آموزش Disavow کردن بک لینک

آموزش Disavow کردن بک لینک

آموزش Disavow کردن بک لینک های اسپم را در این مقاله قصد داریم که به شما آموزش دهیم، در صورتی که شما بر روی سئو و بهینه سازی یک وب سایت کار می کنید، و قصد دارید صفحات مختلف وب سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه نمایید، احتمالا گاهی اوقات به این مشکل برخورد کرده اید که برخی سایت های رقیب برای شما بک لینک های اسپم را تولید کرده اند که این موضوع به وب سایت شما آسیب زده است.

یا این که خودتان به دلیل نداشتن دانش کافی در حوزه بک لینک سازی از وب سایت های غیر معتبر بک لینک دریافت کرده اید، و در حال حاضر قصد دارید این لینک های اسپم را از بین ببرید.

در ادامه مقاله آموزش Disavow کردن بک لینک با ارائه یک ویدئوی جامع و همچنین توضیحات تکمیلی در ادامه مطلب نحوه Disavow کردن بک لینک های اسپم را به شما توضیح می دهیم.

نکته مهم » بعد از مشاهده فیلم آموزشی برای حذف کردن لینک های اسپم باید به لینک زیر مراجعه نمایید.

Disavow Links

فیلم آموزش Disavow کردن بک لینک های اسپم

Disavow کردن بک لینک چیست

در ویدئوی آموزشی درج شده در بخش قبلی شما نحوه Disavow کردن و یا از بین بردن لینک های مخرب یا اصلاحا لینک های اسپم آشنا شدید.

حالا در این بخش می خواهیم بررسی نماییم که لینک های اسپم یا مخرب چه نوع لینک هایی هستند و چگونه می توانند به سایت ما آسیب بزنند؟(قبل از پاسخ به این سئوال شما می توانید مقاله آموزشی بک لینک چیست را مطالعه نمایید تا ابتدا با مفهوم بک لینک به طور کامل آشنا شوید.)

توجه » قبل از پاسخ به سئوال بالا بد نیست با تعریف بک لینک اسپم هم آشنا شویم:

تعریف بک لینک اسپم » به طور کلی وب سایت هایی که اسپم اسکور (Spam score) بسیار بالایی دارند، ما اگر از این وب سایت های مخرب بک لینک دریافت نماییم، از نظر گوگل این نوع لینک ها اسپم محسوب می شوند، و یا این که به صورت غیر طبیعی ما از برخی سایت ها حجم زیادی از بک لینک را دریافت نماییم، از نظر گوگل این لینک ها نیز لینک اسپم در نظر گرفته می شود.

نکته 1 » برای جلوگیری از ایجاد بک لینک های اسپم برای سایت پیشنهاد می کنیم که مقاله آموزشی چگونه بک لینک رایگان بگیریم را مطالعه کنید، در این مقاله وب سایت های معتبر و قدرتمند به شما معرفی شده است که از آن ها بک لینک دریافت کنید، ضمن این که نحوه بک لینک سازی اصولی و استاندارد نیز در این مقاله آموزش داده شده است.

نکته 2 » با مراجعه به سرچ کنسول وب سایت، همانند تصویر زیر شما می توانید لیست کامل بک لینک های سایت خود را

مشاهده نمایید، که با بررسی دامین اتوریتی و اسپم اسکور این سایت ها اگر تشخیص دادید این لینک ها اسپم و مخرب هستند با توجه به آموزش ارائه شده در ابتدای مقاله این لینک ها را Disavow کنید.

چک کردن لیست بک لینک های سایت

قطعا شما به عنوان یک سئو کار باید با الگوریتم های گوگل آشنا باشید، و می دانید که گوگل به بهره گیری از الگوریتم پنگوئن با لینک های اسپم و مخرب مقابله می کند، و سایت هایی که در ساختار وب سایت خود از لینک های اسپم استفاده می کنند توسط الگوریتم پنگوئن جریمه خواهند شد.

پس در نتیجه ما وقتی صفحات وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی (SEO) می کنیم، باید از قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو پیروی نماییم.

یکی از این قوانین بسیار مهم و ضروری که مربوط به بحث سئو خارجی وب سایت است و این قانون توسط الگوریتم پنگوئن به صورت جدی بررسی می شود، جلوگیری از ایجاد بک لینک های اسپم برای وب سایت است.

به خصوص وقتی که بودجه خزش (میزان خزیدن ربات های گوگل در صفحات مختلف وب سایت) افزایش پیدا می کند، در این این صورت مشاهده تعداد زیادی لینک اسپم در صفحات وب سایت امتیاز سئو صفحات را کاهش می دهد.

پس در صورتی که در سرچ کنسول وب سایت و بخش مربوط به Links » Top linking sites شما لینک های اسپم و مخرب را مشاهده کرید، باید اقدام به Disavow کردن این لینک های مخرب نمایید.

Disavow کردن بک لینک چیست

مراحل انجام Disavow کردن بک لینک

قبل از انجام Disavow کردن لینک های اسپم و مخرب، ابتدا در وب سایت websiteseochecker.com بررسی نمایید که آیا وب سایت هایی که از آن ها بک لینک دریافت نموده اید آیا مخرب هستند یا خیر؟ (که بررسی این موضوع در فیلم آموزشی ابتدای مقاله توضیح داده شد.)

بعد از این که مطمئن شدید که این لینک ها برای سایت شما مخرب هستند طبق مراحل زیر اقدام به Disavow کردن آن ها نمایید، ضمنا خود گوگل توصیه می کند در موارد زیر شما اقدام به انجام این کار نمایید، که این توصیه گوگل را نیز حتما جدی بگیرید:

  1. مطمئن شوید که تعداد قابل توجهی از لینک های اسپم، مخرب و بی کیفیت برای سایت شما تولید شده است
  2. مطمئن شوید که یکسری وب سایت های رقیب، برای سایت شما لینک های اسپم و مخرب را تولید کرده اند

پس از اطمینان از این موارد اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تهیه لیست بک لینک های مخرب
  • معرفی لینک های مخرب به گوگل

تهیه لیست بک لینک های مخرب که پیش تر توضیح داده شد که باید با مراجعه به سرچ کنسول و بخش Links » Top linking sites انجام شود. (نکته » در صفحه فیلم آموزش سرچ کنسول این مورد به صورت کامل توضیح داده شده است.)

معرفی لینک های مخرب به گوگل هم باید با رعایت قواعد زیر انجام شود:

  • همانند دستورات بخش زیر هر URL و دامین در یک سطر، نمی توان یک مسیر را کلا Disavow کرد.
  • قبل از دامنه و یا ساب دامنه شما باید مقدار Domain: را قرار دهید، به عنوان مثال » domain:name.com
  • دستورات باید در فایلی متنی با پسوند txt و با یونیکد utf-8 نوشته شود، و در سایت Disavow links آپلود شود.
  • در صورتی که می خواستید در فایل متنی از توضیحات استفاده نمایید، قبل از ارائه توضیحات از کاراکتر # استفاده نمایید.

در آخر دستور Disavow کردن بک لینک های مخرب و اسپم در فایل متنی به شکل زیر نوشته می شود:

The link to this website should be removed#

domain:name.com

در نهایت به وب سایت Disavow links مراجعه می کنید، که لینک دسترسی به آن در ابتدای مقاله گذاشته شد.

از بخش : Select a property to view its status or to upload a new list of disavowed links سایت خود را انتخاب می کنید.

سپس بر روی دکمه upload disavow list کلیک کرده و فایل خود را بارگذاری می کنید.

بعد از بارگذاری فایل هم درخواست شما ثبت خواهد شد، و گوگل پیغام ثبت درخواست را به شما می دهد.

توجه » بعد از گذشت چند ساعت گوگل ایمیلی را برای شما ارسال می کند که جزییات Disavow کردن فایل بک های بک لینک در آن شرح داده شده است، معمولا هم چند روز زمان می برد که لینک سایت های اسپم از کنسول وب سایت شما حذف شود.

برای مطالعه » آشنایی با بخش ارگانیک سرچ یا جستجوی ارگانیک و بهبود وضعیت سئو سایت برای صفحه نتایج گوگل

مراحل انجام Disavow کردن بک لینک

آیا باید بک لینک‌ها را Disavow کنیم؟

جواب این سئوال را که خود گوگل به ما داده است که در بخش قبلی به آن پرداخته شد، که اگر احساس کردیم سایت های رقیب یکسری لینک های اسپم را برای سایت ما تولید کرده اند، و یا این که خودمان به اشتباه برخی بک لینک های اسپم را تولید کردیم قطعا نیاز دارین این لینک های مخرب را Disavow نماییم.

بک لینک هایی که سایت های رقیب برای وب سایت ما تولید می کنند که تکلیفشان مشخص است، چرا که سایت های رقیب این کار را صرفا جهت ضربه زدن به سایت ما انجام می دهند.

اما برای خودمان به اشتباه تعداد زیادی لینک اسپم را برای سایت ایجاد نکنیم، نیاز است که آموزش سئو را به صورت حرفه ای یاد بگیریم، که با داشتن یک استراتژی مناسب از ایجاد مشکلاتی مثل بوجود آمدن لینک های اسپم و مخرب در وب سایت جلوگیری نماییم.

ضمن آموزش های تخصصی در زمینه سئو و بهینه سازی صفحت، می توانید در وب سایت های وردپرسی از افزونه های کاربردی مانند یواست استفاده نماییم، ( برای آشنایی با این افزونه پرکاربرد فیلم آموزش افزونه Yoast SEO به صورت کامل این پلاگین کاربردی را به شما توضیح داده است.)

یادگیری یواست می تواند کمک زیادی در بحث سئو و بهینه سازی صفحات به شما نماید، همچنین امکاناتی نظیر درج عنوان سئو یا همان تگ تایتل برای صفحات مختلف، امکان درج توضیحات متا و یا متادیسکریپشن از جمله قابلیت های افزونه یواست می باشد.

مقالات تخصصی سئو

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. اسم دامنه منم اینه
    mehr70.ir

  2. سلام مهندس من رفتم تو سرچ کنسول برای دیسوو کردن بک لینکای دامنه ام منتها وقتی گزینه لینک یا همون پیوندهارو زدم هیچی نبود خالی بودش پس مهندس چجوری اسپم گرفته 83 درصد اسپم داره
    میشه بهم توضیح بدید چجوری متوجه بشم ممنون.

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.