سیستم مدیریت محتوا چیست

طراحی سایت با CMS اختصاصی یا وردپرس؟

اگر برای راه اندازی یک وبسایت مناسب دچار مشکل شده این مقاله به دردتان خواهد خورد. احتمالا در تب و تاب پیدا کردن یک راه مناسب برای ارائه محتوای تولیدی خود هستید که سر و کارتان به اینجا رسیده است.

حتما از اهمیت اینکه چرا باید یک وب سایت داشته باشید با خبر هستید پس یکراست میریم سر اصل مطلب!

CMS چیست؟

CMS چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System برای مدیریت کردن محتوای وبسایت شما به صورت ساده در وبسایت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم مدیریت محتوا از دو بخش CMA ( برنامه مدیریت محتوا ) و CMD ( برنامه تحویل محتوا ) تشکیل شده است که این دو به عنوان مکمل یک دیگر، باعث می‌شوند که شما بدون نیاز به دانستن زبان های برنامه نویسی مخصوص ایجاد وب، مانند HTML، بتوانید محتوای خود را در فضای اینترنت و در قالب وبسایت آپلود کنید.

سیستم مدیریت محتوای اختصاصی یا به اختصار CMS اختصاصی، بر اساس احتیاج شما در وبسایت ساخته خواهد شد. اگر نیاز داشته باشید که قسمت جدید با خصوصیات جدید را به وبسایت خود اضافه کنید Cms اختصاصی به دردتان خواهد خورد.

برای مطالعه » قوانین سایت

وردپرس چیست؟

وردپرس نیز مثل بسیاری دیگر از مجموعه های آماده طراحی وب سایت به دلیل راحتی و سهولت استفاده، امروزه مورد توجه کسانی قرار گرفته است که می‌خواهند یک وبسایت ایجاد کنند.

از دلایل محبوبیت این قالب ها می‌توان به رایگان بودن، کاربرد بسیار زیاد و راحتی بسیار زیاد استفاده اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره سیستم مدیریت محتوای وردپرس مقاله وردپرس چیست را مطالعه نمایید.

پیشنهاد ویژه » خرید سایت با تخفیف ویژه

مزایای Cms اختصاصی

مزایای Cms اختصاصی

استفاده از cms اختصاصی مزایای مخصوص به خود را دارد. یکی از این موارد، عدم محدودیت انتخاب پلاگین است. شما می‌توانید با استفاده از Cms اختصاصی به هرچه احتیج دارید دسترسی داشته باشید و در تناسب با احتیاج خود آن را ران نمایید.

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم cms اختصاصی که توجه هر کسی را برای به وجود آوردن یک وبسایت کارامد به خود جلب می‌کند امنیت بسیار بالای این گزینه است. Cms اختصاصی، برخلاف ورد پرس که قالبی از پیش آماده شده است، توسط یک فرد یا گروه ایجاد شده و بنا بر این نفوذ کردن به امنیت این سیستم نسبت به وردپرس کاری بسیار پیچیده تر و سخت تر است و درنتیجه امنیتی بسیار بالا را برای شما فراهم می‌کند.

برای طراحی سایت با CMS اختصاصی توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ آریا تهران می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

برای مطالعه » وردپرس چیست

معایب CMS اختصاصی در مقایسه با وردپرس

یکی از دلایلی که افراد استفاده از وردپرس را به Cms اختصاصی ترجیح می‌دهند این است که می‌خواهند تا حد امکان از صرف هزینه پرهیز نمایند.

همان طور که می‌دانید وردپرس برای ایجاد وب سایت، یک قالب از پیش آماده شده است که هیچگونه طراحی که مختص شما باشد را دارا نیست. به همین علت هزینه آن نسبت به cms بسیار پایین تربوده و شما برای طراحی سایت با cms اختصاصی و همچنین بهره بردن از پشتیبانی Cms اخصاصی نیاز به پرداخت هزینه دارید.

برای مطالعه » طراح وب کیست ؟

معایب وردپرس با Cms اختصاصی

تقریبا هر کسی می تواند به کد های وردپرس دسترسی داشته باشد. این موضوع به معنی راحتی سوءاستفاده و نفوذ به امنیت وبسایت شما خواهد بود.

البته بسیاری از افراد به دلیل صرفه اقتصادی ورد پرس به سمت استفاده از این سیستم رو می‌اورند که با توجه به اینکه در غالب موارد استفاده از آن رایگان است، امری کاملا قابل پیش بینی است. اما وجود ایراداتی در امنیت این سیستم ممکن از به وب سایت شما به خصوص اگر منبعی برای کسب درآمد است ضربه وارد کند.

پیشنهاد ویژه » طراحی سایت ارزان با تخفیفات ویژه

مزایای وردپرس در مقایسه با cms اختصاصی

معایب وردپرس با Cms اختصاصی

یکی از مزایایی که وردپرس نسبت به cms دارد رایگان بودن و در مواردی هزینه بسیار اندک است. شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای در وردپرس به تعداد بسیار بالایی از قالب ها دسترسی داشته باشید و از آن ها با توجه به سلیقه خود بهره ببرید.

البته نکته دیگری که در استفاده از وردپرس مزیت محسوب می‌شود این است که برای ایجاد وبسایت با این روش، زمان زیادی نیاز نخواهید داشت.

Cms اختصاصی توسط یک فرد و یا یک تیم و به صورت اختصاصی ایجاد می‌شود که نسبت به استفاده کردن از یک قالب آماده مانند وردپرس، زمان بالاتری نیاز دارد.

دیجیتال مارکتینگ آریا تهران همواره در تلاش بوده است تا CMS های اختصاصی را در کمتر از 14 روز به مشتریان خود تحویل دهد.

مزایای cms اختصاصی در مقایسه با وردپرس

یکی از مزایای cms اختصاصی در مقایسه با وردپرس، سرعت بالاتر آن است که فاکتوری بسیار مهم برای اکثر افرادی است که به هر شکلی با اینترنت و وبسایت ها سر و کار دارند. با استفاده کردن از cms اختصاصی که از بیس برنامه نویسی می‌شوند، برعکس وردپرس، هیچگونه کدی به صورت ناخواسته روی صفحه وبسایت شما دیده نخواهد شد که همین موضوع باعث می‌شود سرعت عملکرد در وبسایت شما به طرز قابل ملاحظه ای بالاتر رود.

برای مطالعه » شرکت طراحی سایت در تهران

وردپرس و Cms اختصاصی در یک نگاه

وردپرس و Cms اختصاصی در یک نگاه

به طور کلی موقع راه اندازی یک وبسایت باید به این  نکته توجه کنید که فاکتوری که بیشتر برای شما اهمیت دارد کدام است؟

پیشنهاد ویژه » بهینه سازی صفحات سایت خود را به بهترین شرکت سئو سایت در تهران واگذار نمایید، تا کلمات کلیدی مد نظر شما در رتبه های اول موتور جستجوی گوگل دیده شود.

امنیت یا هزینه؟

البته، لازم به ذکر است که با وجود توضیحات بالا درباره امنیت کمتر وردپرس با CMS آماده، بهتر است بدانید امنیت این سیستم نیز تا حد خوبی مناسب کار شماست. به طور مثال در صورتی که قصد راه اندازی یک فروشگاه مجازی را دارید که محصولات موجود در آن محدود و خاص هستند و به صورت مستمر نیاز به افزودن موارد جدید ندارید، استفاده از وردپرس می‌تواند یک گزینه بسیار عالی برای شما باشد که علاوه بر داشتن کارآیی لازم، صرفه اقتصادی نیز دارد.

برای مطالعه » درآمد فروشگاه اینترنتی

وردرپرس بهتره یا cms؟

سوالی که در ابتدای ورود شما به فضای راه اندازی وبسایت به ذهنتان خطور می‌کند. بهتر است بدانید که جوابی قطعی برای این سوال وجود ندارد و همه چیز بستگی به عملکرد مورد نظر شما و در نهایت سلیقه شخصی شما دارد.

در صورتی که نیاز به ارتقاء مستمر ویژگی های وبسایت خود دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از cms اختصاصی است که بتوانید بدون محدودیت تغییرات را روی آن اعمال نمایید.

همچنین در صورت داشتن اسپانسر برای وبسایتی که می‌خواهید ایجاد کنید، برای طراحی هرچه خلاقانه تر خود می‌توانید از Cms های اختصاصی استفاده کنید.

البته امکان اجرای ایده های ناب شما روی قالب های وردپرس نیز وجود دارد ولی به مراتب سخت تر انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که در نظر موتور های جستجو ، CMS های اختصاصی و وردپرس هیچ تفاوتی باهم ندارند.

شرکت دیجیتال مارکتینگ آریا تهران امیدوار است از این مقاله لذت کافی را برده باشید.

پیشنهاد ویژه » خرید بهترین افزونه ثبت نام کاربران وردپرس

مقالات طراحی سایت

مشاهده همه

مشاوره

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.