محبوب ترین زبان برنامه نویسی

محبوب ترین زبان برنامه نویسی

محبوب ترین زبان برنامه نویسی و بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع کار افرادی که قصد کسب درآمد در این حوزه را دارند و یا افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند را در ادامه این مطلب آموزشی به شما معرفی می کنیم.

پس اگر شما هم علاقه مند هستید که بدانید محبوب ترین زبان برنامه نویسی چیست و چه زبان های برنامه نویسی می توانند به کسب مهارت و درآمدزایی ما کمک نمایند در ادامه این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

محبوب ترین زبان برنامه نویسی چیست

محبوب ترین زبان برنامه نویسی می تواند از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد، و به عنوان مثال زبان برنامه نویسی که امروزه بتوان از آن بیشترین درآمد را کسب کرد و یا زبان برنامه نویسی که خیلی ساده بتوان آن را یاد گرفت و یا برخی از زبان های برنامه نویسی که مناسب مهاجرت هستند، مثلا کسی که قصد مهاجرت به آلمان را دارد در این کشور چه نوع زبان برنامه نویسی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و باید آن را برای شروع کار خود یاد بگیرد.

پس در نتیجه محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای هر شخصی با توجه به هدف آن شخص تعیین می شود.

و معمولا مهمترین اهدافی که افراد مختلف برای یادگیری زبان های برنامه نویسی به آن توجه زیادی دارند عبارت است از:

  • کسب درآمد
  • مهاجرت
  • سادگی
  • بهترین زبان برای شروع
  • ذائقه و علاقه مندی افراد برای یادگیری در حوزه های مختلف

با توجه به اهداف ذکر شده و آمار هایی که در کشورهای مختلف مبتنی بر محبوبیت های زبان برنامه نویسی تا به امروز یعنی در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است، محبوب ترین و بهترین زبان های برنامه نویسی را می توان در موارد زیر دسته بندی کرد:

  • پایتون
  • جاوا اسکریپت
  • جاوا
  • زبان های خانواده C
  • PHP
  • کاتلین
  • سوئیفت
  • R
  • Golang
  • متلب

هر یک از زبانهای برنامه نویسی ذکر شده در کشورهای مختلف دارای محبوبیت های متفاوتی می باشد و البته با یادگیری هریک از این زبان های برنامه نویسی قطعا یک فرد می تواند هم درآمدزایی مناسب برای خود داشته باشد و هم اگر قصد مهاجرت به کشورهای مختلف را نیز دارد داشتن تخصص در زبان های برنامه نویسی ذکر شده بسیار می تواند به وی کمک کند.

در ادامه کاربرد هر یک از زبانهای برنامه نویسی ذکر شده را مورد بررسی قرار می دهیم.

محبوب ترین زبان برنامه نویسی چیست

بررسی کاربردهای محبوب ترین زبان برنامه نویسی

در بخش زیر انواع زبان های محبوب برنامه نویسی را مورد بررسی قرار می دهیم.

زبان برنامه نویسی پایتون Python:

زبان برنامه نویسی پایتون یکی از زبان‌های بسیار محبوب و سطح بالا در بین کاربران مختلف در کشورهای جهان به حساب می‌آید و دلیل این محبوبیت هم یادگیری آسان این زبان برنامه نویسی و نزدیک بودن آن به زبان انسان است.

با توجه به کاربرد هایی که این زبان برنامه نویسی در حوزه Data Mining یا همان داده کاوی دارد، امروزه بسیاری از جوانان علاقمند و مشتاق به یادگیری این نوع زبان برنامه نویسی هستند.

پایتون یک زبان تفسیر شده، شی گرا و سطح بالا محسوب می شود.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت پایتون این است که ویرایش تست و رفع اشکال در کد نویسی در آن بسیار سریع انجام می‌شود و سرعت عمل افراد در استفاده از این زبان برنامه نویسی بالا می برد.

همانطور که گفته شد این نوع زبان برنامه نویسی برای داده کاوی، هوش مصنوعی، محاسبات علمی و همچنین توسعه وب می تواند کاربرد داشته باشد.

از جمله معروف ترین برنامه هایی که با زبان پایتون ساخته شده اند عبارتند از:

  • DropBox
  • Quora
  • Instagram
  • BitTorrent
  • Reddit
  • Yahoo Maps

ضمنا موتور جستجوی گوگل نیز در قسمت های اصلی و پایه سیستم خود و همچنین در برخی از برنامه ها و الگوریتم های هوش مصنوعی خود از زبان پایتون استفاده کرده است.

منابع آموزشی پرکاربرد برای یادگیری پایتون:

برای یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون و دیگر زبان های برنامه نویسی منابع آموزشی زیر را به شما پیشنهاد می دهیم که با کلیک بر روی لینک های درج شده در بخش زیر می توانید به این منابع آموزشی پرکاربرد مراجعه نمایید، ضمنا برای مراجعه به لینک های زیر از فیلتر شکن استفاده نمایید:

زمان برنامه نویسی جاوا اسکریپت:

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت نیز یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان به حساب می آید، این زبان برنامه نویسی در زمینه توسعه وب کاربرد دارد.

جاوا اسکریپت در کنار زبان نشانه گذاری Html و زبان CSS (جهت آشنایی بیشتر با html و css می توانید مقاله آموزشی html چیست را مطالعه نمایید.) می تواند برای ساختن یک صفحه وب به شما کمک کند.

و بیش از ۹۸ درصد وب سایت ها از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در سمت کاربر یا همان Front-end استفاده کرده اند، البته امروزه با توجه به کتابخانه های جدیدی که به این زبان برنامه نویسی اضافه شده است از این زبان در سمت سرور یا Back-End هم میتوان استفاده نمود.

از جمله مهمترین کمپانی هایی که از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت استفاده کرده‌اند می توان به مایکروسافت، پی پال، گوگل، والمارت و همچنین اوبر نیز اشاره کرد.

توجه : برای آشنایی ابتدایی با زبان جاوا اسکریپت می توانید مقاله آموزشی ساخت اسلایدر با جاوا اسکریپت را مطالعه نمایید در این مقاله به صورت آموزش تصویری شما می توانید نحوه ساختن یک اسلایدر با کمک زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در وبسایت خود را یاد بگیرید، همچنین اگر کد های جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیر فعال است و کار نمی کند برای فعال سازی آن می توانید مقاله آموزشی نصب جاوا اسکریپت را مطالعه نمایید.

زبان برنامه نویسی جاوا:

زبان برنامه نویسی جاوا نیز یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی محبوب به حساب می آید که این زبان برنامه نویسی جز زبان های ایمن و انعطاف پذیر به حساب می آید.

جالب است بدانید که سیستم عامل اندروید هم بر اساس زبان برنامه نویسی جاوا به وجود آمده است.

یعنی افرادی هم که علاقه مند به یادگیری زبان برنامه نویسی اندروید دارند و تمایل دارند که اپلیکیشن های مختلف تحت اندروید را تولید نمایند ابتدا باید زبان برنامه نویسی جاوا را برای این منظور یاد بگیرند.

البته در سال‌های اخیر کاتلین جای آن را گرفته است ولی باز هم افراد زیادی هستند که ترجیح می‌دهند برای یادگیری زبان برنامه نویسی اندروید ابتدا به سراغ جاوا بروند، چرا که از دیگر کاربردهای این زبان برنامه نویسی هم می‌خواهند در حوزه‌های دیگر استفاده نمایند.

در حالت کلی کاربرد های زبان برنامه نویسی جاوا را برای ساخت نرم افزار های تحت ویندوز، اپلیکیشن های موبایل، برای برنامه توسعه سمت وب، هوش مصنوعی، رایانش ابری و غیره می توان ذکر کرد.

یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا نسبت به دیگر زبان های برنامه نویسی کار سختی است اما حرفه ای شدن در این زبان برنامه نویسی می تواند درآمد زایی فوق العاده ای را برای شما به همراه داشته باشد.

ضمنا شرکت‌های بزرگی نظیر آمازون، ادوبی، فیلیپ کارت و اینستاگرام نیز از این زبان برنامه نویسی در ساختار خود استفاده کرده اند.

زبان های برنامه نویسی خانواده C

زبان های C++، C، سی شارپ از جمله بهترین زبان های برنامه نویسی به حساب می‌آیند که اگرچه این سه زبان با هم تفاوت هایی دارد و کاربردشان متفاوت است اما همه از ساختار زبان C پیروی می کنند.

زبان برنامه نویسی C در سال ۱۹۷۲ توسط پروفسور نیکلاس ورس ابداع شد.

زبان برنامه نویسی C برای توسعه کاربردهای سیستم عامل مورد استفاده قرار می گیرد و برای بخش های اصلی سیستم عامل های ویندوز، یونیکس و لینوکس می توان از آن استفاده کرد.

همچنین از زبان برنامه نویسی C می توان برای ساخت انواع بانک های اطلاعاتی و توسعه بسته های گرافیکی، ایجاد پردازنده‌های کلمات، ساخت برنامه هایی مانند اکسل، ورد و غیره نیز استفاده کرد.

زبان برنامه نویسی PHP

زبان برنامه نویسی PHP یکی از زبانهای سمت سرور محسوب می‌شود که برای توسعه صفحات وب می توان از آن استفاده کرد.

و در صورتی که شما علاقمند هستید با زبان های برنامه نویسی که در حوزه تحت وب کاربر دارند بیشتر آشنا شوید می توانید مقاله آموزشی معرفی زبان های برنامه نویسی تحت وب را مطالعه نمایید که در این مقاله انواع مختلف زبان های برنامه نویسی سمت وب از جمله PHP مورد بررسی قرار گرفته است.

زبان برنامه نویسی php با توجه به فضای روبه رشد بستر وب، تقاضای بسیار زیادی برای استخدام در کشورهای مختلف از جمله کشور آلمان را دارد، برای نمونه شما می توانید همین حالا در اینترنت جستجو کنید میزان درآمد شغل طراحی سایت در ایران و سایر کشور های جهان تا به اهمیت این موضوع پی ببرید.

حتی بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا که با کمک آنها می توان انواع وبسایتهای پویا را ایجاد کرد مانند وردپرس، جوملا و یا فریم ورک Magento نیز به کمک زبان برنامه نویسی php ساخته شده اند.

از جمله دیگر کاربردهای زبان برنامه نویسی php استفاده از اسکریپت های این زبان برنامه نویسی پرکاربرد برای سیستم عامل هایی مانند لینوکس، یونیکس، سولاریس، ویندوز، مک و غیره می باشد.

نکته » فریم ورک لاراول یکی از محبوب ترین فریم ورک های php محسوب می شود که به کمک آن می تواند قابلیت فنی صفحات وب تحت php را به میزان قابل توجهی افزایش داد، پیشنهاد می کنیم که با مراجعه به صفحه آموزش لاراول با قابلیت های این فریم ورک پر طرفدار بیشتر آشنا شوید.

زبان برنامه نویسی کاتلین

زبان برنامه نویسی کاتلین Kotlin یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی اندروید محسوب می شود.

کاتلین به عنوان زبان رسمی برنامه نویسی اندروید توسط کمپانی گوگل برگزیده شده است، و از آنجا که یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا برای بسیاری از افراد ممکن است دشوار باشد کاتلین روی ماشین مجازی جاوا اجرا می شود که بتواند جایگزین مناسبی برای زبان برنامه نویسی جاوا باشد.

زبان برنامه نویسی سوئیفت

زبان برنامه نویسی سوئیفت یا Swift یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در حوزه ios به حساب می‌آید که توسط شرکت اپل ارائه شده است.

از این زبان برنامه نویسی برای ساختن اپلیکیشن های کاربردی برای سیستم عامل های ios، macos ،watchos و غیره می توان استفاده کرد.

زبان برنامه نویسی R

زبان برنامه نویسی R یکی از زبانهای برنامه نویسی است که توسط مهندسین Data Mining و متخصصین حوزه آمار برای تجزیه و تحلیل داده ها در سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

زبان برنامه نویسی R یک زبان شی گرا محسوب می شود، و از جمله کمپانی های معتبری که از این زبان برنامه نویسی استفاده کرده اند می‌توان به لینکدین، گوگل و آمازون نیز اشاره کرد.

زبان برنامه نویسی Golang

زبان برنامه نویسی Golang که اصطلاحا به آن GO نیز گفته می‌شود یکی از زبانهای برنامه نویسی است که توسط کمپانی گوگل برای مدیریت زیرساخت ها استفاده شده است.

و در واقع این زبان برنامه نویسی زبان برنامه نویسی آینده محسوب می شود، و از جمله مهمترین مزایای زبان برنامه نویسی GO می توان به برنامه نویسی و توسعه ابری یا همان Cload-Native و خدمات توزیع شبکه اشاره کرد.

برای افرادی هم که در یادگیری زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی دچار مشکل هستند زبان GO زمینه ای را فراهم کرده است که بتوان زیرساخت های هوش مصنوعی و داده کاوی را راحت تر یاد گرفت.

از جمله مهمترین کمپانی های بزرگی که از زبان برنامه نویسی GO استفاده کرده‌اند کمپانی گوگل، بی بی سی، مدیوم، اوبر را می توان ذکر کرد.

زبان برنامه نویسی متلب

زبان برنامه نویسی متلب نیز در زمینه تحلیل داده ها، پردازش تصویر، ریاضیات و حسابداری کاربرد دارد.

زبان های برنامه نویسی متلب و R در زمینی تجزیه و تحلیل داده ها بسیار محبوب هستند.

همچنین یکی دیگر از مزایای بسیار خوب به زبان برنامه نویسی متلب این است که شما می‌توانید با کمک داده های آماری در این زبان برنامه نویسی انواع الگوریتم ها را توسعه دهید.

ضمنا قدرت بسیار بالای زبان برنامه نویسی متلب در زمینه پردازش تصویر نیز باعث شده است که این زبان برنامه نویسی امروزه به عنوان یکی از زبان های پرطرفدار و پردرآمد محسوب شده است، اما یادگیری آن نیاز به هوش بالا و مهارت بالا در انجام محاسبات مختلف است.

بررسی کاربردهای محبوب ترین زبان برنامه نویسی

ساده ترین زبان برنامه نویسی

در بخش قبلی محبوب ترین زبان برنامه نویسی و زبان های برنامه نویسی که در کشورهای مختلف هم دارای محبوبیت بالایی هستند و هم می توان از آنها برای کسب درآمد بالا استفاده نمود را به صورت مختصر به شما معرفی کردیم.

یکی از سوالات رایج بسیاری از افراد این است که ساده ترین زبان برنامه نویسی برای شروع کدام است.

بین زبان های برنامه نویسی ذکر شده در بخش قبلی می توان گفت که زبان پایتون یکی از زبان هایی است که می توان یادگیری آن را ساده تر نسبت به زبان های برنامه نویسی دیگر دانست.

به این دلیل که این زبان بسیار نزدیک به زبان انسان می باشد، و همانطور که اطلاع دارید در بسیاری از کشورهای توسعه یافته زبان برنامه نویسی پایتون را به عنوان یکی از زبان های برنامه نویسی پایه به دانش آموزان آموزش می دهند.

به دلیل سادگی یادگیری پایتون این موضوع باعث شده است که در بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورهای توسعه یافته پایتون بتواند اشتیاق به یادگیری زبان های برنامه نویسی را در بسیاری از کودکان و نوجوانان بالا ببرد.

و شاید بتوان گفت که پایتون بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع نیز محسوب شود، البته به یاد داشته باشید که برای یادگیری پایتون شما باید علاقه مند به یادگیری مباحث هوش مصنوعی و داده کاوی نیز باشید چون کاربرد اصلی این زبان برنامه نویسی در این حوزه ها می باشد.

ساده ترین زبان برنامه نویسی

سخت ترین زبان برنامه نویسی

شاید بتوان از نظر میزان سختی زبان برنامه نویسی اسمبلی و زبان برنامه نویسی جاوا را جز سخت ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری به حساب آورد.

البته مزیت یادگیری این دو زبان برنامه نویسی این است که اگر چه شما در زمان ابتدای یادگیری زبان هایی مانند اسمبلی که زبان صفر و یک کامپیوتر محسوب می شود نیازمند تلاش بسیار زیادی هستید، اما با یادگیری این زبان در واقع شما Base برنامه نویسی را به صورت کامل یاد گرفته اید و بعد از آن یادگیری سایر زبان های برنامه نویسی برای شما مثل آب خوردن است.

سخت ترین زبان برنامه نویسی

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

امروزه یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث شده است بسیاری از جوان ها و نوجوان ها به دنبال یادگیری زبان های مختلف برنامه نویسی هستند بحث مهاجرت می باشد.

و شرایط موجود در کشور ما نیز این موضوع را تشدید کرده است که یادگیری کامل و حرفه ای یک زبان برنامه نویسی بتواند برای مهاجرت به کشورهای مختلف به جوانان ما کمک نماید.

کشورهای مختلف در دنیا هر کدام با توجه به سیاست هایی که در توسعه فناوری اطلاعات خود در پیش گرفته‌اند، زبان های مختلف و پرکاربرد برنامه نویسی در هر یک از این کشورها متفاوت می باشد.

به همین دلیل ما در این بخش چند نمونه از کشور های توسعه یافته که شاید هر کسی آرزوی مهاجرت به این کشورها را داشته باشد را از نظر میزان درآمد و تخصص یک برنامه نویس در این کشور را ها از جوانب مختلف مورد بررسی قرار داده ایم.

محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به کشور استرالیا

همانطور که می‌دانید استرالیا امروز یکی از گزینه‌های مهاجرت برای جوانان ایرانی محسوب می‌شود و افرادی که علاقه‌مند به مهاجرت به کشور استرالیا هستند.

اما افراد علاقه مند به مهاجرت به این کشور باید بدانند که امروزه در استرالیا زبان برنامه نویسی ++C بازار کار بسیار خوبی دارد و اگر شما زبان برنامه نویسی ++C را به صورت حرفه ای یاد بگیری در کشور استرالیا می توانید به صورت میانگین ماهانه حدود ۹۸،۸۰۰ دلار درآمد داشته باشید.

محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به کشور آلمان

کشور آلمان هم جز کشورهای صنعتی و پیشرفته ای است که بسیاری از جوانان آرزوی مهاجرت به این کشور را دارند.

اما خوب به سادگی نمی توان به کشور آلمان مهاجرت کرد و یکی از راه‌های میانبری که شاید بتواند به افراد مختلف کمک کند تا به کشور آلمان مهاجرت نمایند این است که از طریق ویزای کاری اقدام نمایند.

برای برنامه نویسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، باید زبان های برنامه نویسی PHP و یا زبان C را بخوبی بلد باشند.

یک برنامه نویسی حرفه ای در کشور آلمان می تواند به صورت سالانه ۴۶ هزار یورو درآمد داشته باشد.

محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به کانادا

امروزه در کشور ما تا اسم کانادا میاید شاید بسیاری از افراد یاد اختلاسگران بیافتند، اما افرادی که به زبان های برنامه نویسی C، پایتون، php و زبان جاوا تسلط دارند کانادا هم می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت باشد.

البته از آنجا که کانادا به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان با کمبود نیروی کار مواجه است یادگیری سایر زبان های برنامه نویسی نیز می تواند برای مهاجرت به شما کمک کند.

و طبق آمارهای منتشر شده توسط وزارت کار کانادا یک برنامه نویس در این کشور حداقل حدود ۵۴۰۰۰ دلار و حداکثر حدود ۱۸۷۰۰۰ دلار می تواند درآمد داشته باشد.

برای مطالعه » مدت زمان یادگیری طراحی سایت

محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به کشور دانمارک

کشور دانمارک به دلیل کیفیت بالای زندگی و میزان درآمد بسیار بالا در بین همه اقشار جامعه از جمله برنامه نویسان می‌تواند مقصد مناسبی برای برنامه نویسان حرفه‌ای باشد.

مخصوصا افرادی که به زبان های برنامه نویسی پایتون و زبان برنامه نویسی C از جمله سی شارپ تسلط دارند.

در کشور دانمارک یک برنامه نویس حرفه ای می تواند درآمدی در حدود ۴۵۰۰۰۰ کرون داشته باشد.

برای مطالعه » چگونه کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنیم

محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به امریکا

با توجه به اینکه معروف ترین و قدرتمندترین کمپانی ها در حوزه IT کشور آمریکا هستند، شرکت های نظیر گوگل، مایکروسافت، اپل، IBM و غیره شرکتهای از اینکه هر برنامه ریزی آرزوی استخدام و کار کردن در این شرکت‌ها را دارد و متوسط درآمد سالیانه برنامه نویسان در آمریکا حدود ۸۵ هزار دلار است.

البته از این نکته هم نمی‌توان غافل شد که شرکت های بزرگ و معتبر در این کشور معمولا بهترین نخبگان را در کشورهای مختلف جذب می کنند و مهاجرت کردن و استخدام شدن به عنوان برنامه نویس در کمپانی های بزرگ آمریکا اصلا کار ساده ای نیست.

یادگیری زبان های برنامه نویسی جاوا اسکریپت، پایتون، سی، جاوا و زبان برنامه نویسی GO می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت به این کشور باشد.

برای مطالعه » برنامه نویسی وب یا ویندوز

محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به انگلیس

کشور انگلستان هم برای برنامه نویسان php، جاوا، اندروید، ios، جاوا اسکریپت، sql (در مقاله آموزشی sql چیست در مورد این زبان پایگاه داده توضیح داده شده است) و برنامه نویسان سی شارپ می تواند مقصد مناسبی باشد.

یک برنامه نویس حرفه ای و کاربلد در کشور انگلستان حداقل ۳۱,۵۰۰ پوند و حداکثر ۱۰۹,۰۰۰ پوند درآمد دارد.

محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به سوئد

در کشور سوئد زبان های برنامه نویسی سمت کاربر نظیر html، css، جاوا اسکریپت، jQuery جایگاه شغلی خیلی خوبی دارند.

زبان های برنامه نویسی جاوا، ++c، سی شارپ هم در این کشور پرطرفدار هستند.

یک برنامه نویس حرفه ای در کشور سوئد می تواند حدود ۵۴۴,۰۰۰ کرون سالانه درآمد داشته باشد.

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

انواع زبان های برنامه نویسی

با توجه به تعریف زبان های های برنامه نویسی می دانیم که انواع مختلف زبان های برنامه نویسی مجموعه از رشته یا string را به کد های زبان ماشین تبدیل می کند، تا در نهایت یک دستور را به مرحله اجرا در آورد.

با تواجه به این تعریف می توان انواع زبان های برنامه نویسی را به شکل زیر دسته بندی

  • Procedural Programming
  • Functional programming languages
  • Object oriented programming languages
  • Scripting programming languages
  • Logical programming languages
  • Database programming languages
  • Data flow programming languages

برای مطالعه » برنامه نویس کیست

انواع زبان های برنامه نویسی

ترتیب یادگیری زبان های برنامه نویسی

با توجه به نوع علاقه افراد به حوزه های مختلف برنامه نویسی مثلا برنامه نویسی تحت وب و یا تحت ویندوز و غیره ترتیب یادگیری زبان های برنامه نویسی هم می تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال کسی که می خواهد برنامه نویسی سمت وب یاد بگیرد ابتدا باید به سراغ زبان html برود، و بعد از یادگیری کامل زبان های سمت کاربر، به سراغ یکی از زبان های سمت وب برود.

و بعد از آن هم می تواند فریم ورک های پرکاربردی مانند nod.js و غیره را یاد بگیرد.

برای مطالعه » برای آشنایی با فریم ورک های پرطرفدار می توانید مقاله آموزشی فریم ورک های جاوا اسکریپت و مقاله آموزشی فریم ورک های css را مطالعه نمایید.

اما اگر بخواهیم که یک نسخه کلی برای ترتیب یادگیری زبان های برنامه نویسی در نظر بگیریم به طور کلی بهتر است افرادی که می خواهند به صورت حرفه ای یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیرند از زبان پایه اسمبلی شروع کنند.

اگر چه این نسخه یک مسیر بسیار سخت و دشوار را برای شما فراهم می کند، اما در عوض پس از یادگیری زبان اسمبلی شما یه خوبی ساختار برنامه نویسی را درک می کنید و می توانید به خوبی هر نوع زبان برنامه نویسی را با توجه به علاقه خود یاد بگیرد.

با یادگیری زبان پایه اسمبلی درواقع پایه شما در یادگیری مفهوم برنامه نویسی تقویت می شود.

برای مطالعه » برنامه نویس Full Stack کیست

ترتیب یادگیری زبان های برنامه نویسی

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.