به یک فضا می‌بخشد که البته، برای هر مکانی مناسب نیست.

فضای داخل یک فروشگاه لوازم التحریر یا کتاب فروشی، به علت ارائه لوازم هنری و کتاب یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از این سبک هنری طراحی می‌باشد که باعث جذب کردن هر مخاطبی می‌شود که حتی شاید قصد خریدن چیزی را نداشته باشد.

یکی از عناصر مهم در پیاده سازی این طراحی، چوب است.

رنگ دیوار ها و سقف

رنگ دیوار ها و سقف

سعی کنید دیوارها را سفید نکنید!

دیوار سفید نمایانگر یک طراحی داخلی مدرن است که تقریبا متضاد با سبک وینتیج می‌باشد.

همان طور که گفته شد از عناصر مهم سبک وینتیج برای طراحی داخلی فروشگاه لوازم التحریر چوب است. در صورتی که می‌توانید از پنل های چوبی دیواری استفاده نمایید تا جذابیت بیشتری به فضای شما بدهد.

اما در صورتی که به هر دلیلی اعم از مضیقه مالی و یا اینکه علاقمند به استفاده خیلی زیاد از چوب نیستید، پیشنهاد بسیار به صرفه و زیبایی برای اینکه اختلالی در پیاده سازی این سبک در سرتاسر مغازه شما به وجود نیاید داریم و آن استفاده کردن از کاهگل می‌باشد.

تناسب بافت دیوار کاهگلی با جنس کاغذ و همچنین القای حس نوستالژیک و قدیمی بودن می‌تواند یک انتخاب عالی برای طراحی داخلی فروشگاه لوازم التحریر باشد.

پوشش کف

پوشش کف فروشگاه لوازم التحریر

کفپوش چوبی بهترین گزینه برای پوشش کف فروشگاه لوازم التحریر به سبک وینتیج است.

رنگ گرم و بافت زیبا و دوست داشتنی چوب که هرکسی را جذب می‌کند، تناسب آن با کتاب ها و کاغذ ها و انواع قلم ها چوبی، همچنین وجود آن به عنوان عنصر اصلی سبک وینتیج در فروشگاه لوازم التحریر شما می‌تواند فروشگاهتان را تبدیل به یکی از خاص ترین مغازه های محله یا حتی شهر نماید.

در صورتی که روی کفپوش های چوبی یک گلیم یا فرش با طرح قدیمی پهن شود، باعث جذابیت چند برابری فروشگاه شما خواهد شد.

نورپردازی

نورپردازی فروشگاه لوازم التحریر

تا جایی که می‌توانید از نور طبیعی استفاده کنید.

همان طور که گفته شد سبک وینتیج برای طراحی داخلی فروشگاه لوازم التحریر می‌تواند مناسب ترین سبک ممکن باشد و این سبک نیازمند یادآوری گذشته و نوستالژیک بودن دارد که با استفاده زیاد از لامپ های عادی و مهتابی ها متناقض است.

برای روشن کردن فروشگاه لوازم التحریر خود در شب ها و اوقاتی که روشن نگه داشتن آن با نور خورشید غیر ممکن است تا جایی که می‌توانید از فانوس ها و لوستر های بزرگ و شمع استفاده نمایید.

استفاده از لامپ های سقفی دراز نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای طراحی نورپردازی فروشگاه لوازم التحریر شما باشد.

ویترین

ویترین فروشگاه لوازم التحریر

ویترین یک مغازه شاید مهم ترین قسمت آن باشد که بتواند توجه مخاطب را برای ورود به خود جلب نماید. پس شاید بتوان گفت جذابیت طراحی یک فروشگاه لوازم التحریر تا حدود پنجاه درصد به ویترین آن وابسته است.

برای طراحی یک ویترین مناسب به سبک وینتیج، نیاز به اقدامات خیلی زیادی ندارید. تنها کافیست بتوانید حس قدیمی بودن را القا کنید که این کار به راحتی با یک نمای اجری ساده نارنجی قابل انجام است.

به کار بردن المان های چوبی و یا کرکره های قدیمی، استفاده از صندلی های چوبی قدیمی جلوی ویترین مغازه و یا چتر های بزرگ سایه بان نیز می‌تواند به افزایش هر چه بیشتر جذابیت ویترین کمک کند.

پیشنهاد ویژه ما برای شما طراحی سایت لوازم التحریر می باشد ، 30% تخفیف ویژه کرونا اگر همین حالا اقدام کنید.

قفسه ها

قفسه ها فروشگاه لوازم التحریر

راه های بسیار زیادی برای انتخاب قفسه مناسب برای یک کتاب فروشی وجود دارد.

بهترین کار برای طراحی داخلی مغازه این است که از یک سبک مشخص پیروی کنید تا نتیجه کلی که می‌گیرید با ثبات بوده و مخاطب شما را به خود جلب کند.

قفسه هایی که می‌توانید بر اساس سبک وینتیج در یک مغازه لوازم التحریر طراحی و تهیه نمایید به علت انتقال حس قدیمی بودن می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای یک کتاب فروشی باشد.

البته لازم به ذکر است که در صورتی که نگران هزینه تمام شده برای قفسه های کتابفروشی به سبک وینتیج هستید می‌توانید از انواع ساده تر مانند تصویر زیر استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که قفسه های این سبک در صورتی به زیبا سازی مغازه لوازم التحریر کمک میکنند که در طراحی داخلی تمام مغازه از این سبک استفاده نمایید.

لوازم دکوری

 

همان طور که بالاتر ذکر شد، یکی از مسائلی که باعث زیبایی یک مکان طراحی شده می‌گردد پیروی آن از یک سبک خاص در طراحی است.

برای یک فروشگاه لواز التحریر، از به کار بردن لوازم دکوری نامرتبط که در بسیاری از فروشگاه ها مشاهده می‌شود، مانند انواع مجسمه های بی ربط بپرهیزید.

چراغ های مطالعه، گرامافون، استند های مخصوص رادیو های قدیمی و خود رادیو می‌توانند گزینه های مناسبی برای طراحی داخلی یک فروشگاه لوازم التحریر باشند.

همچنین استفاده از انواع ماشین تحریر، کتاب های کهنه و قدیمی غیر قابل فروش و نسخه های خطاطی و تابلوی های نقاشی مربوط به قرون گذشته می‌توانند تزئینات مناسبی باشند.

علاوه بر موارد گفته شده و مفاهیمی که آینده قرار است مطالعه کنید باید بدانید که خرید سایت آماده می تواند کسب و کار و فروشگاه شما را در مسیر پیشرفت هدایت کند.

نام مغازه

احساس گرایی در طراحی داخلی یک فروشگاه لوازم التحریر

با وجود اهمیت بسیار زیاد طراحی داخلی فروشگاه لوازم التحریر، تا زمانی که نامی به یاد ماندنی برای آن انتخاب نکنید، در ذهن کسی ماندگار نخواهید شد.

یکی از روش های بسیار کاربردی در انتخاب نام یک مکان، استفاده نکردن از اسامی خاص است. به طور مثال، نام کتاب فروشی را برای یک فروشگاه لوازم التحریر در نظر بگیرید!

در ابتدا شاید انتخاب این نام به نظرتان مسخره بیاید ولی انجام بسیاری از تحقیقات روانشناسی روی انسان های مختلف نشان داده است که به طور مثال با انتخاب اسم کتاب فروشی، افراد زمانی که به دنبال خرید یک کتاب می‌گردند ناخوداگاه در ابتدای کار یاد فروشگاه لوازم التحریر شما می‌افتند و به صورت کاملا غیر ارادی این تصور در آن ها به وجود خواهد آمد که اولین گزینه برای پیدا کردن کتاب مورد نظرشان فروشگاه شماست.

پس مهم ترین نکته ای که در نام گذاری یک فروشگاه به طور کلی باید در نظر گرفت، انتخاب نام مرتبط با کارکرد آن است.

حتی در صورتی که پیدا کردن اسم با مفهومی نزدیک به فروشگاه شما ممکن نبود می‌توانید از بازی کردن با کلمات به یک نام مناسب برسید. مانند : کافه کارفه، رستوران هستوران و ….

توجه داشته باشید که تمامی موارد ارائه شده باعث می شود که نرخ از دست رفتن مشتری شما کاهش یابد ، برای اطلاع بیشتر می تونید مقاله دلایل از دست دادن مشتری رو مطالعه کنید.

احساس گرایی در طراحی داخلی یک فروشگاه لوازم التحریر

طراحی احساس گرا یکی از سبک های طراحی محصول است که در صورتی که بتوانید به شکلی متناسب با سبک اصلی طراحی فروشگاه لوازم التحریر خود از آن بهره ببرید جذابیتی مضاعف به مغازه شما خواهد بخشید.

طراحی احساس گرا به سبکی از طراحی گفته می‌شود که در آن با ایجاد حس مثبت در مخاطب، او را ترغیب به استفاده کردن از محصول می‌کنند.

از عوامل موثر در پیاده سازی این سبک استفاده از رنگ های گرم و مطبوع است.

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود یک محصول در گروه سبک احساس گرایی قرار بگیرد، ارتباط داشتن آن با یک شیء بی ربط است.

به طور مثال، یک لامپ آویز و کتاب را در نظر بگیرید. این دو محصول تقریبا هیچ ربطی به یکدیگر ندارند اما در صورتی که یکی از آن دو طوری طراحی شود که در هنگام استفاده حس محصول دیگر را نیز القا نماید به معنی به کار بردن طراحی احساس گراست.

تصویر بالا یک نمونه از استفاده از طراحی احساس گرا متناسب با یک فروشگاه لوازم التحریر است که با سبک وینتیج اجرا شده است.

دو نمونه بالا نیز گزینه های مناسبی برای ترکیب دو سبک احساس گرایی و وینتیج در طراحی داخلی یک فروشگاه لوازم التحریر هستند که در عین کاربردی بودن و زیبایی، ارتباطی با فضای موجود دارند که باعث جذابیت هرچه بیشتر محیط می‌شوند.

شرکت دیجیتال مارکتینگ آریا تهران امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید ، برای مطالعه سایر مقالات از بخش منو/مقالات اقدام کنید.

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.