نصب جاوا اسکریپت

نصب جاوا اسکریپت

در این مقاله آموزشی قصد داریم نحوه نصب جاوا اسکریپت برروی مرورگر های مختلف را به شما توضیح دهیم.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یک زبان Front-end یا اصطلاحا یک زبان سمت کاربر می باشد که امروزه تقریبا در تمامی صفحات وب و بخش‌های مختلف وبسایت از کاربردهای این زبان استفاده شده است.

در زمانی که یک کاربر با استفاده از از یک مرورگر صفحات وب سایت شما را بازدید می کند، در صورتی که جاوا اسکریپت برروی مرورگر وی نصب نباشد بخش هایی از صفحه وب که دارای قابلیت های زبان جاوا اسکریپت است برای وی نمایش داده نمی شود.

به عنوان مثال فرض کنید شما در وب سایت خود با کمک زبان جاوا اسکریپت یک اسلایدر را برای نمایش تعدادی تصویر ایجاد کرده اید، در صورتی که زبان جاوا اسکریپت برروی مرورگر کاربران نصب نباشد اسلایدر وبسایت شما برای آنها نمایش داده نمی شود.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه نصب جاوا اسکریپت و دانلود و نصب جاوا اسکریپت برروی مرورگر های مختلف و پرکاربرد آشنا شویم.

آموزش نصب جاوا اسکریپت در مرورگر های فاقد جاوا اسکریپت

در صورتی که زبان جاوا اسکریپت برروی مرورگر شما نصب نباشد در بخش زیر ما برای انواع مرورگرهای مختلف مانند مرورگر گوگل کروم، فایرفاکس، Opera ، و اینترنت اکسپلورر به صورت آموزش تصویری و همچنین با قرار دادن فیلم آموزشی نحوه نصب کردن جاوا اسکریپت بر روی این مرورگر ها را به شما توضیح داده ایم.

اما در صورتی که خود شما تصمیم بگیرید که از مرورگری استفاده نمایید که فاقد جاوا اسکریپت باشد و از تگ های جاوا اسکریپت در آن استفاده نشده باشد شما می توانید برای این منظور از تگ <NoScript> که یکی از طرح های کاربردی در زبان HTML است استفاده نمایید.

در صورتی که علاقه مند هستید که با زبان نشانه گذاری  HTML بیشتر آشنا شوید و سایر طرح های کاربردی این زبان را یاد بگیرید می توانید برای این منظور مقاله HTML چیست را در وب سایت Atgo مطالعه نمایید.

برای مطالعه » همچنین در صورتی که علاقه مند به آشنایی با زبان جاوا اسکریپت هستید، پیشنهاد می کنیم که مقاله ساخت اسلایدر با جاوا اسکریپت را مطالعه نمایید.

ساختار تگ NoSript به صورت زیر می باشد :

<DOCTYPE html!>
<body>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript"type="text/javascript">
<script/>
<NoScript>
soryy.... javascript is needed to go ahead.
<NoScript/>
<body/>
<html/>
آموزش نصب جاوا اسکریپت در مرورگر های فاقد جاوا اسکریپت

برای مطالعه » فریم ورک های جاوا اسکریپت

دانلود و نصب جاوا اسکریپت

برای دانلود و نصب جاوا اسکریپت برروی مرورگر های مختلف ویندوز و اندروید، شما باید به بخش تنظیمات این مرورگر ها مراجعه نمایید، و با توجه به توضیحاتی که به صورت آموزش تصویری و آموزش ویدئویی در ادامه داده می شود می توانید جاوا اسکریپت را برروی مررگر های خود نصب نمایید.

برای مطالعه » آموزش طراحی سایت رایگان

دانلود و نصب جاوا اسکریپت

نصب جاوا اسکریپت در گوگل کروم Chorom

فعال سازی جاوا اسکریپت در مرورگر کروم را در این بخش قصد داریم به شما توضیح دهیم.

همانطور که می دانید مرورگر گوگل کروم یکی از مرورگر های بسیار کاربردی و پر استفاده در بین کاربران در مقایسه با دیگر مرورگر ها می باشد.

علت آن هم وجود Plugin های بسیار کاربردی در این مرورگر است که مخصوصاً افرادی که کار طراحی و ساخت صفحات وب را انجام می دهند استفاده از این مرورگر کاربردی برای آنها در اولویت می باشد.

پس شما هم اگر می خواهید که بخش عمده‌ای از مخاطبین وبسایت شما بتوانند عملکرد بخش های مختلف صفحه وب سایت شما را به صورت کامل و درست مشاهده کند حتما نیاز به نصب و دانلود جاوا اسکریپت برای گوگل کروم دارید.

برای نصب و فعال سازی جاوا اسکریپت در گوگل کروم مراحل زیر را به ترتیب و با توجه به آموزش تصویری و فیلم آموزشی که در ادامه در اختیار شما قرار داده شده است انجام دهید.

برای فعال سازی جاوا اسکریپت در مرورگر Chorom ابتدا این مرورگر را بر روی سیستم خود باز کرده و مطابق تصویر زیر بر روی علامت سه نقطه در در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.

نصب جاوا اسکریپت در گوگل کروم Chorom

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در کادری که برای شما باز می شود شما باید گزینه ی Settings را انتخاب نمایید.

نصب جاوا اسکریپت در گوگل کروم Chorom

پس از انتخاب گزینه Settings یک صفحه جدید برای شما باز می شود که در این قسمت شما باید گزینه ی Privace and Security را انتخاب نمایید. (مطابق تصویر زیر)

نصب جاوا اسکریپت در گوگل کروم Chorom

بعد از انتخاب این گزینه، در انتهای صفحه گزینه Site Settings را مطابق تصویر زیر انتخاب نمایید.

نصب جاوا اسکریپت در گوگل کروم Chorom

و پس از آن در صفحه ای که برای شما ظاهر می شود مطابق تصویر بخش Java Script را انتخاب نمایید.

نصب جاوا اسکریپت در گوگل کروم Chorom

بعد از انتخاب این گزینه دوباره وارد صفحه دیگر می شوید و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید دو گزینه برای شما وجود دارد.

در صورت انتخاب گزینه : Sites Can Use JavaSript جاوا اسکریپت برروی مرورگر کروم شما نصب خواهد شد.

و در صورت انتخاب گزینه : Dont Allows Sites to use JavaScript برنامه جاوا اسکریپت برروی مرورگر کروم شما غیر فعال می شود.

نصب جاوا اسکریپت در گوگل کروم Chorom

در صورتی که برای نصب جاوا اسکریپت برروی مرورگر گوگل کروم آموزش تصویری ارائه شده را مشاهده کردید و موفق به فعال سازی یا غیر فعال سازی جاوا اسکریپت برروی مرورگر خود نشدید در بخش زیر هم یک ویدیوی آموزشی برای شما قرار داده شده است که می توانید با مشاهده این ویدیو آموزشی و توضیحاتی که ارائه شده است زبان جاوا اسکریپت را بر روی مرورگر کروم خود نصب کنید.

بعد از مشاهده این ویدیو آموزشی در صورتی که باز هم نیاز به سال یا راهنمایی داشتی در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات وبسایت، سوالات خود را وارد نمایید تا تیم پشتیبانی وب سایت Atgo در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

برای مطالعه » مسیر طراحی سایت

فعال كردن جاوا اسكريپت در کروم اندروید

برای فعال کردن جاوا اسكريپت در کروم اندروید هم مطابق آموزش تصویری زیر مرورگر کروم تلفن همراه اندروید خود را اجرا نمایید.

مطابق تصویر برروی علامت سه نقطه، یا در برخی ورژن ها علامت فلش در قسمت بالای صفحه سمت راست، کلیک کنید.

و مطابق تصویر زیر گزینه settings را انتخاب نمایید.

فعال كردن جاوا اسكريپت در کروم اندروید

در صفحه ای که ظاهر می شود گزینه site settings را پیدا کرده و انتخاب نمایید.

فعال كردن جاوا اسكريپت در کروم اندروید

و سپس مطابق تصویر گزینه javascript را برروی حالت Allowed قرار دهید.

فعال كردن جاوا اسكريپت در کروم اندروید

برای مطالعه » کسب درآمد از طریق طراحی سایت

نصب جاوا اسکریپت در فایرفاکس

نصب جاوا اسکریپت در مرورگر Firefox را در این بخش قصد داریم که به شما توضیح دهیم.

مرورگر فایرفاکس به دیگر از مرورگر های پر استفاده در بین کاربران اینترنتی است که در صورت غیر فعال بودن جاوا اسکریپت در این مرورگر شما باید با توجه به توضیحاتی که در این بخش در مورد فعال سازی جاوا اسکریپت در فایرفاکس Firefox ارائه می شود زبان جاوا اسکریپت را برای مرورگر فعال نمایید تا محتویات صفحات وب سایت شما به صورت کامل برای کاربران اینترنتی نمایش داده شود.

جهت فعال سازی و نصب جاوا اسکریپت برروی مرورگر فایرفاکس شما ابتدایی مرورگر را بر روی سیستم خود اجرا نمایید و سپس یک تب جدید را باز کنید.

در تب جدید مطابق تصویر زیر در بخش نوار آدرس مرورگر عبارت About:config را تایپ نمایید و سپس دکمه Enter را بزنید.

برای مطالعه » کاربرد فتوشاپ در طراحی سایت

نصب جاوا اسکریپت در فایرفاکس

بعد از زدن دکمه Enter مطابق تصویر زیر می بینید که صفحه برای شما باز می شود که شما در این صفحه باید بر روی دکمه Accept the Risk And Continue کلیک نمایید.

نصب جاوا اسکریپت در فایرفاکس

بعد از کلیک کردن بر روی این دکمه صفحه دیگر برای شما نمایش داده می شود و مطابق آنچه که در تصویر زیر مشاهده می کنید در قسمت Search Preference Name عبارت javaScript را وارد نمایید.

نصب جاوا اسکریپت در فایرفاکس

سپس یک لیست از گزینه های جاوا اسکریپت برای شما نمایش داده می شود و شما باید به دنبال گزینه
Javascript.enabled بگردید، و بعد از پیدا کردن این گزینه اگر مقدار آن بر روی False قرار داشتن یعنی اینکه زبان جاوا اسکریپت برروی مرورگر فایرفاکس شما غیر فعال است و شما باید مقدار آن را بر روی True قرار دهید.

برای مطالعه » آشنایی با محبوب ترین زبان برنامه نویسی و کاربردهای هر یک از آن ها

نصب جاوا اسکریپت در فایرفاکس

اما معمولاً به صورت پیش فرض زبان جاوا اسکریپت برروی مرورگر فایرفاکس شما باید فعال باشد و در این حالت شما باید گزینه True را مشاهده نمایید.

و اگر به هر دلیلی قصد داشتید که جاوا اسکریپت را بر روی مرورگر فایرفاکس خود غیر فعال نمایید حالت False را انتخاب کنید.

مطابق آموزش ارائه شده در این بخش برای نصب و فعال سازی جاوا اسکریپت در فایرفاکس Firefox مشاهده کردید که انجام این کار به راحتی امکان پذیر می باشد.

ما یک ویدیوی آموزشی را هم برای نصب جاوا اسکریپت در فایرفاکس در بخش زیر برای شما قرار داده ایم که در صورت تمایل می توانید این ویدیو آموزشی را هم مشاهده نمایید.

برای مطالعه » اصول طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی

نصب جاوا اسکریپت در اپرا Opera

نحوه نصب و فعال سازی جاوا اسکریپت در مرورگر اپرا opera را در این بخش در قالب یک آموزش تصویری و ویدئویی به شما ارائه می دهیم.

مرورگر اپرا هم یکی از مرورگر هایی است که طیف وسیعی از کاربران در اینترنت از آن استفاده می کنند، پس در صورتی که شما میخواهید یک صفحه وب سایت را در مرورگر اپرا باز کنید و تمامی سورس کدهای موجود در این صفحه برای شما اجرا و به نمایش گذاشته شود باید جاوا اسکریپت را در این مرورگر فعال نمایید.

برای نصب و فعال کردن جاوا اسکریپت در مرورگر اپرا شما ابتدا باید مرورگر اپرا را برروی سیستم خود اجرا نمایید، سپس مطابق تصویر زیر بر روی آیکون مرورگر اپرا در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.

برای مطالعه » ثبت سایت مپ در گوگل وبمستر

نصب جاوا اسکریپت در اپرا

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید بعد از کلیک بر روی آیکون اپرا یک کادر برای شما باز می شود که در این کار شما باید مطابق تصویر گزینه Settings را انتخاب نمایید و همچنین می توانید بر روی صفحه کلید کامپیوتر خود کلید ترکیبی Alt+p را بزنید.

برای مطالعه » افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی

نصب جاوا اسکریپت در اپرا

سپس در صفحه ای که برای شما ظاهر می شود مطابق تصویر زیر بر روی گزینه Advanced در کنار صفحه سمت چپ بزنید‌.

برای مطالعه » سایت تبلیغاتی رایگان 

نصب جاوا اسکریپت در اپرا

بعد از آن بر روی گزینه Privace & security مطابق تصویر زیر کلیک نمایید.

نصب جاوا اسکریپت در اپرا

در این بخش صفحه ای برای شما ظاهر می شود با عنوان Security and Privacy که در همین بخش مطابق تصویر زیر بر روی گزینه Site Settings کلیک کنید.

نصب جاوا اسکریپت در اپرا

وقتی که وارد بخش Site settings شدید، در بخش Content  بر روی گزینه JavaScript مطابق تصویر زیر کلیک کنید.

نصب جاوا اسکریپت در اپرا

و در بخش بعدی هم مطابق چیزی که در تصویر زیر می بینید همانند مرورگر کروم می توانید با انتخاب هر کدام از گزینه‌های  Sites can use javascript  و گزینه Dont allow sites to use javascript جاوا اسکریپت را بر روی مرورگر اپرا فعال یا غیرفعال نمایید.

برای مطالعه » سایز مناسب لوگو برای سایت

نصب جاوا اسکریپت در اپرا

نصب جاوا اسکریپت در اینترنت اکسپلورر  internet Explorer

در این بخش به سراغ نصب و فعال کردن جاوا اسکریپت در اینترنت اکسپلورر Internet Explorer می رویم، البته مرورگر اینترنت اکسپلورر جز آن دسته از مرورگر هایی است که امروزه زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد به دلیل این که شرکت مایکروسافت در نسخه جدیدی از این مرورگر را ارائه نمیدهد و کاربرانی هم که از این مرورگر استفاده می‌کنند از همان نسخه های قدیمی باید استفاده نمایند.

برای مطالعه » آموزش اضافه کردن فونت به وب سایت

در هر صورت اگر قصد استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر را به هر دلیلی داشتید و می‌خواستید یک صفحه وب را با تمام ویژگی های فنی در مرورگر اینترنت اکسپلورر مشاهده نمایید به گونه‌ای که تمام سورس کدهای جاوا اسکریپت هم در این مرورگر اجرا شود می بایست مطابق آموزش تصویری که در این بخش ارائه می‌دهیم زبان جاوا اسکریپت را بر روی مرورگر اینترنت اکسپلورر نصب نمایید.

برای این منظور مرورگر اینترنت اکسپلورر یا همان IE را بر روی سیستم خود اجرا نمایید.

سپس مطابق تصویر زیر در بخش نوار منوی این مرورگر از طریق منوی tools گزینه Internet Options را انتخاب نمایید.

برای مطالعه » فونت چیست

نصب جاوا اسکریپت در اینترنت اکسپلورر

نکته : در صورتی که نوار منوی مرورگر اینترنت اکسپلورر برای شما نمایش داده نمی شود در بالای صفحه کلیک راست کرده و مطابق تصویر زیر گزینه Menu bar را تیک بزنید تا منوی مرورگر اینترنت اکسپلورر برای شما نمایش داده شود.

برای مطالعه » آموزش استفاده از نقشه گوگل در سایت

نصب جاوا اسکریپت در اینترنت اکسپلورر

سپس بعد از انتخاب گزینه Internet Options مطابق تصویر زیر کادری در صفحه برای شما ظاهر می شود که شما در این بخش باید گزینه Security را انتخاب نمایید.

برای مطالعه » آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس

نصب جاوا اسکریپت در اینترنت اکسپلورر

و سپس در بخش بعدی مطابق تصویر زیر دکمه Custom Level را بزنید.

نصب جاوا اسکریپت در اینترنت اکسپلورر

و در پنجره ای که برای شما ظاهر می شود که شما باید در بخش Allow Scriptlets تیک گزینه Enable را بزنید، و در صورتی که می خواهید جاوا اسکریپت برروی مرورگر اینترنت اکسپلورر غیرفعال شود هم طبیعتاً باید گزینه Disable را انتخاب نمایید.

برای مطالعه » Crm چیست و چه کاربردی دارد

نصب جاوا اسکریپت در اینترنت اکسپلورر

گزینه سوم یعنی گزینه  Prompt هم سریعا سورس کد ها جاوا اسکریپت را بر روی مرورگر شما فعال خواهد کرد.

برای مطالعه » افزایش سرعت سایت وردپرس

نصب جاوا اسکریپت در اینترنت اکسپلورر ورژن های پایین تر از 9

به منظور نصب و فعال سازی جاوا اسکریپت در اینترنت اکسپلورر و ورژن های پایین تر از ۹ هم به همین روشی که در قسمت قبلی توضیح داده شد شما می توانید جاوا اسکریپت را بر روی مرورگر اینترنت اکسپلورر نصب نمایید.

در بخش زیر هم یک ویدئوی آموزشی جهت نصب جاوا  اسکریپت در مرورگر IE برای شما قرار داده ایم، که با مشاهده این ویدئوی آموزشی هم میتوانید جاوا اسکریپت را بر روی مرورگر اینترنت اکسپلورر نصب نمایید.

برای مطالعه » سایت رپورتاژ آگهی

نصب جاوا اسکریپت در اپل سافاری apple safari

نحوه نصب و فعال سازی جاوا اسکریپت در اپل سافاری Apple safari به این صورت است که شما ابتدا همانند دیگر مرورگر ها باید این مرورگر را بر روی سیستم خود اجرا کنید.

سپس مطابق تصویر زیر در قسمت بالا و سمت چپ مرورگر Display a menu of general sfari settings که آیکن آن شبیه یک علامت چرخ دنده است را انتخاب نمایید.

برای مطالعه » طراحی وب چیست

نصب جاوا اسکریپت در اپل سافاری

سپس در تبی که برای شما ظاهر میشود شما باید گزینه Preferences را مطابق تصویر زیر انتخاب نمایید.

نصب جاوا اسکریپت در اپل سافاری

همچنین می توانید کلید ترکیبی , + CTRL را هم بر روی صفحه کلید خود بزنید تا مطابق تصویر زیر پنجره General برای شما ظاهر شود.

نصب جاوا اسکریپت در اپل سافاری

در این بخش در کادر General بر روی گزینه ی Security آیکون آن هم تصویر یک قفل است کلیک کنید.

نصب جاوا اسکریپت در اپل سافاری

سپس تیک گزینه Enable javaScript را بزنید تا زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت برروی مرورگر اپل سافاری نصب شود.

طبیعتا اگر بخواهی جاوا اسکریپت را بر روی مرورگر اپل سافاری غیرفعال نمایید باید تیک گزینه Enable javascript را بردارید.

در صورتی که از طریق این آموزش تصویری موفق نشدید که جاوا اسکریپت را بر روی مرورگر اپل سافاری خود نصب نمایید در بخش زیر یک ویدیوی آموزشی هم برای شما قرار داده شده است که می توانید با کمک این

ویدیوی آموزشی جاوا اسکریپت را بر روی مرورگر Apple Safari نصب کنید.

برای مطالعه » آموزش ساخت سایت چندزبانه

نصب جاوا اسکریپت اندروید

در صورتی که زبان جاوا اسکریپت برروی مرورگر های تلفن همراه اندرویدی شما غیر فعال باشد شما با مشکلات عدیده ای مواجه خواهید شد.

یکی از این مشکلات ظاهری این است که مطابق توضیحاتی که در بخش های قبلی ارائه شد، شما نمی توانید تمامی قابلیت های یک صفحه وب را که در آن کد های زبان جاوااسکریپت اجرا شده است را مشاهده نمایید.

اما یکی دیگر از مشکلات مهم تر ناشی از عدم فعال بودن جاوا اسکریپت برروی مرورگر تلفن همراه اندرویدی شما این است که مثلا شما زمانی که می خواهید از یک فروشگاه آنلاین خرید اینترنتی انجام دهید، با یکسری خطاها در زمان خرید اینترنتی مواجه خواهید شد.

پس باید حتما جاوا اسکریپت را برروی اندروید خود فعال نمایید، برای این منظور مطابق آموزشی که در بخش فعال کردن جاوا اسكريپت در کروم اندروید ارائه شد زبان جاوا اسکریپت را بروی مرورگر موبایل اندروید خود فعال نمایید.

برای مطالعه » آنلاین شاپ چیست

نصب جاوا اسکریپت اندروید

بررسی فعال بودن جاواسکریپت

با توجه به توضیحاتی که تا به این جا در مقاله نصب جاوا اسکریپت ارائه شد، شما با نحوه نصب و فعال سازی جاوا اسکریپت برروی مرورگر های مختلف ویندوز و اندرویدی آشنا شدید.

اما برای این که از این موضوع مطمئن شوید که زبان جاوا اسکریپت برروی مرورگر شما نصب است یا خیر، هر موقع در وب سایت های مختلف مشاهده کرید که شما برخی از انیمیشن ها، تصاویر متحرک، و یا اسلایدر ها به خوبی برای شما نمایش داده نمی شود.

و یا این که در زمان خرید آنلاین از وب سایت های فروشگاهی دچار مشکل شده و با خطاهایی مواجه می شوید، اولین موردی که باید بررسی کنید، فعال بودن جاوا اسکریپت بروی مرورگر است.

برای مطالعه » تشخیص زبان برنامه نویسی سایت

بررسی فعال بودن جاواسکریپت

پیشنهاد ویژه » شرکت دیجیتال مارکتینگ atgo ارائه دهنده پکیج ویژه خدمات پشتیبانی سایت، جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه پشتیبانی سایت مراجعه نمایید.

برای مطالعه » در بخش زیر می توانید تعدادی از مقالات کاربری سایت atgo را مطالعه نمایید.

معرفی زبان های برنامه نویسی تحت وب

jQuery چیست

فریم ورک چیست

برنامه نویس Full Stack کیست

AMP چیست

سئوالات متداول در مورد نصب جاوا اسکریپت

نصب جاوا اسکریپت اندروید ؟

برای نصب جاوا اسکریپت اندروید، شما باید با توجه به آموزش تصویری که در مقاله ارائه شده است، از گزینه settings در مروگر خود، گزینه site settings را پیدا کرده و انتخاب نمایید، و سپس مطابق آموزش تصویر ی که در مقاله ارائه شده است گزینه javascript را برروی حالت Allowed قرار دهید.

چگونه جاوا اسکریپت را فعال کنیم ؟

برای فعال سازی جاوا اسکریپت در این مقاله آموزش تصویری و ویدئویی ارائه شده است که شما با مشاهده آن براحتی می توانید جاوا اسکریپت را برروی مرورگر خود فعال نمایید.

نصب جاوا اسکریپت در ویندوز ؟

نصب جاوا اسکریپت برروی مرورگر IE اولین گام برای نصب جاوا اسکریپت در ویندوز است که در مقاله آموزشی نصب جاوا اسکریپت به صورت کامل توضیح داده شد، اما برای برنامه نویسی با زبان جاوا اسکریپت در محیط ویندوز شما می توانید برنامه PyCharm را برروی سیستم خود نصب نمایید.

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.