مدیر سایت کیست

مدیر سایت کیست

مدیر سایت کیست و چه وظایفی بر عهده دارد، در این مقاله آموزشی قصد داریم که وظایف مدیر سایت را مورد بررسی قرار دهیم.

مدیریت سایت و شغل وبمستری امروزه یکی از مشاغل بسیار پردرآمد می باشد که شما با داشتن مهارت های لازم برای مدیریت کردن یک وب سایت می توانید درآمد خوبی را از این حوزه کسب کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در مورد مدیر و یا ادمین سایت در اختیار شما قرار دهیم.

پیشنهاد ویژه » خرید سایت آماده به صورت بهینه سازی شده با قیمت مناسب

مدیر سایت

به زبان خیلی ساده باید گفت که مدیر سایت کسی است که بتواند می بخش‌های یک وب سایت را اعم از محتوای نوشتاری، صوتی، تصویری، سورس کدهای وب سایت، بانک اطلاعاتی، هاستینگ و تمامی بخش‌های مربوط به یک وب سایت را مدیریت نماید.

برای مطالعه » قوانین سایت

مطمئناً شما در فضای مجازی بارها و بارها نام کلمه ادمین یا مدیر را شنیده‌اید و ادمین به کسی گفته می شود که وظیفه مدیریت یک وب سایت و یا یک گروه و یا کانال را در فضای مجازی بر عهده دارد.

البته مدیریت وب سایت و یا ادمین وب سایت فقط مختص سایتهای اینترنتی نیست و می‌تواند شامل کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرامی نیز باشد.

پیشنهاد ویژه » بهترین شرکت سئو در تهران ، بهینه سازی صفحات وب سایت شما را با توجه به جدیدترین آپدیت های موتور های جستجو انجام می دهد.

که مدیریت کردن هر یک از این بخش نیازمند داشتن یک سری مهارت‌های خاصی است به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک وب سایت را مدیریت کنید باید به زبان های برنامه نویسی تحت وب تسلط داشته باشید و همچنین تکنیک های تولید محتوا و چه به صورت نوشتاری بچه به صورت چند رسانه‌ای تسلط کامل داشته باشید.

برای مطالعه » شرکت طراحی سایت در تهران

با تنظیمات هاست و دیتابیس آشنایی کامل داشته باشید و همچنین نیازمند این هستید که با برخی از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس جوملا و غیره کار کرده باشید و با محیط آنها آشنایی است داشته باشد.

در صورتی که بخواهید برخی از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و یا برخی از صفحات اینستاگرام را مدیریت کنید شما باید با قوانین این شبکه‌های اجتماعی آشنا باشید و بتوانید طبق قوانین ای که شرکت‌هایی مانند اینستاگرام تعیین کرده‌اند محتوای پیج خود را مدیریت کنید تا مورد جریمه و یا بلاک شدن این شبکه‌های اجتماعی قرار نگیرید.

پیشنهاد ویژه » طراحی سایت ارزان و حرفه ای توسط بهترین شرکت طراحی سایت

شاید بتوان گفت که مدیریت کردن شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یک مقدار از وبسایت راحت‌تر باشد چرا که دیگر شما نیازمند یادگیری زبان های برنامه نویسی نیستید اما این به این معنی نیست که کار راحتی را برای مدیریت کردن یک پیج اینستاگرام داشته باشد لذا باید زمان زیادی را صرف کنید تا بتوانید محتوای مفید را در پیج خود به کاربران مربوطه ارائه دهید.

برای مطالعه » درآمد آنلاین شاپ

مدیر سایت

وظیفه مدیر سایت چیست

با توجه به توضیحاتی که تا به اینجا داده شد باید گفت که معمولاً وظیفه مدیر یا ادمین سایت با توجه به نوع شرکت صاحب امتیاز وب سایت می تواند متفاوت باشد.

برای مطالعه » افزایش فروش مغازه

به عنوان مثال اگر شما در یک شرکت بزرگ مدیر سایت شوید افراد زیادی مثل طراح تیم تولید محتوا کارشناسان سئو و یا حتی یک تیم برنامه نویسی در کنار شما فعالیت می‌کنند و شما مسئولیت هماهنگ کردن آنها را برعهده دارید.

اما اگر یک کسب و کار کوچک تر فعالیت می کنید بسیاری از کارها مثل طراحی کدنویسی و برخی از وب سایت تولید محتوا بهینه سازی خواهد بود.

البته مطمئناً یک مدیر موفق کسی است که به تمامی مباحثی که ذکر کردیم از جمله تولید محتوا مباحث سئو طراحی و گرافیک و غیره تسلط کامل داشته باشد.

برای مطالعه » درآمد طراحی سایت

وظیفه مدیر سایت چیست

شرح وظایف مدیر سایت

با توجه به توضیحاتی که داده شد اگر بخواهیم شرح مختصری از وظایف یک ادمین سایت را بررسی کنیم باید بگویم که شرح وظایف مدیر یک وب سایت عبارت است از :

  • مدیریت تیم تولید محتوا (برای این منظور مدیر سایت می تواند معتبر ترین منابع برای تولید محتوا را در اختیار کارمندان خود قرار دهد.)
  • آنالیز بازدیدکنندگان سایت
  • افزایش ترافیک سایت با استفاده از تکنیک های مختلف
  • تسلط بر مباحث سئو
  • تسلط بر طراحی و گرافیک وب سایت
  • آشنایی و یا در صورت امکان تسلط بر زبان های برنامه نویسی تحت وب
  • آشنایی با انواع سرور های اختصاصی، اشتراکی و سرویس های مجازی یا VPS و تسلط بر تنظیمات آن ها
  • آشنایی با تنظیمات دامنه وب سایت و تنظیم کردن دامنه بر روی هاست و همچنین آشنایی با مباحث انتقال دامنه ها از یک سرور به سرور دیگر
  • به روز بودن و مطالعه دائم آپدیت های جدید موتور جستجوگر گوگل و همچنین آپدیت های جدید شبکه های
  • تسلط بر Social Networks ها مانند اینستاگرام، تلگرام، و غیره

برای مطالعه » نرم افزار های ساخت تیزر تبلیغاتی

شرح وظایف مدیر سایت

حقوق مدیر سایت

حقوق و میزان درآمد یک مدیر سایت و یا ادمین سایت بستگی به میزان تخصص او در مهارت هایی که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم دارد.

مهارت های مختلفی مانند تولید محتوا کدنویسی و گرافیک و غیره هرکدام میتواند در میزان درامد یک وب مستر و یا مدیر وب سایت تاثیر گذار باشد.

در صورتی که شما علاقه مند هستید که به عنوان یک مدیر و یا وب مستر میزان درآمد خود را به حد چشمگیری افزایش دهید پیشنهاد می کنیم که با یادگیری و تسلط بر زبان های برنامه نویسی تفاوت زیادی را بین خود و دیگران را رقم بزنید.

برای مطالعه » درآمد فروشگاه اینترنتی

چرا که اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این مسئله نگاه کنیم مباحثی مانند تولید محتوا و یا کار کردن با نرم افزارهای گرافیکی خیلی از افراد به راحتی می توانند یاد بگیرند اما یادگیری مباحث برنامه نویسی نیاز به هوش و خلاقیت بالایی دارد و زمان زیادی را باید گذاشت تا بتوان به زبان های برنامه نویسی تحت وب مسلط شد.

به همین دلیل اگر شما بتوانید تسلط کافی بر زبان‌های برنامه‌نویسی داشته باشید مطمئناً می توانید درآمد بسیار زیادی را در این حوزه به دست آورید.

برای مطالعه » فروش اینترنتی چیست

حقوق مدیر سایت

چگونه مدیر سایت شویم

تا به این جای کار با وظایف مدیر سایت آشنا شدید، حال اگر شما قصد دارید که ادمین یک وب سایت باشید، باید یکسری تخصص ها در زمینه های مختلفی داشته باشید، که در ادامه در مورد این توانایی ها صحبت می کنیم.

مواردی که در بخش زیر در مورد آن ها صحبت می شود، اگر شما بتوانید تا حدود 50 تا 80 درصد در موارد زیر تخصص داشه باشید می توانید به عنوان یک مدیر وب سایت حرفه ای و یا یک وب مستر متخصص و کاربلد در این زمینه مشغول به کار شوید.

مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک وب مستر حرفه ای عبارتند از :

تسلط بر زبان های برنامه نویسی تحت وب شامل زبان های سمت کاربر با Front-End ، زبان های سمت سرور یا Back-End.

بهتر است ابتدا به یادگیری زبان های سمت کاربر بپردازید که شامل HTML، CSS، Java script و غیره هستند، سپس با توجه به علاقه خود یکی از زبان های سمت سرور PHP یا ASP.Net را یاد بگیرید.

در صورت انتخاب زبان PHP باید بانک اطلاعاتی My-SQL را نیز یاد بگیرید، و در صورت علاقه مندی به زبان ASP.Net می توانید دیتابیس SQL-Server را به طور کامل یاد بگیرید.

پس از یادگیری موارد ذکر شده بهتر است به سراغ تسلط بر سیستم های مدیریت محتوا بروید، و با توجه به امکانات بالای وردپرس می توانید به کمک این CMS قدرتمند یک وب سایت پویا را ساخته و مدیریت کنید.

برای این که مدیریت درستی برروی مباحث طراحی وب داشته باشید پیشنهاد می کنیم که اندکی هم با نرم افزار های گرافیکی مانند فتوشاپ کار کنید، که اطلاعات خود را در زمینه اصول طراحی و زیباسازی یک صفحه بالا ببرید.

و همچنین در مورد مباحث UX و UI مطالعه داشته باشید، تا بتوانید صفحات وب سایت خود را با یک ساختار زیبا و کاربر پسند متناسب با موضوع کسب و کار خود بسازید.

برای مطالعه » html چیست

جهت آشنای بیشتر با مباحث طراحی پیشنهاد می کنیم که از آموزش های موجود در وب سایت udemy.com کمک بگیرید.

همچنین اگر می خواهید با قاعده طراحی اصولی صفحات وب آشنا شوید، پینهاد می کنیم که سری هم به وب سایت themeforest.net بزنید، که در این سایت بهترین قالب های طراحی شده و استاندارد وجود دارد که شما می توانید از آن ها ایده بگیرید.

موضوع بعدی که نیاز هست شما به عنوان مدیر وب سایت اطلاعات کافی و جامعی را داشته باشید مباحث مربوط به SEO و بهینه سازی یک وب سایت است، که باید در دستور کار شما قرار بگیرد.

جهت آشنایی بیشتر با مباحث سئو شما می توانید در انتهای این صفحه مقالت آموزشی در حوره سئو و بهینه سازی سایت را مطالعه نمایید.

همچنین برای ارتقای ورودی وب سایت شما به عنوان مدیر یا ادمین وب سایت موظف هستید که تعامل مناسبی را با شبکه های اجتماعی داشته باشید، پس حتما باید شناخت و آگاهی کامل نسب به Social Networks های پر طرفدار داشته باشید.

برای مطالعه » آموزش طراحی سایت رایگان

چگونه مدیر سایت شویم

استخدام مدیر سایت

در صورتیکه برای وبسایت و یا کسب و کار خود نیاز به یک ادمین و یا مستر دارید می توانید از طریق لینک زیر با همکاران ما در ارتباط باشید تا در این زمینه مشاوره لازم را به شما ارائه دهند.

استخدام ادمین سایت

برای مطالعه » استراتژی محتوا چیست و چگونه می توانیم یک استراتژی محتوا برای خود تدوین نماییم؟

سئوالات متداول در مورد مدیر سایت کیست ؟

مدیر یا ادمین سایت کیست ؟

به زبان خیلی ساده باید گفت که Admin سایت کسی است که بتواند می بخش‌های یک وب سایت را اعم از محتوای نوشتاری، صوتی، تصویری، سورس کدهای وب سایت، بانک اطلاعاتی، هاستینگ و تمامی بخش‌های مربوط به یک وب سایت را مدیریت نماید.

وظایف Admin سایت چیست ؟

مدیریت تیم تولید محتوا، آنالیز بازدیدکنندگان سایت، افزایش ترافیک سایت با استفاده از تکنیک های مختلف، تسلط بر مباحث سئو، تسلط بر طراحی و گرافیک، تسلط بر Social Networks ها مانند اینستاگرام، تلگرام، و غیره

درآمد ادمین سایت چقدر است ؟

با توجه به میزان تخصص و مهارت های فردی مدیر وب سایت، سطح درآمد وی تعیین می شود، اگر در مورد موارد ذکر شده مدیر مهارت کافی را داشته باشد می تواند درآمد خود را به میزان چشم گیری افزایش دهد.

<< مقالات آموزشی مفید برای یادگیری بیشتر سئو و توسعه فردی >>

چگونه کامنت ها می تواند روی سئو وبسایت تاثیر گذار باشد

سئو تکنیکال چیست

سئو داخلی چیست

سئو خارجی چیست

مشاوره سئو رایگان

ابزارهای سئو

سئو مارکتینگ

استراتژی سئو

آموزش سئو

چگونه کارشناس سئو شویم

سوالات متداول سئو سایت

سئوکار کیست و چه وظایفی دارد ؟

اصول سئو در تولید محتوا

چگونه بک لینک رایگان بگیریم

<< مقالات آموزشی مفید برای یادگیری بیشتر طراحی وب سایت و توسعه فردی >>

افزایش سرعت سایت وردپرس

آموزش افزونه wp-rocket

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

GTmetrix چیست

آموزش ساخت سایت چندزبانه

طراحی وب چیست

مسیر طراحی سایت

آموزش استفاده از نقشه گوگل در سایت

آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس

مدیر سایت کیست

تشخیص زبان برنامه نویسی سایت

حل مشکل ایندکس نشدن سایت در گوگل

آینده شغلی طراحی وب

افزونه ووکامرس چیست

آموزش اضافه کردن فونت به وب سایت

فونت چیست

تاثیر کامنت ها بر روی سئو وب سایت

گوگل میت چیست

اصول طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی

مقالات طراحی سایت

مشاهده همه

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.