محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به تازگی کار تولید محتوا را شروع کرده اید و برای انواع وبلاگ ها و یا شبکه های اجتماع محتوا تولید می‌کنید حتما واژه محتوای همیشه سبز (Evergreen content) به گوش شما خورده است.

محتوای سبز به محتوایی گفته می‌شود که در بازه های زمانی مختلف اصطلاحا قدیمی و یا منسوخ نمی شود.

فرض کنید که شما در یک وب سایت یک مقاله آموزشی در مورد آموزش نصب ویندوز ۱۰ را نوشته اید، در بازه های زمانی مختلف هر کاربری که در فضای مجازی مقاله آموزشی شما را مطالعه کند با کمک این مقاله می تواند ویندوز ۱۰ را بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب نماید، به چنین محتوایی که وابسته به زمان، مکان، شرایط اجتماعی نیست اصطلاحا محتوای سبز می گویند.

در ادامه این مطلب آموزشی با ما همراه باشید تا با اصطلاح محتوای سبز بیشتر آشنا شوید.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای سبز به منظور جذب ترافیک بیشتر برای وب سایت ها و شبکه های اجتماعی در بازه های زمانی مختلف به کار می رود.

یکی از مشکلات عدیده افرادی که کار تولید محتوا را انجام می‌دهند این است که آنها مجبور هستند زمانی که یک محتوا را در یک وب سایت و یا یک شبکه اجتماعی منتشر می‌کنند در بازه های زمانی مختلف محتوا را آپدیت کرده و مطالب جدید به آن اضافه کنند، اما همانطور که می دانید انجام این کار می تواند وقت زیادی را از یک محتوا نویس بگیرد.

اما مزیت مهم Evergreen content این است که شما یک محتوای یونیک و کاربرپسند را یکبار می نویسید و این محتوا در طول زمان نیاز به آپدیت و یا تغییرات ندارد و همواره می‌تواند ترافیک وب سایت و یا پلتفرم اجتماعی شما را تامین نماید.

مثلا شما یک مقاله آموزشی در مورد نحوه پرورش قارچ در خانه می نویسید، مقاله فوق می تواند در مدت زمان طولانی ترافیک مورد نظر را برای شما تامین نماید، البته به شرطی که به صورت کاربر پسند و مطابق با جدیدترین آپدیت های موتور های جستجو نوشته شود.

Evergreen content همچنین می‌تواند به صورت تولید محتوای متنی باشد و هم به صورت تولید محتوای تصویری و ویدیویی، اما همان طور که می دانید تولید محتوای ویدیویی و تصویری جذابیت بسیار بیشتری برای مخاطبین دارد به خصوص در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام که اساس تولید محتوای اینستاگرام بر اساس محتوای ویدئویی و تصویری می باشد.

محتوای همیشه سبز چیست؟
محتوای همیشه سبز چیست؟

مثال برای محتوای همیشه سبز

برای اینکه مفهوم محتوای سبز برای شما قابل درک باشد در بخش زیر ما چند نمونه محتوا را درج کرده ایم تا شما تفاوت بین محتوای سبز با سایر محتواها را بهتر درک کنید.

1- در این مقاله آموزشی قصد داریم شما را با آموزش تعمیرات پکیج و رادیاتور آشنا کنیم، همانطور که می دانید پکیج و رادیاتور در فصل زمستان نیاز به سرویس اولیه و تعمیرات دارد به همین دلیل در این مقاله آموزشی با ارائه یک ویدیو کاربردی شما را با نحوه تعمیرات تخصصی انواع پکیج های ایرانی و خارجی آشنا می کنیم.

2- قیمت دلار باز هم در بازار ایران دستخوش تغییرات زیادی شد، با شروع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان نرخ دلار در بازار با کاهش چشمگیری مواجه شد.

3- یکی از مشاغلی که تقریبا در هر واحد صنفی به آن نیاز است حسابداری می باشد و هر شرکت و یا سازمانی نیاز دارد که یک یا چند نفر حسابدار حرفه ای را استخدام نماید تا کار حسابداری این مجموعه ها را انجام دهند و همانطور که می دانید حسابداری یکی از مشاغل پردرآمد در ایران به حساب می آید.

4- در این مقاله آموزش قصد داریم که به شما آموزش کار با نرم افزار فتوشاپ ۲۰۲۱ را ارائه دهیم که در این مقاله آموزشی شما یاد می گیرید که با ابزارهای مختلف فتوشاپ نسخه ۲۰۲۱ به خوبی کار کنید و انواع لوگو، بنر، کارت ویزیت را طراحی نمایید.

با توجه به مثالی که زده شد مقاله اول که در مورد آموزش تعمیرات پکیج و رادیاتور است را می‌توان به عنوان یک محتوای سبز در نظر گرفت چراکه تعمیرات پکیج و رادیاتور موضوعی نیست که در بازه‌های زمانی مختلف بتواند دستخوش تغییرات زیادی باشد و هر کاربری در هر بازه زمانی که این مقاله را مطالعه نماید می‌تواند به کمک آن انواع پکیج و رادیاتور را تعمیر نماید.

اما برخلاف مقاله اول، مقاله دوم که اساس تولید محتوا در آن در مورد بحث قیمت دلار است را نمی توان به عنوان یک محتوای سبز در نظر گرفت.

چرا که این محتوا در هر شرایط زمانی می‌تواند دستخوش تغییرات زیادی باشد و نویسنده ای که این محتوا را در یک وبسایت یا یک شبکه اجتماعی منتشر کرده است باید دائما محتوای متنی آن را آپدیت و تغییر دهد.

مقاله سوم هم که در مورد تعریف رشته حسابداری و شغل حسابداری بود نیز می‌تواند به عنوان یک محتوای سبز در نظر گرفته شود، و از آنجا که حسابداری هم جزو مشاغل پرطرفدار به حساب می آید این مقاله می تواند ترافیک بسیار زیادی را برای وب سایت شما داشته باشد.

مقاله ۴ هم که در مورد آموزش فتوشاپ نسخه ۲۰۲۱ صحبت کرده است این مقاله فقط در طول یک سال می تواند مخاطب داشته باشد و در سال های آینده که ورژن های جدیدی از این نرم‌افزار ارائه شود طبیعتا محتوای این مقاله جذابیتی برای کاربران نخواهد داشت، پس نمی توان آن را به عنوان یک Evergreen content تعریف کرد.

نکته مهم: در زمان نگارش یک محتوای سبز شما باید تدوین استراتژی محتوایی خود را به گونه ای تنظیم کنید که محتوای ارائه شده متناسب با نیازهای مخاطبین هدف شما تنظیم شده باشد که این محتوا در بازه‌های زمانی مختلف همواره برای کاربر و مخاطب هدف شما جذابیت کافی را داشته باشد و برای این منظور شما باید بتوانید از بهترین منابع برای تولید محتوا استفاده نمایید.

مثال برای محتوای همیشه سبز
مثال برای محتوای همیشه سبز

ایده های جذاب برای محتوای همیشه سبز

برای این که بتوانید محتوای سبز یا همان Evergreen content را در اختیار کاربران خود قرار دهید و سئوی وب سایت یا پلتفرم های اجتماعی خود را به کمک آن افزایش دهید بهتر است بر روی موضوعاتی تمرکز کنید که همواره این موضوعات مورد استقبال کاربران قرار دارد.

در بخش زیر چند نمونه از این موضوعات را به شما معرفی کرده ایم:

  • مقالات آموزشی (به خصوص آموزش های ویدئویی و تصویری)
  • مقالات تاریخی
  • مطالب بروز و جدید که درآینده نیز مورد استفاده بسیاری از کاربران باشد، مثلا موضوعاتی در حوزه it مثل بحث گوگل دیسکاور
  • راهنمای تعمیرات و استفاده از وسایل خاص (مانند وسایل برقی، گرمایشی، سرمایشی)
  • مقالات در خصوص معرفی مشاغل پرطرفدار (کامپیوتر، حسابداری و غیره)
  • استفاده از بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا
ایده های جذاب برای محتوای همیشه سبز
ایده های جذاب برای محتوای همیشه سبز

نحوه ایجاد محتوای سبز

راهکارهای اساسی که می‌تواند برای ایجاد و تولید محتوای سبز به شما کمک کند استفاده از منابع مفید و کاربردی، مطالعه مدون درباره موضوعات مختلف، استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی تولید محتوا، و مطالعه و تحقیق لازم بر روی نیازهای مخاطبین هدف از جمله نکات کلیدی هستند که می تواند در ارائه محتوای سبز و کاربردی به شما کمک کنند.

البته شما می توانید به کمک راه های ارتباطی درج شده در وب سایت atgo در هر ساعت از شبانه روز با کارشناسان بهترین شرکت تولید محتوا در تهران ارتباط برقرار نمایید و مشاوره رایگان را در مورد نحوه ایجاد Evergreen content از آن ها دریافت نمایید.

ضمنا شما می توانید با برقراری ارتباط با دپارتمان آموزشی شرکت atgo در کلاس های حضوری و آنلاین آموزش صفر تا صد تولید محتوا شرکت نمایید.

این کلاس ها هم به صورت کلاس عمومی و هم به صورت کلاس های خصوصی برگزار می شود، ضمن این که در انتهای دوره تولید محتوا به شما مدرک معتبر فنی و حرفه ای نیز ارائه می شود.

سئوالات متداول در مورد محتوای سبز؟

هدف از محتوای سبز چیست؟

مهمترین هدف از ارائه محتوای سبز یا Evergreen content جذب ورودی بیشتر برای وب سایت و یا پلتفرم اجتماعی مورد نظر می باشد، که در نهایت این جذب ورودی می تواند موجب فروش بیشتر و برند سازی برای یک مجموعه باشد.

تفاوت بین محتوای سبز با سایر محتوا ها چیست؟

اصلی ترین تفاوت بین Evergreen content و سایر محتوا ها در این است که محتوای سبز وابسته به زمان، مکان، شرایط اجتماعی و غیره نیست و این محتوا با داشتن اصول و قواعد مخاطب شناسی درست می توانید همواره برای کاربران جذاب باشد.

بهترین روش برای ارائه محتوای سبز چیست؟

بهترین و ساده ترین روشی که می تواند به شما در ارائه محتوای سبز کمک کند شناخت دقیق نیاز مخاطبین و مطالعه لازم بر روی نیاز های اساسی آن ها می باشد.
پیشنهاد می کنیم که برای آموزش بهتر این موضوع مقاله کاربردی وب سایت semrush.com را مطالعه نمایید.

مقالات

مشاهده همه

تولید محتوا

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.