کپی رایتر کیست

کپی رایتر کیست

کپی رایتر کسی است که علاوه بر تسلط کامل بر نویسندگی با روش های فروش و بازاریابی هم تا حدودی آشنایی دارد و در زمان نگارش متن خود در وب سایت های مختلف و یا در متن آگهی های تبلیغاتی، کاتالوگ، بروشور، شبکه های اجتماعی، و غیره سعی می کند متن خود را به گونه‌ای منتشر کند که که بتواند مخاطب هدف خود را جذب کند و از این طریق کالا و خدمات خود را به مخاطبین ارائه دهد.

پس در نتیجه کپی رایتر باید علاوه بر آشنایی با تکنیک های نویسندگی، تکنیک های مارکتینگ و فروش را هم بداند و از آنها در کپی رایتینگ استفاده کند.

همچنین اگر یک کپی رایتر وظیفه درج و محتوا در وب‌سایت‌های مختلف را داشته باشد باید محتوای خود را به صورت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو منتشر کند، باید با مباحث آموزش سئو آشنایی کامل داشته باشد.

گذر زمان نگارش محتوای خود هم به بهینه سازی موتورهای جستجو و هم به جذب کاربران اینترنتی توجه کافی را داشته باشد.

جهت آشنایی بیشتر با مباحث سئو به صفحه شرکت سئو سایت مراجعه نمایید.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ویژگیهای یک کپی رایتر را با هم بررسی نمایید.

پیشنهاد ویژه » جهت دریافت مشاوره می توانید با شرکت تولید محتوا در تهران تماس بگیرید، و یا در دوره تولید محتوا مجتمع Atgo ارتباط برقرار نمایید.

شرح شغل کپی رایتر

شغل کپی رایتر هم می تواند در بستر کار کردن بر روی صفحات مختلف وب سایت باشد، کار نگارش و درج محتوا را بر روی وب سایت های مختلف انجام دهد.

و هم می تواند یک کپی رایتینگ بر روی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت داشته باشد.

در زمان ساخت آگهی های تبلیغاتی، بنر ها، بروشور و یا حتی کارت ویزیت هم یک کپی رایتر می تواند تکنیک های خود را بر روی این آگهی های تبلیغاتی درج کند.

مهمترین موضوعی که در شغل یک کپی رایتر وجود دارد این است که یک کپی رایتر باید استاده کوتاه کردن سخن باشد تا بتواند با چندین جمله‌کوتاه مشتری را تحت تاثیر قرار دهد.

به زبان ساده‌تر کپی رایتر نویسنده‌ای است که به قصد بازاریابی موثر تر و فروش بیشتر محصول خدمات، محتوای مفید و یا حتا کوتاه تولید می کند، برای رسیدم به این هدف شما نیاز به آموزش کپی رایتینگ دارید.

ویژگی های یک کپی رایتر

در بخش زیر قصد داریم ویژگی‌هایی که یک کپی رایتر حرفه‌ای و کاربرد باید داشته باشد را مورد بررسی قرار دهیم، این ویژگی ها عبارتند از :

  • گسترش محتوا به صورت هفتگی و ماهانه برای برند های شرکت
  • نظارت بر تجزیه و تحلیل توسط تیم شبکه های اجتماعی برای شناسایی ایده های قابل قبول
  • ایجاد وبلاگ جذاب و محتوای شبکه های اجتماعی
  • پشتیبانی از تیم بازاریابی در رویدادهای زنده و آنلاین
  • استفاده از تیتر ها و سرفصل های جذاب و خلاصه و مفید
  • استفاده از جملات تاثیر گذار
  • پرهیز از به کار بردن کلمات مبهم
  • عدم بزرگنمایی و اغراق در زمان نگارش محتوا
  • توانایی تاثیرگذاری در ذهن مخاطب و تبدیل کردن آن به مشتری
  • تسلط بر تمامی شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، تویتر، اینستاگرام، یوتیوب، پینترست، لینکدین، گوگل پلاس و غیره
  • تسلط کامل بر نرم افزارهای گرافیکی ویرایش عکس مانند فتوشاپ
  • صندوق کامل بر نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو مانند کمتازیا و پریمیر
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • شناخت کامل از بازار
  • داشتن مهارت های بازاریابی
  • آشنایی با مفاهیم سئو و موتورهای جستجو

در واقع مفهوم کپی رایتر همین است که شما بتوانید به کمک آموزش تولید محتوا یک محتوای تاثیرگذار بنویسید تا نظر مخاطب هدف خود را به سمت بازار محصولات و خدمات مورد نظر خود بکشانید.

برای مطالعه » رپورتاژ نویسی

چگونه یک کپی رایتر حرفه ای شویم

برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر حرفه‌ای شما باید تمامی مواردی که در قسمت بالا درج را به صورت حرفه ای و کامل یاد بگیرید.

همچنین در کنار کسب مهارت های ذکر شده شما باید به صورت مدون مطالعه داشته باشید، مخصوصا در صورتی که بر روی وب سایت های فروشگاهی و شرکتی کار می کنید.

دائما تغییرات و آپدیت های جدید موتور جستجوگر گوگل را دنبال نمایید، و بر روی الگوریتم‌های موتور جستجوگر گوگل که دائماً در حال آپدیت و به روز رسانی هستند مطالعه و تسلط کامل داشته باشید.

برای مطالعه » شرکت تولید محتوا

استخدام کپی رایتر

در صورتی که شما علاقه مند به شغل کپی رایتر در شرکت دیجیتال مارکتینگ Atgo افراد حرفه‌ای در زمینه شغل کپی رایتر می‌توانند استخدام شود جهت استخدام در این حرفه می توانید از طریق لینک زیر با همکاران ما ارتباط برقرار نمایید.

کارآموز کپی رایتر

همچنین شما می توانید در شرکت Atgo به عنوان یک کارآموز مشغول به کار شوید و با مباحث حرفه‌ای شغل کپی‌رایتر آشنا شوید، در انتهای دوره کارآموزی در صورت کسب مهارت های لازم به صورت حرفه ای می توانید در این مجموعه استخدام و مشغول به کار شوید.

از طریق لینک زیر می توانید برای کارآموزی کپی رایت با مشاورین این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

پیشنهاد ویژه » شرکت atgo برگزار کننده دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ به صورت کاملا حرفه ای و بازار کاری، و همچنین برگزار کننده دوره سئو و تولید محتوا تحت نظر اساتید مجرب و کاربلد می باشد.

پیشنهاد ویژه » آموزش طراحی سایت رایگان

برای مطالعه

کپی رایتر های معروف

David Ogilvy 

که به عنوان پدر تبلیغ نویسی شناخته شده است می‌گوید تا جایی که می توانید مرز خودتان را از اطلاعات به درد بخور انگشت کنید.

Gary Bencivenga

هم یکی از کپی رایتر های معروف است، توهم در مورد این شغل اعتقاد دارد که بهترین کپی‌رایت رها جستجوگرهای حرفه‌ای و عالی هستند.

John Caples

هم یکی دیگر از کپی رایتر های معروف که اعتقاد دارد ۷ برابر اطلاعاتی که حس می کنیم در نهایت نیاز دارد و ممکن است از آنها استفاده کنیم را باید جمع آوری و ذخیره سازی کنیم.

پیشنهاد ویژه » همچنین در صورتی که شما به دنبال طراحی سایت ارزان هستید، می توانید از قالب های از پیش ساخت شده در این مجموعه استفاده نمایید، تا فرآیند خرید سایت با قیمت مقرون به صرفه تری برای شما انجام شود.

<< مقالات آموزشی مفید برای یادگیری بیشتر و توسعه فردی >>

افزایش سرعت سایت وردپرس

آموزش افزونه wp-rocket

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

GTmetrix چیست

آموزش ساخت سایت چندزبانه

طراحی وب چیست

مسیر طراحی سایت

آموزش استفاده از نقشه گوگل در سایت

آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس

مدیر سایت کیست

تشخیص زبان برنامه نویسی سایت

حل مشکل ایندکس نشدن سایت در گوگل

آینده شغلی طراحی وب

افزونه ووکامرس چیست

آموزش اضافه کردن فونت به وب سایت

فونت چیست

سئوالات متداول کاربران در مورد کپی رایتر :

کپی رایتر کیست ؟

کپی رایتر کسی است که علاوه بر تسلط کامل بر نویسندگی با روش های فروش و بازاریابی هم تا حدودی آشنایی دارد و در زمان نگارش متن خود در وب سایت های مختلف و یا در متن آگهی های تبلیغاتی، کاتالوگ، بروشور، شبکه های اجتماعی، و غیره سعی می کند متن خود را به گونه‌ای منتشر کند که که بتواند مخاطب هدف خود را جذب کند و از این طریق کالا و خدمات خود را به مخاطبین ارائه دهد.

شغل کپی رایتر ؟

شغل کپی رایتر هم می تواند در بستر کار کردن بر روی صفحات مختلف وب سایت باشد، کار نگارش و درج محتوا را بر روی وب سایت های مختلف انجام دهد.
در زمان ساخت آگهی های تبلیغاتی، بنر ها، بروشور و یا حتی کارت ویزیت هم یک کپی رایتر می تواند تکنیک های خود را بر روی این آگهی های تبلیغاتی درج کند.

چگونه یک کپی رایتر حرفه ای با درآمد بالا شویم ؟

برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر حرفه ای با درآمد بالا شما نیازمند کسب مهرات هایی هستید، که بتوانید از طریق آن در این حوزه فعالیت کنید.
جهت آشنایی بیشتر با این مهارت ها ادامه این مطلب را دنبال کنید.

مقالات

مشاهده همه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت
جهت سفارش سایت مورد نظر خود اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمایید.