عنوان سئو چیست

عنوان سئو چیست

عنوان سئو یا (SEO Title، سئو تایتل، تگ Title) همان عنوان صفحه وب سایت است که با توجه به موضوع و محتوای صفحه وب سایت تعیین می شود،(SEO Title باید کاملا با موضوع و محتوای درج شده در صفحه وب سایت مطابقت داشته باشد. ) سئو تایتل یکی از تگ های زبان مرجع HTML است که در قالب 50 تا 60 کاراکتر محتوای یک صفحه وب را برای کاربران و خزنده های موتور جستجو مشخص می کند.

عنوان سئو دقیقا همان عنوان آبی رنگی است که شما در نتایج جستجوی گوگل مشاهده می کنید، به عنوان مثال در تصویر زیر من عبارت سئو مارکتینگ را در گوگل سرچ کرده ام، و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، گوگل تگ Title تنظیم شده برای این صفحه را در صفحه اول خود نمایش داده است.

تگ title

سئو تایتل یکی از کارهایی است که هر سئوکاری باید در زمان پیاده سازی سئو داخلی وب سایت خود برای صفحات مختلف آن را تنظیم نماید، در ادامه این مطلب آموزشی ما را همراهی نمایید تا اطلاعات جامعی در مورد SEO Title به همراه فیلم آموزش نحوه درج تگ Title در صفحات مختلف وب سایت را به شما آموزش دهیم.

عنوان سئو یا SEO Title

اگر با اصول و مفاهیم SEO یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو (Search Engine Optimization) آشنا باشید می دانید که سئو شامل 3 مرحله کلی می باشد:

  1. On page SEO
  2. Off Page SEO
  3. Technical SEO

در زمان پیاده سازی یک استراتژی کلی برای On page SEO یا همان مراحل بهینه سازی داخلی صفحات وب یکی از کار هایی که سئو کار باید انجام دهد تنظیم کردن تگ Title برای صفحات وب سایت است.(توجه » برای آشنایی بیشتر با مفهوم سئو می توانید مقاله سئو چیست را مطالعه نمایید)

حالا اولین سئوال مطرح شده این است که آیا SEO Title می تواند بر روی سئو سایت تاثیر گذار باشد؟

در پاسخ به این سئوال باید گفت که تگ Title در آپدیت های قدیمی موتور جستجوی گوگل به صورت مستقیم بر روی رتبه بندی صفحات وب سایت تاثیر گذار بود، اما در حال حاضر و با توجه به آپدیت های جدید الگوریتم های گوگل این تگ به شکل مستقیم برای رتبه بندی صفحات وب سایت شما تاثیر گذار نیست، اما تاثیر غیر مستقیم و مهمی را بر روی جذب ورودی بیشتر برای صفحات وب و بالا بردن نرخ کلیک و یا CTR صفحات وب سایت دارد.

به همین دلیل است که در بحث سئو و بهینه سازی صفحات وب سایت تاکید بسیار زیادی بر روی عنوان سئو می شود، و حتی به سئو کاران توصیه می شود که وقت مبسوتی را اختصاص دهند تا با آنالیز و بررسی های دقیقی که بر روی سایت های رقیب خود انجام می دهند، و شناخت دقیق نیاز های مشتریان و مخاطبین هدف خود بهترین SEO Title را برای هر صفحه که ارزش سئویی دارد تنظیم نمایند.

اگر شما بتوانید بخوبی نیاز های مخاطب هدف خود را شناسایی نمایید (در این مورد بهتر است که دقیقا خود را به جای مشتری و یا کاربر بگذارید) و در زمان درج تگ Title کلمات کلیدی موجود در محتوای صفحه را استفاده نمایید، این کلمات کلیدی دقیقا همان نیاز های مخاطبین شما هستند که به راحتی از طریق گوگل و ابزارهای سئو قابل استخراج می باشند.

همچینن به نحوی سعی نمایید که کاربر تا تشویق کرده تا وارد صفحه شود، و دقت داشته باشید که محتوای صفحه مورد نظر با SEO Title مطابقت داشته باشد، در غیر اینصورت کاربر از صفحه خارج می شود، و اگر این موضوع در دیگر صفحات وب سایت نیز اتفاق افتد Bounce Rate صفحات وب سایت شما به شدت بالا می رود، و این موضوع قطعا باعث افت سئو وب سایت خواهد شد.

SEO Title

نحوه نوشتن عنوان سئو

در ابتدای مقاله گفته شد که تگ Title یکی از تگ های زبان نشانه گذاری HTML می باشد، این تگ در ساختار زبان مرجع HTML به شکل زیر نوشته می شود:

<!DOCTYPE html>

<html>

<head>

<title>عنوان سئو چیست</title>

</head>

<body>

<p>عنوان سئو یا SEO Title</p>

</body>

</html>

همانطور که مشاهده می کنید عنوان سئو در تگ Title نوشته می شود، این عنوان مشخص می کند که موضوع صفحه وب دقیقا چیست، و کاربر می تواند با مشاهده این عنوان درک کاملی از محتویات داخل صفحه داشته باشد.(توجه » برای آشنایی بیشتر با زبان HTML می توانید مقاله آموزشی HTML چیست را مطالعه کنید.)

نحوه نوشتن عنوان سئو

پس از درج عنوان مناسب برای صفحه وب سایت، این عنوان هم در قسمت بالای صفحه به شکل زیر نمایش داده می شود.

تگ title

و هم با توجه به تصویر زیر در صفحه نتایج جستجو یا همان ارگانیک سرچ نیز ظاهر خواهد شد.

تگ title

عنوان سئو در وردپرس

در وب سایت های وردپرسی به راحتی می توان SEO Title و توضیحات متا را درج نمود، برای این منظور هم در تنظیمات خود وردپرس و هم به کمک افزونه های کمکی وردپرس مانند افزونه YOAST و رنک مث شما می توانید عناوین صفحات خود را تنظیم نمایید.

در صورتی که از وردپرس استفاده می کنید برای درج سئو تایتل مقاله آموزش افزونه Yoast SEO را مشاهده نمایید تا با نحوه نصب و تنظیمات این پلاگین کاربردی بیشتر آشنا شوید.

عنوان سئو در وردپرس

در ادامه یک ویدئوی آموزشی را می توانید مشاهده نمایید یک نحوه درج SEO Title در سایت وردپرسی به شما آموزش داده شده است.

آموزش درج SEO Title در وب سایت

نکات مهم در انتخاب عنوان سئو

برای انتخاب یک عنوان مناسب و کاربر پسند جهت تشویق بیشتر کاربران که وارد سایت شوند بهتر است که موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • قبل از درج SEO Title یک آنالیز دقیق بر روی نیاز های مخاطبین هدف خود داشته باشید
  • حداقل 10 وب سایت رقیب خود را آنالیز نمایید
  • در SEO Title حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید
  • SEO Title باید در یک جمله بتواند یک چشم انداز کامل از کل صفحه را ارائه دهد
  • در زمان درج SEO Title باید از تعداد کاراکتر های مجاز استفاده شود
  • سعی کنید در عنوان سئو از کلمات جذاب استفاده نمایید، مانند بهترین، کاملترین، تخصصی، ضمانت 100 درصد
  • برای صفحات فروش محصول حتما در SEO Title از کلماتی مثل قیمت، استعلام قیمت، گارانتی، خدمات پس از فروش استفاده شود
  • کاربر را تشویق به کلیک کردن نمایید
  • حتما SEO Title باید با محتوای صفحه مرتبط باشد

با توجه به موارد ذکر شده سعی کنید ابتدا مخاطبین هدف خود را به طور دقیق آنالیز نمایید، این موضوع جز وظایف اولیه یک سئوکار است، یک راه کار بسیار ساده برای شناخت دقیق مخاطبین این است که شما باید خود را جای آن ها قرار دهید و به جای آن ها فکر کنید که بتوانید نیاز های آن ها را به خوبی شناسایی نمایید.

در زمان درج عنوان سئو حتما از کلمات کلیدی استفاده نمایید، این کلمات کلیدی همان نیاز های اساسی کاربران هدف شما هستند، تعداد کاراکتر های مجاز برای SEO Title حد اکثر باید 50 تا 60 کاراکتر باشد، در صورت درج کاراکتر های بیشتر ممکن است که گوگل آن را اسپم تشخیص دهد.

دقت داشته باشید که تگ Title صفحه باید با محتوای درج شده کاملا مرتبط باشد، و برای نگهداشتن کاربر در صفحه وب یا اصطلاحا بالا بردن Average Session Duration در صفحات وب سایت بهتر است که شما اصول سئو در تولید محتوا را بخوبی بلد باشید تا با ارائه یک محتوای کاربر پسند بتوانید کاربر را بیشتر در صفحه نگه دارید.

البته علاوه بر بحث محتوا باید حتما با مباحث تخصصی طراحی سایت و ریسپانسیو سازی صفحات بویژه برای کاربران موبایل و استاندارد های UX، UI نیز آشنا باشید،چرا که که یک طراحی ایده آل و متناسب با موضوع وب سایت نیز می تواند اعتماد کاربر به صفحه وب سایت شما را افزایش دهد.

در آخر هم پیشنهاد می کنیم که با فراگیری آموزش سئو به صورت حرفه ای اصطلاحات مهم سئو مانند عنوان سئو، Disavow کردن بک لینک ها و دیگر موارد مربوط به بهینه سازی صفحات وب را به شکل تخصصی یاد بگیرید.

نکات مهم در انتخاب عنوان سئو
عنوان سئو (SEO Title) چیست؟

عنوان سئو یا SEO Title همان عنوان صفحه وب سایت است (دقیقا همان عنوان آبی رنگی است که شما در نتایج جستجوی گوگل مشاهده می کنید) که با توجه به موضوع و محتوای صفحه وب سایت تعیین می شود.

تعداد کاراکتر های مجاز برای عناون سئو؟

می توانید بین 50 تا 60 کاراکتر را برای SEO Title صفحه مورد نظر خود درج نمایید.

عنوان سئو روی سئو وب سایت تاثیر گذار است؟

در صورتی که SEO Title برای کاربر جذاب باشد، و اگر از کلمات کلیدی موضوع مورد نظر که این کلمات برگرفته شده از نیاز های اصلی کاربران می باشد استفاده شود، و کاربر را تشویق کند که بر روی سایت شما کلیک نماید و وارد صفحه شود، پس قطعا این موضوع نرخ کلیک یا CTR صفحه شما را بالا می برد، و موجب بالا بردن سئو سایت خواهد شد.

آیا تگ Title برای تصاویر هم استفاده می شود؟

برای سئو تصاویر در صفحات از خصوصیت Alt استفاده می شود، که این خصوصیت برای متن جایگزین یا عنوان تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت عنوان سئو با تگ h1 چیست؟

سئو تایتل برای عنوان اصلی یک صفحه وب که قرار است به گوگل معرفی شود در نظر گرفته می شود، اما تگ H1 تیتر اول صفحه است که این تیتر با آنالیز صورت گرفته بر روی وب سایت های رقیب انتخاب شده است، و بیشترین میزان سرچ را در مقایسه با سایر تیتر های صفحه دارد.

مقالات تخصصی سئو

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.