دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد ؟

در مورد تعریف دیجیتال‌ مارکتینگ باید گفت که در واقع به گونه ای از بازاریابی محصولات و خدمات می‌گویند که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی انجام می شود.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بررسی دقیق تری نسبت به مفهوم دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم.

برای مطالعه » مشاوره سئو رایگان

همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

طبق تعریفی که در قسمت قبلی ارائه شد و گفتیم که دیجیتال مارکتینگ این نوع خاصی از بازاریابی محصولات و خدمات با کمک دستگاه‌های الکترونیکی است.

با توجه به این تعریف باید گفت که در دیجیتال مارکتینگ اساس کار بر استفاده از ابزارهای دیجیتال است، نه فقط اپلیکیشن و موتورهای جستجو مانند گوگل، پس بنابراین نتیجه می گیریم که دیجیتال‌مارکتینگ هم می توانند به صورت آنلاین و برخط انجام شود و هم به صورت آفلاین.

با توجه به اینکه گفته شد دیجیتال مارکتینگ نوع خاصی از بازاریابی است ابتدا می خواهیم در مورد بازاریابی صحبت کنیم.

مطالعه بیشتر » سئو خارجی چیست

همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال چیست

بازاریابی دیجیتال به معنی استفاده از بسترهای دیجیتال برای معرفی کالا و خدمات خود به کاربران مختلف می باشد، به عنوان مثال استفاده از وب سایت، پست ها و وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، آپارات، یوتیوب و غیره، بروشورهای آنلاین، ابزارها و محتویات گرافیکی ابزارهای مختلفی برای انجام بازاریابی دیجیتال هستند.

چه شما در صورتی که میخواهید برای معرفی کالا و خدمات خود از ابزارهای بازاریابی دیجیتال استفاده کنید و از طریق دیجیتال مارکتینگ کسب درآمد کنید باید کار کردن با تمام این ابزار ها را به صورت تخصصی یاد بگیرید.

برای مطالعه » سئو داخلی

بازاریابی دیجیتال چیست

انواع بازاریابی دیجیتال

زمانی که شما در دیجیتال مارکتینگ بخواهید از روشهای بازار یابی دیجیتال استفاده کنید باید با انواع مختلف آن آشنا باشید که انواع مختلف بازاریابی دیجیتال عبارتند از :

  • سئو
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ربایشی یا Inbound
  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی از طریق تبلیغات کلیکی
  • بازاریابی رابطه ای
  • بازاریابی بومی
  • اتوماسیون بازاریابی
  • بازاریابی ایمیلی

برای مطالعه » سئو مارکتینگ

انواع بازاریابی دیجیتال

مثال بازاریابی دیجیتال

در بخش قبلی شما با انواع و روشهای بازاریابی دیجیتال آشنا شدید حالا در این قسمت می خواهیم که با ارائه یک مثال کاربردی مفهوم بازاریابی دیجیتال در حوزه دیجیتال مارکتینگ را بهتر برای شما ارائه دهیم.

به عنوان مثال فرض کنید شما می خواهید از طریق یک وب سایت بازاریابی دیجیتال برای خودتان راه بیندازید، طبیعتا شما وقتی که یک سایتی را می سازید به عنوان مثال یک سایت فروشگاهی را پیاده سازی می کنید یک سری از محصولات خود را در آن قرار می دهید.

اما حالا سوال اینجاست که کاربران اینترنتی چگونه می‌توانند صفحات سایت شما را ببینند آنها که سایت شما را نمی شناسم و با آن آشنا نیستند.

پاسخ این سوال این است که شما باید محصولات خود را در صفحات مختلف موتور های جستجوگر مانند موتور جستجوگر گوگل بالا بیاورد به عنوان مثال مثلا اگر یک سایت فروش لوازم خانگی دارید باید با کلمه خرید کولرگازی در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

برای انجام این کار نیاز است که شما با مفهوم سئو آشنا شوید.

سئو به معنی بهینه سازی برای موتور های جستجو می باشد یعنی شما زمانی که یک وب سایت را می سازی باید صفحات آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا محصول مورد نظر خود را بتوانید در صفحات اول موتور جستجوگر مربوط به بالا بیاورید و بتوانید آن را به کاربران اینترنتی معرفی کنید.

پیشنهاد ویژه » جهت برقراری ارتباط با شرکت سئو سایت با شماره های 02166931857 ، 09120145021 تماس حاصل فرمایید.

مثال بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

امروزه با پیشرفت روزافزون ابزارهای دیجیتالی و توسعه دیجیتال مارکتینگ در زندگی روزمره ما تمامی کسب و کارها برای بالا بردن فروش خود نیاز به آشنایی حرفه‌ای با حوزه دیجیتال مارکتینگ دارند.

امروزه شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که دیگر یک کسب و کار نمی تواند با دل بستن به بازار سنتی و تبلیغات محلی محصولات خود را به فروش برساند پس حتما افراد مختلف نیازمند حضور در بازار دیجیتال می باشند.

جهت آشنایی بیشتر با آموزش های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ می توانید به صفحه آموزش سئو مراجعه نمایید و در این صفحه با مشاهده فیلم های آموزشی رایگان اطلاعات خود را در این زمینه ارتقا دهید.

دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام

در بخش های قبلی بیشتر بر روی دیجیتال مارکتینگ در حوزه وبسایت تمرکز کردیم، اما همانطور که گفته شد علاوه بر زرسایت در حوزه دیجیتال مارکتینگ ابزارهای دیگری هم وجود دارد که یکی از مهمترین آنها شبکه های اجتماعی می باشد.

و شاید بین شبکه‌های اجتماعی بتوان اولویت اینستاگرام را از بقیه بالاتر دانست، چرا که امروزه تقریباً دیگر بر روی اکثر گوشی های هوشمند این اپلیکیشن نصب شده است.

و شما باید برای کسب و کار خود بر روی دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام توجه ویژه‌ای داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم که جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام حتماً با شرکت دیجیتال مارکتینگ Atgo تماس بگیرید، تا همکاران ما اطلاعات لازم را در خصوص استانداردهای مربوط به دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام در اختیار شما قرار دهند.

برای مطالعه » استراتژی سئو

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام

مفاهیم دیجیتال مارکتینگ

در اینجا می خواهیم با برخی از مفاهیم مهم دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم، یکی از مفاهیم حوزه دیجیتال مارکتینگ بحث بازاریابی دیجیتال است که در بخش های قبلی در مورد آن صحبت کردیم.

یکی دیگر از مفاهیمی که در دیجیتال مارکتینگ در مورد آن صحبت می‌شود بازاریابی داخلی است، بازاریابی داخلی یا بازاریابی ربایشی که با آن بازاریابی درون گرا هم گفته می‌شود، زمانی که مشتری از راه‌های مختلف سمت شما می آید یا مسیری تحت عنوان سفر مشتری را پشت سر می‌گذارد‌.

اگر در این مسیر با روشهای غیر از تبلیغات مستقیم و با ارائه محتوای ارزشمند و کاربردی تلاش کنید تا مخاطب خود را به یک مشتری تبدیل کنید در اینجا شما از بازاریابی داخلی استفاده کرده اید.

برای مطالعه » چگونه کارشناس سئو شویم

بازاریابی بیرونی

بازاریابی بیرونی هم یکی دیگر از اصطلاحاتی است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود، این روش در واقع همان فرآیند تبلیغات و بازاریابی پیوسته به روش مستقیم برای افزایش فروش محصولات است.

همکاری در فروش

همکاری در فروش یا همان بازاریابی پورسانتی به روش گفته می‌شود که شما به عنوان یک ناشر تبلیغات محصولاتی که برای خودتان نیست را روی سایت یا دیگر صفحات منتشر می کنید و در ازای تحقق اهداف مشخص پورسانت یا درصدی را از فروش دریافت می کنید.

برای مطالعه » سئوکار کیست

بازاریابی محتوایی

اگر بخواهیم ساده و کاربردی بازاریابی محتوا را تعریف کنیم می‌توانیم بگوییم که کانتنت مارکتینگ استفاده از محتوای کاربردی و جذاب برای تحقق برنامه های بازاریابی و فروش است.

بازاریابی ایمیلی

این روش به معنی استفاده از ابزار ایمیل برای انتقال پیام به مخاطبان هدف و به منظور جذب مشتریان جدید، حفظ رابطه با مشتریان قبلی، تبلیغات ارائه محتوای کاربردی، ارسال پیشنهادات ویژه، تخفیف و غیره می باشد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

در مورد شبکه‌های اجتماعی هم که در بخش‌های قبلی هم صحبت شد و باز هم توصیه می‌شود که برنامه ویژه‌ای بر روی کار کردن شبکه‌های اجتماعی هستند داشته باشید؟ و اگر از شبکه های اجتماعی مختلف برای بازاریابی محتوایی و بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدمات خود استفاده کنید و روش مورد نظر شما بازاریابی شبکه های اجتماعی نامیده می شود.

برای مطالعه » سئو چیست ؟

تبلیغات کلیکی

پرداخت به ازای کلیک یکی از زیرمجموعه‌های تبلیغات کلیکی است، که به آن اصطلاحا PPC هم گفته می‌شود، به این معنا که هزینه آن تنها در ازای کلیک مخاطبان روی لینک مورد نظر پرداخت می شود.

تبلیغات گوگل

گوگل ادوردز و تبلیغات گوگل در واقع یکی دیگر از تبلیغات کلیکی یا PPC است، شما با پرداخت هزینه مورد نظر روی برخی از محصولات و خدمات خود تبلیغات انجام می دهید و لینک های مورد نظر شما در گوگل نمایش داده می شود.

در این بخش به معرفی برخی از مفاهیم مهم دیجیتال مارکتینگ پرداختیم امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد لطفاً سوالات و نظرات خود را در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات وارد نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.

برای مطالعه

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد در صورتی که علاقه مند هستید مباحث مربوط به دیجیتال مارکتینگ را به صورت کاربردی یاد بگیرید می توانید در دوره سئو شرکت نمایید، شرکت دیجیتال مارکتینگ Atgo این دوره آموزشی را برای علاقمندان به این حوزه کاربردی در نظر گرفته است.

سئوالات متداول در مورد دیجیتال مارکتینگ ؟

در بخش زیر به برخی از سئوالات رایج کاربران وب سایت Atgo در مورد دیجیتال مارکتینگ پاسخ داده ایم، بخش زیر را مطالعه نمایید، در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی بیشتر شما هم می توانید در انتهای صفحه و در بخش نظرات نظرات خود را وارد نمایید.

و یا از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت با پشتیبان آنلاین شرکت Atgo تماس بگیرید تا به سئوالات شما پاسخ دهند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌ای از بازاریابی محصولات و خدمات می‌گویند که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

دیجیتال مارکتینگ در دو بخش آفلاین و آنلاین ابزارهای مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها با توجه به شرایط و نیاز استفاده می‌گردند. از جمله این ابزارها می‌توان به ایمیل مارکتینگ و بهینه‌سازی موتورهای جستجو اشاره کرد.

بازاریابی دیجیتال چیست ؟

بازاریابی دیجیتال به معنی استفاده از بسترهای دیجیتال برای معرفی کالا و خدمات خود به کاربران مختلف می باشد

دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار به چه صورت است ؟

امروزه با پیشرفت روزافزون ابزارهای دیجیتالی و توسعه دیجیتال مارکتینگ در زندگی روزمره ما تمامی کسب و کارها برای بالا بردن فروش خود نیاز به آشنایی حرفه‌ای با حوزه دیجیتال مارکتینگ دارند.
امروزه شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که دیگر یک کسب و کار نمی تواند با دل بستن به بازار سنتی و تبلیغات محلی محصولات خود را به فروش برساند پس حتما افراد مختلف نیازمند حضور در بازار دیجیتال می باشند.

مقالات تخصصی سئو

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.