جلوگیری از ایندکس شدن صفحات سایت

جلوگیری از ایندکس شدن صفحات سایت

جلوگیری از ایندکس شدن صفحات سایت موضوعی است که ممکن است سوال خیلی از کاربران و وبمستران باشد، البته این که شما نخواهید یک صفحه توسط ربات های موتور جستجوگر گوگل ایندکس شود، با اصطلاح آن صفحه را No Index کنید، این امر می تواند دلایل متعددی داشته باشد.

به عنوان مثال خیلی از وبمستران و افرادی که کار سئوی صفحات سایت را انجام می دهند، همیشه در سایت خود یک سری صفحات دارند که ممکن است این صفحات ارزش درآمدزایی و یا ورودی برای وبسایت آنها نداشته باشد، صفحاتی مانند صفحات درباره ما، صفحه قوانین و مقررات، و غیره.

این صفحات معمولا صفحاتی هستند که برای ما نه ارزش درآمدزایی دارند و نه اینکه ورودی کاربر به این صفحات می‌تواند تاثیری بر روند سئوی سایت ما داشته باشد.

پس اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که تصمیم گرفته اید برخی از صفحات سایت خود را No Index نمایید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بهترین و ساده ترین راهکار های ممکن را جهت جلوگیری از ایندکس شدن صفحات سایت با هم بررسی نماییم.

برای مطالعه : بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

جلوگیری از ایندکس شدن صفحات سایت وردپرسی توسط افزونه یواست

در ابتدا این نکته را بگوییم که سایتی که شما بر روی آن کار می کنید یا بر روی سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس قرار دارد و یا اینکه با استفاده از CMS اختصاصی به صورت صفر تا صد کدنویسی شده ساخته شده است.
در ابتدا ما فرض را بر این می گیریم که سایت شما بر روی یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس قرار دارد که شما قصد دارید از ایندکس شدن برخی از صفحات سایت وردپرسی خود جلوگیری نمایید.

خب همانطور که میدانید وردپرس دارای یکسری پلاگین ها و افزونه های قدرتمند می باشد که یک سری امکانات را می تواند به سایت شما اضافه کنند، که یکی از این افزونه های قدرتمند افزونه یواست سئو می باشد.

که می تواند به شما در جهت سئوی صفحات سایت کمک نماید، و یکی از قابلیت های این افزونه این است که می‌تواند برخی از صفحات سایت شما را به آسانی No index کند.

در قسمت زیر ما یک فیلم آموزشی برای شما در نظر گرفته ایم که در این فیلم آموزشی نحوه جلوگیری از ایندکس شدن صفحات سایت توسط افزونه یواست به طور کامل آموزش داده شده است.

ضمن اینکه علاوه بر افزونه یواست در وردپرس شما می توانید از افزونه Rank Math هم برای انجام این کار استفاده نمایید.

اما به دلیل حجم بهینه افزونه یواست، آموزش کار کردن با افزونه یواست را جهت انجام جلوگیری از ایندکس شدن صفحات به شما آموزش داده ایم.

برای مطالعه : حل مشکل ایندکس نشدن سایت در گوگل

جلوگیری از ایندکس شدن صفحات سایت وردپرسی توسط افزونه یواست

جلوگیری از ایندکس شدن صفحات سایت با استفاده از فایل Robots.txt

حالا در این بخش می‌خواهیم بررسی کنیم که در صورتی که سایت شما بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نبود و امکان استفاده از افزونه هایی مانند یواست سئو وجود نداشت، شما با استفاده از چه راهکاری باید باید از ایندکس شدن صفحات سایت خود جلوگیری کنید.

در این بخش شما یک ویدئو آموزشی برای شما فراهم کرده ایم که به کمک این ویدیو آموزشی یاد بگیرید که با استفاده از فایل Robots.txt به چه شکلی صفحات سایت خود را No Index نمایید.

برای مطالعه » GTmetrix چیست

جلوگیری از ایندکس شدن صفحات سایت با استفاده از فایل Robots.txt

اضافه کردن تگ Noindex

آخرین روش که به هیچ عنوان ما آن را پیشنهاد نمی کنیم این است که خودتان دست به کار شوید و کدی که در بخش زیر درج شده است را به صفحه ای که می خواهید توسط ربات های گوگل خوانده نشود اضافه کنید.

<Meta Name=”Robots” Content= “No Index , No Follow ” />

استفاده از کد بالا باعث می شود که صفحات سایت شما در گوگل ایندکس نشوند و همچنین همه لینکهای موجود در صفحه نیز NoFollow شوند.

البته در صورتی که می خواستید که لینک های موجود در این صفحه فال و باشند کافی که در کد بالا به جای عبارت nofollow عبارت follow را تایپ کنید.

اضافه کردن تگ Noindex

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و یا در صورتی که هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سوالات خود را مطرح نمایید.

جلوگیری از ایندکس شدن صفحات سایت وردپرسی به چه صورت است ؟

در سایت های وردپرسی می توان با کمک افزونه یواست سئو و Rank Math صفحات سایت خود را no index نمایید، که در این مطلب فیلم آموزش آن قرار داده شده است.

جلوگیری از ایندکس شدن صفحات درسایت هایی که با کد ساخته شده اند به چه صورت است ؟

در سایت هایی که با CMS اختصاصی ساخته شده اند، می توانید با استفاده از فایل Robots.txt صفحات خود را no index کنید.

اضافه کردن تگ Noindex به چه صورت است ؟

برای اضافه کردن تگ Noindex کد <Meta Name=”Robots” Content= “No Index , No Follow ” /> را به صفحه ای که می خواهید توسط ربات های گوگل خوانده نشود اضافه کنید.

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. عرض سلام و وقت بخیر
    بنده میخوام بجز سایت اصلیم روی یک ساب فولدر یک وردپرس دیگه نصب کنم و آزمون و خطای تغیر قالب و… رو روی اون انجام بدم با استفاده از robots.txt میتونم این کار رو انجام بدم ؟

    1. سلام وقت بخیر، بله شما به کمک دستورات robots.txt می تونید کلا اون ساب فولدر رو نوایندکس نمایید، اگه احیانا با دستورات robots.txt آشنا نیستید مقاله robots.txt را به همراه ویدئوی آموزشی درج شده در این صفحه مشاهده نمایید.

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.