بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت را در ادامه این مطلب قصد داریم به شما معرفی کنیم.

همانطور که می دانید امروزه سرعت سایت یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای موتورهای جستجوگر گوگل محسوب می شود، و همچنین کاربران اینترنتی هم برای وارد شدن به سایت های مختلف صبر و حوصله زیادی ندارند که منتظر بمانند صفحات یک سایت برای مدت طولانی اصطلاحا لود شود.

و امروزه یکی از دغدغه‌های مهم وبمسترها این است که بتوانند سرعت سایت خود را بهینه کنند.

اما حالا سوال اینجاست، قبل از اینکه ما به سراغ بهینه سازی سرعت سایت برویم باید بدانیم که با استفاده از چه ابزارهایی می‌توانیم بفهمیم که وضعیت سرعت سایت ما در حد مطلوبی هست یا خیر.

و صفحات ما در حالت دسکتاپ یا موبایل با چه سرعتی برای کاربران مختلف لود می شوند.

البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که متاسفانه به خاطر وضعیت سرعت اینترنت در ایران ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که سایت های ایرانی از لحاظ سرعت بارگذاری صفحات توانند با سایتهای خارجی رقابت کنند.

و البته این هم دلیل نمی‌شود که وبمسترها یا اصطلاحا کسانی که کار طراحی و پیاده سازی صفحات وب سایت را انجام می دهند به این بهانه فاکتورهای لازم را جهت بهینه سازی صفحات در نظر نگیرند، بلکه باید راهکارهای مناسبی را در نظر بگیرند که صفحات مختلف وب سایت حداقل بین ۲ تا ۴ ثانیه برای کاربران لود شوند.

ابزارهای تست سرعت سایت

در این بخش قصد داریم ۱۰ ابزار حرفه ای برای تست کردن سرعت سایت را به شما معرفی کنیم، ۱۰ ابزار معرف حضور اکثر وبمستر ها می باشد.

از شما به عنوان شخصی که قصد دارید در این حرفه فعالیت کنید نیاز است که کار کردن با این ابزارها را به خوبی بلد باشید.

با توجه به معیارهایی که این ابزارها به شما جهت سرعت سایت شما معرفی می کنند تا بتوانید راهکارهای لازم را برای بهینه سازی صفحات و از بین بردن سورس کد های اضافی HTML ، CSS، Javascript، را از روی صفحات خود از بین ببرید.

ابزار Page Speed Insight گوگل

این ابزار یکی از بهترین و معروف ترین ابزارهای تست سرعت سایت می باشد، به جرأت می‌توان گفت که دقیق ترین معیار برای اندازه گیری سرعت سایت را به شما نشان می دهد.

نکته » برای وارد شدن به سایت Page Speed Insight حتما باید فیلتر شکن خود را روشن کنید.

به همین دلیل ما ابزار Page Speed Insight را در ابتدا به شما معرفی کردیم، و در ویدیو آموزشی که در بخش زیر برای شما تهیه کردیم شما میتوانید نحوه تست سرعت سایت خود را در این ابزار مشاهده نمایید امیدواریم که از تماشای این ویدیو آموزشی لذت ببرید.

ابزار GTmetrix

وب سایت Gtmetrix یکی دیگر از روش‌های معروفی است که اکثر افراد برای تست کردن سرعت سایت از آن استفاده می کنند.

البته جی تی متریکس به دلیل این که تنها از یک سرور استفاده می کند، نسبت به ابزاری مانند Google Page Speed Insight نمی‌تواند آمار دقیقی جهت اندازه گیری سرعت ساعت به ما نشان دهد.

استفاده از این ابزار هم خالی از لطف نیست چرا که شما می توانید با استفاده از جی تی متریکس فاکتورهایی مانند حجم صفحات، تعداد Request ها، و میزان بهینه سازی تصاویر سایت و سورس کد های سایت را به شما نشان می دهد.

برای مطالعه : GTmetrix چیست

ابزار Web page test

وب سایت Web page Test ، شباهت زیادی به ابزارهای بالا دارد اما امکان انتخاب موقعیت های جغرافیایی و مرورگرهای بسیار بیشتری از جمله مرورگر های موبایل و مدل های مختلف گوشی هوشمند را در اختیار کاربر قرار می دهد.

گزارش‌هایی که این ابزار در اختیار شما قرار میدهد در هشت بخش ارائه می‌شود، که شامل خلاصه گزارش، جزئیات، مرور عملکرد، جزئیات بارگذاری محتوا، اسکرین شات ها و همچنین دو بخش آنالیز تصاویر و نقشه سرعت بارگذاری اجزای مختلف برگ مورد نظر علاوه بر این روش سنجش این ابزار تا حدی منحصر به فرد است.

ابزار dotcom – monitor

این ابزار یک ابزار تست سرعت نسبتاً ساده از اما تست سرعت وب سایت از نواحی جغرافیایی مختلف را به طور همزمان اجرا می کند و نتایج تست را در یک صفحه نشان می‌دهد که با کلیک بر روی هر کدام از مناطق می توان این گزارش وضعیت آن را در ستون سمت چپ مشاهده کنید.

ابزار Yellow Lab Tools

این ابزار هم که البته امروز دیگر زیاد مورد استفاده در وب مسترها قرار نمی‌گیرد اطلاعاتی مانند برخی ویژگی‌های منحصر به فرد را ارائه می‌دهد که در سایر ابزارهای تست سرعت وب سایت وجود ندارد.

ابزار هم مانند شاخصهایی مثل حجم صفحه تعداد درخواست ها و پیکربندی سرور از A تا F به وب سایت امتیاز می دهد.

ابزار Dev Tools گوگل کروم

دیگر از ابزارهایی که برای تست سرعت استفاده می شود این ابزار است که محبوب مرورگر کروم می باشد.

ابزارهای دیگری مانند Sucuri Load Time Tester ، Pagelocity، YSlow، Perftool، هم از جمله ابزارهایی هستند که برای تست سرعت سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در بخش زیر ما یک ویدیو آموزشی برای شما تهیه کرده ایم که برای تست کردن سرعت سایت می توانید به سایت های معتبر مراجعه کنید و معیارهای سرعت سایت خود را در حالت دسکتاپ، موبایل و تبلت مشاهده نمایید.

برای مطالعه » آشنایی با روش های بالا بردن سئو سایت به کمک جدیدترین الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل

سخن پایانی

ابزار های تست سرعت سایت می تواند کمک شایانی به برنامه نویسان و وب مستران بکند، شما با دست گرفتن نبض وب سایتتان و با حذف کردن منابعی که باعث کند شدن سایتتان می شود می توانید قدمی محکم برای سئو وب سایتتان بردارید.

کار کردن با ابزار های تست سرعت سایت یکی از ملزومات استخدام در یک شرکت سئو می باشد. به هیچ عنوان از یاد نبرید که یکی از اصول سئو کلاه سفید پایین بودن سرعت وب سایتتان می باشد.

در نهایت و امیدواریم برای مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد لطفاً نظرات خود را پیرامون این مطلب در بخش نظرات همین صفحه با ما در میان بگذارید.

برای مطالعه » html چیست

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت کدامند ؟

Page Speed Insightابزار GTmetrixابزار Web page testابزار dotcom – monitorابزار Yellow Lab Toolsابزار Dev Tools گوگل کرومPerftoolYSlowPagelocitySucuri Load Time Tester

ابزارهای تست سرعت چکار می کنند؟

ابزارهای تست سرعت به شما می کنند مشکلات سرعت لود سایت خود را پیدا و برطرف کنید. سرعت از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل و تجربه کاربری است.

چطور می تونیم سرعت سیت را تست کنیم ؟

در ادامه این مطلب یم ویدئوی آموزشی برای شما تهیه شده است که با مشاهده آن می توانید سرعت سایتخود را در حالت موبایل و دسکتاپ چک نمایید.

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.