دسته بندی در وردپرس

دسته بندی در وردپرس

زمانی که یک محتوا را می‌ نویسید و آماده انتشار می کنید، می بایست در بخش دسته بندی، ژانر و موضوع محتوای خود را انتخاب و مشخص کنید.

هر نوشته ای که داخل سایت وردپرسی قرار می گیرد باید حداقل یک موضوع داشته باشد و اگر خودتان یک دسته بندی برای آن انتخاب نکنید، به صورت پیش فرض در یک گروه « دسته بندی نشده » قرار می گیرد.

در ادامه این مقاله، توضیحات کاملی را درباره افزونه دسته بندی مطالب در وردپرس به شما ارائه خواهیم داد.

برای مطالعه » شرکت طراحی سایت در تهران

کاربرد مهم دسته در وردپرس چیست؟

کاربرد اصلی ایجاد دسته بندی در وردپرس، سازماندهی نوشته های یک سایت است. همان طور که گفته شد، هر نوشته حداقل باید یک دسته بندی داشته باشد و به کمک این افزونه می‌ توانیم یک سایت منظم و ساماندهی شده داشته باشیم.

قطعا همه محتواهایی که در یک سایت منتشر می شوند درباره تنها یک موضوع نیستند. اگرچه، ممکن است تمام مقاله ها با محوریتی یکسان باشند اما به هر حال، دسته بندی های مختلفی دارند و هر یک به یک بخش از کسب و کار اشاره می کنند.

برای مطالعه » قوانین سایت

ایجاد دسته بندی در وردپرس، دو مزیت بزرگ دارد:‌

  • ساخت دسته بندی در وردپرس یک شیوه برای مدیریت و سامان دادن به محتواهای سایت های بزرگ و متوسط است.
  • ساختار قرار دادن مطال منظم می گردد. یعنی کاربران می توانند راحت تر از سایت استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه » خرید بهترین افزونه ثبت نام کاربران وردپرس

تغییر دسته بندی ها در وردپرس

تغییر دسته بندی ها در وردپرس

برای دسته بندی کردن مقالات و یا تغییر دسته بندی ها در وردپرس در ویرایشگر گوتنبرگ، باید در صفحه ویرایش مقاله و در زبانه سند، بخش دسته ها را پیدا کرده و از میان دسته ها، دسته مورد نظر خود را انتخاب کنید.

صرفا هنگام تغییر دسته بندی ها، باید تیک دسته بندی قبلی که برای مقاله انتخاب شده بود را بردارید و آن را با موضوع جدید جایگزین نمایید.

برای تغییر نام category در وردپرس، باید وارد صفحه مدیریت دسته ها در وردپرس شوید و روی قسمت ویرایش دسته بندی کلیک کنید.

به یاد داشته باشید که تغییر نامک دسته بندی و یا حذف یک دسته که تعدادی از مقالات را شامل می شود، می تواند باعث ارور ۴۰۴ شود.

پیشنهاد ویژه » خرید سایت با تخفیف ویژه

تنظیمات دسته بندی در وردپرس

برای اضافه کردن دسته بندی در وردپرس، باید وارد پیشخوان خود شده و سپس از منوی « نوشته ها » بخش دسته ها را انتخاب کنید. پس از کلیک روی دسته ها، یک صفحه برای شما باز می شود که دارای دو بخش است که یکی مربوط به اضافه کردن دسته تازه و دیگری مربوط به لیست دسته های قبلی سایت است که می توانید بین آن ها انتخاب نمایید.

برای مطالعه » وردپرس چیست

برای ساخت دسته جدید در وردپرس، باید چند فیلد را تکمیل کنید که سه مورد از آن ها اجباری و آخری، اختیاری است.

  • نام دسته بندی: نام دسته بندی که می خواهید کاربران ببینند در این قسمت نوشته می شود.
  • نامک: این فیلد برای تعیین پیوند یکتا است و در صفحه بایگانی کاربرد دارد. بهتر است این نامک مانند ساختار پیوند یکتای سایت تعیین شود.
  • دسته مادر: این فیلد در ایجاد زیردسته در وردپرس کاربرد دارد.
  • توضیحات: در این قسمت می توانید توضیحات اضافی مربوط به دسته را وارد کنید که البته نمایش یا عدم نمایش آن بستگی به قالب سایت شما دارد.

برای مطالعه » طراح وب کیست ؟

تفاوت دسته بندی و تگ در وردپرس

تفاوت تگ و دسته بندی در وردپرس

تفاوت تگ و دسته بندی بیش تر در نحوه استفاده کاربران از آن ها مشخص می شود. تگ، چند کلمه است که داخل محتوای نوشته شده به کار رفته است و در واقع، با کمک تگ ها می توان تمام مقالاتی که از کلمه برچسب در آن ها به کار رفته است را پیدا کرد. اما دسته بندی، ژانر و موضوع مقالات را مشخص می کند و با کلیک کردن روی آن ها می توانید تمام مقالاتی که با یک محوریت هستند را پیدا کنید.

در مقاله برچسب در وردپرس بیش تر در این باره بخوانید.

تبدیل دسته بندی به برچسب

با کمک یک ابزار می توانید دسته بندی را به برچسب تبدیل کنید. این قابلیت، بیش تر مناسب زمانی است که شما متوجه می شوید که شاید به کار بردن یک کلمه در دسته بندی ها درست نباشد اما اهمیت کلمه این طور ایجاب می کند که از آن به عنوان برچسب استفاده نمایید.

پیشنهاد ویژه » طراحی سایت ارزان با تخفیفات ویژه

همان طور که در مقاله آموزش گذاشتن نوشته در وردپرس نیز گفته شد، انتخاب کلمه های مناسب برای برچسب، اهمیت بسیار زیادی دارد و از این رو یک ابزار مجزا برای تبدیل دسته بندی به برچسب در نظر گرفته شده است. این ابزار با نام « برگردان دسته به برچسب » در صفحه وردپرسی دیده می شود که با کلیک کردن روی آن می توانید دسته بندی را به برچسب تبدیل کنید.

پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه این مقاله برای کسب اطلاعات بیش تر مقاله های افزونه چیست و آموزش نصب افزونه را نیز مطالعه فرمایید.

کاربرد دسته بندی در ودرپرس چیست؟

افزودن دسته بندی به محتواهای شما باعث می شود سایت حالتی منظم داشته باشد.

تفاوت اصلی تگ و دسته بندی در چیست؟

تفاوت کاربرد تگ و دسته بندی را نحوه استفاده کاربران تعیین می کند.

تگ چیست؟

با افزودن برچسب به برگه در وردپرس، پست مورد نظر به بایگانی برچسب افزوده شده، اضافه می شود. در حقیقت، یک صفحه بایگانی تازه باز می شود که همه مقالات یا محصولاتی که آن برچسب را دارا هستند در آن قرار می گیرند. زمانی که کاربران سایت شما روی برچسب کلیک کنند، در یک لیست تمام پست های حاوی آن برچسب را مشاهده خواهند کرد.

مقالات تخصصی سئو

مشاهده همه

تولید محتوا

مشاهده همه

آموزش

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.