طراحی وب چیست

طراحی وب چیست

طراحی وب یکی از راه‌هایی است که به شما کمک می کند تا بتوانید از طریق بستر وب صفحاتی را ایجاد نمایید تا از طریق این صفحات بتوانید خدمات شرکت یا یک سازمان و یا حتی یک بیوگرافی از خود را به کاربران اینترنتی منتقل نمایید.

وقتی که شما یک صفحه وب را طراحی می کنید صفحه وب طراحی شده توسط شما هم می تواند محلی برای معرفی خدمات شرکت یا سازمان شما باشد.

هم می تواند محلی برای فروش آنلاین و اینترنتی محصولات شما باشد، و همین که شما می توانید از آن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای معرفی خود و یا یک برند استفاده نمایید.

البته اگر شما فکر این را در سر دارید که از طریق ساختن یک صفحه وب و طراحی وب بتوانید شخص خود و یا کالا و خدمات خود را تبدیل به یک برند کنید و به کاربران اینترنتی معرفی نمایید باید بدانید که تنها طراحی یک وب سایت نمی تواند در این زمینه به شما کمک کند.

بلکه شما باید با انجام بهینه سازی صفحات وب برای موتور های جستجو خدمات و کلمات کلیدی مهم خود را در صفحات اول موتورهای جستجو بالا بیاورید و به کاربران اینترنتی معرفی نمایید، که در این زمینه می توانید از یک شرکت سئو سایت مشاوره دریافت نمایید که به چه صورت باید فرایند بهینه سازی صفحات برای موتور جستجوی گوگل را انجام دهید.

پیشنهاد ویژه » آموزش طراحی سایت رایگان

تعریف طراحی وب به زبان ساده

اگر بخواهیم مفهوم طراحی وب را به زبان ساده بیان کنیم باید بگوییم که به مهارت ساخت، پیاده سازی و راه اندازی یک صفحه در بستر اینترنت اصطلاحا طراحی وب گفته می‌شود.

که در زمان طراحی وب باید با یک سری نکات مهم را در نظر بگیریم، از جمله این که صفحات وبی که ساخته می شود باید حالت نمایش درستی برای Device های مختلف یعنی موبایل، تبلت، و دسکتاپ داشته باشد.

ما باید سعی کنیم که در زمینه گرافیست هم اطلاعات و آگاهی کامل را داشته باشیم که در زمان ساختن صفحات وب از رنگ بندی درستی نیز استفاده نماییم.

مثلا اینکه اگر برای یک کسب و کار خاصی قصد داریم یک صفحه وب را ایجاد بکنیم باید دقت کنیم که رنگ انتخاب شده از لحاظ روانشناسی با کسب و کار مورد نظر ما ارتباط معنایی داشته باشد.

و یکی دیگر از کارهای مهمی که باید در زمان پیاده سازی صفحات وب انجام دهیم این است که سعی کنیم یک محتوای Unique ، و غیر تکراری به مخاطبین خود ارائه دهیم، منظور از محتوای Unique و واحد محتوایی است که در دیگر صفحات وب منتشر نشده باشد، و اصطلاحا تکراری نباشد.

محتوایی که نگارش می شود باید بتواند پاسخ تمامی سوالات و ابهامات کاربران اینترنتی را بدهد، در این زمینه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک‌های تولید محتوا شما میتوانید به صفحه شرکت تولید محتوا مراجعه نمایید.

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید در زمان طراحی و پیاده سازی صفحه وب انجام دهید این است که راه های ارتباطی مناسبی را در وبسایت مورد نظر قرار دهید تا کاربران اینترنتی بتوانند با شما در ارتباط باشند.

هر چقدر سعی کنید که با استفاده از تکنیک و خلاقیت های مختلف دسترسی کاربران اینترنتی به خدمات مورد نظر خود را ساده تر نمایید، کاربران راحت تر می توانند با صفحات وب سایت شما ارتباط برقرار کنند، و این امر می‌تواند زمینه ی اعتماد آنها را به صفحات وب سایت شما فراهم نماید.

نکته : یکی از موارد بسیار مهم که در زمان طراحی وب باید توجه ویژه‌ای به آن شود این است که باید طراح سایت با استفاده از سیاست گذاری های درست و اصولی در صفحات وب سایت خود زمینه اعتماد کاربران را جلب کند.

تعریف طراحی وب به زبان ساده

مراحل طراحی وب

در وهله اول قبل از اینکه بخواهیم در مورد مراحل مختلف طراحی وب صحبت کنیم باید بگوییم که طراحی وب امروزه به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل در دنیا محسوب می شود.

و این شغل پردرآمد و تاثیرگذار همانند هر شغل دیگری دارای یکسری مراحل ای است که یک طراح وب باید به ترتیب و با رعایت اولویت هر یک از مراحل آن را انجام دهد تا در نهایت بتواند یک وبسایت کامل و حرفه‌ای را طراحی و پیاده سازی نماید و در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهد.

در ادامه مهمترین مراحل طراحی وب را به شما معرفی می کنیم؛ این مراحل عبارتند از :

ایجاد یک نقشه راه مناسب

ابتدا از اولین و مهمترین کاری که شما باید برای طراحی وب انجام دهید این است که یک نقشه راه مناسب را برای خود طراحی کنید.

در صورتی که برای خودتان می خواهید یک وب‌سایت ایجاد کنید باید اول تمام نیازها و خواسته‌های خود نسبت به وب سایت مورد نظر را شناسایی کنید.

در صورتی که قصد دارید برای شخص حقیقی و یا یک شرکت حقوقی یک وب سایت را ایجاد نمایید نیز باید تمام خواسته های مورد نظر شخص حقیقی و یا یک شرکت یا سازمان حقوقی را از آن‌ها استعلام نمایید.

و بعد دقیقا مطابق کاری که یک مهندس ساختمان انجام می دهد و برای سازه مورد نظر خود یک نقشه مناسب تهیه می کند شما هم باید با ایجاد یک نقشه راه مناسب مراحل بعدی را گام به گام متناسب با آنچه که در نقشه طراحی و برنامه ریزی کرده اید عمل کنید.

تحقیق و جمع آوری اطلاعات

مرحله دوم در طراحی وب که یکی دیگر از مراحل بسیار مهم محسوب می‌شود این است که شما شروع به تحقیق و جمع آوری اطلاعات نمایید به عنوان مثال :

سازمان یا شرکت شما چه کاری انجام میدهد :

استفاده از چه فاکتورها و یا چه ابزارهایی می تواند سازمان و یا شرکت مورد نظر شما را از سایر رقبای آن در بازار متمایز کند.

مشتریان هدف شما چه افرادی هستند و آنها در چه گروه های سنی قرار دارند،  به عنوان مثال شما می خواهید یک وب سایت آموزشی را طراحی و پیاده سازی نمایید، باید در نظر بگیرید که آموزش مورد نظر مناسب چه افرادی و مناسب چه گروه های سنی می باشد تا شما محتوای مورد نظر خود را متناسب با نیاز او ارائه دهید.
چه کسانی به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد.

چه بودجه و هزینه ای را قصد دارید برای وبسایت موردنظر در نظر بگیرید.

برنامه ریزی

برنامه ریزی هم یکی دیگر از مراحل طراحی وب سایت است.

شما در طول مرحله برنامه‌ریزی می توانید از استراتژی خود جهت بهینه سازی و سئو سایت را طرح‌ریزی یا بازنگری کنید.

طراحی

طراحی شامل شکل دهی و ایجاد نمای ظاهری صفحه وب سایت است در این مرحله قالب کلی وب سایت به همراه عناصر اصلی آن مانند طرح بخش بالای سایت یا همان Header ، طرح بخش داخلی سایت یا Body و طرح بخش انتهایی سایت یا همان Footer، و غیره است.

کد نویسی

کد نویسی هم یکی دیگر از مراحل مهم در زمان طراحی وب سایت است که شما باید یک ساختار مناسب را برای خود بنویسید در نظر بگیرید که در ادامه این مطلب راجع به روش های مختلف کد نویسی وب سایت در بخش تاریخچه طراحی وب صحبت می کنیم.

راه اندازی

زمانی که شما مراحل طراحی و کدنویسی را پشت سر گذاشتی و حالا نوبت به آن رسیده است که وب سایت مورد نظر خود را بر روی بستر اینترنت راه اندازی کنید که برای این کار نیاز است شما یک فضایی را به اسم هاست یا سرور خریداری نمایید، که هاست یا سرور مورد نظر شما باید فضای آن با توجه به میزان ورودی به وب سایت شما تعیین شود.

و دامنه هم یک اسم اینترنتی یا آدرس اینترنتی منحصر به فرد یا Unique میباشد که شما باید برای وب سایت مورد نظر خود آن را انتخاب نمایید، نام انتخاب شده توسط شما هم می تواند با توجه به نوع کسب و کار شما انتخاب شود و هم می تواند شامل یک اسم خاص باشد که بعدا برای مجموعه شما تبدیل به یک برند شود.

پیشنهاد ویژه » شرکت atgo برگزار کننده دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ به صورت کاملا حرفه ای و بازار کاری، و همچنین برگزار کننده دوره سئو و تولید محتوا تحت نظر اساتید مجرب و کاربلد می باشد.

شما می توانید با فراگیری آموزش سئو تمامی مباحث و الگوریتم های جدید گوگل را یاد بگیرید و خدمات مهم خود را در موتور جستجوی گوگل و شبکه های اجتماعی به کاربران اینترنتی معرفی نمایید.

مراحل طراحی وب

تاریخچه طراحی وب

در مورد تاریخچه طراحی وب باید بگوییم که اولین طراح سایت جهان آقای تیم برنزر لی بود، اولین وبسایت دنیا که به پروژه Word wide Web یا همان سه تا حرف WWW تعلق داشت را طراحی کرد اولین سایت جهان هم هنوز در آدرس http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html در دسترس است.

در ابتدا برای طراحی وب از یک زبان مرجع به نام HTML مخفف Hyper Text Markup  Language  استفاده می‌شد.

با گذشت زمان در کنار زبان نشانه گذاری HTML زبان های دیگری نیز استفاده می شدند جهت استایل دادن به صفحات وب، زبان هایی مانند CSS و جاوا اسکریپت، که این گروه از زبان ها را در دسته زبان های برنامه نویسی سمت کاربر یا Front-End قرار می دهیم.

برای مطالعه » html چیست

نکته : برای آشنایی بیشتر با ساختار زبان های برنامه نویسی سمت کاربر می توانید به وب سایت www.w3schools.com مراجعه نمایید.

در زمانی که شما احتیاج داشتید که با سرور و یا هاست خود در ارتباط باشید شما باید در ساختار صفحات وب سایت خود از زبانهای سمت سرور یا اصطلاحا Back – End استفاده نمایید.

زمان در تاریخچه صفحات وب نیاز به یک فضایی برای ذخیره سازی اطلاعات وبسایت وجود داشت که توسط شرکت های مانند مایکروسافت نرم‌افزارهای بانک اطلاعاتی یا Data Base ساخته شدند، که فضایی را جهت ذخیره سازی اطلاعات در اختیار شما قرار می دادند.

البته امروزه برای ساخت صفحات وب استفاده از سیستم های مدیریت محتوا یا اصطلاحا CMS هم در بین وبمستران و طراحان وب بسیار رایج شده است.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس که با یک پنل کاربری کاربر پسند و خیلی آسان این قابلیت را به شما میدهد تا بتوانید به راحتی محتوای وب سایت خود را مدیریت کنید.

برای مطالعه » نصب جاوا اسکریپت

تاریخچه طراحی وب

انواع طراحی وب

طراحی وب را می توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد :

  • طراحی وب سایت استاتیک
  • طراحی وب سایت داینامیک

طراحی وب سایت استاتیک :

در سایت های استاتیک مدیر سایت نمی تواند محتوای سال را تغییر داد و برای تغییر دادن آن یا باید خود طراحی سایت یاد بگیرد.

یا باید یک طراح سایت را استخدام کند تا تغییراتی که می‌خواهد را بتواند انجام دهد معمولا در زمان حاضر که سیستم های مدیریت محتوای بسیار حرفه‌ای همانند وردپرس و یا جوملا روی کار آمده‌اند استفاده از سایت های استاتیک خیلی کم شده است.

طراحی وب سایت داینامیک

سایت های داینامیک یا پویا سایت های هستند که از هر دو بخش فرانت اند و بچه استفاده کردند.

در این سایتها برنامه نویس وب سایت موظف است که سایت خود را کاملاً به صورت پویا طراحی و پیاده سازی نماید.

به گونه ای که تمام محتوای سایت توسط مدیر و کاربران مختلف قابلیت تغییر و ویرایش را داشته باشند.

انواع طراحی وب

درآمد طراحی وب

طراحی وب امروزه یکی از پر درآمد ترین مشاغل در دنیا محسوب می شود، به خصوص بعد از انتشار ویروس کوید 19 در تمام جهان اکثر مشاغل مجبور شدند که بازار کار سنتی خود را رها رده و به سمت کسب و کار آنلاین بیایند.

و تنها راه آن ها برای رسیدن به این هدف ایجاد یک وب سایت پویا و قدرتمند برای معرفی خدمات مورنظرشان در بستر وب بود.

البته در مورد درآمد طراحی وب این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که هر چقدر شما بتوانید تخصص خود را در حوزه های مختلف شغل طراحی وب یعنی، بخش کدنویسی، بخش طراحی گرافیست، بخش تولید محتوا، بخش دیجیتال مارکتینگ، افزایش دهید می توانید درآمد بیشتری را از شغل طراحی وب بدست آورید.

جهت آشنا شدن با هزینه های طراحی وب می توانید به صفحه طراحی سایت ارزان مراجعه کنید.

درآمد طراحی وب

طراحی وب مناسب چه افرادی است

تمامی افرادی که قصد دارند برای خود یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی نمایند و محصولات خود را از طریق فضای مجازی و بستر وب به کاربران اینترنتی معرفی کنند، تمامی افرادی که قصد دارند یک شغل پردرآمد و آینده دار را برای خود داشته باشند می توانند به عنوان یک طراح وب به این هدف بزرگ دست یابند.

طراحی وب همچنین می تواند یکسری مشاغل دیگر را نیز در زیرمجموعه خود قرار دهد مانند گرافیست، متخصص دیجیتال‌مارکتینگ، متخصص تولید محتوا، متخصص سئو، طراح رابط کاربری، و غیره

پیشنهاد ویژه » خرید سایت با قیمت مناسب به همراه ارائه پک آموزش ویدئویی مدیریت سایت برای صاحبان کسب و کار و مشاغل مختلف

طراحی وب مناسب چه افرادی است

برای یادگیری طراحی وب به چه چیزی نیاز داریم

در صورتی که شما هم جزو آن دسته از افراد علاقه مند به یادگیری طراحی وب هستید خوب طبیعتا نیاز به یک سری آموزش ها برای یادگیری طراحی وب دارید.

برای این منظور ما در وبسایت آریا تهران که یک سایت آموزشی و زیر مجموعه وب سایت شرکت دیجیتال مارکتینگ Atgo نیز می‌باشد.

یک سری آموزشهای ویدیویی برای شما فراهم کرده ایم که شما با مشاهده این آموزش ویدیویی می توانید مباحث طراحی وب را به شکل اصولی و حرفه یاد بگیرید.

برای این منظور شما می توانید به صفحه آموزش طراحی سایت در وب سایت آریا تهران مراجعه نمایید.

برای یادگیری طراحی وب به چه چیزی نیاز داریم

<< مقالات آموزشی مفید برای یادگیری آموزش طراحی سایت به صورت حرفه ای >>

افزایش سرعت سایت وردپرس

آموزش افزونه wp-rocket

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

GTmetrix چیست

آموزش ساخت سایت چندزبانه

مسیر طراحی سایت

آموزش استفاده از نقشه گوگل در سایت

آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس

مدیر سایت کیست

تشخیص زبان برنامه نویسی سایت

حل مشکل ایندکس نشدن سایت در گوگل

آینده شغلی طراحی وب

افزونه ووکامرس چیست

آموزش اضافه کردن فونت به وب سایت

فونت چیست

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد شما می توانید در انتهای همین صفحه در بخش نظرات سوالات و نظرات خود را پیرامون این مطلب با ما در میان بگذارید تا همکاران ما به سوالات شما پاسخ دهند.

سئوالات متداول در مورد طراحی وب چیست ؟

در بخش زیر به برخی از سئوالات رایج کاربران وب سایت Atgo در مورد طراحی وب چیست پاسخ داده ایم، بخش زیر را مطالعه نمایید، در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی بیشتر شما هم می توانید در انتهای صفحه و در بخش نظرات، سئوالات خود را وارد نمایید.

و یا از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت با پشتیبان آنلاین شرکت Atgo تماس بگیرید تا به سئوالات شما پاسخ دهند.

طراحی وب چیست ؟

طراحی وب یکی از راه‌هایی است که به شما کمک می کند تا بتوانید از طریق بستر وب صفحاتی را ایجاد نمایید تا از طریق این صفحات بتوانید خدمات شرکت یا یک سازمان و یا حتی یک بیوگرافی از خود را به کاربران اینترنتی منتقل نمایید.

انواع طراحی وب کدامند ؟

طراحی وب سایت ایستاتیک، و طراحی وب سایت داینامیک دو روش متداول و شناخته شده برای طراحی وب هستند.

درآمد طراحی وب ؟

امروزه طراحی وب سایت یکی از مشاغل پردرآمد در ایران و کل دنیا شناخته می شود، و در این حوزه هر چقدر که فیلد های تخصصی بیشتری را یاد بگیرید، قطعا می توانید سطح درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

طراحی وب مناسب چه افرادی است ؟

تمامی افرادی که قصد دارند برای خود یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی نمایند و محصولات خود را از طریق فضای مجازی و بستر وب به کاربران اینترنتی معرفی کنند، تمامی افرادی که قصد دارند یک شغل پردرآمد و آینده دار را برای خود داشته باشند می توانند به عنوان یک طراح وب به این هدف بزرگ دست یابند

برای یادگیری طراحی وب از کجا شروع کنیم ؟

بهتر است که یادگیری پروسه طراحی وب را باستفاده از سیستم های مدیریت محتوا شروع کنید، برای این منظور می توانید به صفحه آموزش طراحی سایت رایگان مراجعه نمایید.

مقالات طراحی سایت

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.