روش های بالا بردن سئو سایت

روش های بالا بردن سئو سایت

روش های بالا بردن سئو سایت را در این مقاله آموزشی قصد داریم که مورد بررسی قرار دهیم، همه افرادی که برای کسب و کار خود یک وب سایت داینامیک و پویا را راه اندازی کرده اند، هدف مهم آن ها بهینه سازی صفحات وب سایت برای موتورهای جستجو و بالا آوردن کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل می باشد.

برای رسیدن به این هدف باید حتما روش های بالا بردن سئو سایت را بلد باشید و در این زمینه آموزش های لازم را ببینید.

یا این که سئو وب سایت خود را به یک شرکت سئو معتبر واگذار نمایید، تا یک متخصص بروی بهینه سازی صفحات وب سایت شما فعالیت نماید، و طبق فعالیت انجام شده، به صورت ماهانه به شما گزارش کار ارائه دهد.

در صورتی که علاقه مند هستید که با روش های بالا بردن سئو سایت آشنا شوید در ادامه این مقاله آموزشی ما را همراهی نمایید تا با هم بهترین روش ها و تکنیک های بالا بردن سئو وب سایت را بررسی نماییم.

بالا بردن سئو سایت

بهترین روش های بالا بردن سئو سایت

بهترین روش های بالا بردن سئو سایت را به طور کلی می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:

  • سئوی کلاه سفید
  • سئوی کلاه سیاه
  • سئو کلا خاکستری

این دو روش هر کدام به نوبه ی خود می تواند به شما کمک کند که بتوانید کلمات کلیدی خود را در صفحات اول گوگل بالا بیاورید.

روش سئوی کلاه سفید که روش مورد تایید الگوریتم های گوگل می باشد، و در این روش که در ادامه مقاله بیشتر جوانب آن را بررسی می کنیم شما می توانید طبق جدید ترین آپدیت های ارائه شده از سوی گوگل صفحات خود را برای این موتور جستجوی قدرتمند بهینه سازی نمایید.

اما روش دوم یعنی سئوی کلاه سیاه یا به اصطلاح عامیانه (کلاه گذاشتن سر گوگل) گر چه کلمات کلیدی شما را سریع بالا می آورد اما بسیار خطرناک است، چراکه امروزه با توجه به الگوریتم های جدید و هوشمند گوگل استفاده از این روش می تواند موجب اسپم شدن صفحات سایت و در نهایت پنالتی شدن دامنه وب سایت شما شود.

روش سئو کلاه خاکستری هم یک جورایی هم روش کلاه سیاه است، اما به شکل حرفه ای تر و مرموزانه تر یا این که اصطلاحا ما بخواهیم حد وسط را بگیریم، اما این روش هم چندان توصیه نمی شود، چرا که گوگل این روز ها به کمک الگوریتم های هوش مصنوعی خود که همه چیز را کاملا حرفه ای رصد می کند به هیچ عنوان با کسی شوخی ندارد. (سئو کلاه خاکستری یه جورایی مثل راه رفتن روی طناب است، که با هر اشتباه کوچک هر لحظه احتمال سقوط آزاد وجود دارد.)

پس در نتیجه بهترین روش های بالا بردن سئو سایت استفاده از سئو کلاه سفید به صورت اصولی و استاندارد است، این روش گرچه ممکن است که زمان بر باشد، اما مثل یک سرمایه گذاری بلند مدت است که قطعا اگر با پیاده سازی یک نقشه راه درست و اصولی در آن کار خود را جلو ببرید مطمئن باشید که حتما به نتیجه می رسید.

در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه نقشه راه خود را تنظیم نمایید.

بهترین روش های بالا بردن سئو سایت

نحوه بالا آمدن سایت در گوگل

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبل گفته شد قصد داریم که برای نحوه بالا آمدن سایت در گوگل و بررسی روش های بالا بردن سئو سایت راه کارهایی را به شما ارائه دهیم.

برای بهینه سازی سایت خود باید سه فاکتور مهم را در نظر بگیرید:

  1. بهینه سازی داخلی صفحات وب سایت (On Page SEO)
  2. انجام فعالیت هایی در خارج از وب سایت برای جذب ورودی (Off Page SEO)
  3. رفع نواقص فنی وب سایت به کمک دانش کد نویسی (Technical SEO)

توجه » قبل از انجام این سه فاکتور شما باید با مفهوم کلی سئو و بهینه سازی صفحات وب سایت آشنا باشید، که برای این منظور می توانید مقاله سئو چیست در در بخش وبلاگ سایت ATGO مطالعه نمایید.

نحوه بالا آمدن سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت به کمک On Page SEO

On Page SEO یا همان سئو داخلی به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که در زمان راه اندازی وب سایت شما باید انجام دهید تا وب سایت به صورت کاملا بهینه ساخته شود، و عملیاتی نظیر ریسپانسیو سازی صفحات و تولید محتوا به صورت کاملا اصولی و ساختارمند در وب سایت پیاده سازی شود.

برای این مورد شما باید مراحل زیر را انجام دهید:

1- انتخاب یک سرور قدرتمند برای وب سایت

2- انتخاب یک دامنه مناسب (ترجیحا نام دامنه کوتاه و متناسب با موضوع وب سایت باشد.)

3 – فعال سازی SSL دامنه وب سایت

4 – ساخت سایت به کمک زبان های برنامه نویسی تحت وب و یا سیستم های مدیریت محتوا به صورت کاملا بهینه(نکته » برای آشنایی با نحوه ساخت سایت می توانید مقاله آموزش طراحی سایت را مطالعه نمایید.)

5- ریسپانسیو سازی صفحات وب سایت برای دسکتاپ، موبایل، تبلت

6- بالا بردن سرعت وب سایت تا حد معقول (در ابتدا برای بالا بردن سرعت سایت سعی کنید که یک سرور قدرتمند را برای خود انتخاب نمایید، چرا که یک سرور قدرتمند می تواند حدود 30 درصد برروی سرعت سایت شما تاثیر گذار باشد، و بعد با کمک دانش برنامه نویسی تا حد نیاز صفحات خود را بهینه سازی نمایید.)

نکته 1 » برای بررسی سرعت وب سایت خود می توانید مقاله بهترین ابزارهای تست سرعت سایت را مطالعه نمایید.

نکته 2 » در صورتی که از وب سایت وردپرسی استفاده می کنید، در مقاله افزایش سرعت سایت وردپرس به طور کامل و جامع توضیح داده شده است که چگونه سرعت وب سایت وردپرسی خود را افزایش دهید.

نکته 3 » یکی از ابزار های پر کاربرد بررسی موارد فنی سایت از جمله سرعت، حجم صفحات و غیره استفاده از GTMetrix است که برای آشنایی با این ابزار می توانید مقاله GTMetrix چیست را مطالعه نمایید.

7 – تولید محتوای اصولی و ساختارمند در وب سایت بر اساس مخاطب شناسی درست، و شناسایی نیاز های مخاطب نسبت به آن موضوع و همچنین ارائه محتوای کاملا یونیک و کاربرپسند، اصول سئو در تولید محتوا جز موارد بسیار مهم و ضروری است که باید به آن توجه داشت، همچنین داشتن یک استراتژی محتوا هم ممی تواند در این زمینه بسیار به شما کمک نماید.

نکته 4 » برای آشنایی با نحوه تولید محتوا در وب سایت می توانید مقاله آموزش تولید محتوا را مطالعه نمایید، و با مراجعه به صفحات تولید محتوای متنی و مقاله آموزشی تولید محتوای تصویری هم با انواع تولید محتوا آشنا شوید.

8 – ایجاد لینک دهی داخلی و خارجی در وب سایت (لینک دهی داخلی باید با عناوین مناسب هر صفحه و لینک دهی خارجی هم به سایت های معتبر و با دامین اتوریتی بالا انجام شود.)

نکته 5 » برای بررسی دامین اتوریتی دامنه وب سایت می توانید به سایت moz.com مراجعه نمایید، برای مراجعه به این وب سایت باید از فیلتر شکن استفاده نمایید.

9 – شناسایی و رفع لینک های شکسته در وب سایت

10 استفاده از تگ های مهم زبان نشانه گذاری HTML در ساختار محتوا

نکته 6 » برای آشنایی با ساختار زبان نشانه گذاری HTML می توانید مقاله HTML چیست را مطالعه کنید.

11 – استفاده از SEO Title و Meta Description جذاب برای جذب ورودی وب سایت

12 – استفاده از FAQ و RichSnipet برای صفحات

13 – استفاده از تصاویر با کیفیت و کم حجم برای وب سایت و توجه به سئو تصاویر و همچنین تنظیم کردن خصوصیت Alt و خصوصیت Figcaption و Figure برای تصاویر

14 – در صورت استفاده از وب سایت های وردپرسی، با نصب افزونه هایی مانند یواست و یا رنک مث از قابلیت های این پلاگین ها بهره مند شوید.

15 – جلوگیری از ایجاد صفحات مشابه و متداخل در وب سایت (در صورت وجود صفحات متداخل در وب سایت باید این تداخل را با استفاده از ریدایرکت اصولی و صحیح از بین ببرید.)

نکته 7 » برای آشنایی با انواع ریدایرکت می توانید مقاله ریدایرکت چیست را مطالعه نمایید، و با انواع ریدایرکت مانند ریدایرکت 301 و غیره آشنا شوید.

16 – برای مسیر دهی درست به خزنده های گوگل از فایل robot.txt استفاده نمایید.

17 – صفحات غیر ضروری مانند صفحه درباره ما، صفحه قوانین سایت و صفحات این چنینی را برای بحث بودجه خزش خزنده های گوگل و اختصاص بودجه خزش خزنده های گوگل به صفحات حیاتی و مهم تر نوایندکس نمایید.

18 – از قابلیت AMP برای بالا بردن سرعت وب سایت خود در حالت موبایل استفاده نمایید.

19 – استفاده از ویدئو های با کیفیت و ادیت شده در صفحات به منظور بالا بردن Session Duration کاربران در وب سایت.(توجه » به غیر از ویدئو ها یکی دیگر از مواردی که می تواند برای بالا بردن Session Duration کاربران در وب سایت به ما کمک نماید این است که در صفحات مختلف ما بتوانیم از کاربران خود نظر دریافت کنیم، که این مورد می تواند علاوه بر بالا بردن ماندگاری کاربر در هر صفحه، حجم محتوای صفحه را نیز افزایش دهد، که برای آشنایی با این ترفند می توانید مقاله چگونه کامنت ها می تواند روی سئو وبسایت تاثیر گذار باشد را مطالعه نمایید. )

20 – از ابزای های تخصصی سئو وب سایت مانند سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، ابزار هایی که برای پیدا کردن کلمات کلیدی به شما کمک می کنند مانند ahref، semrush و غیره کمک بگیرید، که جهت آشنایی با این ابزار های تخصصی می توانید مقاله ابزار سئو سایت را مطالعه نمایید.

بالا بردن سئو سایت به کمک On Page SEO

بالا بردن سئو سایت به کمک Off Page SEO

off page seo یا همان سئو خارجی هم به طور کلی به فعالیت هایی گفته می شود که باید خارج از سایت انجام شود به منظور جذب ورودی بیشتر برای وب سایت، برند سازی برای وب سایت و غیره.

در ابتدا برای off page seo شما باید با مفهوم بک لینک سازی آشنا شوید که در این بخش توضیحات اجمالی در مورد مفهوم بک لینک را به شما ارائه می دهیم.

به عنوان مثال فرض کنید که یکی از دوستان شما که بسیار مورد اعتماد شما نیز است، به شما آدرس یک رستوران را می دهد که خیلی هم از آن تعریف می کند و به شما پیشنهاد می دهد که حتما غذاهای این رستوران را یک بار تست کنید.

با توجه به این که آن شخص بسیار مورد اعتماد شما می باشد، پس شما هم با توجه تعریف و تمجید های دوست خود سعی می کنید که حد اقل یکبار به این رستوران مراجعه نمایید و غذاهای آن را تست کنید، درواقع دوست شما با تعریف و تمجید های خود شما را به سمت آن رستوران لینک می دهد.

مفهوم بک لینک سازی هم دقیقا همین است، یعنی این که یکسری از سایت های قدرتمند هستند با دامین اتوریتی بسیار بالا که به شما اجازه می دهند لینک سایت خود را در آن جا قرار دهید، و خزنده های گوگل هم زمانی که لینک سایت شما را در این وب سایت های قدرتمند مشاهده می کنند، مجاب می شوند که به وب سایت شما سر بزنند.

در بخش زیر چند نمونه از وب سایت های که به شما اجازه بک لینک سازی را می دهند را مشاهده نمایید:

  • Majidonline
  • Virgool
  • Persiantools
  • freeonlinesurveys.com
  • surveymonkey.com
  • smartsurvey.co.uk
  • superkobi.com
  • pixeltogether.com
  • surveygizmo.com

برای این که بتوانید در این سایت های قدرتمند لینک سایت خود را قرار دهید و از آن ها ورودی دریافت نمایید مقاله آموزشی چگونه بک لینک رایگان بگیریم را مطالعه نمایید.

شبکه های اجتماعی که به ما اجازه درج بک لینک را می دهند عبارتند از :

  • Pinterest
  • Facebook
  • Youtube
  • Twitter
  • Scoop
  • Tumbeler
  • instagram

برای مطالعه » امروزه یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار که می تواند ورودی قابل توجهی را برای وب سایت ما سرازیر کند اینستاگرام است، برای آشنایی با نحوه مدیریت اینستاگرام شما می توانید مقاله تولید متحوای اینستاگرام را مطالعه نمایید.

همچینن در نقاله آموزشی کپشن نویسی در اینستاگرام هم می توانید با نحوه اصولی درج کپشن در اینستاگرام آشنا شوید، و در مقاله افزایش فالوور اینستاگرام هم با روش های افزایش فالوور در اینستاگرام آشنا شوید.

در گام بعدی برای بالا بردن off page seo شما باید سایت خود را با گوگل سرچ کنسول متصل نمایید، و با کمک این ابزار رفتار گوگل نسبت به وب سایت خود را بررسی نمایید، و همچنین با اتصال وب سایت خود به ابزارهای Google Analytics و Google Tag Manager رفتار کاربران در وب سایت خود را بررسی و آنالیز نمایید.

البته با توجه به این که فرآیند سئوی کلاه سفید فرآیند طولانی مدتی است شما می توانید در طی مراحل سئوی وب سایت خود با کمک گرفتن از سرویس Google AdWords کلمات کلیدی خود را در تایم هایی که نیاز دارید به صفحه اول گوگل منتقل نمایید.

یک کارشناس سئو با بررسی دقیق تمامی این جوانب و با کمک گرفتن از ابزار های ذکر شده، یک نقشه راه دقیق برای سئوی صفحات وب سایت خود در نظر می گیرد.

یکی دیگر از مواردی که در بحث off page seo می تواند به شما کمک کند استفاده از تکنیک سئو مارکتینگ است، که می تواند به برند سازی وب سایت شما و جذب ورودی وب سایت به شما کمک کند.

مورد بعدی که برای بحث off page seo در دستور کار شما قرار بگیرد، استفاده از ساختار PBN به صورت کاملا حرفه ای و استاندارد است، البته بسیار از متخصصین سئو هستند که استفاده از ساختار PBN را برای وب سایت ها توصیه نمی کنند، و حرفشان هم کاملا درست است.

به دلیل این که اکثر افرادی که از PBN استفاده می کنند متاسفانه ساختار PBN آن ها نادرست و غیر اصولی است، و به سئوی وب سایت آن ها در دراز مدت ضربه می زند، برای رفع این مشکل ما در مقاله آموزشی PBN چیست به شما توضیح داده ایم که چگونه از ساختار اصولی PBN برای وب ارتقای سئوی وب سایت خود استفاده نمایید.

برای مطالعه » راحت ترین راه پول درآوردن از اینترنت

بالا بردن سئو سایت به کمک Off Page SEO

بالا بردن سئو سایت به کمک Technical SEO

Technical SEO یا همان سئو تکنیکال هم به معنی برطرف کردن نواقص فنی وب سایت است، که برای این موضوع دانش برنامه نویسی تحت وب و تسلط به زبان های فرانت اند و یک از زبان های بک اند مانند php می تواند به شما کمک کند.

استفاده از Technical SEO می تواند تمامی ارور های گوگل مانند ارور ریسپانسیوس صفحات، ارور های بخش Coverage کنسول، و غیره را برطرف نماید.

همچنین شما باید در زمان انجام Technical SEO به بخش Page Experience کنسول هم توجه نمایید، و سعی کنید که با رفع نواقص فنی وب سایت تجربه کاربری بهتری را برای کاربران خود رقم بزنید.

توجه 1 » برای انجام این سه مرحله به صورت گام به گام و اصولی سعی کنید که ابتدا یک چک لیست دقیق برای خود تهیه نمایید، و برای تهیه این چک لیست می توانید از مشاوره سئو همکاران ما در شرکت ATGO استفاده کنید.

توجه 2 » برای بالا آمدن سایت در گوگل اگر مراحل مربوط به سئو داخلی و سئو تکنیکال به درستی انجام شود، شما می توانید از طریق صفحات موتور جستجوی گوگل یا همان بخش ارگانیک سرچ یا جستجوی ارگانیک برای صفحات وب سایت خود ورودی بگیرید.

بالا بردن سئو سایت به کمک Technical SEO

بالا بردن سئو سایت وردپرس

در صورتی که شما از وب سایت های وردپرسی استفاده می کنید، عملا کار شما برای بالا بردن سئوی سایت راحت تر می شود.

چرا که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز یا open source است که به راحتی می توانید آن را شخصی سازی نمایید و وب سایت خود را مدیریت کنید.

امروزه اکثر افراد از سایت های وردپرسی استفاده می کنند، چراکه ساختن وب سایت های وردپرسی زمان کمتری نیاز دارد، و در نتیجه فرآیند سئو و بهینه سازی صفحات این وب سایت ها نیز سریعتر انجام می شود.

همچنین وردپرس دارای یکسری پلاگین هایی است که در بحث سئو و بهینه سازی صفحات وب سایت می تواند به شما کمک کند، افزونه هایی نظیر یواست سئو که با کمک آن شما به راحتی می توانید انواع ریدایرکت ها، تنظیم کردن عنوان سئو، توضیحات متا، ایندکس و نوایندکس کردن صفحات و غیره را مدیریت نمایید.

در صورتی که برای شروع کار فعالیت وب سایت خود تصمیم به راه اندازی یک وب سایت وردپرسی دارید، در صفحه طراحی سایت در تهران می توانید برای خود یک سایت وردپرسی سفارش دهید و برروس سئوی آن با کمک فیلم های آموزش سئو در وب سایت atgo کار کنید.

البته سایت های وردپرسی دارای انواع مختلفی هستند، از جمله طراحی سایت شرکتی برای سایت هایی که صرفا شرکتی هستند و خدمات یک شرکت و سازمان را ارائه می دهند، و یا طراحی سایت فروشگاهی، که به منظور فروش آنلاین و اینترنتی یکسری محصولات پیاده سازی می شوند.

و یا طراحی سایت شخصی که به منظور برند سازی برای یک شخص طراحی و پیاده سازی می شوند.

البته راه اندازی هر یک از این وب سایت های بعد از فرآیند سئو و بهینه سازی نیاز به پشتیبانی سایت نیز دارد، که آپدیت های دائمی برروی صفحات مختلف انجام شود.

توجه 1 » بعد از بالا بردن سئوی وب سایت در گوگل شما باید به دنبال راه کارهایی برای برند سازی مجموعه خود باشید، که این موضوع هم می تواند کمک زیادی را به سئوی وب سایت شما کند، برای این منظور پیشنهاد می کنیم که مقاله آموزشی چگونه برندسازی کنیم را مطالعه نمایید.

توجه 2 » در صورتی که شما روش های بالا بردن سئو سایت (اعم از سایت های وردپرسی و یا cms های اختصاصی) را به صورت حرفه ای بلد باشید، می توانید به صورت فریلنسری در این حوزه کار کنید، بدون این که نیاز باشد در شرکت یا سازمان خاصی استخدام شوید و برای خود کسب درآمد کنید.

بالا بردن سئو سایت وردپرس

سخن پایانی:

امیدواریم که ارائه این مطلب آموزشی مورد توجه شما قرار گرفته باشد، در صورتی که علاقه مند هستید که با مفاهیم پایه و تخصصی سئو بیشتر آشنا شوید، می توانید با مراجعه به صفحه دوره سئو در کلاس های تخصصی سئو شرکت ATGO شرکت نمایید.

در این دوره آموزشی شما یاد می گیرید که چگونه استراتژی سئو را برای وب سایت خود تنظیم نمایید، و با پیاده سازی یک نقشه راه مناسب کلمات کلیدی خود را در گوگل بالا بیاورید.

برای مطالعه » آشنایی با مفهوم پروکسی چیست و کاربردهای مختلف انواع پروکسی سرور ها

انواع روش های بالا بردن سئو سایت؟

در این مقاله آموزشی سه راه کار اصلی برای افزایش بازدید سایت یعنی On Page SEO، Off Page SEO، و Technical SEO به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.

بالا بردن سایت در گوگل؟

برای بالا بردن سایت در گوگل شما باید سه مرحله ذکر شده را با توجه به توضیحاتی که در مقاله آموزشی روش های بالا بردن سئو سایت ارائه شده است انجام دهید، ضمن این که باید به ابزار های تخصصی سئو نیز تسلط داشته باشید.

بالا بردن بازدید سایت؟

علاوه بر انجام مراحل ذکر شده برای بالا بردن سئو سایت، نکته خیلی مهمی که می تواند برای بالا بردن بازدید سایت به شما کمک کند، بهره گیری از شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک، آپارات، یوتیوب، لینکدین، توییتر، پینترست، اینستاگرام، و غیره است، که این پلتفرم های اجتماعی محبوب و پرطرفدار می تواند ورودی مورد نیاز وب سایت شما را تا حد قابل توجهی تامین کند.

نرم افزار بالا بردن رتبه سایت در گوگل؟

در وب سایت های مختلف تبلیغات وسیعی مبنی بر استفاده از نرم افزار های مختلف جهت بالا بردن رتبه سایت مطرح شده است.
که استفاده از این نرم افزار ها برای جذب ورودی و افزایش کیلیک سایت، همان سئوی کلاه سیاه محسوب می شود، و همانطور که در مقاله روش های بالا بردن سئو سایت گفته شد، استفاده از سئو کلاه سیاه امروزه با توجه به آپدیت های جدید گوگل و الگوریتم هایی نظیر Google BERT کار بسیار خطرناکی است.
و استفاده از این روش ها شاید در کوتاه مدت خطری برای سایت شما نداشته باشد، اما قطعا در دراز مدت دامنه وب سایت شما را پنالتی خواهد کرد.

آیا استفاده از گوگل ادوردز هم می تواند شامل روش های بالا بردن سئو سایت باشد؟

گوگل ادوردز یکی از سرویس های تخصصی گوگل است که کلیک های آن بر روی فرآیند سئو و بهینه سازی وب سایت تاثیری ندارد، این سرویس بیشتر در بحث مارکتینگ برای شما کاربرد خواهد داشت.
یعنی زمانی که شما از خدمات گوگل ادوردز استفاده می کنید به کمک این سرویس و هزینه ای که شما پرداخت کرده اید صفحات وب سایت شما در بخش serp مشاهده می شود، و زمانی که کاربران روی سایت شما کلیک کنند، این موضوع می تواند به بحث فروش و برند سازی وب سایت شما کمک نماید، اما گوگل کلیک های آن را در ابزار سرچ کنسول ثبت نمی کند.

مقالات تخصصی سئو

مشاهده همه

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.