سئو چیست

سئو یا (SEO » Search Engine Optimization) از نظر لغوی به معنای دیده شدن، و از نظر اصطلاحی یعنی بهینه سازی صفحات وب سایت برای موتورهای جستجو نظیر گوگل، یاهو، بینگ و غیره.

با توجه به تعریفی ارائه شده اولین نکته در مورد SEO را یاد گرفتیم و فهمیدیم که با کمک سئو و بهینه سازی وب سایت ما می توانیم صفحات مختلف وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نماییم، و در صفحه نتایج موتورهای جستجو دیده شویم.

تا به این جا که تعریف SEO را یاد گرفتید، اگر تمایل دارید اطلاعات کامل تری در مورد بهینه سازی صفحات وب سایت برای موتورهای جستجو بدست آورید در ادامه مقاله آموزشی سئو چیست با ما همراه باشید.

سئو چیست به زبان ساده

در بخش قبلی به زبان خیلی ساده گفتیم که SEO یعنی دیده شدن در صفحه نتایج موتور های جستجو نظیر گوگل، یاهو، بینگ و غیره.

اما با توجه به محبوبیت بسیار بالای موتور جستجوی گوگل در این مقاله آموزشی ما در مورد اصول و نحوه بهینه سازی سایت برای گوگل صحبت خواهیم کرد.(البته اکثر موتورهای جستجوی دیگر نیز سعی کرده اند که ساختار خود را مشابه گوگل ایجاد نمایند، یعنی اکثر موتور های جستجو سعی در برآورده شدن نیاز های اساسی مخاطبین خود هستند.)

یک نکته بسیار مهم و ضروری در تعریف سئو وجود دارد که ما وقتی صحبت از دیده شدن می کنیم هدف از دیده شدن برند سازی و شناخته شدن است.

و هدف از تبدیل شدن به یک برند شناخته شده و معتبر طبیعتا فروش محصولات و خدمات یک شرکت، سازمان یا یک مجموعه است، پس در نتیجه ما می خواهیم با سئو و بهینه سازی صفحات وب سایت برای موتور جستجوی گوگل به درآمد زایی برسیم.

اجازه دهید برای این که خیلی ساده تر SEO یا Search Engine Optimization را درک کنید یک مثال کاربردی برای شما بزنیم.

فرضا در موتور جستجوی گوگل همین الان سرچ کنید وب مستر، وب سایت های atgo، wikipedia، و aryatehran را به همراه 7 وب سایت دیگر مشاهده می کنید که در صفحه اول گوگل نمایش داده شده اند.

سئو

نکته1 » گوگل معمولا بین 8 تا 10 وب سایت را در هر کدام از صفحات نتایج خود یا همان بخش serp گوگل نمایش می دهد.(برای آشنایی با بخش serp می توانید مقاله serp چیست را مطالعه نمایید.)

در انتهای صفحه نتایج گوگل هم با کلیک بر روی صفحات 2 تا 10 یکسری وب سایت دیگر را مشاهده می کنید.

حالا سئوال اینجاست که گوگل بر اساس چه معیاری تصمیم گرفته است کاربرانی که عبارت وبمستر را سرچ می کنند وب سایت هایی نظیر atgo و aryatehran را در صفحه اول، و یکسری از وب سایت های دیگر را در صفحات 2 تا 10 نمایش دهد، و تعدا زیادی وب سایت دیگر هم اصلا شانس حضور در هیچ یک از صفحات گوگل را نداشته اند.

در پاسخ به این سئوال باید گفت که معیار گوگل برای نمایش وب سایت های مختلف با توجه نوع سرچ کاربران در این موتور جستجوگر قدرتمند همان سئو یا بهینه سازی سایت برای گوگل می باشد.

یعنی ما صفحات مختلف وب سایت خود را بر اساس قواعد گوگل سئو و بهینه سازی می کنیم، که گوگل صفحات ما را به کاربران نمایش دهد.

نکته 2 » البته مفهوم SEO صرفا به معنی دیده شدن در موتور جستجوی گوگل نیست، بلکه برای تبدیل شدن به یک برند موفق و شناخته شده ما می بایست علاوه بر گوگل بر روی سایت شبکه های اجتماعی پر طرفدار نظیر اینستاگرام، فیس بوک، تلگرام، پینترست، توییتر، یوتیوب و غیره نیز فعالیت داشته باشیم، چرا که هر کدام از این شبکه های اجتماعی بین کاربران مختلف از محبوبیت بالایی برخوردا هستند.

نکته 3 » برای آشنایی بیشتر با موتور جستجوی گوگل می توانید مقاله گوگل چیست را مطالعه نمایید.

سئو چیست به زبان ساده

سئو سایت چیست

برای این که صفحات یک وب سایت برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود، شما باید در ابتدا یک استراتژی مناسب را برای خود در نظر بگیرید.

هدف از تعیین استراتژی این است که شما بتوانید مخاطبین، مشتریان و کاربران بازار هدف خود را به خوبی شناسایی نمایید. (اصطلاحا به فرآیند تعیین استراتژی برای شناخت مخاطب هدف استراتژی سئو گفته می شود.)

آسان ترین روشی هم که در تدوین استراتژی سئو به شما کمک می کند این است که خود را به جای مخاطب یا مشتری قرار دهید.

به عنوان مثال شما می خواهید یک وب سایت فروشگاه لوازم خانگی را سئو نمایید، در زمان درج محتوا برای هر یک از محصولات این سایت ابتدا خود را جای کاربری که مثلا می خواهد یک جاروبرقی را از سایت شما خریداری کند قرار دهید.

شما خودتان اگر بخواهید یک جارو برقی بخرید، چه چیزی دقیقا برای شما اهمیت دارد، برای نمونه فاکتور هایی مثل:

  • قیمت
  • مشخصات فنی
  • قدرت مکش و غیره

این ها همان نیاز های اساسی مخاطبین و کاربران وب سایت شما می باشد، که باید توسط شما شناسایی شود.

بعد از مخاطب شناسی دقیق شما باید انواع روش های سئو سایت را یاد بگیرید، که در ادامه متداول ترین روش هایی که در بحت سئو مارکتینگ از آن استفاده می شود را بررسی می کنیم.

سئو سایت چیست

انواع روش های سئو

  • سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه سیاه
  • سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه سفید: SEO کلاه سفید (White Hat SEO) یعنی این که ما صفحات وب سایت خود را دقیقا مطابق با قوانین و قواعد الگوریتم های گوگل بهینه سازی نماییم، روشی که بسیاری از سئو کارهای حرفه ای از آن استفاده می کنند.

سئو کلاه سیاه: SEO کلاه سیاه (Black hat SEO) به زبان خیلی ساده یعنی این که ما بخواهیم سر گوگل را کلاه بگذاریم، که با توجه به الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل نظیر الگوریتم گوگل BERT این کار عملا بازی کردن با دم شیر است.

در صورتی که گوگل متوجه شود، که ما از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنیم، سایت ما را جریمه خواهد کرد.(این جریمه می تواند شامل افت سئو سایت، بالا رفتن اسپم دامنه وب سایت، و در نهایت پنالتی شدن دامنه شود.)

سئو کلاه خاکستری : SEO کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) چیزی مابین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است، در واقع بیشتر افرادی Gray Hat SEO را انجام می دهند که این افراد به صورت خیلی حرفه ای قصد دارند صفحات سایت خود را به سرعت در گوگل بالا بیاورند، و در کنار سئو کلاه سفید گاها از تکنیک های کلاه سیاه نیز استفاده می کنند، که البته با توجه به پیشرفت روز افزون الگوریتم های گوگل که بر پایه هوش مصنوعی ساخته می شوند، استفاده از Gray Hat SEO مانند راه رفتن در لبه تیغ می باشد.

توجه » با توجه به خطر بالای استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه، و کلاه خاکستری، در ادامه مقاله ما ترفند های سئو کلاه سفید را به شما معرفی می کنیم.

انواع روش های سئو کلاه سفید

برای انجام White Hat SEO یا همان SEO کلاه سفید در وب سایت به طور کلی شما باید سه مرحله زیر را در صفحات خود پیاده سازی نمایید:

  1. On Page SEO (سئو داخلی، جهت آشنایی با مراحل مختلف آن مقاله آموزشی سئو داخلی چیست را مطالعه نمایید.)
  2. Off Page SEO (سئو خارجی، جهت آشنایی با بخش های مختلف آن مقاله سئو خارجی چیست را مطالعه نمایید.)
  3. Technical SEO (سئو تکنیکال، برای مشاهده جزییات آن مقاله سئو تکنیکال چیست را مطالعه نمایید.)

در ادامه به شکل خلاصه هر یک از روش های ذکر شده را توضیح می دهیم.(البته برای آشنایی فنی تر با مراحل White Hat SEO باید به لینک های درج شده مراجعه نمایید، در این بخش به صورت مختصر مورد بررسی قرار می گیرند.)

سئو داخلی:

به طور کلی به تمامی فعالیت هایی که در داخل وب سایت برای بهینه سازی صفحات انجام می شود، سئو داخلی یا اصطلاحا On Oage SEO گویند.

این فعالیت ها شامل موارد زیر است:

  • طراحی و ساخت وب سایت به صورت ریسپاسیو و با رعایت قواعد UX و UI (برای آشنایی با قواعد UX و UI مقاله UI و UX چیست را مطالعه نمایید.)
  • درج محتوای صفحات بر اساس نیاز مخاطب و به صورت سئو شده (مقاله آموزشی اصول سئو در تولید محتوا روش های درج محتوای سئو شده را به شما آموزش می دهد، همچنین با مراجعه به صفحه آموزش تولید محتوا می توانید با تکنیک های مختلف مقاله نویسی نیز آشنا شوید.)
  • استفاده از تگ های مهم زبان نشانه گذاری HTML در محتوای صفحات (تگ های Heading، تگ strong، تگ UL و غیره برای آشنایی با تگ های زبان HTML نیز می توانید مقاله HTML چیست را مطالعه نمایید.)
  • ایجاد ساختار لینک دهی داخلی و لینک دهی خارجی برای صفحات
  • انتخاب یک عنوان سئو مناسب (یا همان تگ TITLE) برای صفحات مختلف
  • با توجه به مخاطب شناسی و آنالیز سایت های رقیب انتخاب توضیحات متا (Meta description) جذاب و کاربر پسند برای جذب ورودی بیشتر
  • استفاده از ریچ اسنیپت و FAQ برای صفحات مختلف
  • استفاده از تصاویر با کیفیت و سئو شده در وب سایت (رعایت سئو تصاویر)
  • استفاده از ویدئو های با کیفیت در وب سایت برای افزایش ماندگاری کاربران (ویدئو نیز مانند تصاویر باید با اصول سئو در صفحه قرار گیرد.)

سئو خارجی:

سئو خارجی و یا همان Off Page SEO همان کارهایی است که در خارج از وب سایت برای جذب ورودی بیشتر و تبلیغات و برند سازی انجام می دهیم، به طور کلی چک لیست Off Page SEO را می توان در موارد زیر در نظر گرفت:

  • بک لینک سازی هدفمند (برای آشنایی با مفهوم بک لینک مقاله بک لینک چیست را مطالعه نمایید، همچنین برای مشاهده و آموزش سایت هایی که می توانید از آن ها بک لینک رایگان و معتبر دریافت نمایید مقاله آموزشی چگونه بک لینک رایگان بگیریم را مطالعه کنید.)
  • برند سازی (با استفاده از تبلیغات مختلف مانند رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری و غیره)
  • جذب ورودی از شبکه های اجتماعی (شبکه های اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام، پینترست، لینکدین، توییتر، فیس بوک، یوتیوب و غیره)
  • استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز (تبلیغات گوگل ادوردز نیز می تواند به برند سازی یک مجموعه کمک نماید، البته کلیک های آن برای سئو ثبت نمی شود)
  • تحقیق بر روی کلمات کلیدی (برای تحقیق کلمات کلیدی می توان از ابزار سئو سایت استفاده نمایید.)
  • ثبت آدرس کسب و کار در گوگل مپ (برای یادگیری نحوه ثبت کسب و کار در گوگل مپ می توانید مقاله آموزشی چگونه کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنیم را مطالعه نمایید.)
  • استفاده از مطالب جدید و بروز که ترافیک بالایی برای وب سایت ما داشته باشد، و ما این شانس را داشته باشیم که این مطالب پر طرفدار در بخش Google Discover مشاهده شوند و از این بخش نیز برای صفحات خود ترافیک بگیریم.

سئو تکنیکال:

این مرحله نیز شامل یکسری کار های فنی که باید روی وب سایت انجام شود، تا صفحات مختلف از نظر قابلیت های فنی بهینه سازی شوند.

  • بالا بردن سرعت وب سایت
  • نو ایندکس کردن صفحات غیر ضروری که ارزش سئویی ندارد برای تنظیم بودجه خزش
  • استفاده از فایل robots.txt برای مسیر دهی درست به خزنده های موتور جستجوی گوگل
  • استفاده از تگ Canonical برای جلوگیری از ایجاد تداخل بین صفحات مشابه و همنام
  • استفاده از قابلیت ریدایرکت برای انتقال برخی از صفحات با ورودی خیلی کم یا بدون ورودی به صفحات مشابه که ورودی بیشتری را دریافت کرده اند.
  • استفاده از سایت مپ برای تعریف نقشه سایت و دسترسی درست خزنده های گوگل به بخش های مختلف وب سایت
  • از بین بردن لینک های اسپم و مخرب که احیانت توسط وب سایت های رقیب ایجاد شده است. (برای از بین بردن لینک های اسپم می توانید مقاله آموزش Disavow کردن بک لینک را مطالعه نمایید.)
  • در صورت استفاده از سایت های وردپرسی می توانید از افزونه هایی نظیر یواست کمک بگیرید، که این افزونه هم در بحث سئو تکنیکال، و هم در بحث سئو داخلی و آنالیز محتوا می تواند به شما کمک نماید، ضمنا مقاله آموزش افزونه Yoast SEO شما را با قابلیت های مختلف این افزونه آشنا خواهد کرد.

نکته بسیار مهم » برای انجام White Hat SEO سئوکار حتما باید به دو ابزار کاربردی گوگل سرچ کنسول (آنالیز رفتار گوگل نسبت به سایت) و گوگل آنالیتیکس (آنالیز رفتار کاربران نسبت به سایت) تسلط کامل داشته باشد.

برای آشنایی با ابزار Google Search Console می توانید مقاله آموزشی گوگل سرچ کنسول چیست را مطالعه نمایید.

همچنین فیلم آموزش گوگل سرچ کنسول نیز به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده است.

انواع روش های سئو

چرا سئو مهم است ؟

خلاصه کلام: جستجو کردن بزرگترین منبع دریافت ورودی سایت است

مدرک لازم دارید؟ تصویر زیر لیستی از منابعی هست که یک سایت از آن ورودی یا ترافیک میگیرد:

همونطور که میبینید، نزدیک به ۶۰% از کل ترافیک وب از سمت جستجو در گوگل هست. و اگر ترافیک باقی موتور های جستجو (مثل بینگ، یاهو و …) رو هم جمع بزنیم، تقریبا ۷۰% از کل ترافیک از سمت موتورهای جستجو می باشد.

نمودار ترافیک وب

بزارید اهمیت سئو را با یک مثال نمایش دهیم.

بیایید فرض کنیم شما یک شرکت طراحی سایت دارید. طبق آمار های ارائه شده از سوی گوگل، ۹۹۰۰ نفر در هر ماه عبارت ” طراحی سایت ” را جستجو می کنند.

میزان جستجو عبارت طراحی سایت در یک ماه

میزان کلیک ها بر روی لینک اول گوگل طبق آخرین تحقیقات سئو ۲۰۱۹ انجام شده ۳۱٫۷۳% است. با این درصد اگر شما با جستجو این عبارت در لینک اول گوگل باشید هر ماه ۳۱۴۱ نفر وارد سایت شما خواهند شد.

3141 کلیک در ماه

حال بیایید ارزش این ورودی ها رو بررسی کنیم، این ترافیک ورودی چقدر ارزش دارد؟

میانگین تبلیغات در گوگل برای عبارت مشخص شده بابت هر کلیک ۱ دلار هست. پس یعنی ترافیک ۳۱۴۱ تایی، ۳ هزار و ۱۴۱ دلار ارزش در ماه ارزش دارد!

توجه » گاهی اوقات برخی از مدیران وب سایت ها و افرادی که کار سئو و بهینه سازی وب سایت را برای موتور های انجام می دهند برای این که وب سایت و کلمات کلیدی خود را هر چه سریع تر در موتور جستجوی گوگل بالا بیاورند اقدام به خرید بک لینک های غیر اصولی می کنند، که این کار بر خلاف قوانین و الگوریتم های گوگل می باشد، و می تواند باعث حذف شدن وب سایت از نتایج جستجوی گوگل و بالا رفتن اسپم اسکور دامنه سایت شود.

هزینه هر کلیک در ماه

این آمار فقط برای همان یک عبارت طراحی وب سایت بود. اگر سایت شما سئو شده باشد و البته قبل از سئو وب سایت حتما با قواعد W3C ساخته شده باشد، شما می توانید برای صد ها، یا گاهی اوقات هم برای هزاران عبارت دیگر نیز این میزان ورودی را داشته باشید.

در زمینه های کاری دیگه، مثل املاک یا بیمه، هزینه تبلیغات چند برابر است.

برای مثال برخی از عبارت های خاص در گوگل با مبغ ۴۵$ به ازای هر کلیک تبلیغ می شوند که این واقعا برای ما زیاد است!

اما تکرار می کنم اگر سایت شما سئو شده باشد این ورودی را به رایگان دریافت خواهید کرد!

چرا سئو مهم است ؟

سئو ارگانیک در مقابل تبلیغات در گوگل

نتایج جستجو در موتور جستجو به دو قسمت تقسیم می شود: نتایج ارگانیک و نتایج پولی.

مقایسه نتایج ارگانیک جستجو با نتایج پولی یا تبلیغات گوگل

نتایج ارگانیک جستجو

نتایج جستجو ارگانیک (گاها با نام نتایج طبیعی، ارگانیک سرچ یا جستجوی ارگانیک شناخته میشوند) نتایجی هستند که ۱۰۰% بر اساس شایستگی انتخاب می شوند.

دقیق تر بخوام بگم هیچ راهی برای اینکه به گوگل پول بدیم تا سایت ما را بصورت ارگانیک در لینک اول نمایش بدهد وجود ندارد.

موتور های جستجو نتایج ارگانیک را بر اساس صد ها قانون و فاکتور های سئو امتیاز دهی می کنند. بطور کلی وب سایت های بصورت ارگانیک در صفحه اول دیده می شوند که ارتباط کامل با موضوع جستجو شده، اعتماد گوگل و تایید گوگل را داشته باشند.

نتایج جستجو ارگانیک

کمی جلوتر درباره اینکه الگوریتم های گوگل چطور کار میکنند توضیحات بیشتری خواهم داد اما برای الان اینو بدونید که:

وقتی ما درباره ” سئو ” صحبت میکنیم، منظورمون امتیاز گرفتن در نتایج جستجو ارگانیک هست.

نتایج پولی یا تبلیغات در گوگل

نتایج پولی تبلیغاتی هستند که معمولا بالاتر یا پایین نتایج ارگانیک دیده می شوند.

نتایج پولی یا تبلیغات در گوگل

تبلیغات گوگل کاملا مستقل از نتایج ارگانیک است. جایگاه این تبلیغات با توجه به میزان مبلغی که تبلیغ دهنده به ازای هر کلیک پرداخت می کند چیده می شود که به عنوان پرداخت به ازی کلیک یا Pay Per Click Advertising شناخته می شود.

توجه داشته باشید که اگر قصد تبلیغات پولی در گوگل را دارید ، حتما فاکتور های تجربه کاربری و رابطر کاربری را در نظر بگیرید زیرا در غیر این صورت فقط هزینه ای پرداخت کرده اید که هیچ بازخوردی ندارد.

سئو چیست در اینستاگرام

علاوه بر موتور جستجوی قدرتمند گوگل امروزه اپلیکیشن اینستاگرام هم همانطور که می دانید جایگاه ویژه ای را در بین کاربران دارد. (چه بسا که در برخی از کسب و کار ها سئو اینستاگرام بازدهی بهتری را نسبت به سئو گوگل داشته باشد، مانند کسب و کار های خانگی)

البته یک خبر بسیار خوب برای شما این است که گوگل و اینستاگرام هر دو الگوریتم های هوش مصنوعی خود را بر اساس برطرف کردن نیاز مخاطب در نظر می گیرند، یعنی هدف هر دو در نهایت بر طرف کردن نیاز و خواسته کاربر است.

پس در نتیجه شما زمانی که مخاطب هدف خود را به خوبی شناسایی نمایید، تفاوتی ندارد که برای وب سایت بخواهید سئو کنید، یا اینستاگرام، در هر بستری هدف اصلی شما باید برطرف کردن نیاز مخاطب باشد، این دقیقا همان چیزی است که هم گوگل، هم اینستاگرام بر روی آن تاکید دارند.

فقط شاید بتوان گفت که تفاوتی که بین SEO گوگل و SEO اینستاگرام وجود دارد در بحث تولید محتوا است، که در پیج های اینستاگرامی تکنیک تولید محتوای اینستاگرام خیلی دوستانه و صمیمی است، اما در وب سایت ها معمولا با زبان رسمی با کاربر صحبت می کنند. (توجه » با توجه به مخاطب هر موضوعی در برخی از وب سایت ها نیز می شود از زبان دوستانه و صمیمی برای ارتباط با کاربر استفاده کرد، مثل وب سایت های آموزشی.)

در صورتی که علاقه مند هستید سئو وب سایت و سئو اینستاگرام را به صورت حرفه ای از پایه یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم که با مراجعه به صفحه آموزش سئو در این صفحه فیلم های آموزشی ما را مشاهده نمایید.

همچنین می توانید با شرکت در کلاس های دوره سئو به صورت حضوری و یا آنلاین در کلاس های آموزشی ما تحت نظر بهترین استاتید سئو شرکت نمایید.

برای مطالعه » منابع معتبر برای یادگیری سئو اینستاگرام:

سئو چیست در اینستاگرام

سئو کار چیست

کسی که کار سئو و بهینه سازی وب سایت را انجام می دهد سئو کار می گویند، سئو کار موظف است که با تحقیق کلمات کلیدی و آنالیز وب سایت های رقیب یک استراتژی و برنامه ریزی مدون را برای SEO وب سایت پیاده سازی نماید.

برای تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه ای پیشنهاد می کنیم که مطالب درج شده در معتبر ترین منابع سئو را دائما مطالعه نمایید، ضمنا مطالعه معتبر ترین منابع برای تولید محتوا نیز می توانید در جهت تقویت مهارت نویسندگی به شما کمک نماید.

بهترین منابع سئو که می توانید از مطالب آن استفاده نمایید عبارتند از: (توجه: برای دسترسی به برخی از این وب سایت ها باید از فیلتر شکن استفاده نمایید.)

  1. Moz.com
  2. Webmaster World
  3. yoast.com
  4. Seo By the Sea
  5. Search Engine Journal
  6. Google’s SEO Guidelines
  7. Search Engine Land
  8. Marketing Land
  9. SEM Post
  10. SERoundtable
  11. Google’s Search Engine Optimization Guide

همچنین ما هم در مقاله آموزشی روش های بالا بردن سئو سایت با بهره گیری از مطالب مفید وب سایت های درج شده سعی کرده ایم که اصول سئو وب سایت و تبدیل شدن به کارشناس سئو را به صورت کلی بیان کنیم، ضمنا در مقاله آموزشی سئوکار کیست و چه وظایفی دارد شما می توانید با شرح وظایف کلی یک سئو کار آشنا شوید.

سئو کار چیست

سوالات متداول سئو سایت؟

در بخش زیر برخی از سئوالات متداول در مورد سئو (SEO » Search Engine Optimization) را پاسخ داده ایم، این بخش را مطالعه نمایید، باز هم اگر سئوالی داشتید، در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات سئولات خود را وارد نمایید، تا همکاران ما به سئوالات شما پاسخ دهند، همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت از مشاوره سئو رایگان متخصصین بهترین شرکت سئو در تهران استفاده نمایید.

سئو یا (SEO » Search Engine Optimization) چیست؟

به مجموعه ای از فعالیت هایی که باعث بالا آوردن صفحات وب سایت در نتایج جستجو می باشد سئو می گویند، از محتوانویسی گرفته تا تحلیل سایت خود و رقبا، پیدا کردن کلمات کلیدی و خیلی خیلی کارای دیگه از جمله وظایفی است که یک سئوکار باید درش تخصص داشته باشه.سئو کار ها یا به صورت فریلنسری و یا در یک شرکت سئو فعالیت می کنند.

کلمه کلیدی چیست ؟

وب سایت ها با یک هدف خاص طراحی و سئو می شوند، هدف نهایی وب سایت ها فروش و یا ارائه خدمات خود به مشتریان است، چطور این اتفاق می افته ؟ با جستجو کردن مشتریان داخل اینترنت!
چه کلمه ای رو سرچ می کنن که به خدمات شما می رسن ؟ دقیقا همون میشه کلمه کلیدی سایت شما
مثلا عبارت کلیدی هدف من برای سئو این مقاله “سوالات متداول سئو” هستش! شاید برای سایت شما روسری گلگلی و یا خالخالی باشه.

چطور سئو را یاد بگیرم ؟

از نظر من سئو سه بخش داره : 1- یادگیری اصول 2- پیدا کردن تخصص به کمک منابع معتبر سئو 3- بدست آوردن تجربه.
مرحله اول یعنی اینکه اصول کار رو یاد بگیری و در مورد سئو دانش مختصر و مفیدی داشته باشی.
مرحله دوم یعنی اینکه همون اصولی رو که یاد گرفتی رو به صورت حرفه ای و تخصصی یاد بگیری.
مرحله سوم یعنی اینکه به کمک تخصصی که دار : صحیح و خطا کنی، تجربه کنی، اشتباه کنی و گند بزنی و مسیر درست رو برای خودت پیدا کنی.

نام دامنه و سرویس هاستینگ چه تاثیری روی سئو سایت دارد ؟

به طور کلی نام دامنه اگر کوتاه و مختصر و مرتبط با موضوع سایت باشد می تواند به بحث برند سازی مجموعه شما کمک نماید، داشتن یک سرور قدرتمند هم می تواند حدود 20 تا 30 درصد به سرعت سایت شما کمک نماید، و همچنین در صورت بروز مشکل برای وب سایت (به عنوان مثال هک شدن سایت) می تواند با پاسخ گویی مناسب برای رفع مشکل به شما کمک کند.
پیشنهاد می کنیم که از سرویس های مجازی یا VPS استفاده نمایید، که دارای سرعت بسیار بالا و منابع نامحدودی هستند.

گواهینامه SSL چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟

داشتن گواهی نامه SSL باعث می شود که خزنده های گوگل صفحات وب سایت ما را ایمن تشخیص دهند، برای اشنایی با این قابلیت می توانید مقاله SSL چیست را مطالعه نمایید.

بهترین ابزار های سئو کدامند ؟

Google search console، google analytics، google tag manager، google trend، google page speed، google alert، ahref، و غیره

بهترین ابزار های بررسی رقیبان کدامند ؟

Moz، Ahref، Hotjar، Origbi، whatfont(ex)، google alert، wapplazer(ex)، rss feed reader(ex) و غیره

تاثیر برندینگ روی سئو چقدر است ؟

یکی از اصول سئو حرفه ای برندینگ می باشد، در مقاله چگونه برندسازی کنیم به صورت کامل به این مفهوم پرداخته ایم.
کم کم الگوریتم های گوگل دارن به سمتی می رن که درجه اطمینان کاربران به صفحات رو بیشتر کنند، یکی از فاکتور های همین مسئله برندینگ است، درواقع مطلب و محصولی که بازدید می شود باید اصل و نسب داشته باشد و مخصوص به یک تیم مخصوص شود.
تاثیر برندینگ در سئو بسیار قابل تامل است و یکی از مراحل این کار ثبت نام در اکانت های Google my business و .. اشاره کرد.

استفاده از خدمات گوگل ادوردز برای سئو مناسب است یا خیر ؟

استفاده از خدمات گوگل ادورزد بدون هزینه امکان پذیر نمی باشد پس باید در استفاده کردن از آن توجه زیادی کرد.
در صورتی که کسب و کاری دارید که به نظرتون بعد از بالا اومدن در نتایج گوگل (به کمک ادوردز) می تواند به شما سودی برساند این کار را انجام دهید در غیر این صورت نه!
توجه داشته باشید که قبل از اد زدن باید به طول کامل از سلامت و صحت کارکردن سایت خود مطمعن باشید زیرا در صورت بروز هرگونه مشکل در روند خرید شما چند چیز را از دست می دهیم :
1- هزینه ای که به گوگل پرداخت کرده اید 2- اعتماد کاربری که از دست داده اید 3- محصولی که می توانستید بفروشید اما نفروختید.

مقالات تخصصی سئو

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. امکان دورکاری سایت حقوقی ونظارت ازمنزل واستخدام وکلای جوان وسئوکاراگرشدنی است هزینه آن چقدراست؟

  2. امکان دورکاری سایت حقوقی ونظارت ازمنزل واستخدام وکلای جوان وسئوکاراگرشدنی است هزینه آن چقدراست؟

  3. سلام بنده قصدایجادوبسایت حقوقی رادارم تابااستخدام یک سئوکارونظارت برکاروی بتوانم ضمن جذب کاربران یاموکلان حسب مشکل حقوقی آنهاباتنظیم قراردادباکاربرووکیلی که استخدام کرده ام پرونده رابه وکیل موردنظرارجاع دهم وخودم بصورت نظارت بادوربین درمنزل ودورکاری وحضورهفته ای۲روزبرای جلسات مهم وسرکشی به کارمندان باسابقه۲۹سال وکالت کارکنم آیااین طریق کسب وکارحقوقی مناسب است چون باتوجه به سن وسال کشش حضوردائم ودویدن دنبال پرونده راندارم وهزینه ساخت یک سایت متوسط که سئوکارآنرابه درجات بالاببردچقدراست؟

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.