اصول سئو در تولید محتوا

اصول سئو در تولید محتوا

(Search Engine Optimization) یا سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است براساس فاکتورهای تعیین شده گوگل. (توجه » برای آشنایی بیشتر با مفهئم سئو می توانید مقاله سئو چیست را مطالعه نمایید.)

اگر شما به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید باید بدانید که برای کسب رتبه برتر در نتایج موتورهای جستجو، افزایش ترافیک سایت و همچنین جذب مشتری باید حتما وب سایت خود را سئو کنید.

شما برای پیشرفت سایتتان می توانید از دو راه بهره ببرید، اولین راه پرداخت هزینه به بهترین شرکت سئو جهت فعالیت روی وب سایت شما و دومین روش یادگرفتن سئو ابتدایی و صحیح خطا کردن روی سایت خودتان!

در صورتی که کسب و کار با اهمیتی را شروع کرده اید بهتر است گزینه دوم را انتخاب نکنید زیرا ممکن است با اشتباهات متفاوت به سایت خود ضربه محکمی وارد کنید.

سئو از سه قسمت تشکیل شده است

سئو داخلی شامل : تجزیه و تحلیل رقبا، تعیین کردن کلمه کلیدی مناسب، تولید محتوا، لینک سازی داخلی، تعیین راهبرد محتوایی، برچسب گذاری و… می باشد

سئو خارجی شامل: لینک سازی خارجی، رپورتاژ آگهی، فعالیت و آنالیز شبکه های اجتماعی و … می باشد.

سئو تکنیکال شامل: بهینه کردن سرعت سایت، کدنویسی طبق اصول استاندارد، به کار بردن مراحل سئو اصولی و کاربردی در طراحی و … می باشد

در ادامه مطلب قصد داریم یکی از مهم ترین  مراحل سئو داخلی (تولید محتوا) و رعایت اصول سئو در تولید محتوا را به خوبی برایتان شرح دهیم.

محتوای سئو شده چیست؟

اولین قدم برای تولید یک محتوای مفید و کاربردی این است که زمینه فعالیت سایت و تمامی اهداف خود را به خوبی مشخص کنید تا بدانید که قرار است دقیقا درباره چه چیزی برای مخاطبان خودبنویسید.

محتوایی که تولید می کنید باید دقیقا مرتبط با موضوع اصلی کسب و کار شما باشد یعنی به درستی محصولات، خدمات و برند شما را معرفی کند.

علاوه بر این محتوای سئو شده باید به گونه ایی جامع و کامل باشد که تمامی نیازهای اولیه کاربران را پوشش بدهد.

یعنی مخاطب با خواندن مطالب شما تمامی اطلاعاتی را که می خواهد بتواند به دست بیاورد و جواب تمامی سوالات خود را پیداکند. در این صورت است که ماندگاری کاربر در صفحه شما افزایش می یابد و از طرف دیگر همین رضایت کاربر باعث می شود که گوگل رتبه سایت شما را بالا ببرد.

در زمان تولید محتوای سئو شده، به عنوان یک نکته کلیدی باید بدانید که هرگز متن شما نباید کپی و تکراری باشد زیرا موتورهای جستجوی گوگل این مورد را تشخیص داده و شما را جریمه می کنند در نتیجه باعث افت رتبه سایت و از دست دادن کاربران خود می شوید.

توجه » برای آشنایی با انواع محوای سئو شده و اصول یادگیری نگارش محتوا و همچنین تبدیل شدن به یک نویسنده قدرتمند در حوزه تولید محتوا پیشنهاد می کنیم که مقاله آموزشی بهترین منابع برای تولید محتوا را مطالعه نمایید.

قوانین سئو در تولید محتوا

برای تولید محتوای اصولی و افزایش رتبه سایت در گوگل باید قوانین سئو را به درستی پیاده سازی کنید دراین قسمت مقاله مهم ترین قوانین سئو در تولید محتوا را برایتان جمع آوری کرده ایم.

1. ایجاد یک عنوان مرتبط 

عنوان باید یک توضیح کوتاه و مختصر از موضوع شما باشد.

به گونه ای که کاربر با خواندن آن واداربه کلیک کردن بر روی آن بشود و متن شما را بخواند، علاوه بر این باید حتما کلمه کلیدی اصلی را درعنوان خود بنویسید زیرا همین امر باعث می شود امتیاز بیشتری را در آن کلمه به دست بیاورید.

2. تعیین تگ H1 و نوشتن کلمه کلیدی درآن

تگ H1 از نظر موتورهای جستجو بسیار قابل اهمیت است  در هر محتوایی باید فقط یک بار این تگ را ایجاد کنید و حتما باید شامل کلمه اصلی نیز باشد البته ناگفته نماند نوشتن کلمه کلیدی در تگ های  H2 و H3 به افزایش رتبه وب سایت شما کمک می کند.

3. طول محتوا سئو شده

برای نوشتن یک محتوای کامل و مفید هر اندازه محتوای شما طولانی تر باشد از نظر گوگل بهتر است زیرا می توانید به راحتی درباره اهداف و موضاعات اصلی و مرتبط با وب سایت خود به کاربرانتان اطلاعات بیشتری بدهید در این حالت آن ها دیگر نیازی ندارند برای دریافت پاسخ سوال های خود به سراغ رقیبانتان بروند. محتوای شما باید حداکثر بین 1000 تا 2000 کلمه باشد زیرا خواندن یک متن طولانی باعث افزایش ماندگاری کاربر در صفحه شما می شود و گوگل نتیجه می گیرد که سایت شما معتبر است پس متقابلا با افزایش رتبه همراه می شوید.

4. محتوای کپی و تکراری

اگر می‌خواهید یک متن تازه و پربار بنویسید و دیگران را حسابی جذب خود کنید، بهتر است که به فکر کپی کردن مطالب سایت رقیبانات نباشید زیرا این کار نه تنها کمکی به شما نمی کند بلکه تاثیرات منفی نیز بر روی سایت می گذارد.

5.تصاویر در محتوای سئو شده

بهتر است که در محتوای متنی خود از تصاویر مرتبط و بهینه شده همراه با تگ ALT استفاده کنید آن ها را پشت نویسی کنید و یادتان باشد که حتما کلمه کلیدی اصلی را قید کنید.

کلمه کلیدی هدفمند برای محتوای سئو شده

در زمان خلق محتوای سئو شده باید به کلمه کلیدی هدفمند توجه کنیم زیرا در ارتقا وب سایت بسیار تاثیر گذار می باشد.

کلمه کلیدی هدفمند شما باید با توجه به موضوع نوشته شما انتخاب بشود. یعنی از کلمه ایی که هیچ ارتباطی به سایت  کسب و کار شما ندارد استفاده نکنید.

به شما پیشنهاد می دهیم که در ابتدا یک لیست از کلمات کلیدی اختصاصی برای خودتان ایجاد کنید.

برای داشتن کلمه کلیدی هدفمند بهتر است خودتان را به جای کاربرانتان قرار بدهید مثلا فرض کنید که شما یک پیتزا فروشی دارید در این حالت هیچ کاربری برای پیدا کردن سایت شما از کلمه پیتزا یا فست فود استفاده نمی کند زیرا کاربری که فقط قصد خرید پیتزا را داشته باشد بیشتر با کلماتی مانند پیتزای سبزیجات، پیتزای قارچ و گوشت، پیتزای رژیمی به دنبال رستوران هایی می گردد که در این زمینه خدمات می دهند. پس الان به درستی یاد گرفتید که چگونه باید از دیدگاه مشتری های خود کلمه کلیدی مرتبط باحوزه کارتان را ایجاد کنید.

یکی دیگر از راه های پیدا کردن کلمه کلیدی هدفمند آنالیز کردن رقیبان است که نشان می دهد آن ها با چه کلمه کلیدی موفق شده اند که به رتبه بالاتری برسند شما نیز می توانید شانس خود را با آن کلمه کلیدی برای ارتقا پیداکردن امتحان کنید و در نتیجه با آن ها رقابت کنید.

نگارش محتوای کاربرپسند و برطرف کردن نیازهای کاربر

برای اینکه بتوانید یک محتوای کاربرپسند را درسایت خود منتشر کنید باید رضایت کاربر را در اولویت قرار بدهید.

به دست آوردن رضایت کاربر مساوی است با برطرف کردن تمامی نیاز ها و سوالات آن

با ما همراه باشید در زیر تمامی نکات لازم برای نگارش محتوای کاربر پسند را جمع آوری کرده ایم.

  1.  نوشتن عناوین منحصر و جذاب

برای نوشتن یک عنوان جذاب باید اول برای خودتان مشخص کنید که هدف اصلی شما از نوشتن این متن، جذب چه دسته ایی از مخاطبان است و اصلا برای چه می خواهید بنویسید در این حالت است که می توانید یک عنوان بسیار جذاب و یکتا را خلق کنید. عنوان اولین چیزی است که کاربر می بیند و تصمیم می گیرد که روی آن کلیک کند یا خیر. به همین دلیل نقش بسیار تعیین کننده ایی در تولید محتوای کابر پسند دارد.

  1.  شیوا و ساده بنویسید

سعی کنید تا جایی که می توانید برای نوشتن محتوای متنی خود از کلمات صغیر و سنگین که خواندن و درک آن ها دشوار است استفاده نکنید.

برای اینکه مخاطب بتواند با متن شما ارتباط برقرار کند بهترین راه این است که ساده و عامیانه مطالب و اطلاعات خود را برایش بنویسید در این حالت سرعت خواندن و فهم مطلب افزایش می یابد.

  1. نظم دادن به تیترهای محتوا

بهترین کار این است که محتوای خود را در چندین بخش ارائه بدهید و هر بخشی یک تیتر جدا داشته باشد که با تگ های H1,H2,H3 تعریف شده باشند این کار علاوه بر جذب رضایت کاربر نظر گوگل را نیز جلب می کند زیرا این تگ ها و بخش بندی ها به موتورهای جستجو کمک می کند که محتوای شما را بهتر درک کنند.

  1.  کلمات کلیدی و سوالات مهم

یکی از نکات مهم برای تولید محتوای سئو شده ایجاد یک لیست از تمامی سوالات احتمالی کاربران به همراه کلمات کلیدی که ممکن است آن ها سرچ کنند در ابتدای محتوا است. این کار باعث می شود کاربران در موتورهای جستجو سریع تر محتوای شما را پیدا کنند البته دقت کنید که بیش از اندازه از کلمه کلیدی استفده نکنید و حتی الامکان در همان تیترها و پاراگراف های اولیه این کلمات را به کارببرید.

استفاده از ابزار لینک سازی برای تولید محتوا

یکی از راه‌هایی که بتوانید صفحات خود را به دیگران معرفی کنید ایجاد لینک سازی است دو نوع لینک دهی وجود دارد.

لینک سازی داخلی: این نوع لینک دهی دربین صفحات داخلی سایت ایجاد می شود شما می توانید در محتوای متنی خود به یکی از صفحات دیگر داخل سایت لینک بدهید این کار باعث می شود که کاربران با کلیک کردن بر روی آن از صفحات دیگر بازدید کنند

لینک سازی خارجی: این نوع لینک دهی که به آن بک لینک هم می گویند لینکی است که وب سایت های دیگر به صفحه شما لینک می دهند.

البته دریافت بک لینک از سایت های معتبر بستگی به این دارد که چه اندازه سایت و محتوای شما معتبر باشد یعنی هر اندازه که دامنه شما قدیمی تر باشد و محتوای کامل تری داشته باشید شانس دریافت بک لینک افزایش می یاید

برای ایجاد لینک سازی می توانید از ابزارهایی نیز استفاده کنید که در زیر آن ها را به شما معرفی می کنیم.

          1.Ahrefs

کار کردن با این ابزار بسیار ساده است، ابزاری بسیار قدرتمند برای بررسی کلمه کلیدی می باشد. به کمک آن می توانید سایت هایی را پیدا کنید که به رقیبان شما لینک داده اند.

یا بک لینک هایی را مشاهده کنید که در حال حاضر آن ها را از دست داده اید ممکن است آن صفحه در سایت لینک دهنده پاک شده باشد.

یکی دیگر از مزایای این ابزار این است که شما می توانید بک لینک های خراب خود را نیز تشخیص بدهید یعنی لینکی که آدرس آن خراب است و در صفحه 404 قرار دارد. علاوه بر همه این ها امکان بررسی کردن لینک های داخلی را نیز دارید آن دسته از لینک هایی که نوفالو هستند را می توانید از بین ببرید.

  1.  LinkMiner

اگر می خواهید بک لینک های سایت خود را مشاهده کنید ابزار  LinkMiner این امکان را برایتان فراهم می کند. به کمک آن می توانید لینک های خود را بازیابی، حذف، ایجاد یا فیلتر کنید.

       3 . Moz Pro

به کمک این ابزار می توانید بک لینک های رقیبانتان را ببینید باید دامنه سایت رقیب را در آن وارد کنید از این راه می توانید اطلاعات زیادی مانند اعتبار دامنه و صفحه را بدست بیاورید.

ابزار moz اطلاعاتی از لینک های سایتتان را به شما نشان می دهد که می توانید آن را با رقیبان خود مقایسه کنید و متوجه بشوید آن ها دقیقا چکار می کنند.

  1.  BuzzSumo

این ابزار برای این است که شما بتوانید محتوای سایت خود و رقیب را به درستی تجزیه و تحلیل کنید برای پیدا کردن محتواهای خاص در باره یک کلمه کلیدی کافی است که آن کلمه را تایپ کنید در حداقل زمان بهترین محتوای نوشته شده با آن کلمه را برایتان پیدا می کند اگر بر روی لینک کنار آن محتوا کلیک کنید لینک های مربوط به آن بخش را به شما نشان می دهد. همچنین می تواند سایت هایی را برایتان پیدا کند که به محتواهای برتر رقیبان شما لینک داده اند تا به راحتی بتوانید بک لینک ها را تحلیل کنید.

برای مطالعه » آشنایی با روش های بالا بردن سئو سایت به کمک جدیدترین الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل

استفاده از شبکه های اجتماعی برای تولید محتوا

در دنیای امروز با توجه به رشد سریع تکنولوژی مردم ترجیح می دهند برای تعامل و به دست آوردن اطلاعات  مورد نیاز خود به جای حضور فیزیکی در مکان و پرداخت هزینه های رفت و آمد و ماندن در ترافیک، در منزل یا محل کار خود از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست و یوتیوب، نیازهای خود را رفع کنند.

می توانید از طریق شبکه های اجتماعی کسب و کار خود را رشد بدهید یعنی در این راستا محتوایی را تولید کنید که کاربران در دنیای مجازی خواهان آن هستند.

محتوای شما می تواند به صورت ویدئو، متن،تصاویر یا پادکست باشد یا ترکیبی از همه این موارد.

اولین کار این است که هدف خود را مشخص کنید و بعد مشتری های خود را پیدا کنید و برای آن ها تولید محتوا کنید  تا جذب شما بشوند و بعد رفته رفته با دادن خدمات مناسب آن ها را به مشتری وفادار خود تبدیل کنید و درآمد خود را چندین برابر کنید.

استفاده از Seo title و Meta discription برای تولید محتوا

بعد از اینکه محتوای خود را نوشتید نوبت بهینه سازی بخش هایی از سایت در داخل گوگل است

جهت کسب رتبه برتر باید برای نوشته خود، یک عنوان مرتبط و یکتا بنویسید سعی کنید در تایتل خلاصه ایی کوتاه از زمینه فعالیت خود را توضیح بدهید.

حتما کلمه کلیدی خود را Seo title قید کنید مثلا اگر شما تعمیر پکیج انجام می دهید، به جای نوشتن ( تعمیر پکیج ) بهتر است بنویسید (بهترین تعمیرکار پکیج در تهران، نمایندگی تعمیر پکیج ) استفاده از عدد در کنار کلمه کلیدی خیلی جذاب تر از یک کلمه توصیفی است.و سعی کنید چیزی بنویسید که سایر رقیبان شما از آن قبلا استفاده نکرده باشند و منحصر باشد.

در بخش  Metadiscription این بخش به توضیحات صفحه معروف است. در نتایج سرچ در سایت های مختلف در زیر دامنه آن ها یک سری توضیحات کوتاه به رنگ سیاه دیده می شود.

در این توضیحات کوتاه که خلاصه ایی از موضوع صفحه شما می باشد باید حتما کلمه کلیدی اصلی خود را قید کنید زیرا در جذب کاربر و کلیک کردن آن بسیار تاثیرگذار است.

به عنوان یک نکته بدانید که اگر شما برای این قسمت توضیحاتی را ننوشته باشید گوگل خودش قسمتی از پاراگراف اول نوشته را در این قسمت برای کاربران نمایش می دهد.

در آخر هم سعی کنید که برای نگارش یک محتوای سئو شده حتما یک استراتژی سئو برای خود داشته باشید تا با کمک آن بتوانید نیاز های مخاطبین خود را شناسایی کرده و محتوای وب سایت خود را با قواعد و اصول سئو و بر اساس نیاز مخاطبین در وب سایت منتشر نمایید.

مقالات تخصصی سئو

مشاهده همه

تولید محتوا

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.