محتوای یونیک چیست

محتوای یونیک چیست | محتوای Unique به چه دردی می خوره ؟ | چطور یونیک بنویسم ؟

اگه حتی 20 دقیقه تجربه در زمینه سئو کردن سایت ها داشته باشید، متوجه خواهید شد که محتوا نقش بسیار مهمی در روند پیشرفت وب سایت ها دارد، محتوا پادشاه است عبارتی است که اکثر منبع های آموزشی امروز آن را به کار می برند.

در این مقاله از مجموعه مقالات آموزشی شرکت دیجیتال مارکتینگ atgo قصد داریم که درباره چیستی محتوای یونیک و چگونگی نوشتن آن بحث کنیم.

قبل از چیزی باید این رو بدونید که محتوا انواع مختلفی دارد و باید با توجه به موضوع مطلب، به چگونگی نوشتن اون فکر بکنیم، قبل از اینکه درباره چگونگی تولید محتوای بخصوص صحبت کنیم بگذارید کمی با انواع محتوا آشنا شیم.

معرفی انواع محتوا

محتوا ها در حالت کلی به سه دسته بندی تقسیم می شوند : ساده، کپی و یونیک!

محتوای ساده : محتوای ساده عبارت است از کلماتی که صرفا کنار هم چیده شده اند و یک منظور ساده را به مخاطب می رسانند، محتوای ساده معمولا به دست افرادی که تازه در این زمینه فعالیت می کنند تولید می شوند.

محتوای کپی : محتوای کپی به متنی می گویند که توسط کسی که مطلب را منتشر می کند نوشته نشده است! در واقع به انتقال عینی متون یک وب سایت خارجی در وب سایت خودتان، محتوای کپی می گویند.

محتوای یونیک : به محتوایی که عینا توسط کسی نوشته می شود و سپس در وب سایتی منتشر می شود محتوای یونیک می گویند، برای تولید محتواهای یونیک ساعت ها زمان گذاشته می شود که در انتهای مقاله به این موضوع بیشتر می پردازیم.

محتوای سبز : محتوای سبز به محتوایی گفته می‌شود که در بازه های زمانی مختلف اصطلاحا قدیمی و یا منسوخ نمی شود.

حال که با سه دسته بندی کلی محتوا آشنا شده ایم نوبت به این می رسد که درباره مزایای محتوای یونیک صحبت کنیم.

مزایای تولید محتوای یونیک

مزایای تولید محتوای یونیک
با تولید محتوای یونیک چه چیزایی بدست میارم ؟

نوشتن محتوای اصیل توسط شما علاوه بر حس خوبی که به شما می دهد، تاثیرات بسزایی را روی مخاطبین شما + موتور های جستجوگر می گذارد.در این بخش به صورت کامل و جز به جز به ویژگی هایی که محتوای یونیک به کسب و کار شما می دهد می پردازیم.

برندسازی شخصی

اگر از کاربران فعال اینترنت یا بهتره بگم گوگل باشید، متوجه می شوید که برخی از وب سایت ها امضای منحصر به فرد خود را دارند!برای درک بیشتر مثالی می زنم :

وب سایت های بزرگی مانند دیجی کالا، میزبان فا، وبسیما و… همگی جزو دسته وب سایت هایی هستند که محتوای یونیک و دسته اول را برای مخاطبان خود منتشر می کنند.

با خواندن چندین مقاله و آموزش از این وب سایت ها متوجه می شوید که نویسندگان این مقالات به صورت کاملا حرفه ای برای متن خود برنامه ریزی کرده اند و برای تک تک خط هایی که شما بالا و پایین می کنید ساعت ها وقت گذاشته اند.

یکی از ویژگی های مهم تولید محتوای یونیک برندسازی شخصی است، وب سایت هایی که برای شما مثال زدیم همگی به شکل کاملا حرفه ای برندسازی کرده اند و یکی از عوامل تاثیرگذار در این روند، تولید محتوای یونیک است.

کاهش هزینه های تبلیغاتی

وقتی که محتوای یونیک تولید کنید، خود به خود به معروف کردن و بیشتر دیده شدن خود و شرکتتان کمک کرده اید.

مطالبی که درست و حرفه ای تولید شده باشند به صورت دست به دست می چرخند و خود کاربران شما برای برند سازی شما کمک خواهند کرد.

یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین عوامل در بیشتر دیده شدن، تبلیغات می باشد، با تولید محتوای با کیفیت و یونیک نیاز کمتری به تبلیغ و صرف هزینه های کلان برای این موضوع دارید.(نه اینکه کلن قید این موضوع رو بزنید، بلکه می توانید کمتر هزینه کنید!)

جذب مخاطبین هدف

محتواهای یونیک معمولا کامل و جامع هستند، با نوشتن سیر تا پیاز همه چیز آن هم روی قواعد اصولی، هیچ جای شک و تردیدی را برای استفاده نکردن از خدمات شما به مشتریانتان نمی دهید!

در واقع مخاطبان شما با خواندن مطلبی کامل و جامل، به شما و برندتان حس اطمینان پیدا می کنند. این حس اطمینان در نهایت منجر به خرید و یا استفاده کردن از خدمات شما می شود.

یکی از دلایلی که دیجی کالا رو به برترین وب سایت فروش اینترنتی ایران تبدیل کرده است دقیقا همین موضوع است، دیجی کالا با داشتن یک استراتژی محتوا به صورت هدفمند همه چیز را به صورت واضح و شفاف بیان می کند، توضیحاتی کامل، تصاویر با کیفیت با قابلیت مشاهده سه بعدی، گارانتی داشتن و یا نداشتن، تولید شده توسط برند اصلی یا خیر، ویدیوی های آنباکسینگ و…

کنارهم آمدن موارد بالا می تواند یکی از تاثیرگذار ترین مواردی باشد که نام دیجی کالادر هر محله ای به گوش ما می رسد!

تبدیل شدن به یک مرجع

تبدیل شدن به یک مرجع
با تولید محتوای یونیک، منبع تقلید دیگران شوید!

یکی از مهم ترین فعالیت هایی که در راستای برندینگ انجام می شود، تبدیل شدن یک بستر(وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن ها و…) به عنوان مرجع می باشد.

همانطور که نمی توان محتوایی کامل و جامع تولید کرد و نام آن را یونیک نگذاشت، نمی توان محتوایی یونیک نوشت و آن محتوا تبدیل به یک مرجع نشود!

درواقع وقتی محتوای یونیک می نویسید، مهر کامل بودن را به آن می زنید و وقتی محتوای کامل بنویسید، خواسته و یا ناخواسته تبدیل به یک مرجع برای سایر نویسنندگان می شوید.

اولین کاری که نویسنده های مبتدی برای نوشتن چند خط می کنند این است که در گوگل (بیشتر => گوگل یعنی چه ) موضوعی را سرچ می کنند و چندین نتیجه اول را باز می کنند.

هنگامی که شما یک محتوای اصیل تولید کنید نویسنده های وب سایت های دیگر به صفحه شما می آیند و از نوشته های شما ایده می گیرند.

بهبود سئو

تمامی موارد بالا به نوعی کمک می کنند که نوشته شما در رتبه های برتر نتایج جستجو نمایان شود، در واقع تک تک مسائلی که در این بخش به آن پرداختیم به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی روند سئو سایت شما تاثیرگذار هستند.

نوشتن محتوای یونیک یکی از اساسی ترین روش های سئو کلاه سفید می باشد.

چگونه محتوای یونیک تولید کنیم ؟

چگونه محتوای یونیک تولید کنیم ؟
چطور می تونم عین محمد مهدی آقاخانی یونیک بنویسم ؟ :))

کلی در مورد اینکه نوشتن محتوای یونیک چه مزایایی داره صحبت کردیم و الان نوبت به این میرسه که یاد بگیریم چطور می شه یه محتوای یونیک تولید کرد! توجه کنید که قرار نیست اینجا مراحل نوشتن یک مقاله یونیک رو یادبگیریم و صرفا داریم به مواردی اشاره می کنیم که باید در لیست کار های شما برای نوشتن یک مقاله یونیک قرار بگیرد.

موضوع یونیک

اولین گام در نوشتن یک محتوای یونیک، انتخاب یک موضوع یونیک می باشد، برای درک این موضوع مثالی میزنم :

در اکثر مواقع امکان نداره که توی اینترنت چیزی رو سرچ کنیم و دنبال نتایج عجیب و غریب نباشیم!

همیشه وقتی چیزی رو جستجو می کنیم به دنبال عناوین جذاب و خفن می گردیم و از نتایج معمولی به سادگی می گذریم، دقیقا اولین کاری که شما باید برای نوشتن یه مقاله یونیک بکنید اینه که یه عنوان جذاب و نو پیدا کنید.

تیتر های یونیک

بعد از انتخاب عنوانی که در هیچ کجای اینترنت در موردش نشنیده باشید نوبت به این می رسه که تیتر های یونیک پیدا کنید.

با کلمات صندلی بازی کنید و هی جابجاشون کنید تا تبدیل به بهترین ورژن خودشون بشن!

وقتی دارید تیتر می نویسید خودتون رو تو یکی از زیرزمین های شهر دیترویت (زادگاه امینم) تصور کنید که دارید با یه کله گنده ای رپ بتل می کنید! کلمات رو جابجا کنید و چاشنی حرفه ای شدن روی متنتون بپاشید.

مثال های یونیک

از نظر من مهم ترین چیزی که تو نوشتن محتوای یونیک تاثیرگذاره استفاده از مثال های جدید و شخصی خودتونه!

خودم این موضوع رو همیشه در مقالاتم به کار می برم و از مثال هایی که تو زندگی واقعی برای خودم پیش اومده استفاده می کنم، کسی چه می دونه شاید یکی از دلایل موفقیتم توی شرکت سئو آریا تهران همین باشه!

تصاویر یونیک

تصاویر تصاویر تصاویر، همینطور که میدونید مدیا در سئو تاثیر فوق العاده ای داره! حالا فکر کنید که مدیا رو خودتون با دستای خودتون تولید کرده باشید اومم چی میشه!

گوگل کاملا متوجه وجود تصاویر یونیک و ساخته شده توسط شما و در مقابل عکسایی که از سایت های دیگه کش رفتید میشه پس بهتره که همین الان دست به کار شید و فتوشاپ رو نصب کنید، برای شروع کار هم بهتره که مقاله اهمیت فتوشاپ در طراحی سایت رو بخونید.

دو موضوع بعدی درمورد پیشرفت شخصی خودتونه که می تونه توی نوشتن مقاله یونیک بهتون کمک کنه :

تقویت دایره لغات

بازم مثال رپی می زنم براتون : یکی از دلایل موفقیت آقای مارشال مدرز (امینم) اینه که دایره لغت بسیار قوی ای داره، امینم سال های زیادی رو با دیکشنری خوابیده و این یعنی اینکه به خوبی با کلمات و ادبیات آشناییت داره و می تونه از … متن بنویسه!

توی محتوا نویسی هم دقیقا این موضوع می تونه به شما کمک کنه، وقتی دایره لغات بالایی داشته باشید می تونید به خوبی منظور خودتون رو به کمک کلمات به مخاطبتون انتقال بدید.

آموزش و تمرین

واژه تکرار و تمرین فقط برای یادگیری فرمول های ریاضی به کار نمیره و در اینجا هم کاربرد داره!

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث میشه شما زیاد و خوب بنویسید، اینه که زیاد و خوب بنویسید! وقتی تعداد مقاله هایی که نوشتید بالارفت برگردید و به اولین مقالاتی که نوشتید نگاهی بندازید. اون موقع متوجه میشید که “گر صبرکنید از غوره حلوا میسازید” چیز ببخشید با تکرار و تمرین کیفیت کارتون رو بالا می برید.

برای مطالعه » چگونه برندسازی کنیم

نحوه تشخیص محتوای کپی

نحوه تشخیص محتوای کپی
چطوری محتوای کپی رو تشخیص بدم ؟ به سادگی!

این تیترم بیشتر به درد مدیرهایی می خوره که می خوان از کیفیت کار کارمنداشون باخبر بشن و بفهمن که محتوای کپی به دستشون نمیرسه.

ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه محتوای شما کپی است یا نه اینه که همونو تو گوگل سرچ کنید، وقتی محتوایی رو تو گوگل سرچ کنید گوگل میاد و شبیه ترین نتیجه مربوط به جملتون رو در رتبه های بالا قرار میده، به مثال زیر دقت کنید :

چند هفته پیش مقاله ای با عنوان دیپ فیک چیست در وب سایت ATGO منتشر کردم و می خوام خودمو محک بزنم که محتوام کپی بوده یا نه!

برای همین قسمت هایی از محتوام رو توی گوگل سرچ می کنم تا بالاترین نتایج رو بررسی کنم (وقتی خود مقالم اومد لینک یک یعنی اینکه محتوام کپی نیست و مخصوص خودمه!)، عکسای زیر رو نگاه کنید :

نحوه تشخیص محتوای یونیک و کپی - نمونه اول
نحوه تشخیص محتوای یونیک و کپی - نمونه دوم
نحوه تشخیص محتوای یونیک و کپی - نمونه سوم

همونطور که گفتم وقتی جمله ای رو سرچ می کنید موتور های جستجو شبیه ترین نتایج رو براتون به نمایش می گذارند و علاوه بر اون، قسمت هایی که دقیقا شبیه به جمله شما هستند رو درشت می کنند.با سرچ کردن قسمت های مختلف یک مقاله می تونید متوجه بشید که محتوای مورد نظرتون کپیه یا یونیک!

خب امیدوارم بتونم تو سه تا موضوعی که مد نظر بود یعنی مفهوم محتوای یونیک، نکاتی برای نوشتن محتوای یونیک و تشخیص محتوای فیک بهتون کمک کرده باشم.

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.