کارشناس تولید محتوا کیست

استخدام تولید محتوا

تولید محتوا امروزه یکی از آسان ترین و در عین حال پر درآمد ترین راه برای کسب درآمد شده است! از آنجا که به دلیل شرایط کرونا و محدودیت های کسب و کار، اینترنت و فضای مجازی بیشترین افراد را در خود جای داده است یادگیری تولید محتوا نقش بسزایی در افزایش درآمد شما خواهد داشت، به همین دلیل استخدام تولید محتوا یکی از پر جستجو ترین سرچ ها در گوگل شده است!

استخدام تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا

قبل از شروع شرایط استخدام تولید محتوا و سفارش تولید محتوا بهتر است کمی درباره کارشناس تولید محتوا و فرد نویسنده بیشتر بدانیم.

کارشناس تولید محتوا کسی می باشد که بتواند در زمینه های مختلف از جمله مطالب پزشکی، آرایشی و … محتوا تولید کند. حال ممکن است از خود بپرسید : چگونه کارشناس تولید محتوا شویم ؟ برای پاسخ این سوال باید به شما عزیزان بگوییم برای اینکه بتوانید یک کارشناس تولید محتوا شوید ابتدا باید سطح اطلاعات خود را در زمینه های مختلف افزایش دهید.

تولید محتوا چیست ؟” ما برای خاص بودن محتوای شما تا اعماق فضا نیز نفوذ خواهیم کرد !

چگونه کارشناس تولید محتوا شویم

برای اینکه بتوانید یک کارشناس تولید محتوا شوید و در بخش استخدام تولید محتوا به دنبال کار بگردید در این قسمت چند راه کار و ترفند برای شما عزیزان قرار داده ایم :

تولید محتوا با استفاده از مطالعات شخصی : شما میتوانید دانسته های خود را در قالب یک محتوا درآورده و ان را ویراستاری کنید! بله شما می توانید با درنظر گرفتن وقایع و شواهد به آسانی با بهره گیری از دانسته های خود یک محتوای خاص و یونیک را تولید کرده و منتشر کنید.

محتواسازان موفق می دانند که موفقیت آنها نه تنها به دلیل اشتیاق آنها بلکه به خاطر کسانی است که به آنها آموخته، به آنها الهام بخشیده و آنها را به روشهای مختلف به فکر فرو برده اند می باشد.

این یکی از راه های بزرگ شدن تولیدکنندگان محتوا به تولیدکنندگان محتوای موفق است. کارشناس تولید محتوا موفق اینکه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد را پذیرفته و برای روش های جدید تفکر آماده است. برای تبدیل شده به یک کارشناس تولید محتوا موفق وقت آن است که به عقاید دیگران گوش فرا دهید و آنها را در کنار ایده های خود مورد توجه قرار دهید.

در مقاله محتوای یونیک چیست به طور کامل نحوه نوشتن یک محتوای خاص را برای شما عزیزان قرار داده ایم پیشنهاد میکنیم حتما این مقاله را بخوانید !

با استفاده از فرصت های بی شماری که برای انجام این کار دارید عادت به یادگیری و مطالعه را پیدا کنید، پس از انجام این کار می توانید به راحتی تبدیل به یک کارشناس تولید محتوا شوید و به دنبال سایت ها و شرکت های استخدام تولید محتوا بروید. اگر یک برون گرا هستید شبکه سازی اجتماعی می تواندبرای شما بسیار مفید باشد، بنابراین کار خود را راحت تر کنید و همفکری و پرسش از همکاران و مخاطبین خود را شروع کنید.

ویژگی های کارشناس تولید محتوا

ویژگی های کارشناس تولید محتوا

  1. هر روز اخبار مربوط به صنعت خود را بخوانید.
    ایجاد محتوای عالی که واقعاً مورد توجه مخاطبان شما قرار می گیرد مستلزم آن است که بدانید در صنعت شما چه می گذرد. و بهترین تولیدکنندگان محتوا اینترنت را برای اخبار و روندهای صنعتی نه فقط خواندن، بلکه پیدا کردن جواب سوالشان جستجو می کنند. این امر آنها را به خوبی با زمینه آنچه را که به طور تاریخی در صنعت مورد نظرشان اتفاق افتاده است تنظیم می کند و چگونگی شکل گیری ذهنیت مخاطب را به شما نمایش می دهد.

عادت به خواندن کنید همچنین از چند نفر از همکاران خود بپرسید که این روزها چه می خوانند و این کار را دنبال کنید. کشف کنید که شخص خریدار شما چه زمانی را به صورت آنلاین می گذراند و آن وبلاگ ها را نیز گیر بیاورید. همینطور به سراغ علایق مخاطبین خود بروید و آنها را به لیست خود اضافه کنید.

  1. به طور منظم بنویسید.
    اگر میخواهید بدانید چگونه کارشناس تولید محتوا شویم همیشه به یاد داشته باشید اگر از چیزی استفاده نکنید آن را گم می کنید. محتواسازان موفق اهمیت انعطاف پذیری مداوم عضلات نوشتاری خود را درک می کنند. انجام این کار به آنها کمک می کند از طریق ایده هایی که ممکن است در ذهنشان به هم ریخته باشد، کار کنند و قطعاتی را که بعداً می توانند به ایده های کاملاً واقعی تبدیل شوند شناسایی کنند. نویسندگان موفق و کارشناس تولید محتوا همیشه از نوشتن الهام نمی گیرند اما آنها می دانند که چیزی الهام بخش از نوشتن آنها ناشی می شود.

به صورت مداوم و به طور روزمره بنویسید و به نوشتن عشق بورزید! نمی گویم شما باید روزانه مقاله ای یونیک و 1500 کلمه ای درباره موضوعی مرتبط با صنعت بنویسید. در عوض، من در مورد اختصاص 10 یا 15 دقیقه برای یادداشت کردن برخی از افکار و ایده ها صحبت می کنم. بفهمید که ذهن شما چه زمانی روشن تر است! برای اکثر مردم بعد از یک فنجان قهوه ذهنشان باز میشود و شروع به نوشتن میکنند.

  1. خواسته های مخاطبان صنعت خود را مطالعه کنید.
    یکی از سخت ترین قرص هایی که می توانید به عنوان یک محتوا نویس حرفه ای و خلاق بلعید این است که در مقابل مخاطب خود هستید و نیازهای آن مخاطب می تواند خلاقیت شما را فرو بکشد.

اگر مخاطبان خود را به اندازه کافی عمیق مطالعه کنید علایق و فرصت های خلاقانه ای را پیدا خواهید کرد که بدون آنها نمی توانستید پیدا کنید.

یک کارشناس تولید محتوا به صورت مداوم منابع معتبر برای تولید محتوا را مطالعه می کند تا سطح علمی خود را در این حوزه به صورت مداوم ارتقا دهد.

ویژگی های کارشناس تولید محتوا
ویژگی های کارشناس تولید محتوا

راز یک کارشناس تولید محتوا موفق: کارشناسان تولید محتوا مخاطبان خود را از داخل و خارج می شناسند و خوانندگان و بینندگان خود را بررسی میکنند. آنها چه چیزی می خواهند که شما هنوز به آنها ننداده اید؟ آنها چه مشکلاتی دارند که می توانید برای آنها حل کنید؟ در اینجا برخی دیگر از ویژگی های مخاطبان شما وجود دارد که می توانید برای خود یا کارفرمای خود شناسایی کنید:

سن
جنسیت
محل
سایز خانواده
عنوان شغلی
حقوق

  1. صدای خود را به صورت پادکست منتشر کنید.
    اگر به دنبال استخدام تولید محتوا و سفارش تولید محتوا هستید باید بدانید شما تنها سازنده محتوا در صنعت خود نیستید و رقیب های زیادی دارید. این بدان معناست که شما تنها کسی نیستید که صنعت شما از مشاوره، مشاهدات و تفکراتی برخوردار است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا از سایر تولیدکنندگان محتوا در حوزه فعالیت خود متمایز شوید به عنوان مثال: ایجاد تنوع در یک رسانه محتوای جدید و تبلیغ محتوای خود در کانال های مختلف و به طور طبیعی کسب تجربه و اعتماد اما حتی در این صورت نیز تولیدکنندگان محتوا که برای جلب توجه با آنها رقابت می کنید همان کار را انجام می دهند.

آنچه شما می توانید به محتوای خود بیاورید که هیچ کس دیگری نمی تواند صدای شخصی خود شما است.

خوانندگان برای کسب اطلاعات روی محتوای شما کلیک می کنند اما اگر بخواهید آن ها را در صفحه خود نگه دارید باید پیشنهادات و عقاید شخصیت نویسنده را نیز در میان بگذارید.

به عنوان مثال درباره امنیت سایبری می نویسید؟ فقط در مورد بدافزارهای امروزی بصیرت تازه ارائه ندهید قیاس و داستان های شخصی درباره نقض داده ها را ارائه دهید که بینش شما را توجیه می کند و فقط شما می توانید ارائه دهید.

برندی که برای آن می نویسید ممکن است شما را از نظر نظرات یا محتوای بیش از حد غیررسمی محدود کند اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از منظر منحصر به فردی که به شما الهام بخشیده است در ابتدا وارد این تجارت شوید.

یاد بگیرید که چگونه دستورالعمل های محتوای کارفرمای خود را با خلاقیت خود ترکیب کنید و در طولانی مدت به یک خالق محتوای بسیار با ارزش تر تبدیل خواهید شد!

توجه » یکی از ویژگی های مهم یک کارشناس تولید محتوا داشتن یک استراتژی محتوا به صورت هدفمند و با توجه به نیازها و خاسته های مخاطبین هدف می باشد.

سفارش تولید محتوا
سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا

برای گرفتن سفارش تولید محتوا و استخدام تولید محتوا و شروع کسب درآمد به عنوان نویسنده و محتوا نویس باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

محتوای دیگران را تصحیح کنید (در صورت منطقی بودن).
این روزها افرادی که محتوا را تدوین می کنند کم نیست در واقع هر کسی در اینترنت می تواند محتوای شخص دیگری را گرفته و دوباره آن را بازنویس کند و آن را در فیس بوک و یا اینستاگرام به اشتراک بگذارد و تولید محتوای اینستاگرام انجام دهد.

اما محتواسازان موفق و کارشناس تولید محتوا می دانند که این کافی نیست اخبار مربوط به صنعت را بخوانید و آنها را برای طرفداران و دنبال کنندگان خود بازگو کنید.

گای کاوازاکی، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز می گوید: “شما باید در تولید محتوای خود، خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید و واقعاً با جوامع خود تعامل داشته باشید.” اشتراک مطالب کافی نیست چرا که تعامل با محتوایی که اکنون به اشتراک می گذارید چیزی است که آن را برای شما منحصر به فرد کرده است.

عادت کنید وقتی مطالب ارزشمندی برای افزودن به محتوا آماده کنید. امروزه که به طور منظم اینترنت را برای اخبار جدید دنیا جستجو می کنید احتمالاً دانش بیشتری از آنچه تصور می کردید در اختیارتان قرار گرفته است. بنابراین اعتماد به نفس داشته باشید و هنگام به اشتراک گذاشتن مطالب دیگران، اطلاعات اضافی، مفید یا حتی یک فکر یا نظر را به خوانندگان خود ارائه دهید.

ترفند های  تولید محتوا
ترفند های تولید محتوا

ترفند های تولید محتوا

برای دانستن چگونه کارشناس تولید محتوا شویم باید بدانید که اینترنت یک فضای بزرگی ست در واقع به راحتی می توان گفت به قدری بزرگ است که محتوای شما توسط مخاطب خود به خودی خود کشف شود. در سال 2018 ، 61٪ از متخصصان و کارشناسان تولید محتوا اظهار داشتند که بررسی علایق مخاطبین سرنخ اصلی چالش بازاریابی آنها است.

فقط به این دلیل که مطالب را بصورت آنلاین منتشر می کنید به این معنی نیست که از بینش شایسته خود بازدید می کنید. برای کشف محتوای خود ابتدا باید بر روی یک شاخص عملکرد اصلی (KPI) تمرکز کرده و محتوای خود را برای آن بهینه کنید.

KPI معیار خاصی است که شما برای سنجش میزان عملکرد محتوای خود بر خلاف انتظارات انتخاب کرده اید. KPI مدرن شامل:

ترافیک شبکه های اجتماعی تعداد بازدیدکنندگانی که از یک پست در شبکه های اجتماعی به محتوای شما می آیند می باشد.
ترافیک مستقیم تعداد بازدیدکنندگانی که با وارد کردن مستقیم URL وب سایت خود در نوار آدرس مرورگر خود به محتوای شما می آیند می باشد همینطور ترافیک ارگانیک تعداد بازدیدکنندگانی که از پیوند نتیجه موتور جستجو به محتوای شما می آیند است.

اگر به عنوان مثال شما یا کارفرمای خود مرکز بر روی ترافیک ارگانیک دارید بهتر است الگوریتم جستجوی Google را مطالعه کنید تا از نحوه رتبه بندی محتوا مطلع شوید.

سپس محتوای خود را بهینه کنید تا تحت KPI ترافیک ارگانیک عملکرد خوبی داشته باشد همینطور در نظر بگیرید که هرچه دانش بیشتری در مورد KPI در اختیار سازندگان محتوا داشته باشید به عنوان بازاریاب نیز موفق خواهید بود.

شرکت تولید محتوا
شرکت تولید محتوا

شرکت های تولید محتوا

شرکت تولید محتوا یک شرکتی می باشد که تمامی این وظایف را بر عهده میگیرد!

تولید محتوا یک سیستم است نه یک هدف. شرکت تولید محتوا یک سیستم برای ایجاد اطلاعات برای مخاطبان مشخصی می باشد که شامل کار کردن با افرادی است که می خواهید با آنها صحبت کنید . به همین ترتیب ، استراتژی محتوای شما باید همیشه سیستم تولید محتوای شما را هدایت کند.

اهداف مشترک برای یک سیستم تولید محتوا ایجاد آگاهی، هدایت و فروش است. نوع محتوایی که تولید می کنید باید یکی از این اهداف مورد نظرتان را برآورده کند این اهداف میتواند فروش و غیره باشد.

نوع محتوایی که تولید می کنید نحوه تولید آن را تعیین می کند یعنی شما می توانید محتوا را با توجه به قالب آن مانند یک وبلاگ، یک مقاله، یا یک ویدیو. تعریف کنید اما بهتر است که محتوا را با اقدامی که می خواهید مخاطب شما بعد از مصرف آن انجام دهد تعریف کنید. اگر محتوا را با توجه به نتایج آن تعریف کنید اندازه گیری و درک اینکه آیا برای شما مفید است بسیار ساده تر می شود.

در این قسمت انواع مختلفی از محتوا را شرح داده و به شرح زیر توضیح خواهیم داد:

  • اهداف تولید محتوا
  • نقش های مورد نیاز برای تولید محتوا
  • قالب های تولید محتوا
  • برنامه های تولید محتوا
  • و روشهای حل مشکلاتی که هنگام تولید محتوا با آنها روبرو هستید.
انواع تولید محتوا
انواع تولید محتوا

انواع تولید محتوا

برای استخدام تولید محتوا باید بدانید که سه نوع محتوای اصلی وجود دارد و به ترتیب عبارتند از: محتوای سنگ بنای اصلی، محتوای دروازه دار و محتوای در حال تکامل!

محتوای سنگ بنای اصلی محتوایی است که سعی دارد یک موضوع واحد را به روشی مشخص پوشش دهد. هدف از محتوای سنگ بنای اغلب رهبری فکر شما برای مخاطبین است و شما آن را تولید می کنید تا اقتدار خود را با مخاطبان خود برقرار کنید.

محتوای Gated محتوایی است که می تواند با چیزی مبادله شود (مانند اطلاعات تماس). شما برای برقراری ارتباط با مخاطبان محتوای دروازه دار تولید می کنید.

تکامل محتوا جریانی از محتوای منظم تولید شده است. ممکن است به شکل مجموعه ای از پست های وبلاگ، یا گزارش های خبری منظم، یا قسمت های منظم یک برنامه باشد. شما برای ایجاد آگاهی از مخاطبان مورد نظر خود محتوای در حال تکامل تولید می کنید.

چه مقدار از هر نوع محتوا را باید تولید کنید؟
چه مقدار از هر نوع محتوا را باید تولید کنید؟

چه مقدار از هر نوع محتوا را باید تولید کنید؟
مقدار واقعی محتوای مورد نیاز شما برای تولید از یک شرکت به شرکت دیگر و یک صنعت به صنعت دیگر متفاوت است. پاسخ کوتاه به این سوال این است که بگویید شما فقط باید حداقل محتوای مورد نیاز خود را برای رسیدن به نتایج دلخواه تولید کنید اما این برای بسیاری از مردم کافی و راضی کننده نیست.

ممکن است راحت تر باشد که فکر کنید چه مقدار محتوا برای هر نوع محتوا تولید کنید و این را هم در نظر بگیرید که محتوای سنگ بنای شما باید متفکرانه و معتبر باشد بنابراین تولید آن ممکن است برای شما طولانی شود.

در نتیجه، شما سعی نمی کنید مقدار زیادی از آن را تولید کنید زیرا باعث کاهش منابع شما می شود. از نظر ماهیت محتوای سنگ بنا بیشترین منابع را از هر نوع محتوایی می طلبد که این منابع ممکن است با زمان یا دانش زیادی همراه باشد.

تکامل محتوا به تولید منظم نیاز دارد و باید به طور مداوم ایجاد شود، هدف از تکامل محتوا ایجاد آگاهی برای مخاطب است و شما باید قبل از استخدام تولید محتوا این کار را با ایجاد و توزیع محتوای جدید به طور منظم انجام دهید. اگر مخاطبان بالقوه شما آگاه باشند که شما چنین کاری انجام می دهید ممکن است کنجکاو شوند که در مورد شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

هدف تولید محتوا
هدف تولید محتوا

هدف تولید محتوا

هدف از بازاریابی محتوا ایجاد مخاطب و ترغیب آنها برای خرید چیزی است اما هدف از تولید محتوا بسیار متفاوت تر است!

هدف از تولید محتوا برقراری ارتباط با یک مخاطب است، این نوع تولید محتوا هنوز برای تعداد زیادی از مخاطبان توزیع می شود و به علایق، مشکلات و امیدهای هر فرد در آن می پردازد.

درک این نکته اساسی تفاوت زیادی در اثربخشی محتوای شما ایجاد می کند، اگر هدف از این تولید محتوا تحریک برخی از اقدامات توسط یک شخص باشد باید مخاطب شخصی باشد این تفاوت بین صحبت کردن با کسی و صحبت کردن درباره او است.

شخصی که به او می پردازید توسط شخصیت های بازاریابی شما نشان داده می شود این اشخاص به عنوان بخشی از استراتژی محتوای شما ایجاد می شوند.

راه اتصال به یک فرد ایجاد محتوایی است که یا سرگرم کننده و آموزشی ادغام شده باشد و به نوعی برای مخاطب آموزنده باشد. محتوای سرگرم کننده از نظر عاطفی با افراد ارتباط برقرار می کند و همینطور محتوای آموزشی در سطح فکری مخاطب مورد نظر به هم متصل می شوند و محتوای آموزنده در سطح توجه مخاطب متصل می شود.

برای مطالعه » تولید محتوای تصویری

سفارش تولید محتوا
سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا

  • تولید محتوای احساسی

اگر هدف شما در استخدام تولید محتوا برقراری ارتباط با مخاطبان در سطح عاطفی است باید محتوایی درباره مردم تولید کنید. محتوای احساسی غالباً به نوعی داستانی شکل می گیرد.

این زبان اغلب شامل بسیاری از زبانهای توصیفی در حواس پنج گانه است. این به این دلیل است که ما احساسات خود را تجربه و ابراز می کنیم. اگر یک پاسخ را با توجه به چیزهایی که می بینید، می شنوید، می چشید، لمس یا بو می کنید توصیف کنید خوانندگان احساسات مرتبط با آن حواس را احساس می کنند.

برای مطالعه » آشنایی با بهترین Ring Light ها برای تولید محتوا

  • تولید محتوای آموزشی

اگر هدف شما آموزش مخاطبان خود است باید محتوا را برای توصیف فرآیندها یا تجزیه و تحلیل داده ها تولید کنید. این داده ها شواهد و استدلال های ساختاری است که محتوای آموزشی را از نظر متمایز می کند.

به هر حال یک نظر ممکن است براساس تجربه شخصی یا شغلی شما باشد اما بدون پشتیبان گیری اطلاعات از ادعاهای آن در واقع محتوای آموزشی نیست و در واقع احساسی است این در مورد یک شخص است. تفاوت بین یک داستان آموزشی و یک داستان سرگرم کننده عینیت در برابر ذهنیت است!

  • تولید محتوای آموزنده

محتوای آموزنده به دلیل تازگی و مرتبط بودن مورد توجه خواننده قرار می گیرد اخبار روزانه درباره اتفاقاتی است که اخیراً افتاده اند مثالی عالی برای محتوای آموزنده است اگر بتوانید محتوای آموزنده ای ارائه دهید که مربوط به مخاطبان باشد آنها با توجه خود پاداش تلاش شما را می دهند هر یک از این نوع مطالب می تواند مورد توجه قرار گیرد. توجه منبع محدودی است بنابراین محتوا باید نوید مخاطب را بدهد و آن را ارائه دهد.

برای مطالعه » تولید محتوای متنی

سوالات متداول شما :

چگونه کارشناس تولید محتوا بشویم ؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم اگر میخواهید کارشناس تولید محتوا بشوید کافی است اطلاعات کافی در زمینه تولید محتوا داشته باشید!

سفارش تولید محتوا به چه صورت است؟

شما میتوانید با کارشناسان تولیاد محتوا در ارتباط بوده و یا در قسمت تماس با ما شرکت تولید محتوا Atgo سفارش تولید محتوا دهید.

کارشناس تولید محتوا کیست ؟

کارشناس تولید محتوا کسی است که اطلاعات کاففی در زمینه های متفاوت داشته و میتواند با رعایت اصول محتوا نویسی، محتوای مورد نظر شما را در اختیارتان قرار دهد.

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.