انتخاب نام دامنه مناسب

انتخاب نام دامنه مناسب | صفر تا صد انتخاب نام دامنه مناسب + ابزار های انتخاب نام دامنه

انتخاب کردن یک نام مناسب برای دامنه وب سایت یکی از چالش هایی است که هر کسب و کاری با آن رو به رو می‌شود.

با این که انتخاب کردن یک دامنه مناسب شاید در وهله اول خیلی مهم و چشم گیر به نظر نیاید اما تاثیراتی که یک انتخاب صحیح می‌تواند روی کسب و کار شما بگذارد غیر قابل چشم پوشی است.

انتخاب کردن یک نام مناسب برای دامنه وب سایت در واقع اولین قدمی است که برای راه اندازی یک کسب و کار باید بردارید و در واقع آجر اول بنای محکمی است که می‌خواهید بسازید.

اگر حوصله چنین دردسر هایی ندارید می توانید با پشتیبان سایت خود صحبت کنید تا آنها به فکر نام دامنه مناسبی برای کسب و کار شما باشند.

چرا باید نام دامنه مناسبی انتخاب کنیم ؟

یکی از دلایل اهمیت انتخاب کردن این نام به صورت صحیح در ابتدای کار این است که اگر در وسط راه متوجه شوید که نامی که برای وب سایت در نظر گرفته بودید درست انتخاب نشده است دیگر راه برگشتی برای شما وجود نخواهد داشت.

درواقع تنها راه عوض کردن دامنه وب سایت این است که به طور کلی کارتان را از ابتدا شروع کنید که خب بسیار سخت و دور از ذهن به نظر می‌رسد و ممکن است به قیمت از دست دادن تعداد بسیار زیادی از مخاطبان شما شود که به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

پس بهتر است از ابتدا در انتخاب نام مناسب برای دامنه وب سایت خود دقت کافی به عمل آورده تا بعد ها دچار مشکل نشوید.

توجه داشته باشید که داشتن گواهی امن SSL برای وب سایت ضروری است که در مقاله SSL چیست به آن پرداخته ایم.

در واقع نام انتخابی شما برای دامنه وب سایتتان باید نمایان گر نحوه فعالیت وب سایت شما نیز باشد. به این صورت که اطلاعاتی نسبت به کار کرد و فعالیت وب سایت شما به یک کاربر تازه وارد انتقال دهد.

چرا باید نام دامنه مناسبی انتخاب کنیم

شاید در ابتدای کار انتخاب یک اسم برایتان راحت به نظر برسد اما حقیقت امر این است که اکثر نام های کارامدی که می‌توانند برای یک کسب و کار مناسب باشند پیش از شما مورد استفاده قرار گرفته اند و امکان استفاده مجدد شما وجود ندارد.

بنابراین حتما باید مراحلی را به صورت اصولی و منظم طی نمایید تا در نهایت به یک اسم مناسب با کارکرد وب سایت خود برسید.

برای پاسخ دادن به این سوال که چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم بهتر است ابتدا به این سوال پاسخ داده شود که دامنه دقیقا چیست؟

دامنه چیست

دامنه در واقع ادرس همان وب سایتی است که شما آن را در قسمت یو آر ال وارد می‌کنید و با استفاده از آن مستقیما به وب سایت وصل می‌شوید.

دامنه در واقع همان اسمی است که برای وب سایت خودتان انتخاب می‌کنید که کاربران را به آن وصل نماید. نامی که برای دامنه انتخاب می‌کنید درست مانند اسمی است که برای یک فروشگاه انتخاب کرده و روی تابلوی ورودی آن نصب می‌کنید.

انتخاب نام دامنه یک انتخاب بسیار مهم و کلیدی در نحوه رشد و کار کسب و کاری است که به آن مشغول هستید و می‌تواند تاثیری شگرف در افزایش کارایی و بازدهی کسب و کار شما داشته باشد.

انتخاب دامنه خوب نیازمند در نظر گرفتن فاکتور های فراوانی است که در این مقاله به تفصیل به بررسی این موارد پرداخته ایم.

برای مطالعه بیشتر در مورد دامنه ها مقاله دامنه چیست را مطالعه نمایید.

مراحل انتخاب نام دامنه مناسب

مراحل انتخاب نام دامنه مناسب

همان طور که گفته شد با توجه به تنوع بسیار زیاد نام دامنه هایی که در سرتاسر دنیا وجود دارد بهتر است برای انتخاب نام مناسب یک سلسله مراتب اصولی را طی کنید تا در نهایت بتوانید بهترین نام ممکن برای وب سایتتان را انتخاب نمایید.

در ادامه مقاله، مهم ترین فاکتور هایی که باید برای انتخاب نام مناسب برای Domain یا دامنه در نظر گرفته شوند را آورده ایم که با پیروی از دستور العمل آن ها می‌توانید اسم مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

نام دامنه باید کوتاه باشد

یکی از مهم ترین نکاتی که موقع انتخاب نام مناسب برای دامین باید در نظر بگیرید کوتاه بودن نام آن است. نام های طولانی که برای دامنه ها انتخاب می‌شوند کاربران را سردرگم کرده و ممکن است اشتباه تایپ شوند یا کاربر را با مشکلات مختلف رو به رو کنند.

نام های دامنه کوتاه هم راحت تر به یاد کاربر می‌مانند و هم امکان اشتباه نوشتن آن ها پایین تر است. به علاوه موارد گفته شده بهتر است بدانید که امکان سوء استفاده کردن از نام های کوتاه بسیار کم تر از نام های پیچیده و طولانی است.

دامنه ها می‌توانند تک کلمه ای باشند اما معمولا دامنه هایی که فقط از یک کلمه ساده تشکیل شده اند سریع پر می‌شوند. به خصوص در صورتی که پسوند این دامنه ها .Com باشد امکان پر شدن آن خیلی زیاد است.

ضمنا این نکته نیز حائز اهمیت است که نامی که برای دامنه خود انتخاب می‌کنید بهتر است حتما معنی دار باشد و به خاطر ساده بودن و تک کلمه ای بودن وب سایت معنای کلمه را به هیچ عنوان قربانی نکنید.

چرا که کلمات بدون معنی نیز سریعا از یاد کاربران خواهند رفت و از لحاظ یادآوری آن ها را با مشکل مواجه خواهد کرد که بر خلاف اهداف شما است.

دامنه باید ساده نوشته شود

دامنه باید ساده نوشته شود

تایپ کردن نامی که برای دامنه وب سایت خود انتخاب می‌کنید باید بسیار ساده باشد که همه بتوانند آن را بدون سردرگمی تایپ کنند و بدون ایجاد هر گونه مشکل به وب سایت شما منتقل شوند.

به طور مثال در صورتی که نامی که برای وب سایت خود بر می‌گزینید فارسی است بهتر است از انتخاب کردن برخی کلمات که به حرف « هـ » اخر کلمه ختم می‌شوند پرهیز نمایید.

این کلمات موقع نوشته شدن می‌توانند هم با حرف h و هم بدون این حرف در انتهای کلمه تایپ شوند که کاربر را دچار سردرگمی خواهد کرد.

یکی از دلایل از دست دادن مشتری اینترنتی ساده نبودن دامنه وب سایت می باشد.

یکی بودن نام دامنه با نام برند

برخی موارد وجود دارد که انتخاب یک نام ساده در زمینه ای که شما در آن مشغول به تجارت و کسب و کار هستید تا حدی مشکل است. بنا بر این می‌توانید برای انتخاب نام دامنه وب سایتتان از نام برند های مختلف حوزه کاری خود استفاده نمایید.

البته مورد ذکر شده مربوط به زمانی است که خود وب سایت شما برند خاصی ندارد و می‌توانید از نام یک برند دیگر صرفا به عنوان معرفی محصولتان استفاده کنید ولی در صورتی که خودتان صاحب یک برند هستید باید از نام برند خود استفاده نمایید.

عدم استفاده از اعداد و کاراکتر های اضافی

از اعداد و حروف اضافی استفاده نکنید

استفاده کردن از اعداد و کاراکتر های اضافه ای مثل خط فاصله از اعتبار وب سایت شما تا حدی می‌کاهد. البته به یاد داشته باشید که نمی‌توان در ابتدای نام دامنه از خط فاصله استفاده کرد و این موضوع درباره انتخاب نام نیز صادق است.

حداکثر تعداد حروفی که می‌توانید برای نام دامنه وب سایت در نظر بگیرید شصت و سه کلمه است اما استفاده از سقف تعداد حروف به هیچ عنوان توصیه نمی‌گردد.

زمانی که در نوشتن نام دامنه وب سایت شما از خط فاصله استفاده شده باشد نیاز دارید موقع گفتن ادرس وب سایتتان به دیگران وجود فاصله و لاین میان کلمات را به کاربران متذکر شوید و ضمنا وجود این خط ها معمولا زود از یاد افراد می‌رود و به سادگی ممکن است جا بیفتد.

به طور کلی به جز مواردی که به کار بردن حروف اضافه، اعداد و کارکتر های اضافه باعث زیبایی بیش تر نام دامنه می‌شوند، بهتر از استفاده کردن از آن ها خودداری و پرهیز نمایید.

نام دامنه مرتبط با زمینه فعالیت وب‌سایت باشد

بهتر است کلمه ای که انتخاب می‌کنید متناسب با زمینه فعالیت وب سایت شما باشد. در ابتدا و مقدمه این مقاله ذکر شد که یکی از دلایل اهمیت نام دامنه وب سایت این است که اطلاعاتی درباره فعالیت وب سایت به کاربران می‌دهد.

بنا بر این باید موقع انتخاب نام برای دامنه وب سایت حتما به زمینه فعالیت وب سایت توجه کنید.

نام دامنه باید فقط به یک شکل نوشته شود

نام دامنه باید فقط به یک شکل نوشته شود

نام دامنه باید فقط به یک شکل نوشته شود تا کاربری که قصد ورود به وب سایت را دارد سردرگم نشود. اگر از کلمه ای در نام دامنه خود استفاده کنید که به دو یا چند شکل نوشته می‌شود ممکن است کاربر را به صورت اشتباهی به وب سایتی دیگر با نام دامنه مشابه وصل کند.

بنا بر این باید تا حد امکان به انتخاب نام دامنه ای کوشش بورزیم که فقط یک شکل صحیح نوشتاری داشته باشد.

املای روان و صریحی داشته باشد

اکثر افراد با نوشتار کلمات سخت و پیچیده مشکل دارند پس بهتر است نامی را برای دامنه وب سایتتان انتخاب نماییدکه املایی ساده و روان داشته باشد که کاربر موقع تایپ کردن آن به هیچ عنوان دچار مشکل نشود.

ضمنا یکی از راه های کلاهبرداری شیادان اینترنتی تغییر دادن یک حرف در اسم دامنه وب سایت های معتبر و اقدام به دریافت اطلاعات یا پول از کاربران آن با استفاده از اسم دامنه جدید است.

به طور مثال ممکن است یک پیامک تبلیغاتی برای کسی ارسال شود که در آن با استفاده از اسم دامنه یک سایت معتبر بخواهند محصولی را بفروشند در حالی که اسم دامنه در لینک ارسال شده دارای یک تفاوت جزئی با اسم اصلی است.

نام دامنه باید منحصربه فرد باشد

به جز این که منحصر به فرد بودن نام دامین وب سایت باعث می‌شود که نام به یاد ماندنی تر باشد، امکان انتخاب نامی که دقیقا مشابه یک اسم موجود در اینترنت باشد برای شما به هیچ عنوان میسر نیست.

در صورتی که اصرار به استفاده کردن از یک کلمه خاص در نام دامین وب سایتتان هستید می‌توانید با ایجاد تغییرات کوچکدر آن یا اضافه کردن اعداد و پسوند ها و پیشوند ها خود کلمه را داخل اسم دامنهوب ساییتان به کار ببرید.

در ابتدا پسوند .com دامنه را ثبت کنید

پس از آن که نام مورد نظر خود را برای استفاده در دامنه وب سایت قطعی کردید باید سراغ انتخاب پسوند ها بروید. بهترین کاری که می توانید بکنید این است که حداکثر پسوند هایی که می‌توانید را برای نام انتخابی خود ثبت نمایید.

در صورتی که نام دامنه وب سایت شما با پسوند های مختلف پر بازدید ثبت شود احتمال کلاهبرداری و سوء استفاده با نام آن به حداقل می‌رسد.

بهتر است که در ابتدا پسوند .Com دامنه را ثبت نمایید چرا که این پسوند به عنوان معتبر ترین پسوند در اینترنت شناخته می‌شود اما بهتر است بدانید محدود کردن خودتان به پسوند دات کام کاری اشتباه است.

پسوند های معتبر بسیار متنوعی وجود دارند که اصولا هر یک از آن ها کارایی های خاص خودشان را دارند که در ادامه به بررسی معنی برخی پسوند های معروف تر پرداخته ایم:

.Com مخفف کلمه  Commercial  یا تبلیغات است.

>Net مخفف کلمه نت ورک و به معنی شبکه است.

.Org مخفف کلمه Organization است که اغلب شرکت هایی با اهدافی غیر از تبلیغات از آن استفاده می‌کنند.

.Biz مخفف کلمه بیزنس است که برای انواع فعالیت های تجاری و تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

.Me وب سایت های شخصی، روزمره نویسی، رزومه ها و خاطرات های شخصی از این پسوند استفاده می‌کنند.

.Ir پسوند .ir اختصاص به وب سایت های ایرانی دارند. جالب است بدانید که هر کشور به صورت اختصاصی یک پسوند دارد که می‌تواند در دامنه های آن کشور مورد استفاده قرار گیرد و پسوند وب سایت های ایرانی به صورت اختصاصی .ir‌ می‌باشد.

ابزار های انتخاب نام دامنه

ابزار های انتخاب نام دامنه

در قسمت مراحل انتخاب نام مناسب برای دامنه وب سایت گفته شد که یکی از فاکتور های بسیار مهمی که نام دامنه وب سایت باید داشته باشد این است که منحصر به فرد باشد و هیچ نامی مشابه آن در اینترنت وجود نداشته باشد.

توجه داشته باشید که با خرید سایت از شرکت ATGO می توانید لیستی از بهترین نام دامنه مناسب با کسب و کار خود را دریافت کنید.

یا حداقل با پسوند انتخابی شما نامی مشابه آن وجود نداشته باشد و در غیر این صورت امکان انتخاب آن اسم را برای دامنه وب سایتتان نخواهید داشت.

اما نکته ای که وجود دارد این است که از چه طریقی می‌توان تشخیص داد که چه نام هایی هنوز برای استفاده شما آزاد هستند.

برخی ابزار ها وجود دارند که می‌توانند شما را در انتخاب نام مناسب برای دامنه وب سایتتان راهنمایی کنند و ساز و کار آن ها به این صورت است که شما یک کلمه که شخصا مد نظر داشته اید را ابتدائا وارد می‌کنید.

ابزار های انتخاب دامنه چطور کار می کنند

هنمانطور که می دانید ابزار های بسیار زیادی وجو دارد که کار افراد را در بستر وب آسان تر می کنند ، از نرم افزار طراحی سایت گرفته تا ابزار های انتخاب دامنه که در این بخش به آن می پردازیم.

این ابزار ها به شما اطلاع می‌دهند که نام انتخابی شما قابل استفاده هست یا نه. در صورتی که قابل استفاده باشد که می‌توانید آن را به همان شکل به عنوان نام دامنه وب سایتتان انتخاب نمایید اما در صورتی که پیش از شما کسی آن ها را اشغال کرده باشد معمولا این ابزار ها نام هایی که با توجه به همان کلمه اولیه قابل استفاده هستند را پیشنهاد خواهند داد.

مثلا با ترکیب کردن این کلمات با کلمات مرتبط دیگر و یا با ارائه کلمات هم معنی و همچنین اضافه کردن پیشوند ها و پسوند های مختلف یا اضافه کردن حروف و اعداد می‌توانند چند نامی را که برای شما قابل استفاده هستند به شما پیشنهاد کنند و شما می‌توانید بنا به سلیقه شخصی خودتان یک نام مناسب برای دامنه وب سایت از میان این نام های پیشنهاد شده انتخاب نمایید.

تعداد و عملکرد این ابزار ها بسیار متنوع است و به دو صورت رایگان و نسخه های قابل خریداری ارائه می‌شوند که در ادامه مقاله چند مورد از مهم ترین و معروف ترین ابزار های انتخاب نام مناسب برای دامنه وب سایت که بهترین عملکرد را داشته اند به شما معرفی شده است.

Domainr

وب سایت Domainr یکی از نمونه های ابزار های رایگانی است که می‌توانید برای انتخاب نام دامنه یا دامین از آن استفاده کنید. با وارد کردن نام دامنه مورد نظر خود در این وب سایت می‌توانید مطمئن شوید که وب سایت دیگری با این نام وجود دارد یا خیر.

البته علاوه بر اطلاع دادن این که استفاده از نام دامنه پیشنهادی شما آزاد هست یا نه این وب سایت نام های پیشنهادی مشابه نام مد نظر شما با پسوند ها و اسامی آزادی که می‌توانید از ان ها استفاده کنید را نیز ارائه خواهد داد.

مشاهده وب سایت

Lean Domain Search

ابزار Lean Domain Search توسط شرکتی به نام Automattic ایجاد شده است. رابط کاربری بسیار ساده این وب سایت یکی از دلایل محبوبیت این ابزار میان کسانی است که دنبال انتخاب نام مناسب برای دامنه وب سایت خود هستند.

کار دیگری که این شرکت ارائه داده است ورد پرس است که بخشی از درآمد این وب سایت نیز به موسسان ورد پرس اختصاص دارد.

با وارد کردن کلیدواژه ای که مد نظر دارید می‌توانید به سادگی به لیست نام های آزاد مرتبط با کلید واژه دست پیدا کنید.

مشاهده وب سایت

BustAName

وب سایت BustAName یکی از وب سایت هایی است که با ارائه دادن کلمات هم معنی و یا ارائه دادن کلمات ترکیب شده با کلمه های مد نظر شما، به شما در انتخاب کردن یک نام و اسم مرتبط برای دامنه تان کمک خواهد کرد که پیش از این استفاده نشده باشد و استفاده از آن آزاد باشد.

در این وب سایت، شما کلمه ای که برای دامنه خود مد نظر دارید را وارد قسمت مخصوص آن می‌کنید و خود وب سایت پیشنهاد هایی را به عنوان کلمه های جایگزین کلمه اول که خودتان وارد کرده اید به شما ارائه خواهد داد که می‌توانید از میان آن ها یک کلمه را انتخاب کرده و به عنوان نام اصلی دامین یا دامنه خود استفاده نمایید.

مشاهده وب سایت

Impossibility

این وب سایت (Impossibility) یکی دیگر از ابزار ها و وب سایت هایی است که می‌توانید از آن ها به صورت رایگان استفاده نمایید.

وب سایت Impossibility نیز با استفاده از ترفند ترکیب کردن کلمه های مورد نظر شما و همچنین اضافه کردن انواع پسوند ها و پیشوند های مختلف به آن کلمه ها، نام هایی متفاوت تر و جالب به شما معرفی خواهد کرد که در صورت تمایل می‌توانید از یکی از آن ها استفاده نمایید.

اکثر اسم هایی که با استفاده کردن از این ترفند ( یعنی ترکیب کلمات با یکدیگر یا اضافه کردن پسوند و پیشوند ) به وجود می‌آیند نام هایی بسیار جالب و خلاقانه هستند.

مشاهده وب سایت

وب سایت NameBoy

وب سایت NameBoy نیز با توجه به کلیمات کلیدی و کلید واژه هایی که در آن وارد می‌کنید به شما نام های مناسب برای وب سایتتان را ارائه می‌کند. این نام ها شامل لیستی از تمام کلمات مرتبط و یا ترکیبی با کلمه های وارد شده شما هستند.

تنها کاری که شما باید انجام بدهید این است که کلمات مد نظر خود را وارد کرده و سپس روی Submit کلیک کنید.

مشاهده وب سایت

Names4Brands

وب سایت Names4Brands وب سایتی است که با وارد شدن به آن می‌توانید لیستی از آدرس هایی که می‌توانید برای ثبت کردن دامنه یا دامین وب سایت خود از آن ها استفاده کنید را مشاهده نمایید. تعداد بسیار زیادی از این اسامی پیشنهاد شده آزاد هستند و می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن ها را انتخاب کرده و طبق سلیقه خود از آن ها استفاده کنید.

گاهی هم می‌توانید صرفا از این اسامی ایده بگیرید و با استفاده از خلاقیت خود یک نام با الهام از این لیست برای دامنه خود انتخاب کرده و سپس در صورتی که آن اسم آزاد باشد برای دامنه خود استفاده کنید.

البته نام هایی بسیار خلاقانه و منحصر به فرد نیز در میان لیست اسامی ارائه شده این وب سایت وجود دارد که می‌توانید از آن ها هم استفاده کنید.

مشاهده وب سایت

Domain Typer

وب سایت Domain Typer یکی از سریع ترین ابزار هایی است که می‌توانید برای انتخاب نام دامنه از آن استفاده کنید. این وب سایت به شما نشان خواهد داد که آیا دامین شما قابلیت خریداری دارد یا نه.

ویژگی منحصر به فردی که این ابزار و این وب سایت را از سایر ابزار ها و وب سایت های انتخاب نام برای دامنه متمایز کرده است این است که با جست و جو کردن کلمه های مورد نظر خود در این وب سایت می‌توانید از وضعیت این نام در سوشال مدیا و تمام فضای مجازی شامل تمام شبکه های اجتماعی مختلف با خبر شوید و متوجه شوید که آیا کسی در شبکه های اجتماعی مختلف از این نام استفاده کرده است یا خیر.

مزیت بسیار مهم دیگری که استفاده کردن از وب سایت Domain Typer به عنوان یک ابزار انتخاب نام برای دامنه دارد این است که می‌توانید از نرم افزار های مخصوص این وب سایت روی سیستم عامل های اندروید و آی او اس نیز استفاده کنید.

استفاده کردن از وب سایت Domain Typer این قابلیت را نیز به شما می‌دهد که از قیمت جهانی دامینی که به وجود می‌آورید ( یعنی قیمت آن به دلا ) با پسوند های مختلف مطلع شوید.

مشاهده وب سایت

Name Mesh

وب سایت Name mesh نام های پیشنهادی خود را در طبقه بندی های مختلف به شما ارائه می‌دهد. مثلا دسته بندی های این وب سایت شامل نام های کوتاه، اسم هایی که شباهت زیاد تری به کلمه مورد نظر شما دارند، طبقه بندی از لحاظ رتبه بندی سئو و … است.

تمام نام هایی که در زیر مجموعه های مختلف به شما ارائه می‌شود با توجه به کلمه یا کلمه های کلیدی است که در ابتدای کار توسط خود شما وارد وب سایت شده اند.

مشاهده وب سایت

Domize

استفاده کردن از وب سایت Domize به عنوان یک ابزار انتخاب نام مناسب برای دامنه به دو صورت رایگان و پریمیوم امکان پذیر است.

برای کمک گرفتن از این وب سایت به عنوان ابزاری برای انتخاب نام مناسب برایدامنه باید کلمه مد نظر خودتان را وارد کرده و در قسمتی که مربوط به خدمات رایگان این وب سایت است، چهار پیشوند مختلف شامل Org و Com و Co و Net به علاوه کلمات مختلف ترکیبی و هم معنی به تعداد حرف هایی که کلمه اول پیشنهادی ما داشته است ارائه خواهد شد که می‌توانید از میان آن ها یکی را به عنوان نام دامنه خود انتخا کنید.

تفاوت حالت پریمیوم با حالت رایگان وب سایت Domize تعداد کلمات پیشنهادی است که در حالت رایگان به تعداد حروف کلمه مد نظر خود شما و در حالت پریمیوم به تعداد سه میلیون و نهصد هزار کلمه می‌باشد.

مشاهده وب سایت

Wordoid

استفاده کردن از وب سایت Wordoid یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن این است که این وب سایت کلماتی به شما پیشنهاد خواهد داد که تعداد حروف آن کم تر از ده حرف می‌باشد.

یکی از فاکتور هایی که باید موقع انتخاب نام وب سایت در نظر بگیریم این است که کلمه تا حد امکان کوتاه و قابل حفظ کردن باشد که مشکلی برای کاربران در حفظ یا نوشتار آن به وجود نیاورد و برای این هدف وب سایت Wordoid می‌تواند کلمات بسیار خوبی را به شما پیشنهاد دهد.

کلمات پیشنهاد شده توسط این وب سایت علاوه بر این که می‌توانند به عنوان نام دامنه مناسب باشند می‌توانند یک نام مناسب برای به وجود آوردن یک برند جدید نیز باشند که آن ها را برای کسب و کار های اینترنتی خود در نظر بگیرید.

مشاهده وب سایت

Dot-o-Mator

Dot-O-Mator نام یک ابزار دیگر برای انتخاب نام مناسب برای دامنه وب سایت است که با ترکیب کردن کلمات مختلف می‌تواند چندین کلمه به شما پیشنهاد دهد که آن را به عنوان نام دامنه وب سایت خود انتخاب نمایید. اساس انتخاب کلمات توسط Dot-Omator نیز همان کلمه ای است که ابتدای کار خودتان وارد می‌کنید.

مشاهده وب سایت

Domains Bot

شعار این ابزار این است که ایده ها را به اسم تبدیل می‌کند. وب دولوپر های این وب سایت برای ابزار Domains Bot نیز ساز و کار و فرآیندی مثل سایر ابزار های انتخاب نام در نظر گرفته اند اما آمار نشان می‌دهد که از هر ده شرکتی که اقدام به ثبت دامنه می‌نمایند، تعداد هشت شرکت از آن ها از ابزار Domains Bot استفاده می‌کنند.

استفاده کردن از خدمات این وب سایت همراه با پرداخت هزینه است و بهتر است بدانید با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد بازه ای از حدود بیست دلار تا دویست دلار را شامل می‌شود.

مشاهده وب سایت

NameTumbler

وب سایت NameTumbler نیز یک ابزار آنلاین دیگر است که می‌توانید با کمک آن یک لیست جامع از اسم های مجاز برای انتخاب به عنوان نام دامنه وب سایت تهیه کنید.

همچنین کاربران وب سایت NameTumbler می‌توانند کلمه ها و همچنین ایده هایی که از پیش با توجه به هدف کسب و کارشان در ذهن دارند وارد این وب سایت کرده و کلماتی ترکیبی با پسوند های مختلف در این باره دریافت نمایند.

NameStall

وب سایت NameStall نیز یکی دیگر از وب سایت هایی است که در صورت وارد کردن کلمه ای خاص که برای انتخاب نام مد نظر شماست، لیستی از اسامی قابل استفاده برای Domain وب سایتتان را به شما ارائه خواهد داد.

التبه بهتر است بدانید که قابلیت وب سایت NameStall به ارائه این لیست محدود نمی‌شود و دیتا های دیگری شامل دامنه های اشغال شده و در حال استفاده و همچنین درجه نام های پیشنهادی از لحاظ رتبه بندی گوگل و بحث سئو را نیز به شما اطلاع خواهد داد که موجب محبوبیت بسیار زیاد این وب سایت در میان تمام ابزار های انتخاب نام مناسب برای دامنه وب سایت شده است.

مشاهده وب سایت

Panabee

استفاده کردن از ابزار Panabee نیز یکی از راه های بسیار راحت برای انتخاب نام مناسب دامنه وب سایت است. این وب سایت نیز علاوه بر اطلاع دادن این که نام مورد نظر شما امکان استفاده دارد یا خیر، نام های پیشنهادی دیگری را نیز به شما ارائه می‌کند که با توجه به سلیقه شخصی تان می‌توانید از آن ها استفاده نمایید.

مشاهده وب سایت

Domain Puzzler

وب سایت Domain Puzzler نیز یک ابزار آنلاین دیگر برای انتخاب نام مناسب برای دامنه وب سایت است که می‌توانید از آن به صورت رایگان و همچنین پریمیوم استفاده کنید.Domain Puzzler در سه حالت: ساده، پیشرفته و جادویی به شما نام هایی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانید از آن ها استفاده نمایید.

حالت دیگری نیز در این وب سایت کمکی برای پیشنهاد اسم مناسب وجود دارد که با توجه به رتبه بندی کلمه در موتور های جست و جو گر گوگل اسم ها را پیشنهاد می‌کند تا در نام دامنه وب سایت از آن ها استفاده کنید.

اگر از موتور های جستجو چیزی نمی دانید مقاله موتور جستجوگر چیست را مطالعه کنید.

SuggestName

ساجست نیم یا SuggestName یکی دیگر از ابزار هایی است که می‌توانید با استفاده از آن به طور رایگان اقدام به دریافت لیستی از نام هایی برای دامنه وب سایتتان کنید که ازاد هستند و هنوز کسی آن ها را اشغال نکرده است.

Name Station

ابزار Name Station به این صورت فعالیت می‌کند که شما کلمات کلیدی که مرتبط به فعالیت و کارکرد وب سایتتان می‌باشد را در آن وارد می‌کنید و سپس این ابزار با معرفی کلمات آزاد و نام های غیر فعالی که می‌توان آن ها را مورد استفاده قرار داد به شما در انتخاب بهترین نام برای دامنه وب سایتتان کمک خواهد کرد.

Bulktopia

وب سایت ‌Bulktopia وب سایتی است که پیشنهاد هایی جدید برای انتخاب اسم دامنه به شما ارائه می‌دهد که تکراری نباشند. فرایند پیشنهاد دادن نام توسط این ابزار نیز درست مانند سایر ابزار ها پیدا کردن کلمات هم معنی و مترادف و یا استفاده از کلمات ترکیبی و … است.

شرکت دیجیتال مارکتینگ آریا تهران امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید ، برای مطالعه مقالات مشابه به منو/مقالات مراجعه کنید.

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.