چگونه کامنت ها می تواند روی سئو وبسایت تاثیر گذار باشد

چگونه کامنت ها می تواند روی سئو وبسایت تاثیر گذار باشد

برای اینکه شما بتوانید صفحات وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و یا اصطلاحاً فرآیند  SEO را بر روی صفحات خود پیاده سازی نمایید تکنیک های متعددی وجود دارد که باید در داخل و خارج از وب سایت انجام دهید تا در نهایت بتوانید خدمات و محصولات مهم وب سایت خود را در صفحات اول موتورهای جستجو به کاربران اینترنتی معرفی کنید.

یکی از مواردی که می‌تواند بر روی بهینه سازی صفحات شما و بحث سئو داخلی و یا on page seo بسیار تاثیرگذار باشد مربوط به کامنت های کاربران است، که در ادامه این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که چگونه کامنت ها می تواند روی سئو سایت اثرگذار باشد و ما چه کار باید انجام دهیم که بتوانیم از کاربران خود کامنت دریافت کنیم.
برای بررسی این موضوع در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی تاثیر کامنت ها بر سئو

تاثیر کامنت ها بر روی سئو وب سایت

همانطور که می دانید و در مباحث آموزش سئو این مطالب را فرا گرفته اید، امروزه با توجه به آپدیت های جدید گوگل شما زمانی که می‌خواهید یک محتوای مناسب و با کیفیت برای وب سایت خود تولید کنید ابتدا اولین چیزی که باید به آن توجه کنید نیاز مخاطب است.

در محتوای نگارش شده فقط و فقط به نیاز مخاطب فکر کنید و بتوانید با ارائه یک محتوای مثنی و یا یک محتوای ویدیویی مناسب پاسخ جامعی را به نیازهای مخاطبین وب سایت خود داشته باشید.

زمانی که شما محتوای سایت خود را منتشر می کنید و آن را در معرض دید کاربران قرار می دهید حالا کاربران با مطالعه محتوای شما ممکن است سئوالاتی از شما داشته باشند پس بنابراین شما باید در زمان طراحی و پیاده سازی صفحات وب سایت خود راه‌های ارتباطی مناسبی را در نظر بگیرید که کاربران بتوانند از این طریق با شما در ارتباط باشند.

یکی از این راه های ارتباطی که شما حتماً باید در زمان طراحی و پیاده سازی لندینگ پیج صفحه مقالات و لندینگ پیج صفحه محصولات توجه ویژه ای به آن داشته باشید بخش نظرات و کامنت های کاربران است.

که این بخش مانند دیگر بخش های وب سایت باید به شکل زیبا و شکیل طراحی شود تا کاربران بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

متاسفانه خیلی از افراد هستند که در زمان پیاده سازی و طراحی صفحات وب سایت توجه آنها بیشتر بر روی صفحه اصلی سایت و طراحی قسمت های ابتدایی صفحات سایت است و تمرکز و وقت کمتری را بابت ایده پردازی و طراحی بخش های انتهایی سایت مخصوصاً بخش کامنت ها دارند.

در حالیکه یک طراح حرفه ای و کاربلد باید تمامی بخش های صفحه را به آن توجه ویژه داشته باشد و راههای مناسبی را جهت تعامل با کاربران در تمامی بخش ها را در نظر بگیرد.

پس اگر شما می خواهید که که کامنت ها تاثیر مثبت و مفیدی بر روی سئوی سایت شما داشته باشند در درجه اول باید طراحی خاص و ویژه ای را برای این بخش در نظر بگیرید که در ادامه راه های دیگری را جهت تاثیر مطلوب کامنت ها بر روی سئوی صفحات شما بررسی می‌کنیم.

پیشنهاد ویژه » دریافت خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ در بهترین شرکت سئو تهران

تاثیر کامنت ها بر روی سئو وب سایت

چگونه بتوانیم از کاربران خود کامنت بگیریم

برای اینکه شما بتوانید از کاربران خود در وبسایت کامنت بگیرید ابتدا باید در زمان تولید محتوای متنی و ویدیویی یک استراتژی و ساختار مناسب را برای محتوای خود در نظر داشته باشید.

و در همان مقدمه تولید محتوا با به کار بردن کلمات مناسب کاربر را تشویق کنید که ادامه متن شما را مطالعه کند.
و و در زمان تولید محتوای متنی و ویدیویی دائماً این نکته را به کاربر یادآور شوید که هر قسمتی را که متوجه نشد در انتهای صفحه می‌تواند سوالاتش را مطرح کند و همچنین این اطمینان را به او بدهید که تیم پشتیبان وب سایت در سریع‌ترین زمان ممکن سوالات کاربران را پاسخ خواهد داد و این مورد در عمل هم حتماً باید از جانب شما وهمکارانتان به عنوان پشتیبان وب سایت اتفاق بیفتد.

مخصوصاً در مورد سایتهای آموزشی و در مواقعی که شما می خواهید یک محتوای آموزشی را در وب سایت خود پیاده سازی کنید بعد از ارائه هر بخش از آموزش دائماً کاربر را تشویق کنید که سوالاتش را در بخش کامنت ها وارد کند تا شما بتوانید در سریعترین زمان ممکن به سوالات زیر پاسخ دهید.

ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که در سایت های فروشگاهی که دیگر بحث آموزش مطرح نیست چگونه بتوانیم در صفحات مربوط به محصولات از کاربران خود نظر بگیریم.

در سایت های فروشگاهی بهتر است که در زمان درج محتوای صفحات محصول شما کاربران خود را تشویق کنید که اگر قبلاً تجربه خرید از فروشگاه اینترنتی شما را داشته‌اند حتماً تجربه خود را بابت خرید محصولات مجموعه شما با دیگر کاربران در میان بگذارند و همچنین از آنها درخواست کنید که پیشنهادات و انتقادات خود را پیرامون خرید محصولات و خدمات مجموعه شما در بخش نظرات وبسایت وارد نمایند و این اطمینان را نیز باید به آنها بدهید که شما به عنوان پشتیبان وب سایت حتماً نظرات پیشنهادات و انتقادات آنها را مطالعه کرده و در جهت رفع نواقصی که در محصولات مجموعه شما وجود دارد حتما تلاش خواهید کرد.

پس تا به اینجای کار نتیجه گرفتیم که یکی از راه های موثر برای گرفتن کامنت از کاربران در وبسایت، حالا چه

سایت های فروشگاهی و چه سایت های خدماتی و آموزشی جلب اعتماد کاربران است.

که این جلب اعتماد با طراحی درست صفحات شروع می شود و در زمان تولید و محتوا نیز با ارائه محتوای با کیفیت و کاربر پسند متناسب با رفع نیازهای کاربران می‌توانند میسر شود.

پیشنهاد ویژه » طراحی حرفه ای لندینگ پیج و صفحات وب سایت توسط تیم حرفه ای طراحی سایت ارزان در تهران

چگونه بتوانیم از کاربران خود کامنت بگیریم

با چه روش هایی می توان میزان کامنتهای سایت را افزایش داد

ساده ترین و موثرترین راهکار برای افزایش میزان کامنت‌های سالت این است که شما به کاربران خود اطمینان دهید که حتماً نظرات آنها را می خوانید و در اسرع وقت به سوالات و نظرات آنها پاسخ خواهید داد و توجه ویژه به آنها دارید.

یعنی اینکه بتوانید به سوالات آنها به صورت جامع و کامل پاسخ داده و با خوشرویی تمام با آنها صحبت کنید تا بدانند برای نظراتشان ارزش قائل هستید.

پیشنهاد ویژه » آموزش طراحی سایت رایگان

با چه روش هایی می توان میزان کامنتهای سایت را افزایش داد

آیا میزان کامنت روی سئو سایت تاثیر گذار است

اینکه آیا میزان کامنت بر روی سئو وبسایت تاثیر گذار هست یا خیر سوال بسیاری از کاربران وب سایت شرکت

دیجیتال مارکتینگ Atgo است، که در زمان برقراری ارتباط با همکاران ما این مورد را پرسیده اند.

در پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به اینکه بحث میزان ماندگاری کاربران در صفحه یا اصطلاحا Settion Diuration یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که ربات های گوگل می توانند از طریق آن متوجه شوند که آیا صفحات ما کاربر پسند هستند یا خیر، بخش کامنت ها هم یکی از ابزارهای است که می‌تواند کاربران ما را در صفحه نگه دارد و میزان ماندگاری آنها را در صفحه ما بالا ببرد.

برای مطالعه » گوگل میت چیست

حال چه کاربرانی که در این بخش کامنت ها و نظرات سایر کاربران را مطالعه می کنند و چه کاربرانی که در این بخش نظر می گذارند.

به همین دلیل است که تاکید می شود که حتماً برای بهبود وضعیت سئو وب سایت در زمان تولید محتوا باید توجه ویژه‌ای به بخش کامنتها داشت.

مورد دیگر که با استناد بر آن می‌توان گفت که کامنت ها بر روی سئو وب سایت تاثیرگذار است این است که به هر حال هر یک از این کاربران که در سایت ما کامنت میگذارند.

کامنت آن ها پس از تایید مدیر وب سایت در صفحه نمایش داده می‌شود و حجم محتوای صفحه ما را نیز افزایش می دهد و از طرفی انجام این کار باعث آپدیت شدن و به روزرسانی مجدد صفحه نیز خواهد شد.

توجه » شما باید به خاطر داشته باشید که علاوه بر مباحث on page seo باید به مباحث سئو خارجی و فعالیت هایی که در خارج از سایت نیاز به انجام دارید داشته باشید، همچنین با استفاده از تکنیک های سئو تکنیکال اقدان به بهینه سازی صفحات خود نمایید.

آیا میزان کامنت روی سئو سایت تاثیر گذار است

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، در صورتی که در مورد مطلب ارائه شده نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاوره دارید می‌توانید در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات سوالات خود را وارد نمایید تا تیم پشتیبان وب سایت Atgo در اسرع وقت به سوالات شما عزیزان پاسخ دهد.

هچنین لینک ارتباطی شبکه های اجتماعی نیز در این وب سایت در اختیار شما عزیزان است تا از این طریق هم بتوانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

در بخش زیر هم تعدادی از مقالات آموزشی که می تواند باعث توسعه فردی و ارتقاء دانش شما در زمینه های مختلف طراحی وب سایت و سئو قرار داده شده است که مطالعه آنها خالی از لطف نیست.

برای مطالعه » آشنایی با روش های بالا بردن سئو سایت به کمک جدیدترین الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل

سئوالات متداول در مورد تاثیر کامنت ها برروی سئو وب سایت ؟

آیا کامنت ها برروی سئو تاثیر گذار هستند ؟

بله، کامنت گرفتن صفحه هم باعث می شود که حجم محتوای صفحه افزایش پیدا کند، و هم باعث افزایش میزان ماندگاری کاربران در صفحه می شود، و هم باعث می شود که کاربران تازه وارد بیشتر به وب سایت شما اعتماد کنند.

چطور از کاربران خود کامنت بگیریم ؟

برای دریافت کامنت از کاربران، بهترین روش اعتماد سازی از طریق ارائه محتوای با کیفیت و صادقانه در جهت رفع نیاز مخاطب، و طراحی یک لندینگ حرفه ای و کاربر پسند می باشد.

برای مقابله با کامنت های اسپم چه کنیم ؟

برای مقابله با کامنت های اسپم بهتر است که این کامنت ها را no-follow و یا حذف کنید، که لطمه ای به وب سایت شما وارد نشود.

<< مقالات آموزشی مفید برای یادگیری بیشتر و توسعه فردی >>

افزایش سرعت سایت وردپرس

آموزش افزونه wp-rocket

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

GTmetrix چیست

آموزش ساخت سایت چندزبانه

طراحی وب چیست

مسیر طراحی سایت

آموزش استفاده از نقشه گوگل در سایت

آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس

مدیر سایت کیست

تشخیص زبان برنامه نویسی سایت

حل مشکل ایندکس نشدن سایت در گوگل

آینده شغلی طراحی وب

افزونه ووکامرس چیست

آموزش اضافه کردن فونت به وب سایت

فونت چیست

تبدیل برگه به نوشته در وردپرس

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با تشکر از مطلب خوبتون

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.