منابع برای تولید محتوا

منابع برای تولید محتوا

منابع برای تولید محتوا و معرفی بهترین وب سایت ها و پیج های اینستاگرامی که در زمینه تولید محتوا می توانند مطالب کاربردی و بروزی را به شما ارائه دهند موضوعی است که در این مقاله آموزشی قصد داریم به شما معرفی نماییم.

پس در صورتی که برای بحث تولید محتوای وب سایت و اینستاگرام به دنبال بهترین و کاربردی ترین منابع هستید در ادامه مقاله آموزشی منابع برای تولید محتوا با ما همراه باشید.

بهترین منابع برای تولید محتوا

همانطور که می دانید تولید محتوا یکی از مهم ترین موضوعاتی است که برای وب سایت ها، و شبکه های اجتماعی که به دنبال معرفی خدمات و محصولات خود به کاربران فضای مجازی هستند می باشد.

از این جهت تولید محتوا دارای اهمیت بالایی است که به عنوان مثال وقتی یک کاربر وارد یک صفحه وب سایت و یا پیج اینستاگرام، و یا صفحه مربوط به یکی از شبکه های اجتماعی شما مانند کانال تلگرام، صفحه لینکدین، فیس بوک، کانال یوتیوب و سایر پلتفرم های اجتماعی شما می شود یکی از ابزار های قدرتمند که می تواند اعتماد کاربر را جلب نماید و آن را تبدیل به یک کاربر وفادار (یا تبدیل به یک مشتری وفادار) نماید تولید محتوای یونیک و متناسب با نیاز و خواسته کاربر و مشتری است.

اما دغدغه اصلی یک مدیر وب سایت یا مدیر شبکه های های اجتماعی پرطرفدار این است که چگونه می توان دانش تولید محتوا را به بهترین شکل بدست آورد و چگونه می شود با ارائه یک محتوای مفید نیاز های کاربر را به صورت کامل پاسخ داد.

در پاسخ به این سئوال باید گفت که ساده ترین راه کار برای این موضوع این است که شما باید همیشه خود را به جای کاربر و یا مشتری قرار دهید، به عنوان مثال بنده تصمیم گرفته ام که یک فروشگاه اینترنتی یا یک آنلاین شاپ در زمینه فروش لباس راه اندازی نمایم.

فروشگاه مورد نظر می تواند در قالب یک پیج اینستاگرام، و یا با طراحی سایت فروشگاهی انجام شود.

اولین موضوعی که من باید به آن توجه کنم این است که خودم را جای آن مشتری بگذارم که قرار است از فروشگاه من به صورت آنلاین خرید کند و نیاز های وی را با این تکنیک به طور دقیق شناسایی نمایم.

انجام این کار قطعا می توان کمک بسیار زیادی را به من بکند، اما داشتن دانش و تخصص هم نیاز است که من بتوانم محتوای فروشگاه آنلاین خود را به صورت یونیک و و حرفه ای به مخاطبین مورد نظر انتقال دهم.

برای این منظور در ادامه بهترین منابع و سورس های تولید محتوا را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین منابع برای تولید محتوا

معرفی سایت برای تولید محتوا

وب سایت های کاربردی شاید راحت ترین منابع برای تولید محتوا باشند که به صورت رایگان می توانند دانش تولید کردن محتوای یونیک را در اختیار شما قرار دهند.

در بخش زیر چند نمونه از سایت هایی که شما می توانید با بهره گیری از منابع آن ها دانش تولید محتوا را بدست آورید به شما معرفی می کنیم.

  1. وب سایت backlinko.com
  2. سایت yoast.com
  3. سایت ویکی پدیا
  4. سایت moz.com
  5. سایت ژورنالی موتورهای جستجو
  6. سایت هات اسپات
  7. سایت نوین
  8. سایت رایتینا
  9. سایت آریا تهران
  10. سایت مدرس نویسندگی
  11. سایت ویکی محتوا
  12. سایت wikihow
  13. وب سایت ATGO

وب سایت backlinko.com:

این وب سایت یکی معتبر ترین وب سایت ها برای یادگیری تولید محتوا و همچنین یادگیری اصولی SEO و بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو می باشد.

افرادی که به صورت حرفه ای قصد دارند فرآیند تولید محتوا و بهینه سایت صفحات وب سایت برای موتورهای جستجو را یاد بگیرند پیشنهاد می کنیم که حتما به وب سایت backlinko.com مراجعه کرده و از مطالب ارزشمند این وب سایت که همواره با توجه به الگوریتم های منتشر شده از سوی گوگل هم آپدیت می شود مراجعه نمایند.

یکی از مزیت های خوب این وب سایت آموزش نحوه تدوین محتوای سبز (Evergreen content) برای وب سایت ها است.

سایت yoast.com:

وب سایت Yoast هم یکی دیگر از منابع معتبر بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو و یکی از سایت های مفید منابع برای تولید محتوا محسوب می شود.

البته یواست یک پلاگین قدرتمند هم برای کسانی که از سایت های وردپرسی استفاده می کنند ارائه داده است، که این پلاگین می تواند در زمینه تولید محتوا نکات کلیدی را در اختیار شما قرار دهد.

نکته » حتی اگر از سایت های وردپرسی هم استفاده نمی کنید پیشنهاد می کنیم که محتوای خود را در یک سایت وردپرسی که در آن افزونه یواست نصب شده است بارگذاری نمایید و از نکات کلیدی که این افزونه به شما می گوید برای بهبود کیفیت محتوای خود استفاده نمایید، برای آشنایی با کاربردهای مختلف این پلاگین هم می توانید فیلم آموزش افزونه yoast را مشاهده کنید.

سایت ویکی پدیا:

وب سایت ویکی پدیا زمانی می تواند برای شما کاربردی باشد که شما می خواهید در مورد موضوعی تولید محتوا انجام دهید و هیچ شناختی نسبت به آن موضوع ندارید، در این صورت می توانید با مراجعه به این وب سایت نسبت به موضوع مورد نظر یک ذهنیت کلی بدست آوید.

سایت moz.com:

سایت moz.com نیز جز برترین منابع برای تولید محتوا محسوب می شود، به این دلیل که مطالب این سایت هم مطابق با الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل دائما در حال آپدیت می باشد.

در کنار تولید محتوا افرادی که علاقه مند به یادگیری آموزش سئو نیز هستند می توانید از محتوای ارزشمند این وب سایت استفاده نمایند.

سایت ژورنالی موتورهای جستجو:

این وب سایت که اغلب آن را با نام اختصاری SEJ می شناسند همانند سایت ویکی پدیا می تواند با مطالب ارزشمند و بروز یک ذهنیت کلی را در اختیار شما قرار دهد.

سایت هات اسپات:

در این وب سایت نیز می توانید مطالب ارزشمندی را در جهت افزایش دانش نویسندگی بدست آورید، و خیلی از افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند از مطالب سایت هایت اسپات برای افزایش دانش خود و یکی از وب سایت های کاربردی منابع برای تولید محتوا استفاده می کنند.

سایت نوین:

افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند، و به دنبال منابع تولید محتوای محتوای فارسی هستند می توانند از مطالب این وب سایت در جهت تقویت نویسندگی استفاده نمایند.

سایت رایتینا:

وب سایت رایتینا نیز یکی دیگر از سایت های فارسی زبان است، و مطالب آموزشی این وب سایت در جهت یادگیری منابع برای تولید محتوا بیشتر بدرد افراد مبتدی و تازه کار می خورد.

سایت مدرس نویسندگی:

این وب سایت نیز به صورت پایه و اصولی محتوا نویسی را به شما آموزش می دهد، البته اگر شما کلا هیچگونه اطلاعاتی در مورد اصول محتوا نویسی و تکنیک های بازاریابی ندارید، پیشنهاد می کنید که از منابع درج شده در مقاله آموزشی تولید محتوا چیست استفاده نمایید.

سایت ویکی محتوا:

حوزه فعالیت این وب سایت تقریبا مشابه وب سایت ویکی پدیا است، اطلاعات زمینه ای را راجه به موضوعات مختلف در اختیار شما قرار می دهد.

سایت آریا تهران:

وب سایت آموزشگاه فنی و حرفه ای آریا تهران نیز تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای دوره تولید محتوا را به علاقه مندان و افراد مشتاق به این حرفه ارائه می دهد.

ضمن این که آموزشگاه آریا تهران به هنرجویان خود در پایان هر دوره آموزشی مدرک فنی حرفه ای و قابل ترجمه را ارائه می دهد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد وب سایت آریا تهران نسبت به سایر وب سایت های رقیب خود در حوزه آموزش رعایت استاندارد های W3C برای پیاده سازی صفحات سایت در موضوعات مختلف است.

سایت wikihow:

wikihow به عنوان یکی از منابع معتبر برای تولید محتوا شناخته می شو البته در این جا منظور ما سایت wikihow انگلیسی است.

مطالبی که به صورت روزانه در این وب سایت منتشر می شود، یک منبع ارزشمند برای افزایش میزان دانش شما به حساب می آید.

وب سایت ATGO:

وب سایت شرکت دیجیتال مارکتینگ Atgo هم به عنوان یکی از سایت های معتبر در زمینه ارائه منابع برای تولید محتوا و همچنین در حوزه آموزش تولید محتوا فعالیت می کند.

شما می توانید با مراجعه به بخش وبلاگ این وب سایت مطالب مرتبط با حوزه آموزش سئو، و مطالب تخصصی در حوزه طراحی سایت اختصاصی و حرفه ای را مشاهده نمایید.

همچنین با مراجعه به صفحه شرکت تولید محتوا می توانید با کارشناسان خبره این مجموعه ارتباط برقرار نمایید، و مشاوره تخصصی در رابطه با بهترین منابع برای تولید محتوای یونیک و کاربر پسند را از آن ها دریافت نمایید.

معرفی سایت برای تولید محتوا

بهترین سایت های خارجی برای تولید محتوا

در بخش قبلی وب سایت هایی نظیر backlinko، yoast، moz و غیره را به عنوان چند نمونه از منابعی که شما می توانید به عنوان مرجع آموزش برای تولید محتوا از مطالب آن ها استفاده نمایید را به شما معرفی کردیم.

این وب سایت ها در زمینه تولید محتوای متنی و کاربرپسند می توانند مطالب نوینی را در اختیار شما قرار دهند.

در بخش زیر چند نمونه دیگر از وب سایت های خارجی که در این حوزه می تواند به شما کمک نماید را معرفی می کنیم.

  • سایت Science Direct
  • سایت Wiley Online Library
  • مقالات isi
  • وب سایت QuickSprout
  • وب سایت MobileMonkey
  • وب سایت Buffer
  • وب سایت Copyblogger
  • وب سایت MarketingProfs
  • وب سایت Problogger
بهترین سایت های خارجی برای تولید محتوا

سایت تولید محتوا رایگان

از آن جا که تایپ کردن محتوای متنی ممکن است برای برخی از افراد کار دشواری باشد و آن ها با تکنیک تایپ 10 انگشتی چندان آشنا نباشند، این افراد می توانند از وب سایت هایی که به صورت رایگان به آن ها امکان تولید محتوا را (به کمک قابلیت تبدیل صوت به نوشتار) می دهد استفاده نمایند.

در بخش زیر لینک دسترسی به سایت تولید محتوای رایگان را در اختیار شما قرار داده ایم.

نکته » قبل از مراجعه به این وب سایت و شروع تولید محتوا شما باید با مطالعه دقیق منابع برای تولید محتوا مخصوصا منابع معتبر خارجی دانش کافی در زمینه مخاطب شناسی و تولید کردن محتوا را داشته باشید.

سایت تولید محتوا رایگان

منابع تولید محتوا در اینستاگرام

در بین تمامی شبکه های اجتماعی همانطور که می دانید اینستاگرام جایگاه ویژه ای در بین کاربران فضای مجازی دارد.

و افرادی که دارای پیج های بیزینسی هستند برای تولید محتوای اینستاگرام را به صورت حرفه ای یاد بگیرند، تا این موضوع بتواند به افزایش تعداد فالوور های آن ها و افزایش فروش محصولات پیج اینستاگرام کمک نماید.

در بخش زیر چند نمونه از وب سایت های معتبر که می توانند در بحت سئو اینستاگرام و تولید کردن محتوای کاربردی برای اینستاگرام جدیدترین مطالب را مطابق با آخرین آپدیت های الگوریتم اینستاگرام در اختیار شما قرار دهند را به شما معرفی می کنیم.

  • وب سایت venngage.com
  • وب سایت socialpilot.co
  • سایت socialinsider.io
  • سایت iconosquare.com
  • سایت getflowbox.com

در بخش وبلاگ این وب سایت ها بروز ترین مطالب در مورد تولید محتوای User Friendly و همچنین نحوه ارائه تولید محتوای تصویری به شما آموزش داده شده است.

یک ویژگی مهم و مشترکی که تمامی وب سایت های خارجی معتبر که در مقاله آموزشی بهترین منابع برای تولید محتوا به شما معرفی کردیم دارند این است که در این وب سایت ها علاوه بر آموزش ارائه محتوای کاربردی و حرفه ای نحوه تدوین استراتژی محتوا نیز به شما آموزش داده می شود.

منابع تولید محتوا در اینستاگرام

مروری بر آنچه که در این مقاله آموزشی گفته شد:

بهترین منابع برای تولید محتوا چیست؟

وب سایت های backlinko.com، yoast.com، moz.com، ویکی پدیا، سایت ژورنالی موتورهای جستجو و غیره از جمله معتبر ترین منابع تولید محتوا هستند که در این مقاله آموزشی به شما معرفی کردیم.

بهترین منابع برای تولید محتوا در اینستاگرام کدامند؟

وب سایت های venngage.com، socialpilot.co، iconosquare.com، getflowbox.com از جمله معتبر ترین منابع یادگیری تولید محتوا در اپلیکیشن پر طرفدار اینستاگرام هستند.

سایر منابع تولید محتوا؟

در کنار وب سایت های معرفی شده می توانید کتاب های زیر را نیز که آموزش های مفیدی را جهت تقویت مهارت نویسندگی در اختیار شما می گذارد مطالعه نمایید.
1- کتاب همه می‌نویسند 2- کتاب بازاریابی محتوا حماسی 3- کتاب lead machine

سوژه تولید محتوا را چطور پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن سوژه تولید محتوا چن راه کار وجود دارد، شما می توانید مطلب مورد نظر را در بخش ارگانیک سرچ گوگل وارد نمایید، در انتهای صفحه گوگل موضوعات پرطرفدار در مورد موضوع مد نظر را به شما پیشنهاد می دهد.
افزونه Keywordplanner هم در مرورگر کروم می تواند سوژه های مناسبی را در اختیار شما قرار دهد، البته در این زمینه می توانید با یک کارشناس تولید محتوا نیز مشورت نمایید.

پس از انجام تولید محتوا چگونه محتوای خود را سئو کنیم؟

شما می توانید با مطالعه مقاله آموزشی اصول سئو در تولید محتوا با این روش آشنا شوید.

پس از انتخاب منابع مناسب جهت تولید محتوا چگونه کیفیت محتوای خود را افزایش دهیم؟

جهت افزایش کیفیت محتوا شما می توانید از ابزارهای متفاوتی مانند رینگ لایت استفاده نمایید، که در این خصوص می توانید مقاله آموزشی انواع رینگ لایت برای تولید محتوا را مطالعه نمایید.

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با درود و تشکر از سایت خیلی خوبتون

  2. سلام خدمت شما خوب بود ممنون

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.