چطور فروش مغازه را بیشتر کنیم

چطور فروش مغازه را بیشتر کنیم

شما هم احساس می کنید راهکار های تکراری زیادی دیده اید و اکثر آنها را اجرا کرده اید اما به نتیجه قابل توجه ای نرسیده اید ؟

امروز میخواهم بهترین و خلاقانه ترین راهکار های افزایش فروش انواع مغازه را برایتان بگویم

در حقیقت این راهکار ها همه ایده های استارت آپی هستند که شرکت های مختلف قصد اجرای آن را دارند اما نمی دانند چطور اجرا می شود

در این مقاله شما قرار است یاد بگیرید که چطور یک مغازه مدرن داشته باشید

فهرست مطالب

چگونه فروش مغازه را بیشتر کنیم

در این مقاله قرار نیست صرفا چند نکته بازاریابی و فروش به شما آموزش داده شود در اینجا ما با هم قرار است همه راهکارهای ممکن حتی مواردی که بنظر بعید می آیند را بررسی کنیم و بهترین نتیجه را از آنها بدست آوریم.

شما هر مغازه ای که داشته باشید از مغازه سوپرمارکت گرفته تا فروش لوازم تحریر این ایده ها برای شما قابل اجرا خواهد بود.

پس بریم که شروع کنید!

خب اولین چیزی که باید در اینباره بدانیم مدرن شدن دنیای امروزی است، امروزه اکثر مشتریان یک مغازه مدرنو با امکانات خاص را بیشتر دوست دارند تا همان مغازه ساده قدیمی

پس اولین راهکار مدرن کردن ظاهر، امکانات و نحوه برقراری ارتباط با مشتری خواهد بود.

برای مثال 

ایجاد یک کیف پول تخفیف دار برای مشتری!

ایجاد یک کیف پول تخفیف دار برای مشتری

یعنی به مشتریان بگویید اگر مبلغ خرید های آینده خود را همین الان پرداخت کنید ۱۰% تخفیف در خرید محصولات برای شما اعمال خواهد شد.

بدین صورت که مشتری باید مثلا ۱۰۰ هزار تومان به شما پرداخت کند و یک کد یا کارت خاص دریافت کند و از آن زمان به بعد هرموقع خریدی انجام داد از مبلغ ۱۰۰ تومان کم شود و یک تخفیف هم دریافت کند.

با اینکار چند رخداد مثبت برای شما اتفاق میوفتد:

  1. شما مطمئن خواهید شد که آن مشتری را جذب کرده اید و او فقط از شما خرید خواهد کرد
  2. مشتری دیگر نگران داشتن پول همراه خود نیست و در هر لحظه که بخواهد می تواند خرید انجام دهد
    • برخی از مشتریان شاید بخاطر نداشتن پول نقد از خرید خود پشیمان می شوند
    • برخی از مشتریان خودشان نمی توانند خرید کنند و فرزند کوچک خود را میفرستن برای خرید که در اینصورت دیگر نگران اینکه فرزندشان نتواند پرداخت کند و … نخواهند بود
  3. اعتماد بین شما و مشتری و رضایت از خرید بیشتر خواهد شد

مطمئنا مزیت های دیگری نیز خواهد داشت.

کمی تغییر

اگر همین روش رو کمی تغییر بدیم می توان گفت مشتریان با هر خرید میزان ۱۰% از مبلغی که خریداری کردن به کیف پولشان واریز می شود که بعدا بتوانند با مبلغ جمع شده خرید جدیدی داشته باشند

با اینکار مشتری جذب می شود تا همیشه از شما خرید کند و یک پول اضافه دریافت کند.

هرچند اجرایی کردن این روش شاید بنظر بعید بیایید یا معایبی داشته باشد اما از اینکه این روش جواب بدهد یا نه به شما اطمینان می دهم که همین الان فروشگاه های اینترنتی ای وجود دارند که این روش را پیاده کرده اند و دارند از آن جواب میگیرند.

برای مطالعه » فروشگاه اینترنتی چیست

چطور انجامش بدهم 

فقط به یک سیستم ساده تشخیص مشتری نیاز دارید مثلا یک کد اشتراک یا یک پیامک ساده

بدین صورت که مشتری هر موقع خواست خریدی انجام دهد از شماره همراه خود به شما پیامکی جهت اهراز هویت ارسال کند و شما آن شماره و کد مشتری را در گوشی خود ذخیره داشته باشید تا بتوانید تشخیص دهید.

مانند مثال بالا راه های افزایش فروش مغازه بسیار است که همگی جدید و جذاب باشند.

یکی دیگر از این روش ها را می توان استفاده از طرح های گرافیکی با فتوشاپ دانست ، کاربرد فتوشاپ در طراحی سایت و بسیار کار های دیگه می تواند واقعا مفید واقع شود،در ادامه به آنالیز بهترین آنها خواهیم پرداخت.

راه های افزایش فروش جانبی مغازه

شاید باورتان نشود اما فروشگاه هایی هستند که محصولی را با نصف قیمت حتی رایگان وارد بازار می کنند تا بتوانند با خدمات و یا محصولات جانبی آن درآمد خود را بیشتر کنند!

برای مثال فروشگاه جهانی آمازون

این فروشگاه یک بخش کتاب های الکتورنیک دارد که آنها را می توان فقط در گوشی خواند، آمازون این کتاب ها را با نصف قیمت و یا رایگان ارائه میدهد تا بتواند Kindle بفروشد!

Kindle چیست؟ یک دستگاه مشابه تبلت است که در آن می توان انواع کتاب ها و فایل های متنی الکترونیک را خواند

دستگاه Kindle آمازون

پس حتما شما هم قابلیت فروش های جانبی در مغازه خود خواهید داشت… کمی فکر کنید…

اگر تا الان ایده اش به ذهنتان رسیده که چه عالی اما اگر نه من یک ایده عجیب و جذاب دارم!

حتما لازم نیست همان محصولی که دارید را برای کسب درآمد بیشتر در مغازه خود بفروشید!

قبل از اینکه ایده رو بگویم یک وسال من را جواب بدهید،

روزی چند نفر از شما به همراه نایلون خرید میکنند ؟

مثلا یک سوپر مارکت شاید روزی ۱۰۰۰ مشتری داشته باشد، اگر ایده را بهتان بگویم که بدون هیچ هزینه ای بتوانید فقط از دادن نایلون به مشتری ها درآمد داشته باشید چقدر برایتان جذاب خواهد بود ؟!

خیلی ساده و شاید کمی چیپ اما با اینحال پول ساز

چطور انجامش بدم

فقط کافیست یک آگهی در شیپور یا دیوار با عنوان پخش تراکت با متنی جذاب بزنید و بعد از آن فقط سفارش ها را دریافت و پخش را شروع کنید

این مثال بیشتر بدرد سوپرمارکت ها و مغازه های شلوغ میخورد  که مطمئنا مغازه شما هم می تواند با اجرای ایده های بعدی مانند سوپرمارکت ها شلوغ و پر مشتری شود

اما با اینحال لطفا کمی فکر کنید و برای خود یک روش افزایش فروش جانبی بسازید و پووول در بیاورید!

و اگر دوست داشتید آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید تا با اسم شما آن را منتشر کنیم

تبلیغات و افزایش فروش

مطمئنا تبلیغات یکی از بهترین و با ارزش ترین راه افزایش فروش مغازه است که می توان انجام داد. درحال حاضر نیز این روش پر استفاده ترین روش جذف مشتری برای مغازه است

اما

اما درصورتی که به شکل درست و بهینه انجام شود، گاها برخی از تبلیغات ها هزینه بیشتری نسبت به سودی که می تواند داشته باشد دارد! پس باید در نوع تبلیغاتی که میخواهیم انجام دهیم حتما حساسیت لازم را داشته باشیم و هرچیز که صرفا جذاب است را انجام ندهیم.

بهترین ایده برای تبلیغات مغازه چیست ؟

چهار راه هدف مشتریان بهترین مرکز برای اجرای تبلیغات شماست

بهترین تبلیغ، تبلیغی است که در محل تجمع مشتریان انجام شود

ما یک اصطلاح با نام چهار راه هدف داریم بدین معنی که ما باید چهار راهی را پیدا بکنیم که تمام مشتریان مغازه ما از آنجا رد می شوند و آنجا فریاد بزنیم که ما وجود داریم از ما خرید کنید!

اینکه چهار راه هدف هر مغازه چه می تواند باشد به نوع کسب و کار و موضوع آن بستگی دارد اما اگر بخواهم مثالی بزنم می توان گفت

چهار راه هدف یک فروشگاه لوازم تحریر

قبل از اینکه چهار راه هدف را مشخص کنیم باید بدانیم که مشتریان ما چه کسانی هستند.

در این مثال بزرگترین مشتریان یک مغازه لوازم تحریری دانش آموزان و دانشجویان و شرکت ها یا کسب و کار های اداری هستند.

حال باید بدانیم که هر کدام از این دو نوع مشتری بیشتر در کجا حضور دارند

برای دانش آموزان یا دانشجویان که تقریبا مشخص است: مدارس و دانشگاه ها

برای فروش بهتر باید بتوانیم با مسئولین آن مرکز صحبتی داشته باشیم جهت تامین لوازم تحریر آنان

اما برای شرکت ها بنظرم دو حالت پیش می آید،
۱٫ شرکت های تازه تاسیس که قصد خرید ملزومات اولیه شرکت خود را دارند
۲٫ شرکت ها و دفاتری که از قبل راه اندازی شده اند و نیاز به شارژ ملزومات خود دارند

درحالت اول بهترین چهار راه هدف میتواند فروشگاه های میز و مبلمان شرکتی باشد،

مطمئنا هر شرکت تازه تاسیس ابتدا به سراغ خرید میز و صندلی خود می رود پس بهترین جا برای تبلیغات و بستن یک قرارداد عالی جهت تامین لوازم تحریر یکساله شرکت، آنجا خواهد بود.

بله شما میتوانید قرارداد های بلند مدت ببندید به فکر فروش خورد نباشید، بزرگ فکر کنید.

اما برای مورد دوم چی ؟

شرکت هایی که در حال حاضر راه اندازی شده اند و فعال هستند را شاید سخت تر بتوان جذب کرد اما اگر با هم صحبت هر روز مدیریت شرکت صحبتی داشته باشیم شاید بتوانیم مدیر را جذب کنیم تا از ما خرید کند.

سرایدار ساختمان های تجاری تنها کسی است که به راحتی و سریع می توان به آن دسترسی پیدا کرد و در قبال پرداخت مبلغی برای پورسانت او را راضی کرد که شرکت را به سمت ما هدایت کند.

اما چرا منشی شرکت را نبینیم ؟ معمولا پیدا کردن منشی یا کارمند با قدرت راضی کردن مدیریت کمی سخت است و اگر هم به سمت او برویم مطمئنا پورسانت بیشتری از ما درخواست خواهد کرد.

با اینحال همه اینها چند مثال ساده هستند تا فکر شما در این زمینه فعال شود، مطمئنا چهار راه های هدف دیگری نیز برای شما وجود خواهد داشت که می توانید از آن طریق جذب مشتری برای مغازه خود را داشته باشید.

این مقاله ادامه دارد… آسان ترین و پر سود ترین ایده در قسمت دوم نوشته خواهد شد حتما چک کنید

اگر تا به اینجا سوالی برایتان پیش آمده بی صبرانه منتظر شنیدن صدای شما هستیم با ما تماس بگیرید و یا در قسمت دیدگاه ها نظر خود را برایمان بنویسید.

افزایش فروش مغازه از طریق اینترنتی

امروزه کمتر کسی دیده می شد که اینترنت نداشته باشد و در این دنیای بی سر و ته اینترنت فعالیت نداشته باشد.

شاید اگر چند سال پیش به یک مغاره دار میگفتیم مشتریان شما در اینترنت هستند، خنده اش می گرفت!

اما امروز با جرات می توان گفت ۹۵% مشتریان هر نوع کسب و کاری را می توان در اینترنت پیدا و جذب کرد، برای مغازه داران نیز این امر به شدت وجود خواهد داشت چون مشتریان آنان معمولا عموم افراد هستند.

پس تصمیم بسیار مهمی که باید برای فروش بیشتر مغازه خود بگیرید زیاد کردن فعالیت هایتان در اینترنت است.

اما وقتی می گوییم اینترنت منظورمان دقیقا چیست ؟

فروش در اینترنت از طریق شبکه های اجتماعی و وب سایت یا وبلاگ انجام می شود. و بهترین شبکه اجتماعی برای فروش اینستاگرام می باشد.

چطور می توان از طریق اینستاگرام فروش مغازه را چند برابر کرد ؟

تنها کاری که باید انجام دهید یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده است که بتوانید یک نوع فعالیت روانشناسی شده در اینستاگرام خود پیاده کنید و از مشتریان خود بخواهید فعالیت های شما را آنجا دنبال بکنند تا بتوانند از مزیت های مغازه شما بهره مند شوند.

برای مثال

  • برگزاری مسابقات تخفیف دارد
  • آموزش استفاده از محصولات شما
  • درخواست ارسال ویدیو از کاربران
  • ارسال پست های مفید در زمینه کاری شما
  • پیشنهاد محصولات تخفیف دار مثلا اگر محصول تاریخ دار در مغازه خود میفروشید و تاریخ آن نزدیک است می توانید با یک پست اینستاگرامی آن را حراج کنید

ممکن است اینجا برخی از مغازه دارها بگویند که ما دانش کافی نداریم و اصطلاحا بلد نیستیم در اینستاگرام فعالیت های حسا شده داشته باشیم و استراتژی فروش بچینیم و یا اصلا تصویر برای پست های خود طراحی کنیم.
در این شرایط بهترین گزینه برای شما استخدام مدیر اینستاگرام است تا بتوانید تمام این کارها را به یک شخص با تجربه و حرفه ای در زمینه مدیریت صفحات اینستاگرام بسپارید.

چطور می توان از طریق راه اندازی وب سایت فروش مغازه را بیشتر کرد

امروز از سبزی فروشی گرفته تا فروش نان بربری حتی فروش سلول های خورشیدی بصورت آنلاین درحال انجام است!

پس چرا شما وارد این حوزه از بازار فروش نشوید و نتوانید محصولات خود را در تعداد بسیار بیشتر و بدون محدودیت زمان و مکان به سرتاسر کشور بفروشید ؟

راه اندازی وب سایت ممکن است کمی سخت بنظر برسد اما درصورتی که کار را به کاردان بسپارید دیگر نیازی نیست نگران چیزی باشید، البته راه اندازی وب سایت نیز اصولی دارد که به عنوان مقال یکی از این اصول طراحی مناسب است که در مقاله UI و UX چیست به آن پرداخته ایم.

شما می توانید با کمترین هزینه یک وب سایت کامل داشته باشید و بعد از ۳ ماه سود چند برابر حتی از مجموع سود فروش در مغازه نیز بیشتر درآمد داشته باشید.

برای درک بیشتر میزان در آمد از طریق وب سایت پیشنهاد میکنم آنالیز های زیر را مطالعه کنید:

  1. راه اندازی سایت فروش سبزی – میزان هزینه و سود
  2. راه اندازی سایت فروش لوازم تحریر – میزان هزینه و سود

دریافت مشاوره رایگان

مشاوره

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.