تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا چیست؟

“تولید محتوا چیست ؟” ما برای خاص بودن محتوای شما تا اعماق فضا نیز نفوذ خواهیم کرد !

قبل از شروع صحبت درباره روش سری تولید محتوای شرکت Atgo بیایید کمی با تولید محتوا واینکه اصلا تولید محتوا چیست و چه روش هایی دارد آشنا بشویم.

انواع تولید محتوا

تولید محتوا در واقع همان چیزی است که مخاطب را جذب شما میکند، این جمله یعنی اینکه تنها چیزی که باعث میشود افراد یکبار دیگر از کنار کار شما بگذرند محتوای خوب، یا بهتر است بگوییم محتوای عالی می باشد.

فرض کنید وارد یک سایت و یا یک صفحه اینستاگرامی شده اید، اولین چیزی که نظر شما را پس از تصاویر جلب میکند محتوای آن صفحه می باشد. اکنون خودتان را جای مخاطب قرار دهید و ببینید آیا به عنوان مخاطب محتوای متنی نوشته شده شما، شما را جذب خود کرده است و آیا مشتاق به خواندن ادامه نوشته و محتوا هستید ؟

اکنون ممکن است این سوال را از خود بپرسید که : چطور میتوان یک محتوای خاص تولید کرد؟ برای پاسخ به این سوال باید به سراغ کتاب ها و همینطور وبللگ هایی که در رابطه با تولید محتوای متنی یونیک و خاص صحبت کرده اند برویم. (بیشتر => محتوای یونیک چیست )

برای درک اهمیت تولید محتوای خوب ابتدا تعدادی ازپیشنهادات افراد موفق در بازاریابی و تولید محتوا و همینطور بزرگان مارکتینگ را مورد بررسی قرار میدهیم:

یکی از جمله های زیبا در مورد تبلیغات از دیوید آگلیوی است که می گوید چیزی که باعث می شود مصرف کننده محصولی را خریداری کند، محتوای تبلیغات است نه شکل ظاهری آن، او همچنین در سخن دیگری بیان میکند که چیزی که در تبلیغات می گویید مهم تر از نحوه ی بیان شما است.

دیوید آگیلوی را به عنوان پدر تبلیغات و تولید محتوای مخاطب پسند می شناسند، درباره ی فروش و در پاسخ به سوال تولید محتوا چیست می گوید:
اگر محصول به فروش نمی رود؛ به حد کافی خلاق نیستید. پس برای فروش موفق هر محصولی می بایست اوج خلاقیت خود را در تولید محتوا قرار دهید تا بتوانید به فروشی موفق دست یابید و از طریق آن به سود زیادی دست پیدا کنید.

روش های تولید محتوا

حال که با معنای تولید محتوا و پاسخ سوال تولید محتوا چیست و همینطور اهمیت آن در کسب و کار آشنا شدید قطعا به دنبال بهترین روش برای نوشتن یک محتوای متنی خاص و یونیک می باشید!

روش های تولید محتوا توسط شرکت و یا افراد مختلفی پدید می آیند، به عنوان مثال هر شرکت تولید محتوا می تواند سیستمی را برای بهتر تولید کردن محتوای خود ارائه دهد و از آن در شرکت خود استفاده کند.

در اینجا چند روش اصلی و همینطور چند روش فرعی را برای تولید محتوا در اختیارتان قرار داده ایم. پس از خواندن روش های تولید محتوا بگویید به نظر شما کدامیک بهترین هستند و کدام روش را انتخاب میکنید؟

اولین روش و همینطور ابتدایی ترین روش برای تولید محتوا استفاده کردن از ویکی پدیا می باشد.

همانطور که میدانید ویکی پدیا یکی از منابعی است که معمولا درباره 99% از هرچیزی اطلاعات در اختیار کاربر قرار میدهد. این روش روشی قدمی و کم بازده در تولید محتوای متنی میباشد چرا که در زمان های قدیم که دسترسی ها کمتر بود افراد برای تولید محتوا به ویکی پدیا هجوم می آوردند.

این وبلاگ قابل ویرایش می باشد و کاربران میتوانند هر چیزی را راجع به یک موضوع خاص عنوان کنند، در واقع داخل ویکی پدیا کاربران نظرات خود در رابطه با یک موضوعی را داخل متن محتوا میتوانند بنویسند که این کار ممکن است درست و ممکن است نا درست باشد!

روش دوم در تولید محتوا استفاده از پیج ها و همینطور استفاده از محتوای صفحات رقبای شما هستند. به عنوان مثال اگر شما شرکت شیرآلات صنعتی دارید و میخواهید برای سایت خود تولید محتوا کنید، با بررسی و همینطور انالیز صفحات رقبا میتوانید محتوای مورد نظر خود را پیدا کرده و از این اطلاعات استفاده کنید.

روش دیگر در تولید محتوا ترجمه کردن مقالات و همینطور محتوای سایت های انگلیسی زبانم و خاجی زبان است. در این روش شما محتوای موجود در یک صفحه ای را که به زبان دیگری نوشته شده به صورت فارسی ترجمه میکنید و از محتوای یک سایت دیگر استفاده میکنید. این کار به مرور زمان دست شما را برای گوگل رو خواهد کرد.

همچنین اگر شما برای خود یک استراتژی محتوا اتخاذ نمایید، در تولید محتوا کاملا هدفمند می شوید و با داشتن یک نقشه راه مناسب محتوای وب سایت و یا شبکه های اجتماعی را به خوبی نگارش می کنید.

برای مطالعه » تولید محتوای متنی

بهترین روش تولید محتوا

بهترین روش برای تولید محتوا همان روشی است که در آن هم شما راضی هستید هم گوگل، یعنی از نظر گوگل محتوایی قابل پسند است که خاص و یونیک باشد و قبلا هیچ وبسایت دیگری از این محتوا استفاده نکرده باشد.

این روش دقیقا با روش استفاده شده بزرگان تولید محتوا و بازاریابی می باشد که نام آن روش خلاقانه است. در این روش شما تمامی خلاقیت خود را در خصوص یک موضوع مشخص به کار میگیرید و از دانسته های خود و همینطور دانسته های دیگران برای تولید محتوای عالی نهایت استفاده را میبرید.

برای شروع نوشتن یک محتوای عالی که مثل توپ داخل گوگل صدا کند ابتدا یک لیست کلمات راجع به موضوع و تیتر مورد نظر خود جمع آوری کنید. این کلمات کمک بسیار زیادی به شما خواند کرد چرا که دیگر میدانید باید روی چه کلماتی کار کنید و دقیقا کاربران دنبال خواندن و دیدن چه کلمات و جملاتی هستند.

برای مطالعه » تولید محتوای تصویری

ابزار های تولید محتوا

از جمله ابزار های تولید محتوا که میتواند کمک زیادی برای تولید محتوا به شما بکند به صورت ذیل هستند که تولید محتوا را برای شما راحت تر خواهند کرد: (توجه » قبل از آشنایی با ابزارهای تولید محتوا می توانید مقاله معتبر ترین منابع برای تولید محتوا را مطالعه نمایید.)

ابزار تولید محتوای Raw Short

این نرم افزار کمک بسیار زیادی برای پیدا کردن یک موضوع مناسب و تولید محتوای خوب برای سایت و همینطور صفحه اینستاگرام شما خواهد کرد.با استفاده از این ابزار تولید محتوا ، شما به راحتی می توانید فیلم های آموزشی را ظبط و تهیه کنید. این ابزار دارای قالب های ویدیویی بسیاری است که به زیبایی محتوای شما اضافه می کند.

شما همینطور می توانید با استفاده از این ابزار ویدیو های ساده و اسلایدی را که جلوه ها و تصاویر خاصی را دارند ایجاد کنید. بعد از تمام شدن ساخت ویدیوی خود می توانید به راحتی ویدیوی خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و مخاطبین خود را جذب کنید.

ابزار تولید محتوا متنی Play Buzz

شما با کمک این ابزار تولید محتوای متنی میتوانید محتوای جالب و تاثیر گذاری را برای وبلاگ خود تولید کنید. این ابزار بسیار محبوب میباشد و طرفداران خاص خود را دارد چرا که بسیاری از بازی ها و همینطور ایده های جالب توسط این ابزار شکل گرفته اند.

ابزار تولید محتوای Clear Voice

برای مطالعه » تولید محتوای اینستاگرام

یکی دیگر از ابزار های تولید محتوای متنی دیگری که به نوشتن یک محتوای خاص و عالی به شما کمک میکند ابزار clear voice می باشد. این ابزار راهکاری مناسب برای تولید محتوا برای مقالات شما می باشد، همینطور این ابزار یکی از ابزار هایی میباشد که تمامی بزرگان تولید محتوا مخصوصا برای ارائه محتوای سبز یا Evergreen content از آن استفاده کرده اند و به نتیجه عالی رسیده اند.

این ابزار ایده های جدیدی را در مورد کسب و کارتان را به شما میدهد و به شما این امکان را می دهد که با پیدا کردن مترجمان بتوانید محتوای با کیفیت بالایی را تولید کنید.

استفاده از ابزار رینگ لایت:

شما می توانید با استفاده از رینگ لایت برای تولید محتوا کیفیت محتوا های خود بویژه محتوا های ویدئوی و تصویری را افزایش دهید.

استفاده کردن از ابزار های تولید محتوا می تواند به شکل غیر قابل انکاری به رشد و سعود وب سایت شما کمک کند، تولید محتوا یکی از مهم ترین ارکان سئو سایت ها می باشد، در صورتی که قصد یادگیری تولید محتوا و استخدام در یک شرکت سئو دارید باید به صورت کامل با این مفاهیم آشنا باشید.

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.